Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mass Effect 3


HellHound

Öne çıkan mesajlar

Miraul said:

http://urun.gittigidiyor.com/video-oyun-konsol/mass-effect-3-standart-origin-download-cd-key-53870978#product-information

sunu alan oldumu? sorunsuz calisiomu falan


Ben rusça digital deluxe aldım bir yerden yama ile ingilizceye döndü sorun yoktu yani. Bu linkdekide normal edition rus versiyonu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

volkan shepard oynadığın hata zaten.
http://images.cheezburger.com/completestore/2011/4/18/f0f83458-f30d-4b2f-ab48-9f69050cc1fe.jpg


ahah tam volkanmış hakkaten
siz baya uğraşmışsınız tipiyle ya, ben direk default female tipiyle girdim iyi gibi geldi, yüzümdeki yaralar da saç rengimle uyumlu hem dsfs
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

ı-ıh, bence benimki en iyi! onetrueshep! kıymetlimissss!

hatta alıp en başa dönüp oynyasım var ama o kadar memnunum ki seride verdiğim kararlardan, ne yaptıysam güzellik olarak bana döndü. iyilik ettim, iyilik buldum. (:P)

dedi collector's base'i yoketmeyen paragon (gerci pek bir etkisi yok ama :P)

saka bir yana paragon o kadar avantajli ki oyunda

hele
ME1 dlc'sinde saldigim teroristin bile ikna edilip bana karsiliginda batarian fleet olarak geri donmesinden sonra gordum ki dunyada butun sorunlarin cozulmesi icin bir Shepard yeterli. Israil-Filistin? aninda cozum! Afrika'da cocuk askerler? hepsi kurtulur! AIDS? asisi yarin marketlerde!

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahah iyiymiş hakkaten o, ama 2. oyunda renegade gidiyorum şu an 2. karakterimle ve çok eğleniyorum, dark side'a geçtim artık paragon sıkıcı geliyo :/

yaralarım ve ben çok seksiyiz


http://i.imgur.com/58p0V.jpg



3. oyuna da bununla devam eder kavga dövüş herkesi elimde toplarım, reaperları yendikten sonra da konseyi dağıtır yerine kendi seçtiğim adamları koyarım, sonra da peygamberliğimi ilan edip devamında allah olurum

artık oyun ne kadarına izin veriyorsa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kalıpların dışında düşünen paragon işte doggy!

genofaj

ikinci oyunda cure saklamam da paragon değildi ama iyilik olarak geri döndü! mordin.. :( hoş gerçi krogan'ları kandırmama ramak kalmıştı, pişman olabilirim ondan dördüncü bir oyunda. tam çekirge sürüsü, rachni'den bile beterler sanki heh.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ME3 bitirmeyen bakmasın

Resmen oyunun sonuyla hayal kırıklığına uğradım, yani gayet güzeldi zevk aldım saatlerce, son 10 dakika da içine ettiler ya, helal olsun bir şey demiyorum. Yani böyle bir sonu bilerek tekrar oynamam. En azından ME1 ilk oyun ve farklı karakterlerle ve bir kaç farklı önemli kararlarla ME2 ye hazırlık açısından tekrar oynanabilir, ME2'nin sonu gerçekten güzeldi, yani en azından farklı sonuçlar ortaya çıkabiliyordu. Bu son (hepsini denedim) resmen beni oyundan soğuttu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

genophage

http://www.youtube.com/watch?v=8aUtHB6oiCI

sunu yapan insan olamaz, cidden agzini burnunu kirmak istedim izlerken volkan shepardin o hissi vemeyi basarabildi video

resmen agladim lan, paragon versiyondan cok daha agir geldi bana video

allahtan mass effect 4 diye bir oyun olmiycak, hard reset attilar evrene o endingle lulz



thessia

liaranin asari dini ile ilgili gercegi ogrendikten sonraki tepkileri filan cok sahane islenmisti, VI da ortaya cikinca direk aklimda tabiki tek bir isim belirdi

