Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Prison Architect


sabonis

Öne çıkan mesajlar

Tepsi dediğim yemeklerin servis edildiği masa yani. Oraya belli bir sayıda yemek konulabiliyor. Eğer masalar doluysa şef daha ihtiyaç olsa dahi yeni yemek yapamıyor.

Açıp baktım oyunu şimdi. 10'dan 6'ya kadar uyutmuşum. Sonra bir saat duş var. Sonra 10'a kadar iki saat yemek. Sonra beş saat çalışıyorlar. 3 saat yard, 2 saat free time. İki saat yemekle gün bitiyor.

150 kişi civarında var o hapishanede. 67 gündür(yaklaşık başından beri) olay çıkmamış, hükümet 10k ekstra para veriyor o yüzden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

abi 150 prisonerla her tipten adam vardı da
ala ala
ben gormedim ikonu demek
ben ayarlıyodum hepsine birden işliyodu regimede yaptıgım değişiklikler
tek tek ayarlamak varsa herkesin saatlerini farklı yaparım zaten



Herkese aynı regimei uygulamak default. Normal security rejimi uygulanıyor o zaman. Sen hapishanende varsa low ve high security için ayrı regime oluşturabilirsin.

Bu arada o contraband tabı falan da faydalı. Hapishanede uyuşturucu ve silah fazlası varsa o da mutluluğu etkiliyor.

edit: Bir de benim hapishanede her 25 mahkum için bir cell blok var. O cell bloğun kendine özel, her mahkuma yetecek kadar duşu var. O nedenle duşu bir saat almak yetiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

duş 2 saat çok sıkıntı değil
1 saat yapılabilir zaten
duşlarda ben şöle bi çözüm buldum
yardda tualet ve duş var
ayrıca duşlarda var
free timeda zaten inmateler duşa gidiyor ihtiyaçları varsa
o sebeple hygiene problem olmuyor
bu arada ufak bi tip olarak yard demek yardda illa mal mal durcaklar demek değil
yarda tualetler kooyarsan tualet ihtiyacı telefon koyarsan aile ihtiyacı duş koyarsan hygiene olayınıda çözüyolar bu arada

hatta özel duş varsa oraya tualette koymak mantıklı
lazım oldukça girsinner
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Prison Architect oynayan varsa bu ay büyük bir update geldi.

Artık karakterlerin reputationları var. Kimin ne reputationı olduğu gammazlardan öğreniliyor sanırım. Mesela artık bazı karakterler güçlü olabiliyor. Saldırdığında daha çok zarar veriyorlar. Daha az zarar görenler var. Silahlı guardlardan gözü korkmayanlar var. İhtiyaçları karşılansa bile etrafa zarar verebilen dengesizler var. Bazıları polis katili olabiliyor mesela. Bunlar guardlar tarafından müdahale görünce "yanlışlıkla" öldürülebiliyor. Tabi mesela polis katili gibi önemli reputationlar low security olarak aldığımız adamlardan gelmiyor. Cinayete ve yıkıma yönelik olanlar high security elemanlar oluyor. Low securityde daha ziyade daha önceden gammazlık yapmış ve bu nedenle hayati tehlikede olabilecek adamlar vs. olabiliyormuş.

Yine sanırım high security tutuklularla düşük bir yüzde sonucu gelmesi mümkün legendary reputationlı adamlar var. Bunlarda 7-8 reputation birden oluyor. Mesela aynı adam ihtiyaçları karşılansa bile olay çıkartan, çok fazla dmg yese bile devam eden, silahlardan gözü korkmayan, taserlerin düşük bir ihtimalle durdurabildiği ve çevresini isyana teşvik eden biri olabilir.

Legendary besleyebilmek için oyuna yeni supermax tutuklu programı koymuşlar. Supermax olarak tutuklu alamıyoruz. Fakat getirdiğimiz high security suçlular arasında legendaryler varsa, insanları isyana teşvik edenler varsa(özetle kalabalık ortamlarda duramayacak kadar tehlikeli insanlar) bunları supermax kategorisine taşıyabiliyoruz. Böylelikle herkesten farklı program yapılabilir işte. Yemekhanede duşlarda kimseyle karşılaşmazlar. Çalıştırtmayız vs.

Bilinen gammazları ve polis katillerini koruyabilmek için supermax gibi "protective custody" tutuklu çeşidi de oyuna eklenmiş. Hapishanede korumanız gereken adamları(hayati tehlike altında olanlar) bu listeye ekleyip kendilerine tamamen farklı bir program ayarlamanız olası.

İsyan mekaniği biraz değişmiş. Kaçmaya ve armorye girmeye çalışanlar yanında gammazları öldürmek için böyle bir fırsatı kollayan tipler eklenmiş. İsyan çıkınca doğrudan gammazlara gidip öldürmeye çalışıyorlar. Böylelikle isyan çıktığında protective custody bölgesi özellikle korunması gereken yerlerden biri oluyor.

