Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

d3 büyük patladı mı acaba


kiymaliborek

Öne çıkan mesajlar

Diablo 3'ü nasil birakip baska oyuna geciyosunuz? Blizzard kimilerinden aylik ücret mi aliyo burda? Salak sacma yorumlar hay allahim. Begenmediysen koy kenara, yada sat. Yok oyunu sildim kutusunu ebeme hediye ettim, sslerimi mezara gömdüm nedir. Oyun lan bu... begenmediysen baska oyun alir oynarsin.
Ben de cok memnun degilim ama zaman gecirmelik iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pascha said:

Bir oyun sizi 22 sene eglendirecek die bir sey yok abi adamlar yıllarca ugrasmıs ve bana gore hack&slash tarzında cok guzel eglenleci bir oyun yapmıslar, nedir bu blizz haterlık ve maymun istahlılık anlam veremiyorum gercektende.

Bliz d3 yapar aglarsınız, bioware swtor yapar gene QQ nedir abi gercektende sizi bu kadar nefrete iten ?

Blizz yada Bioware yaptıgı her oyunla best of best mi olmalı ?

Gercekten Blizz ve Bioware sayesinde çıta ve beklentiler bu kada yukselmiş durumda işte bunun farkında olmamak gg..

Haters gonna hate dimi?


Bir ay oldu oyun çıkalı, bir ay oynatmadı oyun. Nasıl bir maymun iştahı ölçeğiniz var çözemedim.

Ayrıca swtor o kadar kötü oldu ki yapan grubun tamamını işten attılar? Herifler kafayı çiziyor o kadar zararı nasıl karşılayacaklarını düşünmek için? Her beğenmediğimiz şeyi söylediğimiz vakit ağlamak oluyorsa bence gidip yapımcıları teselli edin. Bazı oyuncular yanlış anlamış konsepti diyin.

Çıtanın yükselmiş olduğu doğru, şahsen ne bioware oyununa ne blizz oyununa kesinlikle atlamam bir daha. Ama bunun nedeni hayal ettiğim yeniliklerin gelmemesi değil. Daha ziyade Bioware'in falan "karakterleriniz zırh giydiğinde üzerlerinin değiştiğini göreceksiniz" gibi demeçler verip zaten 2000li yıllarda standart olan şeyleri oyun endüstrisine feature gibi yeni getirdiklerini sanmalarıyla alakalı. Kendi yeni oyunlarından özellik kısıp sonra yeni versiyonumuzda böyle manyak olduk diye kendi kendilerini kandırıyorlar.

Bir yerde yeteri geliyor insanın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pascha said:

Bir oyun sizi 22 sene eglendirecek die bir sey yok abi adamlar yıllarca ugrasmıs ve bana gore hack&slash tarzında cok guzel eglenleci bir oyun yapmıslar, nedir bu blizz haterlık ve maymun istahlılık anlam veremiyorum gercektende.

Bliz d3 yapar aglarsınız, bioware swtor yapar gene QQ nedir abi gercektende sizi bu kadar nefrete iten ?

Blizz yada Bioware yaptıgı her oyunla best of best mi olmalı ?

Gercekten Blizz ve Bioware sayesinde çıta ve beklentiler bu kada yukselmiş durumda işte bunun farkında olmamak gg..

Haters gonna hate dimi?


ne haters gonna hate ile alakası var, ne de çıtanın yükselmiş olduğuyla alakası var.

biz "oyuncuyu kandırmayan" oyun firması istiyoruz.

bioware örneği vermişsin;

