Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

@Bone Mesjimda hype ile ilgili ne demek istedigimi tam anlatamamisim sanirim ayrica verdigin ornekleri de anlamadim. 

Kisi/grup unlu olduktan sonra yaptiklari seyler dandik oluyor gibi bir anlam cikarmissin - hic alakasi yok demek istedigimle. Veya unlu olmadan yapilanlar daha iyi oluyor demek istemedim. Birseyin beklenmeden gelmesi de o kisinin veya sirketin daha once birsey yapmamis olmasi anlamina gelmiyor. Sadece uzerindeki gereksiz baskiyi ortadan kaldiriyor. 

Demek istedigim su: Zaten portfoyun oldukca iyiyken, beklentileri anlamsiz bir sekilde yukariya cikarmanin sana bir faydasi olmadigi. Diablo 1 ornegini vereceksen, Diablo 3 ornegini vereyim. Yillarca sunu yapiyoruz, bunu ekliyoruz, video reviewlar, Keanu reeveslar, devrimler gibi yaklasirsan olaya Mona Lisa da beklentinin altinda kalir Bohemian Rhapsody'de. 

Beklenmedikten kastim, expectationlari manage edebilmek. Zaten soz konusu digital goods oldugunda orijinal diyebildigimiz franchise lar sinirli. Hali hazirda bunlarin herhangi bir ekstra cabaya gerek kalmadan dogru zamanlama ve iyi urun ile zaten gereken ekonomik basariyi yakalamasi kacinilmaz. Bugun Witcher 3 icin ne kadar hypelandi oyun dunyasi bilmiyorum ama karsina cok iyi bir oyun ciktiginda ne yapmadigin marketing'in bir onemi kalmadi (Cyberpunk seviyesinde diyelim) ne de baska birsey. Ustune gitti adamlar senin dizini yapti, bir kurus harcamadan marketingini yapmis oldun.

Gunumuz dunyasinda, hele ki herkese rahatlikla ulasabiliyorken, portfoyun ve taninirligin belli bir seviyede ise, urunun gercekten objektik olarak iyi oldugu kabul edildiginde herhangi birsey yapmana gerek olmadigini dusunuyorum. Oyun dedigimiz sey o kadar da niche bir olay degil artik - hele ki AAA oyun yapan bir sirket isen.

Blizzard'in yillar boyu hazir oldugu zaman cikartacagiz stratejisi aslinda bu tarz urunler icin en dogru stratejiydi. Zaten cok ciddi bir kaynak ihtiyacin yokken - ki bunun CD Projekt icin de cok farkli olmadigini dusunuyorum basit matematik hesap yaparsak - herhangi bir financial liability altina girmiyorsan (milyonlarca backer veya preorder), acele etmen icin herhangi bir sebep yok. 

Gunumuzde cogu start-up sirketi icin de gecerli degil mi bu? Ne kadar erken monetize etmeye kalkarsan o kadar cabuk patliyorsun genelde, eger fikir iyiyse ve urun iyiyse bir sekil zamanla isler rayina oturuyor. Tamam cok basitlestiren bir ornek oldu ama su oyunun bu kadar hype ve preorder liabilitysi olmasaydi, CD Project'in belki halka acik oldugu icin (bu sorun Activision ve digerlerinde de var ayri bir tartisma konusu) pushlamasi olmasaydi daha tamamlanmis ve mukemmel bir is gorebilirdik. Niye Witcher 3 efsane, niye bu oyun oldukca eksik ona bakmak lazim yoksa yapanlar ayni adamlar.

 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

30 saati geçtim haftasonu.

haklı eleştiriler var. benim de var bulduğum eksi yönler. ama çok saçma eleştiriler de var. alakasız oyunlarla karşılaştıranlar falan. anlayamadığım kafalar. fallout 4'le falan karşılaştıran yok asd.

best open world action rpg bekliyorduk o olmamış. eksikleri var, yetişmediği belli şeyler var. ama tüm bunlara rağmen çok başarılı bi oyun. al saatlerce eme eme oyna yani. şehir falan müthiş modellenmiş sırf dolaşması bile yetiyor. 10/10 olabilecekken 8'lerde takılmış. benim yorumum budur.

bugları ayrı tutuyorum. benim çok büyük buglar gelmedi benim başıma, böyle ufak tefek ölen adam uçtu bi kere falan öyle şeyler. 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu oyun konsola çıkmasa hiç bu kadar sıkıntı olmayacaktı, pc oyuncusu alışık böyle şeylere, konsollar bok etti. Zaten şu özür mektubu sony'nin ihtarı sonrası geldi.

