Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oculus Rift


sabonis

Öne çıkan mesajlar

Well, Rift'im geldi... Gümrüğe takıldı, 230 TL vererek kurtardım.

İki gündür kurcalıyorum fazla zaman geçiremedim. Hala tam deneyemediğim, ayarını tam oturtamadığım oyunlar mevcut.

Bir kere negatiflerden başlayayım.

- Ekran cidden denildiği kadar kötü. Düşük çözünürlük olayın içine girmenizi engelliyor. Uzak nesneleri ayırt edemiyorsunuz. Yakın nesneler inanılmaz iyi gözüküyor ama uzağa bakınca "immersion" gidiyor. Gözler içinde en yorucu faktör heralde.

- İlk gün inanılmaz derece de baş dönmesi/bulantı yaşadım. Saatlerce geçmedi etkisi. 2. deneyişimde ise neredeyse hiç etkilemedi. Dedikleri gibi zamanla alışıyorsun. Hala baş dönmesi oluyor yer yer ama geçiyor.

- Vireio, Vorpx gibi 3rd party oyun desteği sunan "glide wrapper" programcıklar uğraş gerektiriyor. Dirt 3'ü adam akıllı çalıştıramadım henüz. Mirror's Edge çalıştı, oynanıyor ama tweak etmeyi başaramadım.

-Wireless... wireless olması lazım kesinkez. Hem Rift, hem Hydra hem kulaklık derken kablo karmaşası yaşıyorsunuz, immersion etkileyen faktörlerden biri buda.

Bir tane demo denedim, Hydra'lardan birini göğüse bağlıyorsunuz, pozisyonel tracking yapıyor bu sayede. Ayakta oynuyorsunuz. vücut ile dönerek diğer hyrda ile nesnelere uzanıyorsunuz falan. Sürekli hareketli olmak olaya çok büyük artı puan kazandırıyor. "Orada" olmaya yakınlaşıyorsunuz resmen. Ama arkaya döneyim derseniz bütün kablolar sarılıyor.

Pozitif yanı:

Display olayı çözülünce İNANILMAZ birşey olacak bu. Titans of Space demosu mesela, resmen uzayda gibiydim. Half-Life acaip görünüyor, yüksek çözünürlük olsa direk unutursunuz gerçek dünyayı.

Ap ayrı bir dünya açıyor, kontroller Rift ve Sixense'e optimize edilirse inanılmaz bir deneyim sunar, eski oyunlara dönemezsiniz.

Yani karakterin "body movement"'ı değişmeli, head bob'u değişmeli, yürüme hızı değişmeli, eller görünür olmalı falan. Bunlar olunca bitiyor iş.

Daha çözecek çok şey var. Uğraş gerektiriyor alet resmen.

Team Fortress 2 denedim, en çabuk alıştığım oyun oldu. Hydra ile daha alışılır vaziyette. Sadece ilk gün denedim bu arada oyunu, o yüzden baş ağrısı/bulantı ile beraber denedim denilebilir. Yarın dinç kafayla deneyeceğim birde.

Oculus'un 2014'ü beklemesi en akıllıcası. Hamleleri çok iyi oldu bence. Şimdi anlıyorum Dev Kit'in mantığını ve artılarını. Şuan millete göstermiş oldular. Developer'lar, peripheral üreticileri değişimin farkına vardılar bu devkitler ile. Rift çıkana kadar Rift'in başarıya koşmasını sağlayacak çoğu ürün piyasaya çıkmış, çoğu oyun develop edilmiş, oyuncu kitlesi de word of mouth ile oluşturulmuş olacak. O zamanda gerçekten piyasaya sağlam çıkacaklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
  • 5 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...
Abi aynı şey değil, rift'in sunmaya çalıştığı şey başka birşey.

AR olayı güzel ve ilerde çok hoş şeylere yol açacak fakat VR ayrı bir olay. CastAR'ın da olayı VR değil.

Oculus Rift görüş yüzeyini tamamen kaplayarak sana o dünyadasın hissini verdirmeye çalışıyor, CastAR'ın VR kısmı direkt etrafta bulunan normal VR gözlüklerden farkı yok.

Oculus Rift'in olayı FOV.

Anlamanız için denemeniz lazım sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben yillar once directx.com'dan 3d eyewear cin mali bisey almistim.
(:P)(:P)
Oncelikle goruntu cozunurlugu cok dusuk en fazla 480x320 falan oluyordu. Tabi o kotu goruntuyu mercekle iyice sinema perdesi gibi buyutunce daha da kotu oluyordu.
Bir eyewear alincaksa icindeki ekranin cozunurlulugu en az 1080p olmali gunumuzde. Sonucta bir kac sene kullanacaksin.
3d olayinda benimki setereo 3d idi. Alet filmi 3d yapmadigindan o tarz 3d film arayip bulman gerekiyordu ki biraz zor bir is.
Bilgisayar konusunda Nividia'nin 3d zimbirtisi benim eyeweari tanimiyordu. Bence sadece kendi gozluklerini ve yanci firmalari destekliyor. Pahali bir sistem alip Nvidia sozlesmeyi bitirirse 3d'siz ortada kalabilirsiniz.
3rd party programlarla cok ugrastim ama bir sonuc alamadim. Oyunlar 3d olmuyordu.
Allahtan biri almak istedi ona sattim :) parami kurtardim.
Bence kaliteli televizyonlarda ki 3d olayi daha iyi. Bir de ustune gecen videosu vardi Wii sistemini entegre etmislerdi. Ice dogru kavisli bir ekran yapsalar ve kafa goz tracking olayini ekleseler eyewear'dan daha randimanli olur bence.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 2 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
http://www.youtube.com/watch?v=OlXrjTh7vHc

GDC'de beklenen diğer açıklama da geldi, Oculus Rift DK2 duyuruldu.

CES'de gösterilen son versiyon yani Crystal Cove oluyor DK2, 350$'dan ön siparişe açıldı. Türkiye için baktım 130$ shipping diyor. 480$'a geliyor. Temmuz'da dağıtıma başlayacaklarmış.

http://s3.amazonaws.com/static.oculusvr.com/website/2014/03/camera_dk2.jpg

said:
"Like the Crystal Cove prototype, DK2 uses a low persistence OLED display to eliminate motion blur and judder, two of the biggest contributors to simulator sickness. Low persistence also makes the scene appear more visually stable, increasing the potential for presence. The high-definition 960×1080 per-eye display reduces the screen-door effect and improves clarity, color, and contrast.

DK2 also integrates precise, low-latency positional head tracking using an external camera that allows you to move with 6-degrees-of-freedom and opens up all sorts of new gameplay opportunities like peering around corners, leaning in to get a closer look at objects in the world, and kicking back on a virtual beach."


http://s3.amazonaws.com/static.oculusvr.com/website/2014/03/assembly.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...