http://troll.me/images/ancient-aliens-guy/protheans-thumb.jpg

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

genophage

http://www.youtube.com/watch?v=8aUtHB6oiCI

sunu yapan insan olamaz, cidden agzini burnunu kirmak istedim izlerken volkan shepardin o hissi vemeyi basarabildi video

resmen agladim lan, paragon versiyondan cok daha agir geldi bana video

allahtan mass effect 4 diye bir oyun olmiycak, hard reset attilar evrene o endingle lulz



thessia

liaranin asari dini ile ilgili gercegi ogrendikten sonraki tepkileri filan cok sahane islenmisti, VI da ortaya cikinca direk aklimda tabiki tek bir isim belirdi

http://troll.me/images/ancient-aliens-guy/protheans-thumb.jpg



ME3 Endingle alakalı kısım var

Zaten kendini feda etti diye üzüldüm, bu ayrı bir hayvanlıkmış,
Ancak bir şey farkettim ben renegade, evil, dark, her neyse hiç bir oyunda kötü olamıyorum, ulan Miranda'nın her şey değişti dediğim anki draması yüzünden loadlayıp tekrar oynadım orayı ahah :(

Sen bu kadar etkileyecek (Thane, Mordin falan) güzel şeyler yap sonra sonunda sevgilin atlasın normandy'ye izole olmuş bir gezegene gitsin, hadi oradan. Hala sinirliyim sonuna oyunun ahah.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gamespot'ta biri gerstmann-styla yardırmış.
said:
Look, I understand the games industry is going through some growing pains and EA feels it needs to turn a dime on this transmedia business. I'll even give them the Mass Effect novels and their Paul Grayson storyline--more story delivered in creative ways is great. But after purchasing Mass Effect 3, I'll have spent nearly $200 on this franchise. I shouldn't have to spend nearly $100 more to find out fundamental details that directly impact my experience of Commander Shepard and his merry band, especially when a surprising amount of that content isn't even any good.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teknik olarak Arrival'i oynamadiysan, oyunda Arrival'da olanlari sen degil Hackett'in emrinde baska bir alliance spec op'unun yaptigina ve agir kayiplar verdiklerine dair bir detay var. Hatta sana - war asset olarak yansiyor. Ama oyle sallapati sekilde uzerinden geciyorlarki oyunun basini iyice anlamsizlastiriyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cok kotu elestiri aldilar cunki, oyunculukla zerre alakasi olmayan ve EA den tek kurus reklam geliri olmayan Forbes gibi ciddi bir dergi yardiriyor kac gundur

reklam gelirleri ve on kopyalar yuzunden kac gundur EAi ve biowarei savunup "pembe panjurmu bekliyordunuz?"dan tutum "gamer entitlement" gibi tehlikeli anektodlara kayan oyun basini rezil rusva oldu, forbes editoru cok guzel ayrdirmis surda gene

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/03/12/how-bioware-could-find-redemption-using-mass-effect-3/

said:
The gaming industry, and gaming media, is wrong to label upset consumers as ‘entitled’ or ignore the investment of fans beyond simply spending their hard-earned cash.


http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/03/12/how-bioware-could-find-redemption-using-mass-effect-3/

said:
Bioware, despite its “right” to sell content to people who will pay for it, is losing a lot of the goodwill it had previously built up over the years by making great games. Bioware was once a paragon (no pun intended) of everything good about gaming, but in recent years is more often found to be the butt of jokes in light of controversies like these.


http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/03/13/why-fan-service-is-good-business/

said:
I’ve been told that the article I wrote yesterday about Bioware’s bungling of Mass Effect 3 was the only real defense of the game’s fans that exists in “mainstream” gaming journalism. And sure enough, when I looked around, I found huge sites like Kotaku, IGN and GiantBomb mocking fans for complaining about the unsatisfying conclusion.