Çünkü iyi bir sistemde oynadığın zaman görsellik ve atmosfer bu kadar sert oyun kötü demeni engelliyor. O yüzden belki sürekli RTX videoları hypeladılar.

reampage tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 saat önce, reyou dedi ki:
  Gizli içeriği göster

soldaki eleman hardcore giriyor asdf 

en basta kim bu bidonlar derken, sonradan adamin game designer oldugunu gordum, ara ara guzel elestriler yapmislar. valla ben pixel manyagi olmadigimdan basar ana gorevden giderim de, detaylarla ilgileneni vardir belki hehe

ara ara doğru şeyler var da ara ara da saçmalıyo sdf

skill geliştirmememin tek dezavantajı silahı kullanamıyom çünkü yeteri kadar güçlü değilim. çantama koyabiliyom ama o gücüm var ama kullanamıyom HEÜÜĞĞ BAAHĞĞ BAAĞH diye dalga geçiyo da, yani bugüne kadarki bütün FRP'ler de RPG'lerde bu böyle değil mi, çantanda 10 tane mızrak taşırsın da 1 tanesini bile equipleyemezsin, dexterity'in strength'in yetmez falan. 

işte bi de böyle bi etki var, medieval temasında, izometrikte vs biz bu tür şeyler normal geliyordu, görmüyorduk da, bu oyunun yapısından ötürü çok gözümüze soktu ve dikkat çekici olmaya başladı. Oyunun hatası mıdır, bizim gavatlığımız mıdır bilemiyorum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ben o video da sokakta yuruyen npclerle etkilesim olmamasinin elestirilmesine sasiriyorum,  hangi oyunda var ki oyle birsey. Ne olmasi gerekiyor yani adama gidip naber dedin gel diye gorev mi vericek ya da kartini mi uzaticak anlamadim. 

Ama ne olursa olsun sen 2-3 milyon sattiğin bir platforma yayınladığın  videolarla uzaktan yakından alakası olmayan bir oyun çıkaramazsın, bu dolandiriclik resmen. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RPG oyunlarında var ama o abi, yani bütün npc'lerle olmasa da bazı bazı random npc'lerle etkileşim yapabiliyosun. Repetitive bile olsa benim de gözüm bi 3-5 diyalog aradı yani. En kötü soru sorabileyim istiyorum, SIÇRAYAN MİDİLLİ HANINA NASIL GİDERİM EY SOYLU diyebileyim.

 

Sosisli satan adamın yanına geldiğimde 1 tane sosisli ver diyebileyim mesela. Hakkaten evin içinde duş al seçeneği koyup kıyafet bile çıkarmanı gerektirmeyen, tuvaleti sifon çekme şeklinde interact ettiren oyun, sana en çok gösterdiği ŞEHİR kısmında sıfır interaction koyunca, mehliyorsun. 

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam random npc ok, ama ne bileyim bakiyorum kiyaslanan oyunlara RDR GTA filan yok ya da ben yanlış anladım o olayın nasıl olması gerektiğini. Yine voice acting var hepsinde bi iki laf ediyolar git başımdan tarzı.  Bilemedim yani oyuna vuracağım çok yer var ama orasi garip geldi. 

Bazı şeyleri çok beğendim bende o yüzden savunmak istiyorum oyunu yani böyle setting filan kolay yapılmıyor, hele ac:valhalladan 50.saatimde öyle bir baydım ki artık dönüp hikayeyi bitirseim bile gelmiyor. Sadece feature ve bugsız olması da iyi bir oyun yapmıyor yani. Bu oyun da o cevher var bence destek olmak lazım. Gömmeye gerek yok henüz. Şubattan sonra bakarız bir daha.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Dark_Soul dedi ki:

Lan hiç skill point harcamadan 18-20 saat ilerlemiş adamlar varmış, doğru mu abovvv?

Bir de bu scripted kovalamacalı sahnelerde mal gibi hiçbirşey yapsadan da geçebiliyormuşsun falan, ağır sıçmışlar bence.

 

1 saat önce, Silphatos dedi ki:

kovalamacalarda takip edenleri hiç sallamasan da geçiyomuymuşsun ashufsddf, o kadar da değildir la. ateş ediyo tipler damaj yemiyo musun hatırlamadım

valla oluyor bu ben beceriksiz fps ci olarak eeaaahhh diyerek aralarindan kosarak cok kez gectim. pesimden kossalarda kosed takildilar falan. kilici aldim aralarina daldim harala hurele bastim gectim normal de oynadim, ai diye bir sey yok ates eden kukalar var. ya da normalde boyleler diyecegim ama normalde ates gucu duser vs bunlar oyle mala baglamis tipler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Xenocide dedi ki:

ara ara doğru şeyler var da ara ara da saçmalıyo sdf

skill geliştirmememin tek dezavantajı silahı kullanamıyom çünkü yeteri kadar güçlü değilim. çantama koyabiliyom ama o gücüm var ama kullanamıyom HEÜÜĞĞ BAAHĞĞ BAAĞH diye dalga geçiyo da, yani bugüne kadarki bütün FRP'ler de RPG'lerde bu böyle değil mi, çantanda 10 tane mızrak taşırsın da 1 tanesini bile equipleyemezsin, dexterity'in strength'in yetmez falan.