- gittikçe dumbed down olan rpg piyasasında "baldur's gate'in spiritüel devamı" denilen dragon age çıkartıyorlar. "e tamam, az çok baldur's gate'i andırıyor, oynayalım bari" diyip oynuyoruz.
- mass effect çıkartıyorlar, aptal dialog çarkı, seçimlerin senaryoya etkisinin olmaması gibi öğeler ağır eleştiri alıyor. yine de tps-rpg karışımı düşünerek insanlar oynuyor.
- mass effect 2'de oyunu daha bir basitleştiriyorlar, önceki oyunda kurdukları dünya düzenine uymayan bazı öğeler ekliyorlar. gears of war vari bir cover shooter oluyor.
- bioware yeni oyunları için "rpg öğelerini nasıl geliştirebiliriz" yerine, "gay'lere nasıl daha önem verebiliriz" temalı röportajlar sunuyor, bioware memeleri patlama yapıyor.
- dragon age 2 çıkartıyorlar, saçma sapan bir combat sistemi, aptal dialog seçimleri, kısıtlı hikaye vs gibi şeylerle ilk oyundan çok farklı abuk bir oyun çıkartıyorlar.
- bütün bunları düzeltmesi beklenen swtor, tersine işleri kötüleştiriyor. oyuncak lightsaber, kötü grafikler derken, ne kotor, ne de swg tadını vermeyen bir oyunla karşılaşıyoruz. singleplayerı kotor kadar etkileyici değil, multiplayerı swg kadar geniş değil. buna karşın bu kısıtlı oyun yapısında her gördüğümüz öğe wow'dakinin neredeyse tıpatıp aynısı oluyor, ve bu yüzden adı "wow clone"a çıkıyor. hatta wow'un bazı artı yönlerini almadığı için de, oyun daha da kısıtlı bir hale geliyor.

insanlar "çıtayı daha yükseltecek" oyun aramıyor, "çıtayı düşürmeyen" oyun arıyor. etraf wow clonlarıyla doldu taştı, farklı bir tat sunacak oyun istiyor bu yüzden.
ayrıca kendileriyle dalga geçmeyen, aptala yatan oyun yapımcıları da görmek istemiyor.
bu yüzden swtor'u kötülerken, bir yandan da guild wars 2'yi iple çekiyorlar.

tl;dr için resimler

http://i.imgur.com/FaZyA.jpg

http://i.imgur.com/prXi4.png




diablo 3'ten bahsedeceksek;

- oyun çıktığı gün oyuncular bir türlü giremedi. sürekli saçma sapan hata mesajları alıp durdu. yıllardır oyun geliştiriciliği yapan firma, deneyimlerine rağmen serverlarını stabil tutmayı başaramadı.
- online drm zorunluluğu yüzünden, offline oynama imkanı da bulamadı oyuncular, sürekli oyun sırasında düşmeler yaşandı.
- rmah sistemi koydukları için, magical item düşme şansı epey azaltılmış, işine yarıycak item düşmesi ise baya baya azaltılmış, insanların auction house kullanmasına yönlendirmişler. bu da "item lootlama" eğlencesini kaldırmış. boss kesip çerçöp item düştüğünü sıklıkla görebiliyorsun.
- inferno zorluğunu eklediklerinden olsa gerek, önceki zorluk seviyelerinde oyun çok çok kolaylaşmış. eskiden bir zombi bile terletebiliyorken, bu oyunda championların arasında bile güle oynaya ilerleyebiliyorsun.
- skillerin bazıları hiç bir işe yaramıyor, illa spesifik skillere yönlenmek zorunda kalıyorsun, bu da inferno oyunlarında istedğin taktiği kullanmanı engellediğinden, oyunu normal halinden de zor bir duruma sokuyor.
- doğru düzgün item düşmediği için, rmah'a yönlenmen gerekiyor, bu da oyunu "pay to win" denilen tarz f2p oyunları gibi yapıyor.
- diablo 1 ve diablo 2'de, stat ve skill seçimi olurdu. bazen "daha iyi karakter yaratabilmek için" oyunu defalarca baştan oynaman gerekiyordu. senin daha iyi kullanabileceğin karakteri oluşturmak için tekrar level kasıyordun. daha iyi itemlar düştükçe levellarda ilerleyip boss kesme hevesin artıyordu. bunda stat dağıtma ve skill dağıtma olmadığından, son seviyeye gelince istediğin gibi skill seçmen mümkün oluyor. bu da oyunun tekrar oynanabilirliğini çok büyük bir oranda azaltıyor.
- oyunun grafikleri çok kötü. 2012'nin grafikleri değil bu, sanki 2004-2005'te bitirmişler, yayınlamışlar da, biz de sanki şimdi "nostalji olsun diye" oynuyoruz. npc animasyonları ve textureleri, warcraft 3 npclerini andırıyor.
- 4-5 tane diablo 3'ü aynı anda açıp, alt+tab ile birbiri arasında geçiş yapabilecek güçte makineler bile, oyunun birçok
yerinde acayip kasılmalar ve kitlenmeler yaşayabiliyor. yıllarca ertelenen ve optimize edilen bir oyunda bu kadar büyük frame düşmeleri yaşanmamalıydı.
- 10 dolara satılan indie bir oyun değil, 60 dolara satılan ve blizzard gibi çok eski bir firmanın yaptığı bir oyun bu. ama hiç de öyle bir sonuçla karşılaşamadık.

