Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

WRPG vs JRPG: Fight!


Sam

Öne çıkan mesajlar

konuyla alakası yok her şekilde, ne o mitolojiler amerikalıların, ne de o tarih. ayrıca doğu da gayet mitolojileri kullanıyor hem kendilerinin, hem başkalarının. koyduğum o resim iskandinav mitolojisi üzerine kurulu bir oyundan mesela. onun üzerinde de amerikalının daha çok hakkı yok zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

çık,

dediğim gibi, batı dahan geçmişten beslenirken, -yüzüklerin efendisinin payı büyük- doğu kendi alternetif tasarımlarını yapıyor

yapmıyormu?
N
bence iki türün en büyük farkı bu




Tamamen hatalisin, cok yuzeysel bilgi ile yaptiginiz yorumlar tutmuyor

burda problem aslinda dogu ile bati medeniyetleri arasindaki farktir direk, high ve low context kulturler bunlar, dogu introvert, bati extravert tur

Batili degerlere sahip dogululariz bi millet olarak, hani intla doguyu asagilayip batiyi yuceltmekle daha cok batili olucagimizi saniyoruz, farkinda olmasanizda bu var cunki eurocentric bir egitimden gectiniz, medeniyetin cikis yerinin antik yunan oldugu kafaniza kazindi kucukken, semavi dinlerin cikis yeri olan sumer medenieyi zaten pis, kaka kurcalanmamali, ilk insanin kokenleri filan kurcalanmamali vsvs burda girmiycem bunlara

Dogu ve bati arasinda hikaye anlatiminda cok buyuk fark var, batili seyirci karakter odakli degildir, insani acilip cozulmesi gereken bir kutu olarak gormez, standart roller bicer, bunlari oynatir, zenginde bir tarih oldugu icin buradan aldigi esinlenme ve alintilarla susler, en gerizekali bi adamin bile anlayacagi turde sunulmasini ister

Doguda ise lore genelde ikinci plandadir, daha cok karakter gelisimi ve karakter etkilesimi uzerinde durulur, karakterlerin direk renk vermesi cok hosa giden birsey degildir, bati tarihten beslenirken dogu ise zengin felsefesinden beslenir ve spirtuel bir tad yakalamaya calisir, dogulu seyirci daha cok kafa yoran, yorucu ve uzun soluklu tecrubeleri sever

Ortacagdan beri iki kultur birbirini beslemektedir zaten, batinin guclu yonlerinin doguya, dogunun guclu yonlerinin batiya akmasi kacinilmaz birseydir ki taclandirdigimiz torment gayette batililar tarafindan yapilmis bir dogu oyunudur, iki kulturunde guclu yanlarini barindirmaktadir ki bu yuzden basyapit diyebiliyoruz, ama kultur altyapisi olmayan izleyici icin bati menseili oldugundan bati urunudur torment, ancak satis konusunda basabasi zar zor yakalamis bir oyundur gene, genel bati oyuncu profiline uygun bir oyun degildir cunki, baldurs gate ise tam tersidir misal

Sanat tarzina gelicek olursak birazcik sanat tarihine girmemiz gerekicek, doguda realizm sanatta kendine yer bulamamistir cunki, batida realist akimin etkisi ile hizla tiyatroda bir degisim olmus ve izliyici tarafindan benimsenince ana akim olarak yerine oturmustur ki gercek hayatta oldugu gibi iki turde cok rahat izlenir bu, dogu hep rengarenk civil civil iken batida hep koyu renkler hakimdir.

Jrpg diyince akla ilk gelen final fantasy olmasi ise ayri facia, wrpg denince dogulunun aklinada oblivion, dragon age filan geliyor misal ancak gercek bu degil tabiki