ya sen bu dallamalara ne bakıyosun fırsat doğmuş bilmiş bilmiş konuşuyolar kimmiş diye baktım GAME DESİGNER herifin yaptığı oyunlara bak. 

http://www.motionblur.com/

YUCh7x.png

sorsan ekibi yoktur arkasında milyon dolarlık yatırımcı yoktur diye yapamaz. yoksa daha iyi biliyor sdfs.

 

boka parfüm sıkılmazmış aman ne aforizmalar mindblown eşşeğim

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, Xenocide dedi ki:

ara ara doğru şeyler var da ara ara da saçmalıyo sdf

skill geliştirmememin tek dezavantajı silahı kullanamıyom çünkü yeteri kadar güçlü değilim. çantama koyabiliyom ama o gücüm var ama kullanamıyom HEÜÜĞĞ BAAHĞĞ BAAĞH diye dalga geçiyo da, yani bugüne kadarki bütün FRP'ler de RPG'lerde bu böyle değil mi, çantanda 10 tane mızrak taşırsın da 1 tanesini bile equipleyemezsin, dexterity'in strength'in yetmez falan. 

işte bi de böyle bi etki var, medieval temasında, izometrikte vs biz bu tür şeyler normal geliyordu, görmüyorduk da, bu oyunun yapısından ötürü çok gözümüze soktu ve dikkat çekici olmaya başladı. Oyunun hatası mıdır, bizim gavatlığımız mıdır bilemiyorum.

Bu gayet mantıklı ki? Silahın tepmesini kontrol edecek kuvvetin yoksa elindenden fırlar kafanda patlar o silah. Ama çantana koyar taşırsın yani.

Kılıcı çantada taşımakla tek elle dakikalarca savurmak, bloklamak, zırha adama sokup çıkarmak bir değil. O bakımdan belli ölçüde str dex vb istemesi normal silahların.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kabus 22'yi de hepimiz duymuştuk ama ha o dönem hahah

 

bi tane daha vardı ondan önce PUSU muydu adı

ufak bi tech demo yayınlamışlardı. haritanın içinde gezebiliyoduk, su vardı ama içine girdiğinde su değil normal boş alandı sadece saydam mavi kaplaması vardı işte fdsgds

 

@Rewendor ya işte güya hani equipleyebileyim ama kullanınca sıçsın, niye hiç equipleyemiyom elimde taşıyamıyo muyum'a getiriyor da yani vura vura burdan mı vurdun, üretebilcek bi dünya argüman varken

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

19 dakika önce, goldbären dedi ki:

ya sen bu dallamalara ne bakıyosun fırsat doğmuş bilmiş bilmiş konuşuyolar kimmiş diye baktım GAME DESİGNER herifin yaptığı oyunlara bak. 

http://www.motionblur.com/

YUCh7x.png

sorsan ekibi yoktur arkasında milyon dolarlık yatırımcı yoktur diye yapamaz. yoksa daha iyi biliyor sdfs.

 

boka parfüm sıkılmazmış aman ne aforizmalar mindblown eşşeğim

KABUS22, lan bu oyun çıktığında bile antikaydı ve RE kopyasıydı, bi de Cyberpunk ezikliyorlar uhahehuahuahusadeuhfsduf

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

13 dakika önce, Xenocide dedi ki:

kabus 22'yi de hepimiz duymuştuk ama ha o dönem hahah

 

bi tane daha vardı ondan önce PUSU muydu adı

ufak bi tech demo yayınlamışlardı. haritanın içinde gezebiliyoduk, su vardı ama içine girdiğinde su değil normal boş alandı sadece saydam mavi kaplaması vardı işte fdsgds

 

@Rewendor ya işte güya hani equipleyebileyim ama kullanınca sıçsın, niye hiç equipleyemiyom elimde taşıyamıyo muyum'a getiriyor da yani vura vura burdan mı vurdun, üretebilcek bi dünya argüman varken

pusu farklı yapımcınındı, onun seslendirme vs iyiydi hiç olmazsa bitirmiştim ben pusuyu ama bu kabusa bakmamıştım bile

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...