It’s something I don’t quite understand. I’m not a conspiracy theorist, who believes all mainstream game journos are in the pockets of EA and Activision, but still, I don’t get their rationale. As a fan, I was disappointed with the ending of ME3, and agree with many fans that it’s so lackluster that it taints the entire series.

But that’s not why I wrote that piece. Because of issues like the underwhelming ending which slaps customers in the face by immediately telling them to buy more future DLC, companies like Bioware (and in turn, EA) will start to suffer financially in the long run. Brand loyalty is a hugely important factor in the business, and a company that once had much of it, is watching it slowly slip away. Ask Valve’s Gabe Newell how important fan support is. The man’s a recently minted billionaire who has been riding high on the shoulders of his adoring consumers for well over a decade.



GABEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, yeter artik sirtimiz kirilicak in asssaaaaa
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dün akşam oyunu bitirdim de gözlemlemem şu şekilde oldu


şöyle bir göz gezdirdim de, oyunu beğenenler olmuş forumda.
ben tiksindim.

öncelikle hikaye 13 yaşında birisine yazdırmışsın gibi.
"şöyle şöyle bir şey var, ateş ediyor karşıdaki patlıyor, hopluyor onun üstüne çıkıyor, sonra şu karakter ölüyor, çok trajik çok ağır sonuçlar çıkıyor" felan gibi bişi.

bioware dialog yazmayı beceremiyor zaten, "herp derp derp de derp hurrr" şeklinde laflara alıştık. ancak çok random çok gelişigüzel dialoglar çıkıyor. "- şepırd, kapıyı açamıyorum, bir anahtar felan lazım sanırım. - o zaman büyük çeliğin öfkesiyle intikamımızı acıyla karıştırırız. - abi yan dükkandan yolladılar, çay, oralet, ne istersiniz? - kapıyı açmak için oraletin kaşığını kullanabilirim, büyük bir proje bizi bekliyor." gibi gelişiyor dialoglar.

olaylar çok daha aptalca gelişiyor.
dünya yokoluyor diye diğer ırklara "abi sizin gezegeni boşverin, bizim gezegene yardıma gelin, reaperların intikamını alalım" şeklinde yaklaşıyoruz. dünya yokolurken gidip citadel'de dans ediyoruz. herkes kadın-erkek-android demeden birbirine asılıyor.
görevler sırasında facepalm çektiğim çok oldu.
benim olduğum odaya adam girmiş, biz farketmemişiz, ateş edip öldürmek yerine peşinden koşuyoruz, tek hamlede bizim adamı ağır yaralıyor.
sürekli birileri ölüyor, "kollarımda öldü, ah bu savaşın bedelleri çok ağır, çok üzülüyorum ağlıycam şimdi" tripleri çekiyor oyun her defasında.
ben binanın içindeyim, adam elini kolunu sallaya sallaya girip VI'ı alıp gidiyor, hiç müdahele edemiyoruz.
bu tip şeyler canımı sıktı oyun boyunca.

aslında oyun klişeleri çok iyi kullanıyor. "kitaptaki her numarayı" çekiyor oyuncuya. sanki üniversite'de "introduction to literature 101" dersinden A alıp kaynak kitaptaki bilgileri kullanarak yazılmış.
adamın peşinden koşup koşup elinden kaçırmak, savaşın acımasızlığını "oyuncuya vurmak" için sürekli kolumuzda birisinin ölmesi, birisinin geride kalıp etrafını yaratıklar sardığında bombayı patlatması felan...


bir çok side quest'i yapmadım, galakside dolanıp etrafı scan edip "reaper geliyor kaç kaç" şeklinde reaperlarla köşe kapmaca sarmadı beni. ilk oyundaki gezegene inip gezegeni dolaşmak daha çok hoşuma gidiyordu. gerçi 10 tane yaptıktan sonra bu tip ıvır zıvır şeyler her durumda bayıyor.

