Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ne bu blizzard nefreti


EmenikeNiangSow

Öne çıkan mesajlar

Bence oyunu, oynanışını etkilemedikten sonra ne isterlerse satsınlar. Mount, pet satışları gayet normal bence. Nedir abi mount görsellikten başka? Oyunun dinamiğine hiç bir katkısı yok. Beğeniyorsan alırsın, kullanırsın ama sana oyun içinde hiç bir avantaj sağlamaz. Satılan şey, bunu kullanmayan bir kişiye dezavantaj sağlamadıktan sonra herşey gayet iyi ve normal bence. Oyunun içinde işe yarar neye ihtiyacın varsa ulaşabiliyorsun zaten.

Ne zaman item, exp boost vs. satışı başlar, o zaman büyük sorun olur. Öyle de birşeye bulaşacağını hiç sanmıyorum Blizzard'ın. Yapmak isteselerdi zaten çoktan yaparlardı. Heirloom itemler mesela başlı başına bir örnek olur bu konuya. İstese cart diye satışını yapardı bunların ama hiç gerek görmediler. Biraz uğraş ile elde edebiliyorsun bunları mis gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EmenikeNiangSow said:

forumda amma haterı varmış kardeş.
adamlar sanat gibi oyun yapıyor. yaptıkları her oyun arşivlik.
bugün hala pc'mde diablo 2 ve sc duruyor. sc2 ve çıktığında d3 de yıllarca duracak.

ben anlamis degilim arkadasim. bu adamlar hayrina mi dagitacak bu oyunlari?

hayir, diger firmalar gibi sapik sapik ucretli dlcler cikarmiyorlar. oyun ici guc farki yaratan micro odeme yaptirmiyorlar.

aldigin oyunun tertemiz cillop gibi gameplay sunacagi ortada. yillardir bu boyle. goruyoruz iste diger cikan oyunlari da. 300 milyon dolar gomulen star warsun nasıl failladigi ortada.

blizzard w3 motoruyla yaptigi wowda hala skill konusuturuyor her patch guncelliyolar grafikleri, swtor cakma motorla salak sapan birsey cikmisti.


suark ile benim yazdıklarımdan hemen böyle bi topic açma gereği duymuşsun anladığım kadarıyla.
tartıştığımız konuyu çevirip işi blizzard nefretine çevirmişsin, şaşırdım.

neyse kısa olarak şöyle diyim.
blizzard nefreti yok bende, activision nefreti var, kotick nefreti var.

ama blizzard'ın düşüşte olduğunu, özellikle activision'ın büyük etkileri olduğunu söylüyoruz ortadaki gerçeklere dayanarak.
bunu söylemek haterlık değildir.

eskiden çok severdim bu firmayı.
blizzard'ı ilk kez wow'la tanıyıp "BLIZZARD'DAN BABAM ÇIKSA YERİM" diyen kişiler yokken bile blizzard'ı sevip oyunlarını oynuyorduk biz.
mesela ben warcraft 1'i oynadım, blackthrone'u oynadım, the lost vikings oynadım.
diablo 1 ilk sabahlatan oyun olmuştu beni.
warcraft 2'yi severim, starcraft'ı daha çok severim. diablo 2'yi defalarca bitirmişliğim var. warcraft 3'ü betasından başlayarak uzun bir süre oynadım. wow'u heyecanla bekleyip aldım oynadım vs vs.
ama artık o eski şevklerini yitirdiler. kaç yıldır yeni IP bile çıkardıkları yok, aynı 3 dünyayı pişirip pişirip önümüze koyuyorlar.
özellikle activision'la birleştikten sonra sadece paraya bakar oldular. örnek olarak diablo 3'e rmah ekleme olayı.

