Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

WRPG vs JRPG: Fight!


Sam

Öne çıkan mesajlar

axedice said:

Bak rpg olmanın şartlarını yerine getirmelerine rağmen gothicleri falan saymadım bile ben pek beğenmiyorum diye. Şurdaki 15 oyundan 5 tanesini H&S diye listeden çıkarsan yine geriye 10 oyun kalıyor. Bu 10 oyuna karşılık "rpg" olan 1 tane bile jarpg var mı?


gothic 2 yazmayan godostur.

bakin gordugunuz gibi o kadar cok iyi wrpg var ki hangisi daha iyi diye bile tartisabiliyoruz boyle bir bolluk icersinde yasiyoruz gelin siz de katilin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jrpgleri buraya usenmeyip yazardak tasi tarafi toplayi kacman lazim bolumden ki gothice rpg demekte iyimis, sirada ne var? Oblivionmi?

Hani normal adam yapsa anlicamda bilimadami yapinca ayri kotu oluyor, hic bilmedigi, denemedigi ve kafa yormadigi seyler ustunde atip tutup kesin ifadelerle olayi kapatanlar genellikle dinciler oluyor cunki, bilim adami dedigin her goruse acik olmali taraf tutmamalidir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hocam nolursa olsun, Wrpg daha iidir.
hani tamam hikaye zart zurt daha iyi olabilir de, sonuçta adamlar japonca konuşuyor dimi? sen de altyazı falan okuyorsun japonca bilmiyorsan.

e ne anladık o işten, bide ingilizce dublaj koysunlar lol. Vurguları farklı, tepkileri farklı; bizden değil adamlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

Jrpgleri buraya usenmeyip yazardak tasi tarafi toplayi kacman lazim bolumden ki gothice rpg demekte iyimis, sirada ne var? Oblivionmi?

Hani normal adam yapsa anlicamda bilimadami yapinca ayri kotu oluyor, hic bilmedigi, denemedigi ve kafa yormadigi seyler ustunde atip tutup kesin ifadelerle olayi kapatanlar genellikle dinciler oluyor cunki, bilim adami dedigin her goruse acik olmali taraf tutmamalidir


gothic II oynadin mi merak ediyorum. rpg elementi degil diyeceksin ama oyunun basinda savurdugun kilic darbeleri, blok tepkilerin yavas ve `sluggish`ken, zamanla duzelmesi hizlanmasi ve kesinlesmesi kadar beni oyunun icinde hissetiren bir detay olmadi. daha baska bir oyunda gormedim ben bunu henuz. MBde bile sadece yayda var, kilic savurma isi standart skill kac olursa olsun. bunun ustune skill sistemi ile ilgili pek cok daha detay vardi, diger rpglerin 'insanlari ugrastirmayalim simdi' diye attigi (level up oldugun zaman skillerini arttirabilmek icin egitmen bulman gerekmesi gibi). Senin kendi kafanda role play yapabilmeni saglayan seyler boyle detaylardir.

ahah `hic bilmediginiz seyler uzerinde atip tutuyorsunuz` deyip de sadece bu forumdaki yazilarindan tanidiginiz insanlar hakkinda bu kadar kesin yorumlar yapmaniz da ayri sahane.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben oynarken fark etmemistim belki yeni versiyonlarda gelmistir ben hep eskilerinde oynadim. ama gercekten sahane olmaz miydi skill %10da kilici sacma sapan sallarken skill arttikca acayip kesin ve yag keser gibi vuruslar savurmak. o zaman gercekten o karakterinin gelismesi sadece rakamlarda degil fiziksel olarak hissettigin bisey olurdu. gozden kacan boyle detaylar rpgleri seker gibi yapan seyler aslinda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

taaa 0.9'lardan beri vardı dex ve weapon skill'in silah hızını arttırması, savurana kadar dayak yerken millet savuramadan dayak atıyordun yükseltince değerleri.

rpg'leri şeker gibi yapan şey olarak combat stat'ı dersen axe'i aggrolarsın dikkat et ehueh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iste olay combat statindan ibaret degil o oyunda onu anlatmaya calisiyorum. gercekten orda zamanla kilic kullanmasini zamanla ogrenen adam gibi hissediyorsun kendini. diger sekilde sadece rakamlarin ve damagelarin artmasi baya mekanik hic bisey hissetirmiyor. bir de gothic IIye bir donup bakin gercekten ordaki olay sadece hizdan ibaret degildi resmen yani ilk durumdaki adamin hareketleri tepkileri amator gibi kaliyordu oyunun sonuna dogru. bilmiyorum belki ben nostalji yaptigim icin oyle geliyor ama o gelisimi daha iyi yansitan bir oyun gormedim.

bir de cogu oyunda hiz artiyor ama cogu oyunda aktif bir blok yok oyle bir detayi kaciriyorsun (MBde var tabi yanlis anlasilmasin). hizin ne kadar yavas olursa olsun sonucta vurma eylemi tamamlaninca adama vuruyorsun. block denen sey zarar azaltiyor ya da armor arttiriyor dinamik bisey degil elinde kalkanla beraber duran statik bir olay. mb veya gothicdeki gibi aktif bir olay degil. bunda oyunun baslarinda esasli abilerle savasmaya gitsen olay resmen gorsel ve fiziksel olarak kucuk bir cocugun kilic ustasiyla savasmaya calismasina benziyordu.

neyse belki ben ilk defa o oyunda gordugum icin fazla nostalji yapiyorumdur ama bir seyin rpg olmasinda boyle seylerin de baya buyuk onemi var o yuzden rpg degil deyip gecmemek lazim. su an bile bazi rpglerde olmayan (ya da tam olmayan) guzel detaylara sahipti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

bir seyin rpg olmasinda boyle seylerin de baya buyuk onemi var


What can i do sometimes?

