Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mount&Blade II: Bannerlord


progamer

Öne çıkan mesajlar

@Xenocide Dediklerine kısmen hak veriyorum ama bence detayları arttırmaktan daha basit bir çözüm var. Şehir, kasaba vs. kısımlarını tamamen kaldırılsın ve oradaki işleri menüler üzerinden yapalım. Bir tek, oralarda yapılan combat için bölüm dizaynı veya prosedüral bölüm yaratma olsa yeter.

Komutan tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, Komutan dedi ki:

@Xenocide Deiklerine kısmen hak veriyorum ama bence detayları arttırmaktan daha basit bir çözüm var. Şehir, kasaba vs. kısımlarını tamamen kaldırılsın ve oradaki işleri menüler üzerinden yapalım. Bir tek, oralardada yapılan combat için bölüm dizaynı veya prosedüral bölüm yaratma olsa yeter.

bak bu bi opsiyon. Yarım yamalak yapacağına hiç yapma daha iyi bence. Ama şahsi fikrim, yapılması ve düzgün yapılmasıdır, çok daha keyifli ve eğlenceli olur oyun o şekilde. Bu benim düşüncem.

 

Önceki sayfada Sam'in verdiği örnek gibi olsun mesela. Pirates, Total War örnekleri ki ben bunları çoğaltayım, Heroes of Might and Magic, Freelancer, Civilization. Şehre girdiğimizde ayrı bi menü dizaynı açılsın. İşlerimizi o menü üzerinden halledelim. Pirates'dakini %100 hatırlamıyorum ama sanırım Freelancer'dakine benziyordu, bi şehir görseli gösteriyodu bize, menüler vardı, tıklayarak taverna ora bura vs. gidip click ile yapılabilir şeyleri yapıyoduk. Freelancer'da da böyleydi. İstasyona girince, shipyard, bar, shop gibi menüler vardı. Tıklardık, basit bi animasyonla başka bi menü gelirdi. Çözerdik işlerimizi. Bu bi yöntem. ŞAHSİ FİKRİM, Free roam ile kendim oralara gidersem daha immersive olur, ama bunu doğru yapman şartıyla. Sabit menüdeki çalışma mekaniğini free roam'la birleştirirsen sadece screenshottaki gibi komik ve ucuz sahneler orataya çıkar.

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Xenocide ısrarla anlamak istemediğin şey m&b "her rpg" dediğin türde bir oyun değil. sen gidip kingdom come ile kıyasladığın için bu aşikar. şehirlerin 'content' olması savaşlar için alanlar olmasından ötürü. need for speed'de şehrin içinden geçiyor olman gibi. bir setpiece. bunu daha ne kadar anlatabilirim başka şekilde bilmiyorum. hani world map'te npc'ler ile direkt etkileşime girebilmeyi bu oyunda eklemelerinden bile anlaşılması lazım şehirlerin odak noktası olmadığı. eğer emek harcasalar neden adamlar içine hiç girmeden "falanca npc ile konuş" düğmesini world map'e koysun? "her rpg"nin yaptığı şeyler mi bunlar?

senin o bütün EMERŞINZın zaten YENİ BİR CONTENT. bunu anlaman lazım artık bu kadar anlatıldıktan sonra. haritanın modellenmesi, içine npc'lerin konması senin beklediğin şeylerin işgücünün %10'u filandır hadi rakam salladım. kat kat fazla çalışılıp uğraşılması lazım senin kingdom come'da gördüğün şeyler için. sırf emekle bile her şirketin yapabileceği birşey değil, sen gittin en iyi örneklerden biriyle kıyasladın bir de lol.

warband kaça satıldı hala şunu görmezden geliyorsun. 20$. başka da oyunları yok adamların zaten. iki tane üç kuruşluk third party expansion'dan komisyon aldılar. warband konsola yıllar sonra çıktı ama konsollarda popüler değil. oyunun komünitelerdeki footprint'i belli oluyor. kaldı ki gittin fps türünü, dünyadaki en popüler oyun türünü yaratan şirketle kıyasladın şimdi de. warband'i taklit eden oyun hala yok kalburüstü, toplam 2 tane filan indie taklidi var. şirketler önemli pazar görse taklit etmezler miydi şimdiye dek? xcom'u bile taklit eden kat kat fazla yıllardır.

zamanı için çünkü HİÇ KİMSE yapmıyordu. ve görmezden gelmişsin, hala da yapılmıyor aaa+ rpg'ler hariç. "her rpg" iddian fos tamamen.

hangi oyun mu? hangi oyun değil ki, bütün izometrik rpg başlıklarını aç bak, bütün oyun npc'lerle etkileşim odaklı oyunlarda bile kiosk npc'ler. izometrik diye gezmesine bir mani mi var? öyle mal gibi duruyor hepsi, "yıl 2020" senin deyiminle.

