Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

valla sistem zorlayacak bone boşa kendini avutma.. :p

hd olanı izledim, cuk olmuş. bunu black isle yaptı deseler yerim o denli. kameranın sağa sola oynayışına, odaklandığı detaylara kadar. müziğin değişiminin zamanlamasına kadar. etraftaki posterlere kadar. atmosfer tamam ki benim şüphem yoktu ama "bethesda yapamaz o atmosferi" diyenlere osmanlı tokadı gibi indi ehe

izometrik olayına gelince evet, her açı olur. 3d motorun esprisi o zaten, adamlar gidip hem izometrik, hem first hem de third person seçeneği dahi verebilir. bunu yapıp yapmamak için tek neden gameplay'in nasıl olacağı. onu da yakında göreceğiz herhalde.

ayrıca halen şüphesi olan arkadaşlar linkini verdiğim posta bir göz attılarsa görebilirler ki adamlar bu işe kendilerini vakfetmiş, özellikle ekibin başı todd howard. o düşüncelerini okuduktan sonra diyebilirim ki benim şüphem hiç kalmadı ellerinden geleni yapacaklarına. iyi mi olur kötü mü olur orasını oynayana kadar bilemeyiz ama "izometrik olmazsa oynamam" diyenleri utandıracak kadar yoğun ve duygulu konuşmuş. fallout hissi denen olayın özünü yakalamak için uğraş vermiş adam. ve izlediği yolu ben çok isabetli buldum.

okkalı hayran olur insan ama o eseri verebilir mi? hayır. onu yapacak kişiler olaya bambaşka açılardan yaklaşıyor ve o sayede yakalayabiliyorlar. kanımca oblivion'un çarkıfelek diplomasisi yerine oturaklı dialog ağaçları yapsınlar, kaç boyutlu, hangi açıdan ve hangi zamanlı olursa olsun bu fallout iş yapar. bunu becerecek kapasiteleri var ve samimiler isteklerinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu fallout neymiş bir de biz oynayalım bakalım. 750 tane yorum yapılmış çıkmayan oyunu için, oynadığıma değer heralde :P

PS: Tamam küfretmeyin, oynamamak ayıp mı? Ayrıca bu mesaj şuna benzedi:

Carbon 2 nin çıkacağı haberi üzerine:
said:
kingpin
üye § 25 Mayıs 2007, Cuma - 02:22 [ özel msj ]

--------------------------------------------------------------------------------

carbon ne zaman çıktı 0_o
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eğer bu oyun fps çıkarsa almam arkadaş bir klasiğin içine edilişine tanık oluruz o zaman topluca. fallout izometriktir, turnbased bir oyundur ve öyle de olmalıdır fallout'un atmosferinde katkısı olan 2 faktör olarak düşünüyorum ben bunları( daha bir çok faktör var zira saymakla bitmez) bu tıpkı lucas arts'ın ilk 3 monkey island oyununu icon adventure olarak çıkartıp sonuncusunu piyasaya ayak uyduralım hesabı 3d adventure çıkartıp sıçmasına tekabül eder.

edt: neden 2. mesaj atmışım editleme imkanım varken ilk mesajı dalgınlık işte şimdi madalya sistemi olsaydı post kasıyor olurduk XD

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 07:51 tarihinde, kingpin tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yannız bakış açısı şeysine izometrik koyarlarsa ben bütün oyunu o şekilde oynarım :P bakmam fps ye felan eheh bi mutantlara bakarım anca.

bakalım bu hafta 1-2 bişi daha koysunlar öle tek trailer atıp kaçmak yok ehae ss isteriz. adam gibin gameplay şeysi isteriz (sc 2 500mb) felan felan.

bu arada şimdi bu oyun nerden dvm edicek belli mi? tactics ten mi yoksa f2 den mi. yoksa işte 400 sene geçtiii sen vault 13 herosunun 7x torunusun... diyemi giricekler acep hmm.