Ha gameplay zulmu ayri bir baslik konusu, batili oyunlarin ulastigi son nokta misal awesome button oldu ne yazikki, senelerce d20 ve pesinden blizzardin basarisiz ama sleyen modellerinin pesinden gittiler herkes oynasin diye, 10 wrpg dizsem first person, d20 veya skill talent blizz copy paste cikar. 10 tane jrpg dizsem 10 farkli abuk combat cikar, devam oyunlari bile farkli farkli konseptleri aliyor ve isin komik yani dogununda cikis noktasinin d20 olmasi ancak gameplay icin asiri kasiyor adamlar, zaten ana sorun gameplayi ogrenmek icin oyunun minumum 20dk talep etmesi, ve buna ragmen guide kullanmadan tam hakim olamamak ile oyuncu iletisimi sifir oldugundan internal betadan cikan cogu encounterin grindlamadan imkansiz olmasi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir kisinin dusuncesine sacma veyahut sig demek kimseye dusmez bu 1.
2 cisi batinin olgulari veyahut uzakdogunun olgularini bilip bilmeden atip tutmak priceless.
3 cusu hangi kesim neyi severi tertip ve duzenle arastirmadan
varsaydigimiz dogrularin kesinlesmis dogru oldugunu dusunup empoze etmekte ayri bir lcd kafasi.
Neyse jrpg veyahut wrpg adlandirdiginiz kisimlar aslinda az cok
hikayeler ve duzenler olarak birbirine benzesmektedir oyle ki artik wrpg olsun jrpg olsun icice gecmesi icin siradisi oyun fikri evlilikleri yapilmaktadir. Cunku Asya pazari dunyaya kendini pazarlayabilmesi icin daha cok bati oznelligini Asya motifleri ile yogurup bunu pazarlamaktadir. Cunku icteki kullanici dahil bu motiflerle daha rahat edebilmekte ve daha ozgun konumlar ve senaryolar olusturmaktadir. Yani herzaman oldugu gibi Turk kafasi yaklasip yok Sumer yok Europe komplolari kafasi ile Jrpg ve Wrpg kutuplasmasina yon verilemez ve sentezlenemez cunku Jrpg ve Wrpg konumlari siyasetten uzak bir yolda ilerlemektedir. Ama tabi eldeki o yorulmus siyaset kafasi ile bu kadar yol alinabilmeside buyuk bir mucizedir. Dedigim gibi eger jrpg veyahut wrpg kutuplasmasina anlam getirmeye calisiyorsaniz once Turk gibi dusunmekten feragat ediniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
DnD, sen Viktor'u anlamamışsın. Adamın yazdığında politika hakkında bir şey yok, kültür hakkında konuşuyor ki haklı. Tabii, her söylem politiktir diyorsan ben bilmem.

Bir de Türk gibi düşüneceğiz tabii, ucundan Yunan ya da Hitit gibi de düşünebiliriz ama tutup da kültürsüz ya da Viking gibi, İngiliz gibi düşünemeyiz. Seni İngiliz mürebbiyeler büyüttüyse ben bilmem.

Baştan beri hepimiin söylediği şey bu, doğu batının öykü anlatma yolları farklı, rol yapma onları da bundan dolayı farklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

konuyla alakası yok her şekilde, ne o mitolojiler amerikalıların, ne de o tarih. ayrıca doğu da gayet mitolojileri kullanıyor hem kendilerinin, hem başkalarının. koyduğum o resim iskandinav mitolojisi üzerine kurulu bir oyundan mesela. onun üzerinde de amerikalının daha çok hakkı yok zaten.


Isteyen istedigi kulturu kullanir tabii, ama Amerikalilar ile Avrupa kulturu arasindaki baglanti reddedilemez.

Amerika'da hakim olan kultur Avrupa kulturu ve elbetteki Avrupa'nin gecmisi Amerika'da yasayanlarin da gecmisi sayilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Batı dış dünyayı doğu iç dünyayı zamazingosu üzerinden lütfen RPG savunmayın. Role playing dediğin kavram adı üstünde o karakterin rolüne bürünebilmek. Tamam hikayeleri güzel olabilir, edebi kökenleri farklı olabilir ama "rol yapmak" yoksa rpg değildir oyun. Skyrim ne kadar rpg değilse jarpgler de bir o kadar değil.