ABİ ANLAMIYORSUN ÇÜNKÜ KINGDOM COME'IN VAADİ O. oh ya, nasıl anlayamıyorsun şunu inanılmaz. adamların bütün pitch'i "size ortaçağda yaşadığınızı hissettirecek bir oyun yapıyoruz"du, aç kickstarter sayfasını bak.

e tamam o dediğin halledilmesi gereken bir sorun. working as designed değil tabii ki 50 lordun üstüste yığılması. gidip bunu odun kesmyle yıldız kaymayla yanyana koyamayız.

ya da komutan'ın dediği gibi tamamen kaldırılabilir ama adamlar ilk oyunda daha da iptidai olduğu halde "yapmışken dursun" işte dediler. yoksa world map'e statik portre koyup aynı işlevi görebilirsin. "ya benimsin ya kara toprağın" yapmaya gerek yok ama bu feature'a.

final olarak yazıyorum: bu oyun "her rpg" veya lineer western rpg ya da her ne olarak adlandırmayı tercih ediyorsanız o türde bir oyun değil ve olmadı da. ordu toplayıp savaştırıyorsun kendin içinde de bulunup. gerisi teferruatı. pirates, uzayda gezmeli savaş oyunları filan onların izinde giden bir oyun mekanik olarak. witcher, kingdom come'la filan işte rpg stat sistemi ve setting harici alakası pek yok. hibrid bir oyun, oyunun odağı da belli.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xeno'nun bazen argümanları yanlış olsa da haklı olduğunu düşünüyorum. Oyunu almadım, uzaktan pusuya yattım indirim bekliyorum ama ilk oyundaki tatsız noktaların aynı olduğunu bilerek alacağım.

Eğer şehir olayını kurtaramıyorsan ya da uğraşamıyorsan, şehir koymayacaksın. World map'te dropdown list koyacaksın. Buradaki kazandığın zamanı başka öğeleri sağlamlaştırmakta kullanacaksın.

Aynı şekilde siege sırasında olan AI'da ilk oyunlardaki gibi duruyor. Bunu da çözemiyorsan, başka çözümler üreteceksin.

Oyun TR yapımı diye sevelim sayalım ama fanatikliğe de gerek yok.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 dakika önce, Sam dedi ki:

@Xenocide ısrarla anlamak istemediğin şey m&b "her rpg" dediğin türde bir oyun değil. sen gidip kingdom come ile kıyasladığın için bu aşikar.

 

Abi bi kere sayfalardır şunu iyi kötü tartışıyoruz, farklı aspectleriyle farklı bi sürü örnek verdim, HİÇBİRİNİ beğenmedin, hepsine bi şey buldun ama o aynı oyun değil, ama bu şu değil diye. Bu durumda bu oyunu ben hiçbir aspectiyle hiçbir oyunla kıyaslayamam o zaman çünkü senin de söylediğin gibi oyunun birebir klonu yok. Birebir klonu olmadığı için de asla ve asla başka bir oyunda hoşuma giden beğendiğim bi şeyi bu oyunda görmeyi isteyemem senin argümanına göre. Burası tamamen dead end. Tıkıyosun yani mümkün değil. 

 

  

7 dakika önce, Sam dedi ki:

anlaşılması lazım şehirlerin odak noktası olmadığı. eğer emek harcasalar neden adamlar içine hiç girmeden "falanca npc ile konuş" düğmesini world map'e koysun? "her rpg"nin yaptığı şeyler mi bunlar?

ya şehirler odak noktası değilse o zaman şehrin içindeki questleri kaldır abicim ben de bunu anlatamıyorum şehirler odak noktası değil de değil. Ya niye o zaman şehrin içinde casusu bul diye quest var? Bak opsiyon da sunuyorum kaldıııır? odak noktası yapmayacaksan, oyunun değerli bir contenti olarak görmüyor isen, KAL-DIR. Yarım yamalak "al hade heeağğaae bunu da tuzu biberi dursun burda" böyle bi mantık olabilir mi ya?

 

  

10 dakika önce, Sam dedi ki:

senin o bütün EMERŞINZın zaten YENİ BİR CONTENT.

