Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Orjinal MMO Fikri


imamizer

Öne çıkan mesajlar

Mortis said:

reampage said:

utlima bence gayet complex bir oyun. becerenler pk beceremeyenler madenci oluodu.


UO hiç komplex bi oyun değil abi

60 tane skill var

neyin ne yapacağı net

kılıç kullanacaksan swordsman kasiosun
kılıç kalkan yapacaksan blacksmith kasiosun

crafting çok basit, madeni kaziosun eritiosun ve yapiosun bu kadar.


player skill diye bir şey var. dün karakter açmış adam 5 yıllık karakteri ezebiliyor daha ne olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

reampage said:

utlima bence gayet complex bir oyun. becerenler pk beceremeyenler madenci oluodu.


UO hiç komplex bi oyun değil abi

60 tane skill var

neyin ne yapacağı net

kılıç kullanacaksan swordsman kasiosun
kılıç kalkan yapacaksan blacksmith kasiosun

crafting çok basit, madeni kaziosun eritiosun ve yapiosun bu kadar.


Bunları tek tek baktığın zaman çok basit gibi gözüksede herşeyin etkileşim halinde olması yine karmaşık bir sistem.

UO konsept olarak karmaşayı en iyi şekilde kategorize edebiliceğimiz bir oyun.

ama o oyunu yapmak çok karmaşık oynaması kolay.

Yani sen oyunda openworld, player driven economy, full loot koyduğun zaman zaten oyun karmaşık oldu demektir.

60 skill az mı abi bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca sınıf diye bir şey yok, kendin belirliyorsun.
2000'den sonra loot sistemi olan başka bir online oyun var mı bilmiyorum. Gerçi günümüz oyunlarında loot olsa cinayet falan çıkar mahah. tiar 8 set ölüyorsun gidiyor falan.

uo da item/loot dengesi güzeldi. item bulmak zor ama ölümcül değildi, loot diye bir döngü var nebilim güzel oturtulmuş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

var eve de farkfall da.

uo complex bi oyun deil ya cidden değil.
hele craftingi hiç deil.

maden kazıosun, eritiosun, pat sonra silah yapıosun onları. A bitti bu kadar.

64 tane büyü var zaten, 2-3 ay oynadıktan sonra ezberden okuyabiliosun ilgiliysen.

10-20 silah var, 3-5 i ni kullanıo millet.
10-20 çeşit zırh var max.
hepsinde basit armor-fiyat oranı var.

ha sonradan oside başka statlar geldide meh. UO komplex olmaktan çoooook uzak bir oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o yılların şartlarına göre değerlendirmek lazım, pvp si de aynı şekilde. nebilim adamı öldürüyorsun, biri resleyior reg crystal kırıp seni öldürebiliyor böle bir şey yok günümüzde.

o/c diye bir şey vardı safe zone olayı kalkıyordu ne bilim güzeldi. şimdi ki oyunların %70'i casual ve pay to win

Ama oyunda hırsa bağlayan tek şey loot gibi bir sistemin oluşu bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:

reampage said:

utlima bence gayet complex bir oyun. becerenler pk beceremeyenler madenci oluodu.


UO hiç komplex bi oyun değil abi

60 tane skill var

neyin ne yapacağı net

kılıç kullanacaksan swordsman kasiosun
kılıç kalkan yapacaksan blacksmith kasiosun

crafting çok basit, madeni kaziosun eritiosun ve yapiosun bu kadar.


napçan lan daha fırına şarj hesabı mı yapçan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geldim eve bari uzun uzun yazayım agzımın tadıyla bayadır dusunuyorum mmo nasıl bisey istedim diye. Tabiki katılmayacaklar olacaktır.


-Konseptin bi onemi yok orta cag olsun buyu olsun gelecek olsun cok farketmez ama birey hissini vermeli oyuncuya ben diyebilmelisin oyunda. Evedeki gibi gemi olmak mesela cok garibime gitmisti benim. Tabiki gemiyi ucuran adamsın ama gemisin adamını sadece goruyosun meh yani

-Oyunun aylık ucreti olmalı ve oyun icinde aylık ucreti ve istersen daha fazlasını kazanabilmelisin aynen eve de oldugu gibi.

-Full loot, non instanced open world gibi seylerde zaten hem fikiriz hepimiz. Ama open worldde hep hava durumu olmasını isterdim mesela darkfall da yagmur yagsa ve yagan yagmurun miktarına baglı gorus uzaklıgı artısı ve azalısını kendi avantajına kullanmaya calıssan falan ne guzel olurdu. Ya da hava soguk ve sen cıplaksan hasta olmak bundan zamanla olmek ne iyiydi bazı uo shardlarında vardı kar yagdıgında hasta oluyodun cure edilmezsen olene kadar suruyodu hastalık.