şu forumda blizzard'ı en çok eleştiren sam'e karşı yıllardır savunan kişiler, blizzard'ın son zamanlardaki politikalarını eleştirdikleri için "blizzard hater" oluyorlarsa diyecek bir sözüm yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fanboy ları da biraz elle tutulur argümanlarla savunsalar bari yav. "D2 ye hala patch cikariyorlar yaaa" diyenler acaba en son ne zaman battle.net te oynadılar. spammerların botcuların yüzünden oyun oynanmaz hale geldi. Player global block daha yeni gelmis. Yani bu kadar basit birşey bile. Şu an online olanların %60 ı bot battle da. Çok deger verselerdi zaten diabloyu yapan ekibi ellerinden kacirmazlardi.

w3 tede durum aynıydı. maphack kullananlara adam gibi bir cözüm bulamıyorlar o da yalan oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abiler çok kritik bir şeyi karıştırıyosunuz.
blizzard senelerce bizi doyurdu besledi içirdi, ama bir gün geldi ki activision ile birleşesi geldi ve KOTİCK isimli bir cisim türedi blizz'de.

o zamandan beri blizzin (koticin) yaptığı her hamle para üzerine yoğunlaşılmış oldu. o zamandan beridir sevilmez oldu blizz.


eski blizzard ile şuankini karıştırmayalım lütfen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizzard'a duyulan nefretin sebeplerini ikiye ayirabiliriz:

Activision-Blizzard'dan kaynaklanan sebepler:

- Kotick'in bosbogazliklari. Aslinda Kotick'in diger buyuk yayimci firma yoneticilerinden cok farkli bir zihniyeti oldugunu dusunmuyorum, ama otekiler susmayi biliyorlar.

- Blizzard'in fazla bir yenilik getirmeden kendini tekrar etmesi. Son cikan Starcraft 2, Diablo 3 gibi oyunlar eski oyunlarin biraz daha cilalanmis halinden baska bir sey degil. Hos sektorde gercekten devrim yaratan oyunlar ureten cok firma yok, ama Blizzard'dan beklenti fazla.

Oyunculardan(bu forumda veya baska forumlarda) kaynaklanan
sebepler:



- Buyuk/dominant/populer olan seylere duyulan tepki.

- Forumlardaki oyuncularin buyuk kisminin oyunlara fanboy/hater(aslinda ikisi de ayni sey) olarak yaklasmalari. Bircok kisi oyunlari analitik olarak degerlendiremiyor, "super olmus" - "igrenc oyun" gibi uc noktalar arasinda gorus belirtmeyi tercih ediyorlar. Buna bagli olarak firma degerlendirmeleri de ayni dogrultuda oluyor.

- Forumlardaki oyuncularin onemli kisminin kasarlanmis olmasi. Adamlar oyunlari 12 yasindaki veya 18 yasindaki kadar kolay begenmiyor, ama asil degisenin kendileri oldugunu farketmeyip sucu oyun firmalarina atiyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Madem kişisel görüşler sorulmuş oz aman söyeyeyim.

Blizzard ı hater olarak sevmeyenler var sırf popüler diye haterlık yapanlara birşey diyemeyeceğim kendi dehlizlerinde kaybolsunlar. Ama kendi açımdan; diablo larla warcraftlarla star craftlarla büyümüş bir kişi için blizzard ın şu anki hali beni hiç memnun etmiyor. nefret ediyorum diyemem ama kişisel memnuniyet olarak kotick geldiğinden beri ben blizzard dan hiç memnun değilim. Bilmiyorum diablo 3 mesela komutan ın da deidği gibi az daha cilalı bir oyun gibi geliyor hee RMAH ın nasıl bir sistemde oalcağı büyük bir soru işareti daha da bir memnuniyetsizlik yarattı bende... göreceğiz tabii RMAh ı ama bilmiyorum. Yani diablo 3 deki en büyük yeniliklerden birinin RMAH sistemi olması cidden benim açımdan bir hayal kırıklığı.

blizzard diyince eskiden oluşan heyecanlar activision/blizzard dendiğine acaba nereden sağılacağız hissiyitını uyandırmaya başadı bende ..