Değil. Değiiil. Değil abicim. Şu yüzden değil, yine söylüyorum, şehrin içinde QUEST VAR. Benim şehrin içinde gezerek yapmamı gerektiren QUEST VAR. Hiç olmasaydı da ben deseydim ki "ya keşke şehrin içinde dolaşıp birilerinden quest alsaydık, sonra şehirde geze geze yapsaydık o questleri", bu YENİ BİR CONTENT işte. O zaman bana diyebilirdin ki, oyun böyle bi oyun değil, focusu bu değil. Derdim ki evet, focus bu değil haklısın ama güzel olabilirdi. Ama koymuş adam bunu? VAR ABİCİM? Ve şu anki haliyle "koyduk, yaptık ama beceremedik bok gibi oldu, ama idare edin işte eeeğh" gibi duruyor. TEKRAR TEKRAR TEKRAR söylüyorum, böyle olmasındansa olmasın, ben buna razıyım. Ama olacaksa bu şekilde OL-MAZ.

  

13 dakika önce, Sam dedi ki:

kat kat fazla çalışılıp uğraşılması lazım

sen üzerine yapılan uğraşın miktarına göre "content" ya da "değil" olarak değerlendiriyorsun anladığım kadarıyla, tamamen baştan aşağı yanlış bi değerlendirme. süreleri tamamen atıyorum, bi content'i 1 haftada implement edersin, onu immersive hale getirip polishlemek için 3 ay uğraşırsın mesela. Polishlediğin kısmı "content"in kendisi değildir. Yaptığın eylem contenttir. Benim dediğim onun ne kadar güzel gözüktüğü, ne kadar doğru işlediği.

 

  

15 dakika önce, Sam dedi ki:

warband kaça satıldı hala şunu görmezden geliyorsun. 20$. başka da oyunları yok adamların zaten. iki tane üç kuruşluk third party expansion'dan komisyon aldılar.

bak bunu bilemem. Haklı olabilirsin, sandığım kadar zengin olmayabilirler. Ama bana paraları vardır gibi geliyor, bütün dünyanın oynadığı bir oyun yaptıkları için. Dediğim şeyleri eklemeye paraları yoksa, o zaman böyle de, "bahsettiğin şeyler oyunun bütçesini aşar, şirketin altından kalkabileceği şeyler değil. O yüzden mecburen böyle." buna itiraz edemem, bütçeyi bilmiyorum çünkü. Ama sen "OYUNUN FOCUSU BU DEĞİL, HİÇ GEREK YOK" argümanını kullanarak kuruyorsun temelini.

 

  

18 dakika önce, Sam dedi ki:

zamanı için çünkü HİÇ KİMSE yapmıyordu. ve görmezden gelmişsin, hala da yapılmıyor aaa+ rpg'ler hariç. "her rpg" iddian fos tamamen.

 

şimdi yine bi örnek vericem ama gerçekten korkuyorum hayvan gibi çarpıtacaksın bunu da OHAHĞA NEYLE NEYİ KIYASLIYO HUAAAĞĞ falan diyeceksin. Ben yine de vereyim.

My Time at Portia, Stardew Valley. Kasaba oyunları, yine in b4 kartımı kullanayım burada, evet bu oyunların focusları yaşadığımız kasaba üzerine olduğu için öyleler diyeceksin, ama bundan bağımsız olarak düşündüğünde AAA+ değil, indie'nin allahı, ikisinde de yaşayan kasaba var. Örneği vermemdeki sebep, bunu yapabilmek için aaa+ stüdyo olmaya gerek yok.

Bu bağlamda şunu tekrar söylemem gerekiyor, hem o, hem o olmuyorsa, yani kocaman sandbox rpg yapıp üstüne bi de town mekanikleri yapmaya güç yetmiyorsa, o zaman o mekaniği tamamen kaldırmak en doğrusu. Onun yerine yukarıda da dediğim gibi pirates-freelancer temalı bir menü sistemi getirip oraya yoğunlaşıp onu daha çok geliştirebilirsin. Şehir içinde yapılan questleri de kaldır, questleri oyunun en güçlü olduğu kısım olan meydan savaşları kısmına yönelik bi şekilde güncelle, farklı aspectleri olsun oyunun istiyosan, yine oyunun güçlü olduğu map sistemi üzerinde halledebileceğimiz questler koy. İtirazım yok. Ama güçlendiremeyeceğin bir contentin oyunun içinde yarım yamalak olması bana yanlış geliyor.