-Skilller 2 turlu gelisebilmeli hem casual ı hem de hardcore u bi sekilde oynadıgı icin odullendirmeli. Evedeki gibi kitap okuyarak bi skilli base bir hızda ogrenmelisin ama aynı zamanda onu uyguladıgında daha hızlı gelismeli. atıyorum iste kılıc savurma kitabı okuyosun saatte 0,1 sw geliyo ama gidip kitabı okuduktan sonra uzerine calısırsan saatte 0,5 geliyo. gain/zamanın azalarak olacagı 70ten sonra kitaptan artmayacagı gibi sartlar koyarak oyuncuya base ozellikleri sadece aylık ucret odedigi icin belli bir hızda vermek ama oynadıkca digerlerini daha hızlı yakalama ya da digerlerinin onune gecme imkanı tanımak.

-Crafting: simple&customizable
Tabiki armorcrafting plate leather cloth olarak ayrılmalı ama kurdok derisi ile armor crafting falan gibi cok alt dalları olmamalı. Blacksmith isen tum ingotları isleyebiliyor olmalısın. belki yan bir ozellik olarak materyallere bir affinity sistemi konabilir bloodrockla 5 set yapana kadar setlerin ucuk bucuk olsa 10 set yapınca normal dursa ama 50 set yapınca uber guzel setler yapabilsen. Armorun sagına soluna ekliyecegin seyleri sen secsen

-Slider crafting
materyaller karıstırılabilmeli 5 ingot isteyen biseyi 4 iron 1 verite ekleyerek yapabilmeliyim. verite in ve iron ın base ozellikleri(armor resist falan gibi) min max arasında randomlanıp toplanabilir ve diyelim full verite yaptıgında ona ozel olan resiste bonus verebilir.(single crystal style)


-Player driven economy fix zaten

-UO style res sistemi. Olmek dedigin nedir guzelim war a gec resliyim. tabiki tek basına olduysen 15 dakka resciye kosmak bayık ama onu da 2,3 dakkalık casti olan iste heartstone un baglı oldugu inde reslenmeni saglayan ekstra ozellik getirirsin olur biter.

-Thief
belli constraintlerle her oyunda olmalı sadece karakter nadasa bırakmak degil 1 hafta online ol iste skillin bilmemne olsun degil uzun ve kaliteli bi play ground olmalı onu bitirince belki cok agır safe olan yerler dısında her yerde her sey calınabilmeli.

-Skill based combat da fix(ki ben mesela cok kotu pvp yaparım ama yine de bu olunca daha iyi yani yapcak bisey yok)

-Boya
Benim sahip oldugum her sey boyanabilir olmalı uzaktan pembeli kırmızılı bi renkli armorla kostugumda "YEP THAT'S SCREWY,GUYS HERE COMES THE FREE LOOT" diye sevinen adamlar falan olmalı ustundeki giysilerinden ozenerek aynı tipi yakalyan insanları tanıyabilmelisin.

-Treasure hunting
Her oyunda kesinlikle olmalı kolaylı zorlu olmalı kesinlikle oyunda yapıcak amac olmalı

-Materyal toplama
Klasik safeten uzaklastıkca better yield better mats. Ama mining mesela uo style en guzeli yerden ne cıkacagını bilmiyosun ama safede kazarsan 2 iron ore cıkacaksa unsafe zone da ne bileyim dragonun yanındaki dagı kazarsan 10 iron cıksın.

-Evcilik, kasabalıcılık, piratelık
oynayabilmeli insan gemiyle gezinmekten keyifli ne var su dunyada

-Rare itemlar
Olmalı ama rare olmalı gercekten serverda 1000 kisi varsa totalde 10 rare item falan olmalı.

neyse daha uzatırım galiba da yeter ya sanırım gidip su kotu darkfall u oynamaya devam ediyim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ekosistem fikri güzel aslında.her oyuncunun hayvan olduğu bir mmo.level atladıkça ekosistemde yükseliyorsun evrim geçirmek gibi.kuzuyken level up olur kurda dönüşebilirsin.

habitat dengesini de sağlarsın mesela soğuk bölgelerde kurtlara %10 bonus.

ya da level up ile değişme olayını boşverip pvp-loot ağırlıklı pve nin daha sönük kaldığı bir şey olabilir.hatta alanlar olsun mesela ali babanın çiftliği gültler bu alanları ellerinde tutmaya çalışsın ellerinde tuttukları her bölge onlara para exp falan getirsin.

güzel bir pvp mekaniği de yaparsan tadından yenmez bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kaliteli sandbox olsa yeter.