yani "senin ev sevdiğin h&s" olabilir, ama bundan önce de h&s oynamış kişiler için oldukça başarısız bir deneyim sunuyor diablo 3.

tl;dr için resimler

http://i.imgur.com/sfzg0.jpg

http://i.imgur.com/cDa6L.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Remus said:

Blizzard zaten oyun bi boka benzemiyo dediydi cikmadan. Wow oynuyan kitleye beles verdi oyunu o yuzden. Hani 100'lerce Euro para yatirmadiysaniz rmah a boşuna laf söylemeyin oyuna.


olayı ne guzel de ozetledin dostum o kadar kasmaya gerek yok beklentilerin yuksek olmasına gerek yok demis adamlar :)

Edit: Anateması vur kır parcala olan bir oyunda farklı beklentiler icine girince iste boyle sıkıntılar yasanıyor malesef :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Infernoya geçtim geçeli canım oynamak istemiyodu zaten, arada sırada açıp azar azar ilerliyodum, butchera gelip tek yemeye başladığımda amaan dedim bıraktım.
Yeni karakter açıp oynamaya başladım, ama aynı içeriği 3 kere bitirmişim zaten, karakter farklılığı da öyle çok fazla değil, o da baydı. Onu da oynayasım yok 20-30 dk oynasam sıkılıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:


- skillerin bazıları hiç bir işe yaramıyor, illa spesifik skillere yönlenmek zorunda kalıyorsun, bu da inferno oyunlarında istedğin taktiği kullanmanı engellediğinden, oyunu normal halinden de zor bir duruma sokuyor.


her oyunda optimal bi skill/build/spec vardır ve gayet normal böyle olması da. illa birisi en iyi olacak kaçarı yok. herkesin en popüler olanı tercih ediyor olması diğerlerini çöp yapmıyor malesef.

barbarian ile mesela çok farklı oynama tarzı, taktiği olan buildler var. şöyle bakıyorum skillere call of the ancients ve belki ancient spear dışında işe yaramayan skill yok gibi. passivelerden de max 4-5 tane çıakr bu tarz.

wizard için de geçerli benzer muhabbet, dh için de. barbarian kadar oynamadım ikisini de ama var yani çeşitlilik onlarda da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mantığı "iyi item zor düşsün, efsane item düşürmek ömür istesin" olan bir oyun tarzına "10 kere kestim bossu işe yarar item atmadı" gibi MMO mantığı ile yaklaşmayı ne zaman bırakacaksınız.

D2 de aylarca ama aylarca uğraşıyorduk o iyi itemler için. D2 de hiçbirşeyi değiştirme sadece RMAH koy oyuna, %100 eminim ki "bu ne biçim drop rate be, illa RMAHtan alalım diye böyle yapmışlar" derdiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...