 

  

  

28 dakika önce, Sam dedi ki:

hangi oyun mu? hangi oyun değil ki, bütün izometrik rpg başlıklarını aç bak, bütün oyun npc'lerle etkileşim odaklı oyunlarda bile kiosk npc'ler. izometrik diye gezmesine bir mani mi var? öyle mal gibi duruyor hepsi, "yıl 2020" senin deyiminle.

 

 

Bu bahsettiklerin mesela shadowrun, divine divinity falan gibi oyunlarsa ben bunları oynamadım. o yüzden yorum yapamam. tam olarak da söylediğim şey işte bu, benim oynamadığım oyunları, forumun geneli oynadığı için benim argümanıma karşı kullanıyor olman aşırı saçma. Elle tutulur yanı yok.

 

  

30 dakika önce, Sam dedi ki:

ABİ ANLAMIYORSUN ÇÜNKÜ KINGDOM COME'IN VAADİ O. oh ya, nasıl anlayamıyorsun şunu inanılmaz. adamların bütün pitch'i "size ortaçağda yaşadığınızı hissettirecek bir oyun yapıyoruz"du, aç kickstarter sayfasını bak.

 

tamam, anlıyorum, itiraz etmiyorum. ve 26. kere söylüyorum, eğer bu şekilde veremeyeceksen, hiç verme, daha farklı bi şekilde çöz o sorunu. bu şekilde verdiğin zaman OL MU YOOOOOR.

 

  

31 dakika önce, Sam dedi ki:

e tamam o dediğin halledilmesi gereken bir sorun. working as designed değil tabii ki 50 lordun üstüste yığılması. gidip bunu odun kesmyle yıldız kaymayla yanyana koyamayız.

 

nasıl çözülecek mesela? üst üste yığılmayacaklar da, avlunun farklı yerlerinde duracaklar. 

 

Sonuç olarak; Oyundan şahsi beklentim, verebileceklerinden fazla olmuş gibi görünüyor. Bahsettiğim, Kingdom Come örneğinde verdiğim atmosfer olayı bu oyuna implement edilemeyecek boyutta bi şey ise şehirde gezmenin, şehrin içinde quest yapmanın, Avluya tavernaya vs. gitmenin hiçbir anlamı - manası yok. O zaman buraya kaynak tüketileceğine yine dediğim gibi Freelancer-Pirates misali bi menü sistemi yapılır -ki kısmen var zaten bu-, oyunun bu kısmını overhaul edersin. Questleri townın içinden çıkartırsın. Başka questler yaparsın. Allah aşkına, Kan Davası diye quest alıyorum. Diyo ki kardeşimin belalıları var, bilmemne köyünde saklanıyor, onu bul. Bilmemne köyüne gidiyosun, kardeş orada dikiliyor zaten, saklandığı falan yok, köyün azıcık yanında bi binada kalıyor allahtan, o kadarını akıl etmiş. Şimdi şu questi yaparken "vay be ne hikaye ama" diyeniniz var mı içinizde? Hani ne bi challange var, ne bi investigation havası var. Hiçbi şey yok. Dediğim de bu işte. Bu topa girdiysen bunu düzgün yapman lazım, "ama oyunun focusu bu değil" diyosan da bu topa girmemen lazım. Söylediğim tüm şeylerin tek cümleyle özeti aslında budur. Topa girdiysen tam yap, yarım yapacaksan topa girme. "Yarım yapacaksan" derken de hani böyle manidar, iğnelemek falan için söylemiyorum, gerçekten buraya harcayacağın enerjiyi başka yere yönlendir, çok daha iyi oyunun saadeti açısından. Çünkü bu contentten bi cacık olmayacak, belli.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha bak mesela freelancer demişsin xeno, adını hatırlayamadım yani bu oyunun yakınlığı onun gibi oyunlara, witcher vs’ye değil. ha bana kalsa HERŞEY olsun, koydular diye çıkarın demem ama yok diye de “bu oyun olmamış/geri kalmış” da demem çünkü abes. hepsi bonus onların, elzem değil. oyunun kendi mekanik sorunları var eleştiriyi hakeden zaten.

bu oyunun immersionı meydan savaşlarında, diğer başka hiçbir oyunun vermediği. total war açınca meydan savaşında alıyorum immersionı, ah şehre girsem de gezsem demiyorum yani.

oyunun fanatiği filan da değilim, bir hafta oynayıp sonra nadasa bıraktım şahsen. çözülmesi gereken önemli sorunlar var, bazılarını yazdım ziyadesiyle.