Konu ne şimdi, wrpg vs.. jrpg diycem ama böyle bi oyun yok dünyada. Var mı? Ha warpg vs. jarpg dersen, eh DA2 gibi, ME gibi oblivian gibi örnekler karşısında hattori bonzi oyunlarının baya bi şansı olur heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Viktor said:

Feamer said:

çık,

dediğim gibi, batı dahan geçmişten beslenirken, -yüzüklerin efendisinin payı büyük- doğu kendi alternetif tasarımlarını yapıyor

yapmıyormu?
N
bence iki türün en büyük farkı bu




Tamamen hatalisin, cok yuzeysel bilgi ile yaptiginiz yorumlar tutmuyor

burda problem aslinda dogu ile bati medeniyetleri arasindaki farktir direk, high ve low context kulturler bunlar, dogu introvert, bati extravert tur

Batili degerlere sahip dogululariz bi millet olarak, hani intla doguyu asagilayip batiyi yuceltmekle daha cok batili olucagimizi saniyoruz, farkinda olmasanizda bu var cunki eurocentric bir egitimden gectiniz, medeniyetin cikis yerinin antik yunan oldugu kafaniza kazindi kucukken, semavi dinlerin cikis yeri olan sumer medenieyi zaten pis, kaka kurcalanmamali, ilk insanin kokenleri filan kurcalanmamali vsvs burda girmiycem bunlara

Dogu ve bati arasinda hikaye anlatiminda cok buyuk fark var, batili seyirci karakter odakli degildir, insani acilip cozulmesi gereken bir kutu olarak gormez, standart roller bicer, bunlari oynatir, zenginde bir tarih oldugu icin buradan aldigi esinlenme ve alintilarla susler, en gerizekali bi adamin bile anlayacagi turde sunulmasini ister

Doguda ise lore genelde ikinci plandadir, daha cok karakter gelisimi ve karakter etkilesimi uzerinde durulur, karakterlerin direk renk vermesi cok hosa giden birsey degildir, bati tarihten beslenirken dogu ise zengin felsefesinden beslenir ve spirtuel bir tad yakalamaya calisir, dogulu seyirci daha cok kafa yoran, yorucu ve uzun soluklu tecrubeleri sever

Ortacagdan beri iki kultur birbirini beslemektedir zaten, batinin guclu yonlerinin doguya, dogunun guclu yonlerinin batiya akmasi kacinilmaz birseydir ki taclandirdigimiz torment gayette batililar tarafindan yapilmis bir dogu oyunudur, iki kulturunde guclu yanlarini barindirmaktadir ki bu yuzden basyapit diyebiliyoruz, ama kultur altyapisi olmayan izleyici icin bati menseili oldugundan bati urunudur torment, ancak satis konusunda basabasi zar zor yakalamis bir oyundur gene, genel bati oyuncu profiline uygun bir oyun degildir cunki, baldurs gate ise tam tersidir misal

Sanat tarzina gelicek olursak birazcik sanat tarihine girmemiz gerekicek, doguda realizm sanatta kendine yer bulamamistir cunki, batida realist akimin etkisi ile hizla tiyatroda bir degisim olmus ve izliyici tarafindan benimsenince ana akim olarak yerine oturmustur ki gercek hayatta oldugu gibi iki turde cok rahat izlenir bu, dogu hep rengarenk civil civil iken batida hep koyu renkler hakimdir.

Jrpg diyince akla ilk gelen final fantasy olmasi ise ayri facia, wrpg denince dogulunun aklinada oblivion, dragon age filan geliyor misal ancak gercek bu degil tabiki

Ha gameplay zulmu ayri bir baslik konusu, batili oyunlarin ulastigi son nokta misal awesome button oldu ne yazikki, senelerce d20 ve pesinden blizzardin basarisiz ama sleyen modellerinin pesinden gittiler herkes oynasin diye, 10 wrpg dizsem first person, d20 veya skill talent blizz copy paste cikar. 10 tane jrpg dizsem 10 farkli abuk combat cikar, devam oyunlari bile farkli farkli konseptleri aliyor ve isin komik yani dogununda cikis noktasinin d20 olmasi ancak gameplay icin asiri kasiyor adamlar, zaten ana sorun gameplayi ogrenmek icin oyunun minumum 20dk talep etmesi, ve buna ragmen guide kullanmadan tam hakim olamamak ile oyuncu iletisimi sifir oldugundan internal betadan cikan cogu encounterin grindlamadan imkansiz olmasi



