Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Devam Etmeyenler


elesso

Öne çıkan mesajlar

Sparkcaster said:
@mortis: betadan beri oynayıp warhammer hikayesini öğrenemediysen sorun biraz sende açıkçası,


oyunda tome of knowledge da okudun lorelardan bahsetmiorum. sürekli lore update i gelio otursun okursun ondan bahsetmiorum ben. Tabi ki her şey yazılı. Fakat haritada olsun o an yaşanan olaylar olsun bişeylerin anlatımı eksik canlı olarak. yazılı olarak demiorum.

en basitinden haritası, çok başarısız bi harita, hiç bi işe yaramayan bi harita.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
lore desen, hikaye desen baştan sona zaten araklama, o yetmeyince kendi kafalarından alakasız uzay gemileri, efsane retconlar, öldü bilinirken dirilen karakterler, vs.



/thread
Bilhassa lore konusuna deginmek lazim. Su oyuna sirf o War Story'ler yuzunden korkunc bir saygi duyuyorum. Chaos Chapter 1'in introduction'ini okudum, kanim dondu.

WoW hala embesil karakterler yaratma pesinde. Lich King'den sonra saniyorum "Grom Olmedi Kalbimizde Yasiyor EXP Pack" gelir.

Ama lore acisindan WAR ile WoW'u kiyasladigimizda, Poe vs Lise 2 Sozel ogrencisi Ibrahim Yattara gibi bir sonuca ulasiyoruz. Ha lore cok mu onemli peki. Hayir, onemli olan oturup lore arastirmak, War Story takip etmek degil. Bu, yapimcinin oyuna ve oyuncuya duydugu saygiyi gosterir. Cunku kalincana bir kitap edecek kadar ve COK kaliteli bir dil ile yazilmis bir hikaye ihtiva ediyor WAR.

Ayrica sahiden de bu kadar tek duze, getirebildigi tek yenilik X boss'la Y boss'un oldurulme mekanigi olan bir oyunla kiyaslanamayacak kadar ilginc ogeler barindiriyor WAR.

Sorun surada: rank 40'a cok hizli bir sekilde ulasildi ve oyuncunun onunde bir hedef yok. Ornegin cok guzel bir item yok ki oyuncu o item'a ulasmak icin caba sarfetsin, yahut kesilecek bir boss yok ki ona ulasmak istesin. Bu illa ki aylarca ugrasilarak kesilecek bir boss olmayabilir, ama buradaki kisitlama sadece King capture olunca isin gercekciligi tartisilabiliyor. WoW ilk ciktiginda millet 60'a kadar kasmis, Molten Core'a, Onyxia'ya buyuk bir heyecanla yaklasmisti. Bu da oyuna devam etme istemini guclendirirken, bir yandan da bagimliligi korukluyordu.

Yani WoW kotu bir uyusturucu gibi aslinda. WAR'u daha cok istedigin zaman icebilecegin ve seni perisan etmeyecek guzel bir icki olarak algiliyorum ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:
hepimizin hayali öyle bir oyun ama mümkün değil yani gerçekçi olursak,
ayrıca birden fazla server tek harita olmaz


Pek katılamayacağım. İyi bir yazılım ve güçlü bir serverla bence mümkün. Ayrıca yapılması gereken sistemler bile bence çok belli artık.

UO'nun oyun mekaniği* + WAR'ın lvling sistemi** + WoW'un Harita sistemi***


*Çok sayıda büyü, hiç bitmeyen ticaret, almak için kendini paraçalamadığın binekler, herkesin birbirine dalabilmesi, kısacası UO. Tek istemeyeceğim şey full loot olayının olması. Oyuncu seviyesi aşırı düşebiliyor.

**UO'nun 100 skill kas mantığını hiç bir zaman sevmemişimdir. Craft skiller için mantıklı olsada pvp yapacaklar için bence işkence. xp ve renow sistemi bence daha iyi.

***2-3 parçadan oluşan büyük haritalar. WAR'ın en beğenmediğim yanı bu. Böge haritaları tek başlarına büyük olsada haritada bir bütünlük olmaması bence kötü. Bu konuda WoW ve UO, WARdan daha ilerde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

odiflame said:
senaryo spamlemek deyince aklıma guild wars geldi.ya hiç oynamamışsınız yada oynadı iseni unutmuşsunuz.spamlesekte her biri ayrı zevk verirdi.pvede item kasmak için aynı bossu 100 kere kesmekten farkı nedir?