Yani eskiden" blizzdan babam çıksa yerim" lafı artık sanki "blizzard / activision hepimizi sağıyor a" dönüşmeye başladı içimde... bu histir beni memnuniyetsizliğe götüren. bilmiyorum şimdi" firma niye para kazanmasın, adamlar şirket tabii ki kazanacak" diyenler çıakcak kazansın kazanamsın demiyorum., fakat viktor un dediği gibi ben her ay para vermeye de razıyım ama yeter ki oyun tam olsun... "bunu şimdi koymayalım 3 ay sonra koyalım ordan da sağarız bunları" zihniyeti oluşmaya başladı kotick geldiğinden beri işte bu insanı, en azından beni activision/blizzard dan soğutuyor. neyse benim şahsi fikirlerim tabii bunlar...

blizzard diyince eskiden oluşan heyecanlar activision/blizzard dendiğine acaba nereden sağılacağız hissiyitını uyandırmaya başadı bende ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

blizzard oyun sektörü değil genel olarak en sevdiğim/beğendiğim markalardan biridir. muhtemelen zerre fikrim olmayan bi oyunun altında blizzard logosunu görsem gidip alırım. customer service'inden tutup herşeyine bir bütün olarak baktığımda bence baya harika mükemmel 10 numara firmadır kendileri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

asil sandbox oyun yapmak asiri kolay, themepark zor

sandbox oyunda oyuncuyu tutabilmek icin komunite lazim, oyuncu icerigi lazim, sosyal tarafinin agir basmasi lazim

sektore baktigimizda ise eq den gelinen nokta 8 kisilik raidler, single player mmo lar

insanlar diger insanlari istemiyor artik, basta iyiydi ama butun sikayetlerimiz hep diger oyunculari etrafimizdan uzaklastirmak yonunde oldu

once dungeonlar instance a girdi grieferlar yuzunden (ultimada champ ile dark father kasmak istiyenler bilir bunu)

sonra tagler geldi yetmedi, farm zonelar kaldirildi, elite yaratiklar kaldirilsin insan bulmak istemiyoruz diye aglandi

eq nun kocaman raidleri 40 kisiye ordan 25 e ordan 10 a dustu organizasyon zor diye aglandigindan

pvp world pvp den instance li bg lere ordanda cikip 2v2 ye girdi

bunlarin hepsini oyuncu istedi, firmalari biz zorladik

bu saatten sonrada kimse sandbox yapmaz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mortal darkfall falan var piyasada sandbox.
gidin onları oynayın işte?

adı üstünde sandbox.
bunları sivrilten oyuncular. siz gidip 2. gün bırakırsanız oyunu sonra da sandbox da sandbox diye ağlama hakkınız yok. community olmadıktan sonra nasıl oluşacak o evren?

geçiniz sandbox çıkarmıyorlar ayağını. oynayacak adam yok onu artık. isteyen de fason. sandbox isterim diyor, bi mortal online ya da darkfall oynamamıştır. oynasa da zor gelip 2. gün bırakmıştır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya siz bu sandbox konusunda ciddi misiniz yoksa troll'üyor musunuz onu anlamaya çalışıyorum ne zamandır. Şu an bütün firmalar toplansa tarihin gelmiş geçmiş en muhteşem sandbox'ını yapsa oynayan adam bulamassın.