kendim şahsen, 1,5 sene kadar kendo yapmış, sonrada elde olmayan sebeplerden bırakmış biri olarak, hakamayı rahat ve şık bulan, üşengeçliğim yüzünden bogu alamadığım için aklıma geldikçe hayıflanan, her yağmur yağdığında katana saplı şemsiyemle sokağa çıkan biri olarak, japon yaya ve japonlara aşırı sevgi besleyen, ilgim dahilinde manga okuyan,anime seyreden biri olarak, doğu ile bir problemim yok,

problem, japonların bence "travesti" sanat anlayışlar (tdk: travesti Alm. Travestie
Özü değiştirmeden biçimini değiştirip gülünç yapan yazın türü. Bunun için çoğu kez tanınmış konular ele alınmıştır; örnekler, çokça güldürür. Örn. Nestroy komedyalarında Richard Wagner'in operaları, travestileri. bk. gülünçleme.)

niye bence, çünkü benim estetik kaygılarıma aykırı oluyor.

tolkinin dediği gibi, fantazi, insanın kaçıp sığınacağı, bir parça rahatlayıp kendini bulacağı yerlerdir, benim buradaki kaçış dünyam, kafamdaki evren klasik doğu fanzinleri ile uyuşmuyor, sonuçta ben iskandinav cennetine özenen bir adamın, fil kadar, olup bit kadar kanatlarla uçan sığırcık kuşları ile fantazi dünyamı doldurmak istemiyorum, bilgisayar oyunlarında da bu böyledir...

ha bunlar, kişinin kendi estetik kaygılarıdır, tartışmak yersiz zaten

mesela ben, elf seven biri olarak kafamda, şanlı noldor elflerin den başak bir şey canladıramıyorum, fr, dl kıtibiyoz elflerini ne zaman görsem, kaşıntı basıyor bana...

asıl konumuza gelirsek;

mesela, üstlerde bir oyun hakında anlatığın şeylerin ışığında, oyun ve diğerleri, "oyun" olma konusunda çok başarılı çalışmalar, ama yukarıda bahsettiğim gibi fantazi oyunlarını ve genelde bütün oyunları sırf oyun olsun diye pek oynamıyoruz, kişiye görede değişiyor bunlar,

son olarak, ben ve benim gibi bir çok kişi, oyunları bir kaçış durumu olarak gördükleri için, sanatsal kaygılarını ön planda tutmaları, hikaye anlatımı vs. ikinci planda tutmaları normal

mesela, Nausicaa of the Valley of the Wind ve diğerleri, çok severek izlediğim, Nausicaa nın mangasına kadar okuduğum bir yapım, hikaye olsun, anlatım olsun o olsun bu olsun, ama ben bunun lore girip o evreden oyun oynamak istemem, orada bir şeyler canlandırmak istemem, bilmem anlata bildim mi. oturup keyifle ilerim o ayrı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben tabi ki bunun olduğu yerde hayal kurmak, oyun oynamak isterim, estetik kaygım var benim.

http://www.cggoon.com/admin/UploadFile/szejones_Warhammer_Sorceress.jpg
****
şunlar var birde

http://www.pockett.net/jeu_video/NintendoDS/Square_Enix/Final_Fantasy_3/FF3%20DS%203.jpg
http://oyster.ignimgs.com/ve3d/images/05/60/56018_orig.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten warhammer online zirve noktasıydı batı mmo'larında art'ın, doğunun en iyileriyle kapışabilecek tek örnek muhtemelen.
Komutan said:

Isteyen istedigi kulturu kullanir tabii, ama Amerikalilar ile Avrupa kulturu arasindaki baglanti reddedilemez.