Herkes mal bulmus magribi gibi Mourkain, Tor Anroc, Serpent's Passage oynamasa, o kadar cok farki olur ki. Adamlar ugrasmis 20-30 tane scenario koymus, oynaya oynaya 4 tane oynadik bir ay boyunca. O yuzden bayiyor bu kadar.

Hatirlarsaniz WoW, 3 scenario'dan baska bir sey sunamadi 4 yil boyunca. Biraz da bu acidan bakiverin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

artık baltaydı, elfti , orctu, cücelerdi insanlar bunlardanda baydı artık. wow yeterince doyurdu insanları bu konuda. Kim ne derse desin PvP kısmıda yeterince doyurdu. PvP sinin eksiğine ve dengesizliğine rağmen adamlar oyuncuları rekabet içine soktu. İstesenizde istemesenizde.

Bundan sonra sci-fi bir oyun çıkarsa belki wow u sarsabilir ve insanlar baymadan oynayabilir. Yoksa aynı şeylerin farklı dünyalarda olması insanı bayıyor. mmorpg dünyasında şuanda 2 oyun var adam akıllı oynanan ve oynanmaya devam edecek. biri WoW diğeri eve-online.

benim umudum bioware ın çıkaracağı starwars mmorpg sinin eski SWG den craft-oyun içi sosyal yaşamı aynen alıp adam akıllı bir combat sistemi yapması. Bunu yapamazlarsa zaten beklentim blizzard ın çıkaracağı next-gen mmorpg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:
odiflame said:
senaryo spamlemek deyince aklıma guild wars geldi.ya hiç oynamamışsınız yada oynadı iseni unutmuşsunuz.spamlesekte her biri ayrı zevk verirdi.pvede item kasmak için aynı bossu 100 kere kesmekten farkı nedir?


Herkes mal bulmus magribi gibi Mourkain, Tor Anroc, Serpent's Passage oynamasa, o kadar cok farki olur ki. Adamlar ugrasmis 20-30 tane scenario koymus, oynaya oynaya 4 tane oynadik bir ay boyunca. O yuzden bayiyor bu kadar.

Hatirlarsaniz WoW, 3 scenario'dan baska bir sey sunamadi 4 yil boyunca. Biraz da bu acidan bakiverin.



abi sen Mourkain temple gibi bi scenario koyup onun yanına şu trolleri pacify ettiğin scenario u koyarsan kimse oynamaz tabi. Mourkain, Tor Anroc, Serpent's passage scenariolarının ortak özelliği oyunların haritada çok fazla hareket gerektirmemesi. Koşuşturma olmuyor oyun boyunca çok fazla.

Ya mourkain temple gibi scenario lar koyacaksın aynı tierlara yada mourkain temple tarzı scenario hiç koymayacaksın. Öbür türlü insanlar rahat olan scenarioları seçiyor hep. E zaten ortada oynanan scenariolara özgü bir item seti veya mark tarzı birşeyler yok ozaman insanlar en rahatını seçiyor haliyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu scenario'lari ben de cok seviyorum. Hatta bugun dile de getirdim, keske Mourkain gibi bir scenario her tier'da olsun, ugrasmadan RP/XP kassak dedim. Ama bir sure sonra ball kosusturmak, salvage capture etmek bayiyor.

Her halukarda yenilik her oyuncu icin gerekli olmali ki oyundan sikilmasinlar. Bunu mark sistemiyle saglarsin ya da repeatable quest'lere bir dongu getirirsin. Atiyorum Serpent's questini verdikten sonra, 4 tane baska scenario quest'i yapamadan yeni Serpent's questi vermezsin. Ki bunlar yapilacaktir diye dusunsem de, gec kaldiklarini zannediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mourkain ve tor anroc'un oynanmasının ana nedeni insanların xp maksimize etme maksadıyla uğraşmadan, sadece meydan savaşı yapıp 500'e vurdurabilmek istemeleri puanları. hiçbirşey yapmadan takım puanı arttırabilme kısmını çıkarsalardı öbürlerine daha çok rağbet olurdu. gerçi troll country çok fazla koşturuyor benim de en zayıf bulduğum senaryo şu ana kadar. t1 dwarf/greenskin senaryosu t2'ye alınmalıydı mesela.

