Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

ilk ben oynadım fallout'u.
o zamanlar daha çıkmamıştı. ne günlerdi be.

axe, o değil de 1997 de çıkmış bi oyun, yani bugün 18 yaşında olup fallout 3 oynamak isteyenler o zamanlar sekiz yaşındaydı :)

yaaa, böyle de geçiyor zaman işte. tabi yasak değil günah değil. yaşlı değilim diye cimi hendrix dinleyemeyecek miyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
ya YAPMAYIN ..A KOYIM YA! akşam akşam tadım kaçtı , bi oyun daha para için heba oldu


morrowind, kotor, kotor 2. oblivion çarkıfelek diplomasi ve düşük çözünürlük tv ekranına göre ayarlanmış inventory'si dışında sorunsuz. konsol için yapılıyor diye dandik olması gerekmiyor bir rpg'nin.

günümüzde konsol portu çıkarılmayan sadece stratejiler kaldı ki yakında o da değişebilir. para için heba oldu dediğiniz oyun zaten hiç yapılamaz adamlar para kazanamazsa. komünist devletin kamu iktisadi teşekkülü değil sonuçta. bethesda'nın daha önce deneyimi olduğundan oblivion hatalarından ders alarak pc sürümünde bu sefer gerekli değişiklikleri yapacağını umuyorum.

%2 gerçek fanız diye ağlayan salaklar esas sorunlara değinmediği için forumda, mesela kotor'da da 640x480 gibi inventory vardı bomboş ekranın ortasında küçücük. konsola uysun diye böyle bırakmamak lazım pc sürümünü, esas bunlar konuşulmalı o forumda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
oblivion çarkıfelek diplomasi ve düşük çözünürlük tv ekranına göre ayarlanmış inventory'si dışında sorunsuz


ne yaptın abi? oynadın mı sen oblivion? nasıl sorunsuz yav ben bu kadar mantıksal tutarsızlıklarla dolu bir oyun görmedim hayatımda. aksiyonuna, grafiklerine falan tamam çok zevkliydi ama o diyaloglar, o insanların saçma tavırları öldürdü beni. Vampir olduğunu gözleriyle görmüş olmasına rağmen hapse girip çıkıtın diye bütün senden kaçan npclerin davranışları birden "naber kanka" oluyor, söz konusu başka bir vampir npc olunca "yakalım, öldürelim" oluyor. Daha bunlar böyle alıp başını gidiyor. Ha amacı aksiyon ve macera olan bir konsol oyuncusu bunu takmış mıdır? Hiç sanmıyorum. Bu yüzden Dev'in şüpheleri yersiz değil. Ben hala bedesta'nın popülarist takılacağını düşünüyorum, ki bunun için de onlara kimse kızamaz tabi. Ama bu demek action fallout demek olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi yani ardeth güzel anlatmış ben o anki sinirimden anlatamadım da, konsollara uyarlıcaz diye içine edecekler gibime geliyor benim. Yani pc için ekstra diyalog kasmazlar , ya konsola basit pcye biraz daha karışık diyalog yapalım demezler bence. Koy basit basit diyalogları , oynasın konsolcular da rahat rahat uğraşmadan derler diye korkuyorum. Ticarı kaygıdan dolayı ise bunu yaparlar yani. Kaç tane skill kullanabileceğiz ne kadar ayrıntılı olacak konsola uyarlanınca. Hadi allahaşkına
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Yani pc için ekstra diyalog kasmazlar , ya konsola basit pcye biraz daha karışık diyalog yapalım demezler bence


kotor serisini oynadın mı? fallout'lara bayağı basan, sırf dialoglarla şekillenen questler (ki fallout'ları daha çok seven birisi olarak söylüyorum bunu) vardı. teknik olarak engel yoksa (ki dialog konusunda yok kontrolörle rahatça seçiyorsun şıkları zaten) yapılır eğer isterlerse.