Amerika'da hakim olan kultur Avrupa kulturu ve elbetteki Avrupa'nin gecmisi Amerika'da yasayanlarin da gecmisi sayilir.

o hesapla amerika'da 72 milletten tonla insan var, japonuna kadar. amerika'nın bütün yaptığı tolkien'in açtığı yoldan ilerlemek oldu. yoksa bir amerikan dilbilimci oturup iskandinav ve ingiliz efsaneleri üzerine bir roman yazarak başlatmadı işi.
Ardeth said:

Sam said:

people should know when they're conquered.


norse mitolojisi olduğu için güzel gözüküyo işte o yüzden kafam kadar gözleri yok

alakasız, bilim adamı diyoruz dayanak olmadan konuşuyorsun paso lol. herşey sanat yönetimiyle alakalı. koca gözlüsü de var.

ya yarıştan düştün sen zaten uğraşma heh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:


kendim şahsen, 1,5 sene kadar kendo yapmış, sonrada elde olmayan sebeplerden bırakmış biri olarak, hakamayı rahat ve şık bulan, üşengeçliğim yüzünden bogu alamadığım için aklıma geldikçe hayıflanan, her yağmur yağdığında katana saplı şemsiyemle sokağa çıkan biri olarak, japon yaya ve japonlara aşırı sevgi besleyen, ilgim dahilinde manga okuyan,anime seyreden biri olarak, doğu ile bir problemim yok,

problem, japonların bence "travesti" sanat anlayışlar (tdk: travesti Alm. Travestie
Özü değiştirmeden biçimini değiştirip gülünç yapan yazın türü. Bunun için çoğu kez tanınmış konular ele alınmıştır; örnekler, çokça güldürür. Örn. Nestroy komedyalarında Richard Wagner'in operaları, travestileri. bk. gülünçleme.)

niye bence, çünkü benim estetik kaygılarıma aykırı oluyor.

tolkinin dediği gibi, fantazi, insanın kaçıp sığınacağı, bir parça rahatlayıp kendini bulacağı yerlerdir, benim buradaki kaçış dünyam, kafamdaki evren klasik doğu fanzinleri ile uyuşmuyor, sonuçta ben iskandinav cennetine özenen bir adamın, fil kadar, olup bit kadar kanatlarla uçan sığırcık kuşları ile fantazi dünyamı doldurmak istemiyorum, bilgisayar oyunlarında da bu böyledir...

ha bunlar, kişinin kendi estetik kaygılarıdır, tartışmak yersiz zaten

mesela ben, elf seven biri olarak kafamda, şanlı noldor elflerin den başak bir şey canladıramıyorum, fr, dl kıtibiyoz elflerini ne zaman görsem, kaşıntı basıyor bana...

asıl konumuza gelirsek;

mesela, üstlerde bir oyun hakında anlatığın şeylerin ışığında, oyun ve diğerleri, "oyun" olma konusunda çok başarılı çalışmalar, ama yukarıda bahsettiğim gibi fantazi oyunlarını ve genelde bütün oyunları sırf oyun olsun diye pek oynamıyoruz, kişiye görede değişiyor bunlar,

son olarak, ben ve benim gibi bir çok kişi, oyunları bir kaçış durumu olarak gördükleri için, sanatsal kaygılarını ön planda tutmaları, hikaye anlatımı vs. ikinci planda tutmaları normal

mesela, Nausicaa of the Valley of the Wind ve diğerleri, çok severek izlediğim, Nausicaa nın mangasına kadar okuduğum bir yapım, hikaye olsun, anlatım olsun o olsun bu olsun, ama ben bunun lore girip o evreden oyun oynamak istemem, orada bir şeyler canlandırmak istemem, bilmem anlata bildim mi. oturup keyifle ilerim o ayrı


problem su, bence kelimesini kullandiktan sonra tanim yapmaya devam etmen, "bence" dedikten sonra soylediklerinin gecerliligi sadece senin icin vardir, bizim icin yoktur ve tartismada yer bulamaz

savundugun sey realizmdir, wagner dedin zaten eurocentrik gorusun babalarindan birine vurdun, japonlari sevmen veya kendo yapman onyargili oldugun gercegini degsitirmiyor, soyle bir modelimiz vardir kulturlerarasi etkilesimde

http://cnx.org/content/m35593/latest/onion.png

anime olsun manga olsun japon kulturunun urunleridir bunlar, urunler uzerinden sadece soganin dis kabugunu tirmalarsin, icerlere giremezsin, kultur sogani tam boyle birseydir