yeni wot gelmiş aynı anda, ona da cevap ayrı yazayım sonra benden bu kadar.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 dakika önce, Sam dedi ki:

ha bak mesela freelancer demişsin xeno, adını hatırlayamadım yani bu oyunun yakınlığı onun gibi oyunlara, witcher vs’ye değil. ha bana kalsa HERŞEY olsun, koydular diye çıkarın demem ama yok diye de “bu oyun olmamış/geri kalmış” da demem çünkü abes. hepsi bonus onların, elzem değil. oyunun kendi mekanik sorunları var eleştiriyi hakeden zaten.

bu oyunun immersionı meydan savaşlarında, diğer başka hiçbir oyunun vermediği. total war açınca meydan savaşında alıyorum immersionı, ah şehre girsem de gezsem demiyorum yani.

oyunun fanatiği filan da değilim, bir hafta oynayıp sonra nadasa bıraktım şahsen. çözülmesi gereken önemli sorunlar var, bazılarını yazdım ziyadesiyle.

yeni wot gelmiş aynı anda, ona da cevap ayrı yazayım sonra benden bu kadar.

tamam işte, wot'ta da dediğimi bi daha kısaca yazayım tam anlaşılsın. Elzem değil dediğin şey kısmen elzem, benim şehirdeki, köylerdeki npc'lerle ilişkilerimi geliştirmem için o manasız casustu, kan davasıydı bilmemne görevlerini yapmam lazım. ve bu görevler, bahsettiğim sebeplerden ötürü BOK GİBİ. yaparken eğlendirmiyor.

görevleri meydan savaşlarına, map roaming'e yönlendir, nasıl yapılırını ben bilmiyorum game developer değilim. ama şu anki hali dediğim şeyler olmadan içi boş, anlamsız, keyifsiz. ya dediğim şeylerin olması lazım, ya da çıkartılıp yerine oyunun güçlü aspectlerini kullanacak şeyler olması lazım. bu kadar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Xenocide çünkü örneklerin, kıyasların yanlış işte anlatıyoruz detaylı neden. 1 ay sonra hala yerimizde saymışız gene döndük aynı noktaya. ben senin verdiğin örneği kıyaslayınca da sen hayır diyorsun o alakasız. e işte senin alakasız örneğin zaten. şehir 'level'ı var diye ille immersionlı olması lazım, çünkü 2020 gibi bir argüman var. ben de diyorum yok böyle birşey, 2030'ta da olmayacak çünkü çarşambanın gelişi salıdan belli. 30+ yıldır oyunları takip ediyorum öyle bir gidişat yok. kaç gb, kaç ghz farketmiyor insan emeği gerekince.

senin kıyaslayabileceğin oyunlar sınırlı çünkü bu eşi benzeri olmayan hibrid bir oyun. ancak temeline inilip analiz edilmesi lazım ne olmaya çalışıyor, hangi kısımları fundamental, hangileri değil diye. bir kere oyunun olmaya çalıştığı şey "her rpg" değil. oyunu barebones haline indirirsen pirates, freelancer ekseninde bir oyun. hatta benim 12 yıl önceki yorumum "pirates meets oblivion"du. o temeli alıp üstüne rpg'lerden bir bine inşa edilmiş ama oyun sizin anladığınız şekilde bir western rpg değil, onlarla direkt kıyaslanamaz. çünkü bunlar o temelin üstüne sonradan eklenmiş şeyler. atıyorum şimdi bu oyundan dialogları filan çıkarabilirsin, çekirdeğini zerre etkilemez. gidip witcher, kingdom come filanla kıyaslamak onların temelde olmaya çalıştıkları şey açısından, son derece abes.

"şehir içinde casusu bul şeklinde bir quest olmaması lazım" diye 2 kere filan dedim zaten. hayır efendim kaldırmaya gerek yok çünkü "ekstra bir gıda". xcom'da askerlerin kaşını gözünü yapıyorken istediğim gibi detaylı yapamıyorum diye "kaldırın bunu çünkü istediğim detayda değil" demiyorum. olduğu kadarını yapıp gerisini sallıyorum. bir bonus, temel bir unsuru değil gameplayin. şehir durur, içinde gezmeyi gerektiren quest konmaz işte gayet basit çözüm. ben olsam ekipte söylerdim "abi yapmayalım şehirde gezmek çok kullanışlı değil" diye.

hayır senin istediğin bütün o kayan yıldızlar, odun kesmeler hepsi APAYRI BİR CONTENT. olmayan şeyin sıfırdan yapılmasını istiyorsun. bak son kere söylüyorum, git o kingdom come videolarını izle şehirleri nasıl yaptıklarını gösteren. ben backer'ım, yıllarca izledim ve konuştuk burada. neden backer oldum sanıyorsun? böyle "abi öğleden sonra odun kesenleri ekleyeceğim" diye bir kişinin mesai bitiminde yapıverdiği birşey sanıyorsun galiba.