sandbox kültürünü canlandırmaya çalışan mmo'larn ya grafikleri çok vasat ya da gameplay'i. orta yolu bulan bir oyun olsa, ilk aylarda olmasa da 1-2 sene içinde çok oyuncu çekebilir. o kadar aç ki mmo dünyası sandbox'a, hardcore wow oyuncularını bile bağlayabilirler isteseler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla heves kırmak olmasın da , ne yapmak isteseniz ya hazır yapılmışı var olacak ya da gelen taleplerle o noktaya gidecek mevzu .
uzun süreceği için bir ekibi uzun süre besleyecek kaynak bulmak ikinci sorun. yok herkes boş zamanlarında yapacaksa bir örnek var nette rpg oyun , 2009 dan beri uğraşıyorlar . ayrıca asyalı olduklarından insan dışı varlık görebiliriz onları .
Sonra engine mevzusu var . Kendi engine'ini mi yazacaksın yoksa olanlardan mı kullanacaksın ? mesela en bilindik Unreal engine legali için 100-250K kağıt masraf lazım büyük ölçekli bir oyun için. Kendim yazarım diyorsan ayrı dava .
Ama en ağır kısmı grafik-karakterler-environment vs olacağı için onu halletmek bayağı bir rahatlatabilir işi. ben 3 bölümlük bir oyun yapmıştım geçen sene sonunda ama avantajım zaten 3d karakter modelleme - animasyon alanında çalışıyor oluşumdu . ordan biliyorum .
konu olarak da dediğim gibi ne yazsak o şu oyunda biraz var ona benzeri şunda var olacak .
ama bana öyle bir oyun lazım ki reel hayatı baltalamasın . 3 hafta uzak kalıp döndüğünde çok şey kaybetmiş olmasın insan . bu casual mevzusu yüzünden 100 kere bıraktım oyunları geç kaldım millete yetişemedim diye .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tek başına yapabilecek deneyime sahipsin? bu deneyimi kazandığın mmo ları linklermisin bi bakalım.

Fikir istiyorsan şöyle birşey yok:

yaratıklar belli bir mesafeden geliyor ya hani. O olay çok komik. Önlerine gidiyoruz bekliyoruz, hazırlanıyoruz felan. Mesela bir kaleyi bastığında, birsi alarmı çalsın, içerdekiler üstümüze doğru gelsin. Yada kaçsınlar felan. Ne öyle bodoz dalıyolar felan.
Sese göre diğer yaratıklarda gelsin. Beceremezsek üstümüzden geçsinler. Ne öyle ona cc buna cc pata küte dal. Az yaratık keselim öz yaratık keselim.

Pvp için ise, arena sistemli birşey şart. Ama skill dengesi felan asla tutturamazsın.
Grafik işini o kadar basite indirmişsin "arkadaş var la yapar ne olacak" diye.. Buna imkansız gözü ile bakıyorum.

Hikaye idi, konsept çizimleriydi, 3d modelleriydi, kaplama kısımlarıydı, animasyondu, efekt ti, koddu derkenn imkansız birşey çıkyor ortaya.

"benim için imkansız yoktur, sadece zaman alır" diyorsan eyvallah. 5-10 sene sonra bitirdiğinde umarım çağın gerisinde kalmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence uo'nun en büyük artısı savaşların yavaş ama ölümcül olmasaydı.
sayıları atıyorum ama 8 saniyede heal oluyodun mesela, 3 saniyede büyü yapıyodun. damage'lar zaman zaman çok yüksek oluyodu zaman zaman az ama hızlı oluyodu vs. bu da stratejik öğeleri gerçekten önemli kılıyordu, hata affetmez oluyordu. he bütün bu dertleri niye çekiyodun? loot için.

çoğu oyunda teoride ya da kağıt üzerinde böyledir ama pratikte olmuyor bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ortaya söylüyorum kimse kişisel algılamasında;
ben niye kendimi kanıtlıyorum abi delirtiyorsunuz yavaştan. ukala tavırlar bitsin artık, gına geldi tekrar tekrar söylemekten. konu benim yapacağımdan bağımsız olarak orjinal, yapılmamış, edilmemiş, keşke olsa dediğiniz fikir var mı varsa yazın.

ek bilgi olarak oraya yazdığım şey o fikirle istersem benim yapacağım / yapmayı istediğim şey. başkası da güzel bi fikirle ilgili isterse otursun kitap yazsın, resmini çizsin, şarkı bestelesin. ben diyor muyum çıkar daha öncesinde çizdiğin resimleri, besteleri vur masaya diye.

gerek duyarsak ayrı bi başlık açar orada game dev. konusunda sidik yarıştırıp birbirimize ayar vermeye çalışırız. ama bu konuda orjinal güzel mmo fikirleri varsa paylaşılsın konuşulsun istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...