3 hafta bir ulkeye gitmek ile orada 3 yil kalmak arasindaki fark budur misal, 3 yil yasamis adam icebergin altina girmeye baslamis, toplumda konusulmayan seyleri hafiften gormustur, 3 hafta giden adam RAKI BALIK WONDERFUL diye gezen turistlerdir direk ama sorsan sana 3 sene kalmis adam gibi tecrubelerini anltmaya kasarlar

buda bir japon oyunu

http://www.hayatimizoyun.com/wp-content/uploads/2011/10/DarkSouls.jpg

buda bir bati oyunu

http://kohae.org/assets/images/gnome_female250x.gif

tercih ettigin sey dogu batida degil yani, realizmden bahsediyorsun ki realist tarzda yapilmis yiginlada jrpg vardir ki kendi aralarindada tarz olarak copy paste degildir hicbiri btidaki gibi

http://static.zerochan.net/Valkyria.Chronicles.full.73774.jpg

canvas engine gibi super bisi yapti herifler bole mesela ki hani kojimanin butun oyunlarinin realist tarzda olmasini ve her oyunda batinin koydugu citayi zorlamasina girmeyelim, yeni mgs traileri duruyor asagida biyerlerde

http://www.gamingtruth.com/wp-content/uploads/2012/09/Metal-Gear-Solid-Ground-Zeroes-1024x551.jpg

realist olmasada postumu tepe noktalarindan biri ile kapiyorum, simdi canim cekti bir daha actim

http://www.youtube.com/watch?v=MoyEBlNafnQ&feature=related
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axediceın ya settingleri ya sistemleri ya da konu dışında herşeyleri komple adaptasyon olan birkaç başarılı oyunu wrpgnin aslı olarak gösterip karşısına googleladığı resimleri koymasının sebebi adamın başarısız troll olması hadi onu biliyoruz da gerisine ne oluyor onu çözemedim

bak ben sizi uyarıyım. axediceın ipiyle kuyuya inmeyin. iyi polis kötü polis dönüşümünü iyi yapar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vagner demedim, tdk nın "travesti" kelimesi için verdiği açıklamayı örneği ile kopyaladım, dikkatli okuyun, parantez içinde...

evet dediğim gibi bence, benim görüşüme göre böyle, benim gibi düşünen bir çok kişi içinde öyle ve elbise seçmek gibi bir şey, zevk ve renk meselesi, bu argümanla zaten tartışmada taraf olmaktan ziyade, neden sevilmediğine yönelik bir tespit yaptım bir nevi

ve evet realizim den bahsediyorum bir nevi, beni o tarz tatmin ediyor, adamların kültürüne veya üretikleri bir şeye de saldırmıyorum zaten, oradan yüklenmen yersiz

benim cephemin ağırlık merkezi, adamların yaptıkları (japon olur batı olur, fark etmez ama kolaya kaçarak japon diyorum burada) işlerin, benim fantazi dünyamı, veya hayal gücümü tatmin edecek seviyede ve güzelikte olmaması

yani, ağırlık merkezim, japon kültüründe, değil kendilerine yaratıkları fantazi evrenlerin resmedilişi, bunu zaten yadır gaman ben tolkien nin izinden gidiyorum, onlar ise özgün bir şeyler yapmışlar

şunu da diye bilirim, batı tarzı fantazi çizelerinin bile çoğundan hoşlnam, mesela amerikan kamyoncusu olan elmorun bir çok eserinden haz etmem ama arada efsane işleri de yok değildir

şu bir efsanedir
http://members.pundak.co.il/dragonlance/images/larry_elmore_thedeathofsturm.jpg
buna bakınca oradaymış gibi hisediyorum şahsen, mesele bu

ama lockwood mesela bir kaç yeni çizerde var hatılayamadım şimdi, onların işleri benim için ayrıdır.

demek istediğim tamamen estetik yani

mesela wow saçma sapan tasarımları yüzünden hiç ilgimi çene bir oyun olmadı, buna rağmen Valkyria Chronicles ilgimi çeken bir yapımdı ama onuda izlemekten başka bir şey yapamdım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...