hayır senin bu kadar anlatılmaya anlamadığın şeyler bir level modelleyip içine yürüyen iki tane npc koymakla o şehri yaşayan hale getirmenin BAMBAŞKA contentler olduğu. aynı şeyi alıp 'polish'lemek (bunu da böyle cilalamak gibi sıradan bir hareketin 100-1000 kere tekrarlanması gibi düşünmek zaten yanlış, deneme-yanılmalı muazzam bir süreç) değil. bilgin hayli eksik bu konuda belli ki, dediğim gibi git o videoları izle. başlığında bulabilirsin ilk sayfalarda.

bütün dünya? hangi bütün dünya? pc'de popüler ama orada da die-hard niche bir oyun. 12+ yıllık hayranları akın etti ama mainstream bir oyun mu, kesinlikle değil. finans durumlarını bilmiyorum ama nintendo gibi paso zarar etse de devam edebilecek bir şirket değil. feature creep denen bir olay var. gidip de şehre immersion katmaya çalışmak işgücünün %20'sini istese ben ekip lideri olsam "yapmayın" derim. öyle bir backing'i yok şirketin. aynı anda 2-3 koldan oyun çıkarmıyorlar hadi birisi patlasa öbürü götürür diye. obsidian'ı bile biliyoruz kibar feyzo gibi kamyona atlayıp sezonluk işçi gibi fason iş yapıyor adamlar. aşırı büyütmüşsün gözünde.

Alıntı

My Time at Portia, Stardew Valley. Kasaba oyunları, yine in b4 kartımı kullanayım burada, evet bu oyunların focusları yaşadığımız kasaba üzerine olduğu için öyleler diyeceksin, ama bundan bağımsız olarak düşündüğünde

 

hayır bundan bağımsız olarak düşündüğünde diye birşey yok çünkü bundan bağımsız değil. ok o zaman hadi ben de kıyaslıyorum, workshop ve kervan kuruyoruz oyunda ama rise of industry kadar detaylı değil, neden değil, o oyun en süper indie, sadece bir kişi yapıyor! yuh sana taleworlds, bir kişinin yaptığı kadar üretim ve ticaret simülasyonu yapamamışsın!

işte bu oyun hibrid bir oyun, bunu tekrarladım ama zaten 12+ yıldır anlaşılmış olması lazım. freelancer vs'den öteye geçip, rpg'lerden aldığı öğeleri üstüne geçiren bir oyun ki burada zaten cazibesi. "tam olmayacaksa hiç olmasın" kafasıyla yapsalardı zaten kıyıda köşede kalmış karı-koca şirketi olarak kalırlardı. insanların istediği ama daha önce oynayamadığı birşeyi yaptılar bazı kısımları üstünkörü yapılmış da olsa. o kısımlar specialty'si o olan oyunlarla kıyaslanırsa yavan kalmakla beraber olmazlarsa oyunun bütün esprisini söndürür. total war strateji seviyesinde paradox oyunları yanında yavan ama sadece savaşlardan ibaret olsa bu sefer özelliğini kaybeder. anlaması çok kolay birşey bu.

oynamadıysan da sana anlatıyorum işte sektör, endüstri ve türün durumunu. senin oynamamış olman beklentilerinin arşta olduğu gerçeğini değiştirmiyor. bunu izah ediyorum.

bilmiyorum nasıl çözülecek ve düşünmüyorum da abi çünkü bunun için maaş almıyorum. maaş alanlar düşünsün. bug raporu yollarsın çözülmesinde katkın olsun istiyorsan. ben oturdum iki gün yazıştım mesela phoenix point'i deviyle bir bugı çözene kadar.

benden bu kadar şimdilik.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

34 dakika önce, Sam dedi ki:

workshop ve kervan kuruyoruz oyunda ama rise of industry kadar detaylı değil, neden değil, o oyun en süper indie, sadece bir kişi yapıyor! yuh sana taleworlds, bir kişinin yaptığı kadar üretim ve ticaret simülasyonu yapamamışsın!

