Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls V: Skyrim #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

benim linkledigimde full olanlar agirlikli 4k texture zaten. yetiyor artiyor. bu resimde o texturelari kullaniyorum ornegin.

ss lerde enb falan yok. ss almalik modlar degil, bildigin oynadigim modlar kurulu hali. agirlikli script bazli modlar. o yuzden gorsel modum az. gene de fena gozukmuyor yuksek texturelar sagolsun.



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
Şu TES5EDİT kullanmayı gerçekten anlamadım... Videolara filan da baktım ama olmadı.

Nexus Mod Manager ile modları indirdim, Loot'a sırala dedim o da bazı modlar için "Contains 39 ITM records. Clean with TES5Edit." dedi.

Ama şu TES5EDİT'i kullanmayı anlamadım bir türlü.

Açınca Master/Plugin seçme ekranı geliyor hepsi seçili, OK deyip geçiyorum da... Sonra ne yapmam lazım anlayamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

tavsiye toollar:

1- Texture Optimizer:

bu tool iki tabde bsa ve texture lari duzenleyebiliyor. hem texture hem bsa optimize ediniz:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12801/?

texturelari cok az quality kaybi ile de optimize edebilirsiniz. 4k modlari 4k ya cok yakin bir quality de daha performansli kullanmak mumkun. hala hayvan vram isterler yalniz.

Bazi modlar temizlenemez ve tool coker. bu normal, bir sonrakine gecin.

Tool basit ve kendini anlatiyor. cok performans isterseniz cok kalite kaybedersiniz. safe adi ustunde safedir. uzeri "at your own risk" dir. cok compress gorsel olarak en iyi opsiyon degildir. 4k yi deli gibi compress leyip, safe de compress lenmis 2k nin altinda quality elde etmeniz olasi bazi durumlarda.

ayarlarsiniz deneme yanilma ile.

ben standart ayarlardan memnunum. hem akicilik artiyor hem goruntu kaybini hissetmedim bile.

2- TES5edit:

TES5edit ile deleted nav mesh leri ve dirty editleri duzeltebilirsiniz. nerde dirty edit var nasil bileceksiniz? LOOT kullanarak. sizi bu konuda uyaracak. Loot icin asagidaki mesajima bakin.

Burada onemli olan bir modun dependant oldugu modlarla beraber secilerek clean edilmesi. ne bir mod eksik, ne bir mod fazla secilecek. bir modun dependency lerini ogrenmek icin NMM load order da mod a bakiyorum, dependancy leri soyluyor.

ornegin bu resimde waves modunun dependancy leri 4 tane. eger tes5edit de bir sey edilenecekse 5 i birden secilmek zorunda.



TES5edit kullanimi icin ornek bir video (masterfile temizliyor, ancak ogretmek icin iyi.)

http://www.youtube.com/watch?v=fw3g_N1jcZQ

3- SKSE+SKYUI

Tool degil ama bu devirde kullanmayan kalmasin :P SKSE cogu mod un gelismis scriptlerinin calismasi icin zorunludur.

4- Memory Log

SKSE tabanli calisan bir memory logger. bu sizin ilk memory block unuzun dolup dolmadigini gosteriyor. ornegin oyun coktugunde hemen gidip bu modun skse altinda yarattigi log txt yi acip block sinirina varmis mi bakiyorsunuz. block 256 ise ornegin 256 yi gorup de mi coktugune bakiyorsunuz. son kayit gosteriyor. block u 512 ye arttirdi iseniz 512 yi gormus olup olmadigina bakiyorsunuz.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50471/?

5- Ilk memory block un kapasitesini arttirmak:

burada iki yontem var. ya SKSE nin guncel versiyonlarindaki edit ile yapacaksiniz. ya da bunun icin mod kullanacaksiniz. Ben mod tercih ediyorum. bir de mod ile SKSE arasinda bir fark var. SKSE de 512 yaptiginizda ornegin iki bloku beraber hesaplayarak 256+256 yapiyor, yani default degerde birakiyor. ilk blok u 512 yapabilmek icin 768 girmeniz lazim. mod da ise 512 yaptiginizda sadece ilk blogu 512 yapar.

iki onemli nokta.

profesyonel modder degilseniz ikinci blok un size i ile oynamayin.

logging mod ile ilk blok un 512 yi astigini gormeden ilk bloku 768 yapmayin. fazlasi daha iyi degil.

SKSE de nasil yapacaginiz:

a- oncelikle 1.7 nin uzerindeki versiyonlardan birinde olmaniz gerekiyor.

b- steamsteamappscommonskyrimDataSKSE altinda skse ini dosyasini acacaksiniz. yoksa yaratacaksiniz.

c- sunu ini dosyasi icine ekleyip kaydedeceksiniz.

said:
[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256


burada dikkat edilmesi gereken sey, dosya uzantilari gizlenmis olan sistemlerde yanlislikla dosyasi txt olarak kaydetmemektir. o zaman skse dosyayi okuyamaz.

Ben mod kullaniyorum. onda da soyle olacak:

indir

manual olarak indirin ve kopyalayin. burada SKSE nin aksine 512 sadece ilk memory block un size idir. toplamlarinin degil. buna dikkat edin.

IKI YONTEMI BERABER KULLANMAYIN! bu da cok onemli.


6- Bazi cokmeler VRAM gumlemesinden olur.

iki memory bottleneck i vardir. bunlardan ilki sistem belleginde oyunun kullandigi block larin size idir. digeri ise VRAM kullanimidir.