Bir şeyin şey olmasında o şeyle ilgisiz şeylerin değil ilgili şeylerin büyük önemi var.

Xunn sen de bakıyorum reaction image bulmakta zorlanıyorsun artık, herkese aynı resimler geliyor. Tamam wire ı yeni keşfetmişsin ve çocuklar gibi şensin ama repostların göz yoruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

morrowind gayet aktifti 11-12 yıl önce, aktif blokluyordun. aktif belirliyordun silahı nereye sallayacağını. 20 metre öteye zor ok atarken legolas'a dönüşüyordun max skill'de. sonra taleworlds o sistemi daha geliştirdi.


e ama standart bisey degil herhalde ya da ben az oyun oynuyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Bir şeyin şey olmasında o şeyle ilgisiz şeylerin değil ilgili şeylerin büyük önemi var.


ilgisiz sey dedigin benim anlattigim seylerse yaniliyorsun dostum. eger biri o oyunda kilic kullanmasini ogrenmek isteyen birinin rolunu yapmak istiyorsa bunu yapabilmeli ve oyun bunu dogru yansitmali. bu oyunun sadece combata ve skille odaklanmasi anlamina gelmiyor. zaten powerplay ve skill boost olmayan bir oyun varsa o da gothictir oyunun sonlarinda bile 3-4 orc arkali onlu seni cevirdi mi dayak manyagi oluyordun ya da 10 tane goblin birden basina ususunce her yerden baya zorluyordu seni.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Topiği derail ediyoruz, amaç jrpglerin ne kadar inferior olduklarını hatta rpg olmadıklarını tartışıp kabul etmekken ardethin fizik çalışmaktan fazla ısınan işletim sistemi lacivert ekran verdi.

Ardeth said:

eger biri o oyunda kilic kullanmasini ogrenmek isteyen birinin rolunu yapmak istiyorsa bunu yapabilmeli


Kılıç kullanmasını öğrenmek isteyen birinin rolünü kılıç kullanma mekaniklerini oyuna entegre ederek değil, bu kişinin duygu ve düşüncelerini oyun dünyasında yansıtarak, yaptıklarının sonuçlarını ona göstererek ve kişilik gelişimini oyuncuya anlatarak yaptırabilirsin. Aksi takdirde wii de oynadığın boks oyunu da boks öğrenmek isteyen birinin rpgsi olur, gelmiş geçmiş bütün oyunlara x in y nin rpg demek zorunda kalırdık.

Hayır o kadar saçma bi argüman ki, nerdeyse skyrim e "Elder Scrolls dünyasında bir dragonborn un rpgsi" demeye doğru gidiyor. Brrr
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Ardeth said:

eger biri o oyunda kilic kullanmasini ogrenmek isteyen birinin rolunu yapmak istiyorsa bunu yapabilmeli


Kılıç kullanmasını öğrenmek isteyen birinin rolünü kılıç kullanma mekaniklerini oyuna entegre ederek değil, bu kişinin duygu ve düşüncelerini oyun dünyasında yansıtarak, yaptıklarının sonuçlarını ona göstererek ve kişilik gelişimini oyuncuya anlatarak yaptırabilirsin. Aksi takdirde wii de oynadığın boks oyunu da boks öğrenmek isteyen birinin rpgsi olur, gelmiş geçmiş bütün oyunlara x in y nin rpg demek zorunda kalırdık.

Hayır o kadar saçma bi argüman ki, nerdeyse skyrim e "Elder Scrolls dünyasında bir dragonborn un rpgsi" demeye doğru gidiyor. Brrr


Dostum soyle soyleyeyim sana, 5d sinema dedikleri ekranda boyle uzayda bir ray uzerinden giderken koltugun saga sola dondugu yukari asagi hareket ettigi zimbirtilarin hic bir boka benzememesinin tek sebebi sana o 'ileriye gidiyormus` duygusunu yansitamamasi. cunku durdugun yerde yukari asagi saga sola donuyorsun ekranda ise olan o degil. kisacasi fiziksel hissiyatlarin seni kendini oyun dunyasinda hissedebilmendeki payi oldukca buyuk. ayni sekilde duygu dusuncelerin de oyle tabi ki. fakat ekrandaki adam kilici sallarken senin vurma beklentisinde olman, heycanlanman ve adamin o kilici bir sumuklu bocek gibi sallamasi bu fiziksel hissiyati cok daha iyi yansitiyor.

kurdugun arguman o kadar sacma ki bu arada anlatamam. Ya da iki maddede ile anlatayim

1- Kendini oyunun icinde hissetmeni saglayan ve oyunun gercekciligini arttiran iki seyden bahsediyorsun sonra biri varken digerine gerek yok diyorsun.

2- Ben sana bir oyunun rpg kalitesini arttiran bir detaydan bahsediyorum sen bana sadece o detaya sahip sey rpg mi olacak o zaman diyorsun?

Anlatik combata odaklanan pp oyunlarini ya da butun vakitlerini grafik motor gelistirmeye harcayan oyunlari sevmiyorsun ama benim burda bahsettigim sey o degil. Dinamik olarak kendini oyun icinde hissetmeni saglayan bir detaya neden hayir dersin ki? Bu duygu ve dusuncelerini oyuna aktarabilmeni saglaman kadar onemli bir detay degil RPG icin ama bence oldukca hos bir detay. Bunu ortaya koyunca hemen sanki bir tek bu rpg icin yetermis demisim gibi bir hava yaratiyorsun bos yere.

Sene 2100de, muhtesem bir RPGnin (senin anladigin acidan muhtesem) bir PC versiyonu bir de neurosimulator (neyse artik bu) versiyonu ciktigi zaman sen PCde olani mi oynayacaksin?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...