Improvised weapons eklenmiş. Örneğin artık temizlik dolabında improvised sopa var. Paspası ikiye kırıp sopa yaptıkları varsayılıyor. Aynı şekilde workshopta ve başka odalara teneke bıçaklar vs.ler eklenmiş. Improvised silahları tutuklular normal zamanlarda cebe atamıyor. Ama mesela workshopta bir kavga çıktı. Kavgaya karışanlar improvised silahları alıp saldırıyorlar. Ellerinde silah olduğu için saldırdıkları öteki tutuklular, güvenlik memurları daha büyük tehlikeye giriyor.

TÜnel kazma mekaniğini de geliştirmişler. Artık yan yana hücreleri olan birden fazla tutuklu ortak biçimde tünel kazmaya çalışıyor. Bu kaçış grubu gereken malzemeleri ortak bir mantaliteyle çalmaya ve memurlardan gizlemeye çalışıyorlar. Tünel kazarlarken genel bir hücre araması başlatınca kazdıkları tünelden hücrelerine dönmeye başlıyorlar. Eğer memurlar hücrelerine geri dönemeden o hücreye girerlerse yakalanıyorlar. Eğer hücrelerine geri dönerlerse tünellerini gizliyorlar. Hücreyi araştıran memurun tüneli bulamama ihtimali oluyor. Tuvaletleri yerlerinden sökerek tünelleri açığa çıkarabilme eklenmiş. Bunun yanında köpekler tünellerin üzerinden geçerken uyarı veriyorlar ve küçük sarı bir bayrak o bölgeye ekleniyor(küçük bir false positive ihtimali de varmış). Köpeklerle tünelin nereden geldiğini araştırmak ve o bölgedeki hücrelerin tuvaletlerini söktürmek falan mümkün. Hücrelerin araştırılması sırasında tünellerin bulunma ihtimali de var.

edit: Bir de şey vardı. Mesela bir tutuklu kavga çıkardı, birini öldürdü. Bu suçu otomatik olarak cezasına ekleniyor. Cinayet işleyen birisi hangi seviyede olduğu fark etmeden high securitye çıkıyor. low'u normal security seviyesine çıkartan bazı suçlar da var. Tutukluluk süresinin artması tutuklunun psikolojisi üzerinde hafif bir etkiye sahipmiş. Hapishanenin içinde bile tutukluların dağılımları değişim gösterecek yani.

Bunun dışında taser kullanmak için guardların sertifika programına katılması gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eksikler var. Çeteler yok, kuleler falan yok. Ama her ay update geldikten sonra sorun değil ya. Oyun gayet oynanabiliyor şu an. 2 ay kasıp 5 update dolusu yenilik getirip oyunu release edip bırakabilirlerdi. Şu an 25. content update'ini getirmişler. Hemen release etmelerinden çok çok daha iyi bir noktada bırakacaklar. Zaten mod desteğini de açtılar. Releaseden sonra modçular devam eder. Bir süre daha core özelliklerini geliştirmeye devam etsinler.

Early access alıp memnun kaldığım tek oyun bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 hafta sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
Yeni update geldi. Özetle

•Hangi mutfağın hangi yemekhanelere servis edeceğini hangi cell bloklarının hangi yemekhaneye gideceğini belirleyebiliyoruz. Manuel ayar çekmek istemiyorsanız bile neyin nereye hizmet verdiğini yeni lojistik tabından takip etmek mümkün. Bu tabdayken yemekhanenin ne supply demand barları da görünüyor. Fazla veya eksik yemek servis yapıldığını belirlemek artık mümkün.

•Mahkumlar yemek vakti çok aç değilse bile yemek yiyor. Böylelikle yemek vakti biter bitmez acıkan biri olmuyor. Toklarsa tabaklarında yemek bırakıyorlar. Bu yemek waste oluyor.

•Hapishanede verilen eğitimlerin nerede, hangi security grubuna, hangi saatte, nerede verileceğini manuel ayarlamak mümkün.

•Yeni telefon dinleme makinesi eklenmiş. Belli sayıda telefona bağlayıp o telefonlarda verilen contraband siparişlerini tespit etmek mümkün. Ayrıca konuşmayı yapan mahkumun reputationı varsa o da ortaya çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya yeni gelen elemanları guardlar içeri almıyor. bir de aldıkları elemanların kelepçelerini açmıyor olm bu guardlar. Fence yap dediler yaptım, hatta komple duvarla çevirdim hapishanenin etrafını yine olmadı. Bir de guardlar otomatik olarak almıyor mu yeni gelenleri içeri? Cell block yaptım boş yatak falan var ama yok adamlar dışarıda dikiliyor.