kesin ırk falanda seçeriz ghoul felan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yukarda bi arkadas demis..''cs de ıyı olan oyunu cabuk bıtırır''
haklıda..ve Falloutta olmaması gereken bısey bu...falloutta (benım acımdan) oturup stratejı kasılmalı..dusunulmelı...kursunlar hesap edılmelı...ulan sımdı stimpack cakıp 2 gun erken mı gıdeyım yoksa yatıp dınleneyımmı denmeli..Yoksa bızım korkumuz olan..''WaoW THe Magn3ficient dire great nuke RaT ten ''Holy vindicator of plasma lord''cıkmamalı...ve sonra sensıtıvıty ayarlayıp sagı sogu yok etmemelıyız...
Oyun grafıgı teaser..hos ve guzel gozukuyor..ama fps gorunum demek illaki cs talent ı demek..o yuzden gergınım yani konu hakkında..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fps görünüm demek illa ki cs demek değil.
fps yanlış tanım zaten, kullanmayalım. fpv diyelim first person view filan gibi. bakış açısı öyle olup, turn based bile olabilir. oyun boyunca o şekilde koştururken, combat sırasında, vöüvv iye izometriğe altıgen gridlere koşabiliriz. bunlar mümkün.

oyun tamamen fpv olsa bile, interaction kürsor mantığında olduğu ve pause diye bişi olduğu müddetçe, yine counter olmaktan kurtulur. oyunu pauselayıp, kürsorla düşmanı seçip, ben buna ateş ediyorum aga, desem, sonra ben değil, oynadığım karakter ateş etse, iyi olur.

iyi olmayacak olan, vampiredaki gibi olması. firearms 5 perception 5, kardeşim benden iyi öldürüyo. hayır, o da ayrı bi bakış açısı, ona da bi itirazım yok ama, fallout ayrıca, oynanışı ile de ayrı güzel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi bu arada oyun nükleer savaştan hemen sonra geçtiği için armorun eski olması gayet mantıklı. Yani üretilen ilk power armorlardan sanırım. Elindeki silahın ne olduğu sorusu asıl kafa karıştıracak bence de. Granade launcher olması durumunda power armorumuzu giyip minigunımızla yarattığımız terörün tadına bir de bu şekilde bakarız :) . Oyun da en az Vampire the Masqurade (yanlış yazmış olabilirim maskureydi) gibi olsun bari. Ama turn based'da yaptığımız taktikleri, crit atana kadar yaşadığımız seyv load döngülerini bir daha yaşayamayız galiba.

Ayrıca değinmeden edemeyeceğim , bu 3d oyunlara karşı önyargımız genellikle 2d oyun efsanelerinin 3d yapılırken yapımcıların gözden kaçırdığı ayrıntılarla moralimizi bozmasından kaynaklanıyor bence. 3d olarak piyasaya çıkıp da ikincisi ve üçüncüsü de 3d olan hiçbir oyuna laf ettiğimizi görmedim daha ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet dev son paragrafına canı gönülden katılıyorum

power armorun f1 de ne kadar zor hallerde yapıldığını diyalogları okuduysanız hatırlarsınız zaten sonradan brotherhood gelişiyor doğal olarak malzeme ediniyorlar power armorlarda gelişiyor ama yaşasın old school power armor videodaki gayet iyi.

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 14:28 tarihinde, Nomak tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır wizardry 8 vardı hem first person hem full 3d hem de turn based. insanlar oynamadıysa bile hiç oyun yazılarında filan okuyup görmemiş mi, her şekilde yapılır bir 3d oyun. nasıl istenirse. 3d'nin olayı zaten o, sadece tek açıdan 2d oyunlar da şatafatlı yapılıyordu yoksa. hatta 3d'ye ilk geçişte (2000 civarları) o nedenle görüntü kaliteleri önce düştü donanımın yetersizliği nedeniyle. şimdi 2007'de halen 2d istemek nasıl bir abukluktur. almasın oynamasın, gölge de etmesin 3d istemeyen. herkes için en iyisi.

benim için esasen izometrik ya da turn-based farketmiyordu çünkü fallout'un ruhunun bunlarla ilgisi olmadığını düşünüyorum. ama tekrar düşününce (ve fo2'yi tekrar yükleyip biraz baktım eski savegame'lerden geçenlerde) diyorum ki turn based olmasın. çok kasınç. taktik filan gerektirmiyor, bilhassa gerçekçiliği yok. 12ap ve bonus move alıyorsun düşmanın önünden futbol sahası geçersin o sana ateş etmeden. adama 5 kere yumruk atıyorsun o kılını kıpırdatamadan. hani gerçekçiydi?