ENB + 4k texturelar + Static mesh modlari bir araya geldiklerinde makinayi cok zorlar. Dolayisi ile FNIS ve SKSE tabanli modlar bir araya geldiklerinde memory block u kac yaparsaniz yapin makinanizi ozellikle solitude docks gibi yerlerde patlatabilirler. bu sistem bellegi size i sorunudur, ve yukarida bahsettik.

ayrica normal sistem stress ini geciyorum, 4k textureli modlar + ENB VRAM canavaridir. dolayisi ile VRAM i de patlatarak ekran karti error i ile oyunu cokertebilirsiniz. Dolayisi ile bunlari kurdugunuzda genelde screenshot ya da kisa video cekmek amacli kurarsiniz. youtube cu isidir. oyunun cok guzel gozukmesi icin 2k texturelar yeterlidir.

VRAM doldugu zaman ekran karti kaynakli cokmeler yasayayacaksiniz ve buna engel olmanin yolu yok. Dolayisi ile 4K texture tercih etmeyin. edecekseniz bir iki tane favori modla sinirli tutun.

Not: SLI sistemlerde VRAM artmaz. iki kart VRAM contenti tamamen aynidir/birbirinin clone udur. cunku isin mantigi ayni veriyi isleyerek performansi arttirmaktir. Dolayisi ile sadece kartlardan bir tanesinin VRAM i kadar oyun VRAM kullanacaktir, ve iki kartin VRAM i birbirinden farkli ise dusuk olan standart olacaktir.


7- BBP armor giymek istiyorum


Bu modlar aslinda nefes alip verme ve iskelet modifikasyonu gerektiren isler icin yapilmistir. ancak adult modlar ve armorlar tarafindan da agirlikli kullanir.

TBBP ve BBP modlar bazi temelleri gerektirir:

ragdol physics: (bu armorlardan giymeyecekseniz bile indirin, cogu mod kullanir)

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/601/?

Bu ragdol animasyonlarini kullanabilecek bir fizik paketi. ornegin HDT pack gibi: (cogu mod kullanir, indirin)

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/53996/?

Bu ozelliklerin kullanilabilecegi bir iskelet olmali: (diger modlardan birisi bunun uzerine yazarsa tekrar kurun ve uzerine geri yazin) Cogu mod kullanir, indirin.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/26800/?

Bundan sonrakileri gercekten BBP ya da TBBP bir mod, armor vs kullanacaksaniz yapin:

BBP ya da TBBP destekli body modelleri. CBBE ve UNP nin bu is icin modelleri var. CBBE oneririm, bodyslide destekli armorlar her durumda tikir tikir calisir ve TBBP icin ayri bir mod indirmeden slider dan BBP ve TBBP body uretilebilir.

ayrica bu armorlardaki o heyecanla beklediginiz animasyonlari gorebilmek icin:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/54044/?


8- FNIS

FNIS kullanan bir modunuz yoksa pas gecin. varsa eger:

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/11811/?

butun animated modlar bu modun uzerine insaa ediliyor. FNIS in bazi addonlari da var. ancak kullanacaginiz animated mod bunlari kullanmiyorsa onceden kurmanizi onermem.

FNIS kullanan modlar kurar ancak FNIS kurmaz iseniz. animasyonlar sacmalar ve cokmeler yasanabilir. Ayrica her FNIS modu sonrasi FNIS in generator tool unu tekrar calistirmaniz ve animasyon paketini yeni mod icin guncellemeniz gerekmektedir. yapmazsaniz gene cokmeler yasayabilirsiniz.




2 sayfa once anlatmistim biraz. spoiler icinde. hepsini degil sadece ilgili modun dependancylerini sececeksin. bazi masterfile lar ise tamemen temizlenemez. verdigim video da isini gorur. cok iyi anlatiyor, hala sorun varsa bana ozel mesaj yolla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
79 yaşında Skyrim oynayan tatlı teyze

http://youtu.be/1Jgwdkxzg78

Lütfen izleyelim Mutlu edelim. İzlemseniz bile bırakın video sonuna kadar gitsin.
Belki yıldız tozu olma yolculuğuna çıkmadan son gülümsemesi sizin sayenizde olur..

http://www.destructoid.com/watch-a-79-year-old-grandmother-play-skyrim-and-have-your-heart-warmed-311627.phtml
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...

Şimdi bu nexus sitesinden birkaç mod indirdim. Fakat birtanesinin çalışıp çalışmadığından emin değilim. kullanmaya çalıştığım mod

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/607/?

Şimdi data files kısmına tıkladığımda (skyrim.exe) şöyle bir görüntü çıkıyor.



görüldüğü üzere benim mod bu listede yok (highrestexturepack01-02-03) olanlar zaten vardı.

nexus mod managerı açtığımda ise 3 tane mod görebiliyorum. hepsi tickli, skyui ve one tweak çalışıyor. fakat bu hd-2k textures olanın çalışıp çalışmadığından emin değilim zira görüntü bana aynı geldi modsuz haliyle. tüm ayarlar maxta ama pek tatmin etmedi şu oyunun görüntüsü. eski olduğundan mıdır nedir anlamadım.





nasıl anlarız tamol kara?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jeeztro said:

var o var. dediğim gibi diğer 2 modda sorun yok
kullabiliyorum
skse den açıyorum zaten oyunu
sorun yok. ama işte texture modundan emin değilim. varsa ben mi göremiyorum nedir görüntü hoşuma gitmedi hiç değişmemiş gibi sanki


2k texture modunda söyle bişey vardı en son, packler halindeydi ve NMM ile yüklüyorsan eğer sıra sıra yüklerken bir öncekini görüp üstüne yazayım mi diye soruyordu, yes dersen eskisi gidiyor son yüklediğin oluyordu.

mesela towns-dungeons-misc sırası ile yüklersen şehirler ve dungeonlar normal oyun texture miscler 2k texture oluyordu.

yükleme sırasında ayrıca yüklemesi için uygun seçeneğe(hangisi hatırlamıyorum) basman gerek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...