diğer senaryoları ve open rvr'yi daha popüler hale getirmek için muhtemelen ayarlamalar yapılacaktır, en nihayetinde yere göğe sığdırılamayan wow'a bg holiday ve battlemaster eklenmesinin, ömür tüketen ve pvp'yi farm haline getiren honor sisteminin kaldırılmasının kaç yıl aldığını oynayanlar hatırlayacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu mu istediğiniz sürekli senaryolara girip çıkmak mı mmorpg bu olmamlaı. Yani Warhammer, open RVR ye odaklanmalı onu efsaneleştirmeli senaryoyu sadece insanlar arada oyun olsun die oynamalı. RVR alanları 2 kale 4 tane objective den ibaret olmamalı. Ne biliim yok edilen bina koysunlar wow gibi, graveyard koysunlar daha ykaından reslenmek gibi, Ve o RVR alanlarını ele geçeriicne harbiden bütün serverı etkileyecek güzel ödüller olsun bişeyler olsun ki insanlar uğraşsın.


betada senaryolar bombomştu herkes open rvr yapardı oyuncu sayısı az olduğu için hep human campaignine toplaşırdık ama gayet zevkli geçerdi. Bi zone u elegeçirip Tier 4 de herkes büyük bi gazla kuzeye koşup dier zonea yardırırdı. Defans da oraya koşardı vs. Oyun çıktı insanlar rvr yapmaz oldu. Herkes bi senaryo peşinde. Çünkü open rvr ne xp verio ne doğru düzgün rp.

Yani çözüm Senaryo üretmek de değil adamların senaryoları pq ları bilmemnleri yeterince ii zaten. Gerekli seviyede. Adamların yapması gereken şey open rvr de köklü değişiklikler. Artık pvp ile pve yi birleştirip dev bosslar mı getirceksin binaları mı yıkacaksın. Özel taktiksel alanlar mı koyacaksın, zamana karşı görevler mi vericeksin, bi şekilde yapsınlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:
ya bu mu istediğiniz sürekli senaryolara girip çıkmak mı mmorpg bu olmamlaı. Yani Warhammer, open RVR ye odaklanmalı onu efsaneleştirmeli senaryoyu sadece insanlar arada oyun olsun die oynamalı. RVR alanları 2 kale 4 tane objective den ibaret olmamalı. Ne biliim yok edilen bina koysunlar wow gibi, graveyard koysunlar daha ykaından reslenmek gibi, Ve o RVR alanlarını ele geçeriicne harbiden bütün serverı etkileyecek güzel ödüller olsun bişeyler olsun ki insanlar uğraşsın.


qft.

WoW un bg muhabbetinden kaçıpta war da tekrar aynı şeye yakalanmak beni üzdü. Zealot ile solo quest yapmam imkansıza yakın ve pq grup bulmak eziyet halini aldı. Mecburen scenario spamliyorum Marshes of Madness ta. Ama yoruldum açıkçası.

T2 keeplere gidiyorum belki bi combat bulurum diye ama tek bulduğum "huzurlu bir ortam".

Bi de Zea ile Squared üzerinden "Advanced Sudoku" oynamak tarzı heal etmek wb yi biraz yavanlaştı...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mortis zaten adamlar da open rvr'yi popüler hale getirmek için değişiklikler yapmaya başladı şimdiden. belli ki niyet var, niyet olduğu sürece düzgün temel mevcutsa yapılmayacak bir iş değil.

ha ben görmeyeli wow world pvp olarak war'ın sunduğundan daha öte birşey mi sunmaya başladı cidden merak ettim, bu kadar övmek cidden ilginç. world pvp en son üç yıl önce tm-ss arasında mantar vendorunun guard ordusundan kaçmaktan ibaretti. objektif sistemi getirmişlerdi bir ara, onun da patladığını anımsayacaktır oyuncular. sonra halaa filan gene birşeyler denediler, gene patladı. "why bother?" dedi insanlar zira wow dediğim gibi, devamlı bir grind, devamlı bir 'insert time, receive e-peen' oyunu. sen ödül de koysan adam afk leechleyip pve raid'de kullanmak için item almaya kasıyor.

bu northrend'deki yeni zone'lar da halaa gibi bir hafta oynanıp bırakılmazsa gelir buraya yazarsınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

son bolsterla adam başı 3-4k xp geliyor skrimish de ama işte insanlar pvp yapmadığı, yaptığı zamanda senaryo yaptığı için zincirleme reaksiyon boş oluyor rvr alanları, pvp questleri, rvrde işler yaptığın questler daha bol olursa anca bi çözüm olur
mesela rvrde 10 oyuncu kes 10k xp repeatable questi gibi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...