ha ayrıca inanılmaz derecede sıkıcı. evet sıkıyor cidden. combat animasyonları filan kökledim ama bir yere kadar. 3 bebe bir ana deathclaw encounterı resmen yarım saat sürüyor herkesin turnleri teeeeek teeeek yıllarca sürüyor sanki işte hayatınız programı.

diğer bütün klasik rpg oyunları gibi continuous turn based olsun. special sistemini bir şekilde entegre ederler. turn based seçeneği bile olmazsa daha iyi çünkü dengeleri tümden bozuyor. tactics'de yaşanıyordu bu, bazı buildler tb bazıları ctb'de daha avantajlı oluyordu. sonuçta baldur's gate serisi, kotor serisi, nwn serisi gibi diğer bütün rpg klasikleri bu sistemi kullandı. horace'ın dediği gibi pause yapalım verelim emirleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Yukarda bi arkadas demis..''cs de ıyı olan oyunu cabuk bıtırır''
haklıda..ve Falloutta olmaması gereken bısey bu...falloutta (benım acımdan) oturup stratejı kasılmalı..dusunulmelı...kursunlar hesap edılmelı...ulan sımdı stimpack cakıp 2 gun erken mı gıdeyım yoksa yatıp dınleneyımmı denmeli

- CS'de iyi olan oyunu çabuk bitirecek diye bir şey yok. CS o kadar über leet yetenek istemiyor. Kafaya nişan alarak ilerliyorsun, ateş edip adamı öldürüyorsun. Ancak Fallout gibi bir oyun First Person olursa, CS gibi bir oyundan çok daha fazla yetenek istiyecektir.
- Her FPS CS değildir. Quake'i, Painkiller'ı var mesela, hoplayıp zıplayıp taklalar atarak kapıştığınız oyunlar. Diğer yandan Doom 3, FEAR var, singleplayerda kurşun saya saya gidiyorsun. Fallout oyunlarında bile ammo sıkıntısı bu kadar fazla değildi. Combattan önce birkaç dükkan soyup ayaklı ammo şeklinde gidebiliyordun.
- CS, Quake, Painkiller, Doom 3, FEAR felan dedim ama her First Person oyun FPS olmak zorunda değil. Bak eskiden Eye Of The Beholder, Stonekeep, Might&Magic, Elder Scrolls, Bard's Tale gibi oyunlar First Person view kullanıyordu. Elbette 90'larda First Person oyun teknolojisi yeterince gelişmediği için, izometrik oyunlar kadar rahat oynanılmıyordu. İşte combattı, taktikti izometrikte daha rahat oluyordu. Ama artık grafikler gelişti, arabirimler gelişti. First Person oyunlar, eskisi gibi hantal değil.
- First Person oyunlarda "oturup stratejı kasılmalı..dusunulmelı...kursunlar hesap edılmelı...ulan sımdı stimpack cakıp 2 gun erken mı gıdeyım yoksa yatıp dınleneyımmı denmeli" olmazmış gibi konuşmuşsun. Açıp Bloodlines, Deus Ex, System Shock gibi oyunları oynamanı tavsiye ederim. FPS/RPG karışımı bu oyunlar, CS gibi "bas, ateş et, öldür"den ibaret değil. Strateji kasıyorsun, düşünüyorsun, kurşunlar hesap ediyorsun felan fistan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ahsktir Fallout lan bu! dedirtti teaser. Takdir ediyorum o açıdan. Ama trailer gibi bişey bekliyodum ben biraz havada kaldı umutlarım.

Fps işi Bloodlines'ın biraz daha iyisi olsun. Horas sen beceremiyosun diye bok atma güzelim oyuna :) Gayet dengeliydi perception ve firearms arttıkça çat çut vurup sağlam damage vermeye başlıyodun azken hem isabet oranı hem de damage azdı. Hetşat atmak biraz csci işiydi hızlı combatlarda ama skill azken zaten imkansızdı öyle bişey.