"aids'in de filistin-israil savaşına da çözümü shephard" denilmiş,
o çözümü shephard bulursa şöyle olur,
"aids tedavi olursa grip ölümcül bir hal alacak, ya da aids şu anki halinde kalıp gribin kötüleşmesi engellencek" ve "ya filistini haritadan sileceğiz, ya da israil'i haritadan seçiceğiz". bu tip seçimler çok salakça oluyor.
mesela geth-quarian olayında barışçıl bir çözüm getirmek isterdim ama oyun engelliyor. çünkü illa ikisinden birini seçeceksin. ya geth'leri öldürüp katil olacaksın ve geth gücünden muhaf kalacaksın, ya da quarian'ları öldürüp bir ırkın tamamiyle yokolmasına neden olacaksın ve tali atarlanıp intihar edecek.
bu ne böyle şey olur mu, "ya o ya bu" seçeneklerini koyabilmek için çok zorlama yapmışlar.
o değil de ben biraz pragmatik bir adamım, mümkün olduğunca orta yolu bulup en optimal sonucu elde etmeye çalışırım. mesela bu oyunda gethleri ve quarianları birleştirmeyi isterdim. birlik olsunlar, ikna edeyim adamları, reaperlara karşı daha güçlü bir ordu şansım olur.
ya rachni esiri kurtarcaksın ya da kroganları kurtarcaksın.
ya salarianları seçeceksin ya da kroganları.

gerçi dialog yapısı da bu şekilde hep.
uzun uzun cutsceneler izliyorsun ve sadece sana "paragon mu renegade mi puanı istersin" diyen dialog seçimi çıkıyor.
ya paragon olcaksın ya renegade.

silahların sayısının artması güzel olmuş. bol çeşit silah var. yalnız accuracy, damage felan yazdığı gibi diğer özelliklerini de yazsa iyi olurmuş. özellikleri daha iyi gibi gözüken silahı alınca daha kötü olduğunu farkediyorsun. silahları tek tek test etmek gerekiyor hangisi sana uygun anlayabilmek için. yazsa aslında "tek atar, seri atar, burst atar, tek kurşunu var, on kurşunu var" felan gibi. benzeri çok sayıda silaha sahip fps'lerde yazıyor aslında bu tip özellikler, burdaysa ihmal edilmiş.
öte yandan atış poligonu koymaları akıllıca olmuş, en azından savaş öncesi test edebiliyoruz.

combat sistemi kötü.
her şeyi space tuşuyla yapıyor olmak combat sırasında çok sinir stres yaratıyor. ileri koşayım diyorum siperin arkasına geçiyor. siperin arkasından çıkıp gideyim diyorum yana atlıyor. çatışma esnasında karakteri kontrol etmek çok zor. o yüzden en iyisi siperin arkasında pinekleyip ara sıra çıkıp ateş etmek.
oyunu taktiksel oynayım dedim, "önde shotgun kullanan olsun, arkada sniper olsun, önden gelenleri shotguncı, yaklaşmakta olanları sniper halletsin, siper arkasında kalanları ben halledeyim" diye plan kurdum.
Q-E şeklinde yönlendirirken sürekli arıza çıkıyor. az ötemdeki sipere adam geçmekte inat ediyor. Q'ye basıyorum basıyorum gitmiyor. başka yerlere işaret ediyorum yine de gitmiyor. işaret çıkıyor ama adam yerinde duruyor. bazen yanımda olması gereken adam tümden yokoluyor. arıyorum arıyorum yok, yanıma çağırıyorum gene yok, ölmüş mü diyorum o da değil.
e böyle olunca taktiksel saldırmak da yalan oluyor, takım hiç bi işe yaramıyor çünkü.
adept seçmiştim, bıraktım taktiği felan, sürekli koşup önümdeki adama ateş edip sonra warp etmek şeklinde dövüşmeye başladım. siper savaşı yaptığımız yerlerde de singularity atıp sonra warpla damage verme şeklinde gittim. adamlar süs biberi gibi olunca tüm yük bana kaldı çünkü.