o oyunu oynamadım ama madem söylemişsin, bu konudaki bi şahsi fikrimi daha söyleyeyim, evet, workshop ve kervan sistemleri çok zayıf. mesela ben kervanın nerelerden geçeceğini, nereleri avoidleyeceğini belirleyebilmeliyim, ya da automate edebilmeliyim. haritanın en doğusunda açtığım kervan en batısına kadar kendi başına gidiyor, sonra "kervanınız saldırıya uğradı" uğrar tabi, allahın sttirettiği yere gitmişsin, yapabileceğim de hiçbi şey yok. Ha ama bu sorunun üzerinde o kadar durmuyorum, çünkü bunlar eklenmesi kolay şeyler ve eklenebilir şeyler şu anki sistemde ve muhtemelen EA sürecinde ekleneceklerdir.

bak aklıma bi şey geldi. sanırım bu örnek yürür hadi bakalım. Port Royale oynadın mı mesela? ticaret dediğin için aklıma geldi. Port Royale de hybrid bi oyun. M&B ile şu açıdan benzeşiyor, map üzerinde hareket ediyorsun oyunda. Daha trade ağırlıklı bir oyun. Trade sistemi de dolayısıyla daha gelişmiş, oluşturduğun kervanların ne taşıyacağını, hangi rotaları izleyeceğini, hangi fiyattan alıp hangi fiyattan satacağı thresholdlarını falan her şeyi ayarlayabiliyosun. Ama bunun yanında oyunda combat sistemi de var. Şimdi gelelim focus mevzusuna. Port Royale'in focusu daha çok trade üzerine gibi hatırlıyorum ben. Dolayısıyla combat sistemi muazzam değil. Lakin burada şöyle bi şey var. Focusta olmadığı için, adamlar kendilerince minor bi sistem üretmişler, combatı o şekilde hallediyorsun.

Kıyaslamayı yapıyorum;

M&B'nin focusu=Meydan Savaşları

M&B'nin out of focusu=Free roam, immürjhun vs. bahsettiğimiz şeyler

 

Port Royale'in focusu=Trade sistemi

Port Royale'in out of focus'u=Combat sistemi

 

Şimdi bu durumda Port Royale, combat sistemi için direk geminin first person, third person neyse kontrolünü vermiş olsaydı, ben gemide çalışan mürettebatı görmek isterdim, hasar aldığımda oraya mürettebatı yönlendireyim, gözlerimle de göreyim çatlağa tahta çaksın, yelkenin pozisyonunu değiştirdiğimde gitsin halatı çeksin vs. bunları görmek isterdim. Lakin oyun bunu bana veremeyeceği için combat sistemi böyle değil, izometrik ve sayısal değerler üzerinden yürüyor o yüzden bi problem yok. Ama M&B, bana geminin kontrolünü vermeye çalışmış, fakat dediğim hiçbi öğeyi koymadan. Bilmem burada demek istediğimi anlatabildim mi? Bi şeyi tekrarlamam gerekiyor;

34 dakika önce, Sam dedi ki:

hayır efendim kaldırmaya gerek yok çünkü "ekstra bir gıda"

 

Ekstra gıda dediğin şey, yukarıda da söylediğim gibi, öyle "olsa da olur olmasa da olur, oyuna etkisi yok" şeyi değil. Şehir ve köylerdeki, ÖZELLİKLE KÖYLERDEKİ NPC'lerle ilişkimi geliştirmek için en önemli faktörlerden birisi verdiği görevler. İlişkiyi geliştirmek elzem, çünkü recruit sayına ve kalitene direk etkisi var. yani oyunun CORE mekaniğiyle doğrudan bağlantılı. Sen bunu gelip de bana "ekstra bir gıda" diye söyleyemezsin. Öyle olsaydı, gerçekten görmezden gelirdim, ne şehrin içine girerdim, ne köyden görev alırdım. "Burası kötü olmuş" diyip hiç o kısmına dokunmadan oyunumu oynardım. Ama dokunmak ZORUNDASIN. Eğer zorundaysam da, düzgün yapılmasını talep etmek en doğal hakkım.

Ve bana dürüstçe söyle, o görevleri yaparken zerre keyif aldın mı? Bütün argümanlarımı yoksayıyorum, hepsinde sen haklısın diyelim. Sadece şunu söyle. Görevleri yaparken keyif alıyor musun almıyor musun? Bu kadar basit aslında tartışmanın cevabı.