Benim tahminim en azından gözden koldan kasıktan vs. vurmak için bi aim-pause sistemi bulunacak. CTB olacak sistem, action pointin kadar konuşacaksın ve tactics gibi yenilenicek apler. Böyle bi sistemde fps yada tps oynanabilirlik açısından pek bi fark yaratmaz ama izometrik bu saatten sonra zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
hayır wizardry 8 vardı hem first person hem full 3d hem de turn based. insanlar oynamadıysa bile hiç oyun yazılarında filan okuyup görmemiş mi, her şekilde yapılır bir 3d oyun. nasıl istenirse. 3d'nin olayı zaten o, sadece tek açıdan 2d oyunlar da şatafatlı yapılıyordu yoksa. hatta 3d'ye ilk geçişte (2000 civarları) o nedenle görüntü kaliteleri önce düştü donanımın yetersizliği nedeniyle. şimdi 2007'de halen 2d istemek nasıl bir abukluktur. almasın oynamasın, gölge de etmesin 3d istemeyen. herkes için en iyisi.

benim için esasen izometrik ya da turn-based farketmiyordu çünkü fallout'un ruhunun bunlarla ilgisi olmadığını düşünüyorum. ama tekrar düşününce (ve fo2'yi tekrar yükleyip biraz baktım eski savegame'lerden geçenlerde) diyorum ki turn based olmasın. çok kasınç. taktik filan gerektirmiyor, bilhassa gerçekçiliği yok. 12ap ve bonus move alıyorsun düşmanın önünden futbol sahası geçersin o sana ateş etmeden. adama 5 kere yumruk atıyorsun o kılını kıpırdatamadan. hani gerçekçiydi?

ha ayrıca inanılmaz derecede sıkıcı. evet sıkıyor cidden. combat animasyonları filan kökledim ama bir yere kadar. 3 bebe bir ana deathclaw encounterı resmen yarım saat sürüyor herkesin turnleri teeeeek teeeek yıllarca sürüyor sanki işte hayatınız programı.

diğer bütün klasik rpg oyunları gibi continuous turn based olsun. special sistemini bir şekilde entegre ederler. turn based seçeneği bile olmazsa daha iyi çünkü dengeleri tümden bozuyor. tactics'de yaşanıyordu bu, bazı buildler tb bazıları ctb'de daha avantajlı oluyordu. sonuçta baldur's gate serisi, kotor serisi, nwn serisi gibi diğer bütün rpg klasikleri bu sistemi kullandı. horace'ın dediği gibi pause yapalım verelim emirleri.


Sam'e katılıyorum ben.
Turn based sistem çok sıkıcı oluyordu.
rpg olarak sadece fallout oynayanlar belki fallout'u bu yüzden sevmiş olabilirler.
Ancak Baldur's Gate'deki ve Planescape: Torment'teki bas-konuş sistemi daha hoşuma gidiyordu. Oyun normalde real time. Ama strateji belirlemek ve oturup düşünmek için space'e basıyorsun, oyun donuyor. Karakterleri tek tek seçip bir takım kararlar verip oyuna devam edebiliyorsun.
Yani istediğin zaman istediğin stratejiyi uygulamana imkan tanıyordu.

Buna karşın Fallout turn based olduğundan,
bir karar verip o kararı uygulamak istiyorsun, turnunde buna hazırlık yapıyorsun.
düşmanlar kendi turnünde kafasının estiği gibi dolaşıyor
ve bu stratejini tümüyle bozan bir pozisyon alıyorlar.
Yani turn based öyle ahım şahım bir taktik imkanı da tanımıyordu. Sürekli duruma göre müdahele etmen gerekiyordu.

Daha da beteri, kasabada birisini öldürmek istediğinde oluyordu.
Adama ateş ediyorsun, ıskalıyorsun diyelim.
Tek tek etraftaki herkesin kaçışmasını beklemekle uğraşıyorsun.
Ve bunu izlemek işkence oluyor.

Grubun 5-6 kişiyken 1-2 kişiyi haklamakta feci micro kasabilmiş oluyorsun peki tamam.
Ancak 30 kişiye karşı tek başınayken feci zorlaştırıyor oyunu.

E bunun sonucunda da sistemi abuse etmekle uğraşıyorsun. Böyle ekstra ap verecek skiller, adamı köşeye sıkıştıracak buglar vs..
Aynen D&D'deki "spiked chain" olayına dönüyor:


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne güzel dedin satranç diye. çok eski bi oyun olmasına rağmen artık real time satranç oynanması gerektiğini, satrancın tarihteki yerini alması gerektiğini söyleyen insanlar olmadığı gibi, turn based için de aynı şey söylenebilmeli.

tercih meselesi bu. oynanış şekli önemli bişi. ben turn based seviyorum, suç mu bu? total wars serisinin hiç birinde savaşlara girmedim, civilization savaşlarından farksız savaş yaptım, olamaz mı?

:(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...