mass effect'te bioware ilginç karakter yaratıp sonra bizden mahrum bırakıyor onu.
garrus, mordin, wrex, tali, grunt, jack ve legion ilginç karakterler.
oyunda garrus var bi, tali kısa süreli bulundu benim oyunda, mordin oynanabilir değildi, diğerleri de hiç gözükmedi bende zaten.
wreave denilen salağı görüp wrex ve grunt'la hiç iletişimimiz olmaması kötü olmuş, kroganlarla olan münasebetlerimiz çok daha mantıklı geçebilirdi wrex ve grunt sayesinde.

oyunun hiç mi güzel yanı yok? var tabii.
mesela textureler çok çok iyi olmasa da yüz texturelerine ve animasyonlarına kasılmış. en azından skyrim gibi ultra low texture şeklinde dolaşmıyoruz.
oyundaki ışıklandırma çok güzel, lens reflection felan birçok oyuna uymaz belki ama mass effect'te çok güzel bir etki yaratıyor.
siyah-mavi sahneler vardı bolca, o sahnelere bayıldım.
dialoglar/cutsceneler sırasında mouse butonuyla o sahneye müdahele edip agresif/barışçıl hamle yapmamız çok hoşuma gitti. quick-time event gibi bir tarzı var belki ama, bazen cutscene izlerken "lan şunun bir ağzına vursam" dediğim oluyor. bu oyun o açıdan oyuncuyu tatmin ediyor. "bir sus lan karı!" diyip tokatı çakıyorsun acımadan.



mass effect 2 benim daha çok hoşuma gitmişti. en azından "rpg görevleri" hissini daha iyi veriyordu. belirli ana şehirler vardı ve o şehirlerin etrafında dolaşıp değişik görevler yapıyorduk. özellikle omega ve mordin'i bulduğumuz görevdeki bölgeler hoşuma gitmişti.
burda oyun boyunca lineer bir doğrultuda koşuyormuş gibi hissettim. feci bir şekilde gears of war hissiyatı verdi oyun bana.
hatta şöyle diyim, bir kitabı almışlar da orda yazılanları birebir uygulayarak oyun yapmaya çalışmışlar gibi geldi bana.
normalde rpg oyunlarından kitap yazarsın,
burda yazılmış bir kitaptan rpg oyunu yapmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geth - Quarian seçimi

Geth quarian arasında bende seçim yapıp gethleri aldım, gerçi paragon olarak iki tarafıda durdurabilirim sanmıştım yanlız sanırım bunun sebebi ME2 den import etmemiş olmam. Karakterim legion u felan tanımıyor mesela. Me2 de birşeyler yapıp savaşı engellerseniz sanırım 3 'dede ateşkes ilan edip barış içerisinde yaşatabiliyorsunuz, o zaman 2 taraf birden kuvvetlerini gönderiyor sanırım. En azından ben bir yerde öyle okudum illa birini öldürtmen gerekmiyor yani.



Oyunun güzel yanı daha önceki oyunlarda yaptığınız seçimlerin bir değerinin olması, tamamen farklı bir oyun oynamıyorsunuz hissini veriyor. Böyle import sistemi olupda oyuna etki eden başka bir oyun varmıdır acaba? ME1 de rachni queen deki kararınız bile 3 ü etkiliyor. Tabi daha çok 1-2 den etkileşim olmasını isterdim ama buda birşeydir =)

ME3 e direk başlayıp oyunun default karar ayarlarına takılmayın derim, zaten o yüzden savelerim silindiği için 3 ü bitirip tekrar 1 e döndüm tekrar baştan başladım şimdi. 1-2 deki kararları kaçırmanız çok şey kaybettiriyor muhtemelen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...