Xenocide tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

port royale işte zaten tam pirates türü bir oyun. ne eksik ne fazla, hibrid filan değil. zaten combatları filan gayet basittir pirates temelli oyunların pirates dahil. m&b alıp başka şeylerle birleştirdi ki yapması kolay olsa patır patır yapan olur indie'lerden zaten hadi büyük stüdyoları geçtim.

abi defalarca aynı şeyi yazdık, geçen ay da yazdık yani senin dediğin şehrin içinden geçiyorsam şehir witcher olacak. olmuyor işte olmuyor, çok beklersin yani anlatabileceğim daha başka şey yok şimdiye anlamadıysan. orada sana katıldığım tek nokta şehir içinde manuel git-gel yaptıracak quest vs yapılmaması.

world map'ten konuşup halledebilmek lazım mesela ki onlar da öyle düşünmüş ve o arabirimi koymuş, ama bundan ne yöne giderler bakalım göreceğiz.

denedim 1-2 ama sonra yapmadım çünkü getir-götür vs quest'ler oyunun sisteminde bana efektif gelmiyor, adamın istediği şeyi yapmak için geçen sürede verdiğim maaşlar zaten verilen ödüle denkti, sonra da bir daha dokunmadım şahsen. quest sistemi genel olarak başarılı değil seride bence ama quest yapmak için oynamıyorum zaten bu oyunları. 100 tane oyun var zaten "git şunu yap" diye emireri oynadığımız, burada kendi başıma buyruk takılıyorum.

benden bu kadar dediğim gibi, sen benden çok oynadın zaten beğenmeyen halinle, biraz da başkası anlatsın daha lazımsa. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

7 saat önce, Sam dedi ki:

senin dediğin şehrin içinden geçiyorsam şehir witcher olacak

 

Adam onu demiyor aslında, bi witcher ya da KCD olmasa bile bu kadar kötü olmasın bari diyor ama verdiği örnek hatalı. KCD bu olayın piri oldu çünkü, üstüne koyabilirse bi Cyberpunk koyar bu saatten sonra.

Ha M&B in bunlarla yarışmasına gerek de yok imkan da, ama zaten eleştirenlerin o beklentide olduğunu sanmıyorum. Belli başlı temel öğeler olsun, suspension of desbelief i bi nebze koruyabilelim diyorlar. Ama şu ksımda hak veriyorum, ya şehir içi quest koyarken biraz daha canlı ortam yarat, ya da o işlere hiç bulaşma. @Cuce gelsin açıklasın niye böyle ortaya karışık bi tasarım çıktı diye. Gerçi büyük ihtimalle daha iyisini hedefleyip yetiştirememekten kaynaklıdır yani ne olacak.

 

Benim de bi M&B oyunundan beklentim RPGlerde yakalanan atmosfer değil kesinlikle, yaldır yaldır at üstünden ok sallamak ve ilintili aktiviteler yetiyor ama madem sen (Taleworlds) ölçeği büyütüp oyunu geliştirme iddasındasın ve atmosfer içerecek şehir öğeleri ekliyorsun, o zaman bare minimum ölçüleri tuttur bari. Tutturamadığı durumda da eleştiri hakkımız baki kalsın, bayrakları indirmeden eleştirmek mümkün keza.

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şehirler bayağı barebones zaten kimse güzel olduğunu söylemiyor ama oraya harcanacak emek ve zaman az buz değil adamakıllı hale getirmek için. ben de daha güzelini elbette isterim ama onun bir lüks olduğunun da farkındayım.  şehri toptan kaldırmak feature eksiltmek olur önceki oyundan, yanlış olur ama içinde casus arama tarzı görevler bence vermemek lazım. pire için yorgan yakmaya hacet yok.

ben de zaten kingdom come ile kıyaslanınca yazmadan edemedim yoksa geçen ay yaptık aynı sohbeti. o zaman mortal kombat ile kıyaslanmıştı gerçi lol.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xeno trade sistemi konusunda baya haklı. Custom routeı geçtim kervanı kolayca nerde oldugunu gorebilecegin map üzerinde takip edebileceğin bi arabirim bile yok. Goldu verip açıyosun sonra sorsan kervanım var. Var da periodic money generator olmak dışında hiç bi numarası yok.

-Bonesoul- tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 saat önce, Sam dedi ki:

o zaman mortal kombat ile kıyaslanmıştı gerçi lol.

Bak sam surekli ama surekli soylemleri isine geldigi gibi kullanip carpitma yapiyosun, can sıkıyor bu durum. Şu soyledigin sanki m&byi gameplay uzerinden mortal kombat ile kiyaslamisim gibi. Aaa+ olmayan o kadar da indie olmayan firmalar uzerindendi tartismamiz, ben de netherrealm+mortal kombat ornegini verdim, aaa+ firma degil ama belli kalite standartlarina uyarak oyun cikarabiliyor diye. 

Rica ediyorum yapma şu carpitma işini. Vallahi sıkıldım hepsini tek tek duzeltmekten.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...