Bir de dışarıya çıkış için nasıl bir kapı yapmak lazım? çitlerin üstüne jail door mu koyayım. Anlamadım lan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Guardlar otobüsten indikleri yerden adamları almıyorsa ya bütün guardlar başka bir iş yapıyordur ya çalışan bir hücren yoktur(buna hücreye bir şekilde ulaşamamaları da dahil).

Cell'lerin üzerinde küçük bir ünlem işareti var mı? Hücrelerin minimum gereksinimleri var. Eğer odanın üzerinde ünlem varsa o odanın ihtiyaçları karşılanmamış demektir.

Cell blok veya oraya giderken yolda kitli kapın var mı? Eğer sen blokladıysan/kilitlediysen millet oralardan geçemiyor olabilir.

Ekranın üstündeki prisoner/prisoner capacity kısmındaki sayılar nasıl? Mahkum sayın potansiyel alabileceğin kişi sayısından düşük mü? Mahkum sayın, alabileceklerinden yüksekse yeni gelenleri koyabileceğin geçerli bir hücre yoktur demek.

Başka önemli bir nokta da güvenlik seviyeleri. Yaptığın hücreyi örneğin low security olarak ayarladın. Gelen mahkumların medium security olması durumunda low security binasına giremeyeceklerdir.

edit:

Hapishanenin dışarıya bakan çıkışları için bütün kapıları kullanabilirsin AMA

Normal kapıları mahkumlar sıkıntısız açabiliyor. Farkettikleri anda topuklarlar.

Yeşil çalışan kapısını da olay çıktığında falan hademelerden anahtar yürütmüş olanlar açabiliyor.

Cell ve solitary kapılarını hemen açamıyorlar. İsyan çıkması ve kapıları bir süre zorlamaları lazım. Fakat bu kapılar güvenlik dışındaki staff tarafından açılamıyor. Güvenlik görevlisinin onlara açması lazım. Remote kapı ileri seviye bir şey. Şimdi bulaşma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hallettim. oyun UI mi diyeyim UX mi diyeyim bilmiyorum ama yeni başlayanlar için hiç kolay değil. oyunun zorluğundan değil tasarım tercihleri gerçekten kötü.

Örneğin yeni oyuna başlarken kutu içine capraz koyuyoruz ya oyun seçenekleri için. Oradaki çarpaz enable mı disable mı yapıyor belli değil. Continuous intake olmasın diye capraz atıyorum, 2 saat kafa yorup hapishane tasarlıyorum hala adam geliyor. Meğer boş bırakmak lazımmış. Oysa tick olsa orada çok kolayca anlaşılacak. Building seçenekleri de gereksiz şekilde karmaşık. Ufak tefek şeyler bunlar alışınca geçiyor ama böyle olmaması gerekiyor.

Yine yukarıda dediğim gibi tasarım hatası nedeniyle benim sorunum şuymuş:

Ben hüclereli aynen dediği şekilde yaptım (duvar, kapı, yatak..) fakat odaları ayarlarken her oda için tek tek cell form döşemedim. Yani odaları böldükten sonra 4x4 odaya tek tek "cell" atamktansa (shower'daki gibi) komple binanın içerisine atadım (Simcity kafası). Böyle olunca 12 kişilik 40x40'lık binada tek kişi girip yatıyor. 3 Oyundur böyle sürüyordu kafayı yiyecektim artık. Oyun bende bozuk falan sandım bi ara. Şans eseri fark ettim tek tek odaya atamayı.

En azından sorabilir odalara döşeyeceğimde "tek tek ayırayım mı odaları" diye. Ya da 4 tarafı çevrilince otomatik bölebilmesi lazım ayrı hücre olarak. Instruction kısmında bununla ilgili hiçbişey söylemedi bi de.

Bunu yapmadan önce yukarıdaki sorun oluştu işte. Oda var ama kimse kalmıyor çünkü aslında oda yok.

Onun dışında iyiye benziyor oyun. Tuvalet bozulunca kavga çıktı çok güldüm. Paradox'un Simcity'si gelene kadar oyalayacak gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hea evet. Bütün odalar, bina değil de oda formunda ayarlanması lazım. Ama mesela 20 tane hücre olabilecek odayı(düzgün duvarlı vs.) yan yana yaptın. Hücreyi seçip üzerlerinde sürüklediğin vakit 20 tane hücre oluşturur. Koridorları seçmemen yeterli.

Oda olması daha avantajlı çünkü hücre bloğunun içine güvenlik, duş vs. gibi ek odalar yerleştirebiliyorsun.

Bu arada baştan uyarayım sonra millet isyan ediyor. Hücrelerdeki tuvaletlerin altından büyük(insanların içinden geçebileceği kadar büyük) olan su borusundan geçirme :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...