Mevcut mmo'ları bile oynamaktan bunalan "ya D3 çıksada tek başıma ortalığı temizlesem, sıkılınca 2 kişi, hadi olmadı 3 kişi girsek en fazla inforno farmlasak, yorulunca direk çıksam gitsem" modunda adam kaynıyor ortalık. 10 man yapıyoruz, online adam sayısı 25 olacakta 25 man gidecez diye ödü kopan, oyundan soğuyan adamlar var grupta. Haksızda değiller düşününce, kimse kimsenin kahrını çekmek istemiyor artık. MMO dediğimiz şey 5-6 kişi, hadi olmadı max 7-8 kişi çevresinde dönsün isteyen milyonlarca adam var. Adamları guilde sokamıyorsun, ben kafam esince oyuna girmek, kafam esince pvp - pve yapmak istiyorum modunda insan kaynıyor ortalık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alakası yok. O oyunların sorunu sandbox olmaları değildi ki.
SWTOR'la birlikte theme park son bulmuştur ahanda yazıyorum buraya. Çünkü themepark türünün daha gidebileceği bir nokta yok ve insanlar sıkıldılar her oyunda aynı şeyi yapmaktan.
Sandbox dinamiklerinin fazla olduğu oyunlar görebiliriz ileride, bu tamamen ne isterseniz yapın olmak zorunda değil. Sadece lineer'likten kurtulması bile birçok oyuncuyu cezbeder.
En son hangi oyunda şöyle güzel bir Housing sistemi vardı. SWG başarısız bir oyun muydu, kesinlikle değil. Ama adamlar batırdılar sonra.
Sandbox demek illa hardcore full loot FFA PvP olacak demek değil yani. Ama level kas, iyi item al, dungeon'a gir, daha iyi item al ki daha iyi dungeon'a girebilesin, döngüyü tekrarla, pvp yaparak ileride pvp'de daha iyi olmak için item kas vs vs...Baydı insanlar bundan. Hepimiz baydık..
Viktor'un dediği gibi 2v2 pvp'ler 5 kişilik raid'ler. Belki insanlar istedi ama çabuk sıkıldılar.
Şu anki MMO oyuncusu potansiyeliyle dinamikleri güzel oturmuş bir sandbox'un tutmaması için bir sebep yok. Ama ondan önemlisi oynanabilirlik, akıcılık vs. Onların da hemen hemen WoW kalitesinde olması gerekiyor artık...
GW2 sandbox olmayacak mesela. Ama sandbox tarzına bazı elementleri daha fazla. Bu bile farklılık. Dediğim gibi sandbox illaki saldım çayıra olmak zorunda değil..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konuyu sandboxtan biraz uzaklaştıracağım ama, şu andaki ArenaNet'i ben "eski Blizzard"'a benzetiyorum.

Hani olmaz ya (umuyoruz olmaz), yarın öbür gün ArenaNet EA'in altına girse, le shitstorm begin. O zaman da şimdiki ArenaNet için "ol' good ANet" derler.

Benzer hikaye gibisinden şey ettim, siz devam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

asil sandbox oyun yapmak asiri kolay, themepark zor

sandbox oyunda oyuncuyu tutabilmek icin komunite lazim, oyuncu icerigi lazim, sosyal tarafinin agir basmasi lazim

sektore baktigimizda ise eq den gelinen nokta 8 kisilik raidler, single player mmo lar

insanlar diger insanlari istemiyor artik, basta iyiydi ama butun sikayetlerimiz hep diger oyunculari etrafimizdan uzaklastirmak yonunde oldu

once dungeonlar instance a girdi grieferlar yuzunden (ultimada champ ile dark father kasmak istiyenler bilir bunu)

sonra tagler geldi yetmedi, farm zonelar kaldirildi, elite yaratiklar kaldirilsin insan bulmak istemiyoruz diye aglandi

eq nun kocaman raidleri 40 kisiye ordan 25 e ordan 10 a dustu organizasyon zor diye aglandigindan

pvp world pvp den instance li bg lere ordanda cikip 2v2 ye girdi

bunlarin hepsini oyuncu istedi, firmalari biz zorladik

bu saatten sonrada kimse sandbox yapmaz


(tu)

dibine kadar katiliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

swtor ile themepark bitmedi, hala 10 milyon musterisi var sirf blizzardda themeparkin

themepark iyimi peki?

degil

content yagdirman lazim oyuncuya, asiri hizli tuketiyorlar sonra cancel sub

oyuncunun tuketemiyecegi volumde content koyman imkansiz

tuketimi yavaslatinca agliyorlar bu defa, 2 haftada herseyi gormek istiyorlar artik

blizzardin sucu buda tamamen, WOTLK de insanlari alistirdi beklentileri bozdu, simdi bu dongunun farkina vardilar yeni bisiler deniyorlar

vanilla bok gibiydi ama o zaman WoW pek cok insana sunu ifade ediyordu

guild dagitan, serverda sadece 1-2 guildun kesebildigi ulasilmaz bosslar

aylarca farmla zar zor edinilen setler

tek bi enchant icin gunlerce timbermaw farm zorunda olma

silithusda geceleyin guildle yapilan CE grindlari


simdi kimsenin artik istemedigi, milleti tembellige alistirdiklari seyler bunlar

sahsen en son bir arkadasimla open world de birseyler yapmaya TBC de filan gitmisimdir, dungeon disini komple solo ya doktuler lich kign ile, dunya cop oldu

sehirleride lobby yaptilar, oyuna gir dugemeye bas dungeon yap oyundan cik oldu olay

ama problemin farkinda adamlar, ben mesaji anladiklarina inandim yani pandaria aciklamalarinda, bakalim beta dussun gorucez ne kadar anlasilmis sorun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizzard'ın oyun ve ek paketleri dışında parayla sunduğu hiçbirşey elzem değil.

Blizzard'ı ve oyunları ne kadar sevdiğim bilinir ama oyun kapsamı dışında sundukları hiçbir paralı şeyi almadım, aldıklarım da adamların sunduğu ekstra hizmetlerdi (Server Transfer, vb.)

Eğer siz kendinizi sağılacak inek gibi görüyorsanız, bilemeyeceğim, ben görmüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FreEmoon said:

Ya siz bu sandbox konusunda ciddi misiniz yoksa troll'üyor musunuz onu anlamaya çalışıyorum ne zamandır. Şu an bütün firmalar toplansa tarihin gelmiş geçmiş en muhteşem sandbox'ını yapsa oynayan adam bulamassın.

Mevcut mmo'ları bile oynamaktan bunalan "ya D3 çıksada tek başıma ortalığı temizlesem, sıkılınca 2 kişi, hadi olmadı 3 kişi girsek en fazla inforno farmlasak, yorulunca direk çıksam gitsem" modunda adam kaynıyor ortalık. 10 man yapıyoruz, online adam sayısı 25 olacakta 25 man gidecez diye ödü kopan, oyundan soğuyan adamlar var grupta. Haksızda değiller düşününce, kimse kimsenin kahrını çekmek istemiyor artık. MMO dediğimiz şey 5-6 kişi, hadi olmadı max 7-8 kişi çevresinde dönsün isteyen milyonlarca adam var. Adamları guilde sokamıyorsun, ben kafam esince oyuna girmek, kafam esince pvp - pve yapmak istiyorum modunda insan kaynıyor ortalık.

yoo hayır, sizin guildiniz öyle diye herkes öyle değil.
şahsen ben oyun ve motoru kaldırsa da şöyle kalabalık mantıklı savaşlar dönse diye bekliyorum warhammerdaki gibi
warhammer gibi sorunlu bile olsa en son çıkmış olan düzgün pvp oyununun yapımcıları bile appeal to a larger audience boku yüzünden çoluk çocuk için pvp yapmışlar


aslında uzun uzadıya yazacak çok şey var ama özetle blizzard da ulduardan beri adam gibi hiç birşey yapmadı, starcraft 2 oynanıyor evet sms yime aşşağı yukarı sc1 oynayan kitle tarafından, ben dahil birçok kişi hele hele competitive sc2 diye aldık ama şu an sadece seyirci konumunda

evet blizzardın başarılı olduğu en önemli husus oyun motorlarının kaliteli olması. İçerik olarak dediğim gibi ulduardan beri wowda yapılan tek çok iyi içerik uldum daki komikli şakalı questler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...