abi ardeth fallout'ta köylerini kurtardığın adam sana halen yabancı muamelesi yapıyordu ki (quest bitince helal diyor sonrasında aynı generic text mesajı, bir emek de yok yani alt tarafı iki satır yazı eklenecek) burada baz alıp bethesda oyunlarını yeriyoruz. bir vampir olayı (vampir denemedim çok kısa süre dışında henüz) öyle oldu diye silip atalım mı oyunu yani?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam abi zaten bu oyunların hepsinde bir sınır var. orası saçma burası saçma diye gidersek sonu yok. doğru düzgün dialog ağaçları yaparlarsa gayet mis gibi olur. ki sanmıyorum adamlar kendilerini bu kadar vakfedip, fo hayranı olup da çarkıfelek dialog yapsınlar. aynı şirket, farklı oyun. sonuçta black isle fallout'u yaptıktan sonra gidip icewind dale yapmış şirketti.

ha ben de konsollara göre tasarlanan oyunlara gıcık kapıyorum, envanter sistemi vs filan farklı hazırlanması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konsol interfaceleriyle pcde oyun oynamayı bende hiç sevmiyorum büyük sacmalıklar oluyo,

interfacele güreşmenın manası yok oyun oynarken.

düşündümden konsollarda interface her zaman sacmalık oluyo bi türlü oturtamadılar yıllardır.

[ Mesaj 13 Haziran 2007, Çarşamba - 14:57 tarihinde, Cuce tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

değil tabi ben kesin kötü yapar demedim zaten yine bedesta falloutun o konuda daha gelişmiş olması gerektiğini fark etmiş gibi gözüküyor ama konsol korkutucu d: evet falloutta öyle örnek çok vardı tabi ama oblivionda her şey öyle gibiydi be sanki :D daha sayarım yani. eminim ki o kadar if then conditional durumlarını yazmak kolay değildir oyunun stabilitesini falan bozuyodur o konuda haklı olabilirler tabi.

[ Mesaj 13 Haziran 2007, Çarşamba - 18:16 tarihinde, Ardeth tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

*Seneye acıcak oldugumuz ve hedefimiz olan Türkiyenin en ciddi ve kaliteli Fantastik Kültür ve Bilimkurgu websitesinde yayınlanmak uzere hazırladıgımız yazı ve cevirilerden (ki bu butun diyarlar icin tekrarlanmaktadır..Forgotten Realms,Warhammer,Fallout,Dragonlance,Cthullu vs..) Fallout tarihinden bir kısmı paylasmak istiyorum..

Tamamen fallout bibledan ceviridir bazı yerlerdeki mantık ve anlam hataları diller arası ceviriden kaynaklanmaktadır...keyifli zaman gecirmeniz dilegiyle..

2051 İşletme değerlerini ve petrol kaynaklarını korumak icin Amerika Birleşik devletleri Meksika uzerınde artan bi baskı kurdu,gerekce olarak Birleşik devletlere tehlike arz edicek politik duzensizligi ve artan kirliliği gösterdi.Bir çok ekonomik manevrayla Meksikanın ekonomik duzenini bozdu,aynı anda Amerikan askeri gucu Meksikaya girerek petrolun akmasını ve özellikle kuzey sınırından kendi topraklarına girmesinden emin olmak istedi;Meksika buyuk zararlarla karsılastı.. (oil..oil never changes)

2052[/b] Bir Belgesel ekibi Texas taki petrol rafinelerine girerek Amerikada uygulanmaya baslanan petrol kısıtlamasını televizyonlara tasıdı..Herkes enerji krizinin ne kadar derine gittigini ögrendi..

2052 Nisan - Kaynak savasları basladı.Bir cok kucuk devlet iflas etti..ve Avrupa,ithal ettigi petrolune baglı oldugu Orta Dogunun fiyat yukseltmesine karsılık askeri mudaheleyi uygun buldu..Ve uzun Avrupa Ortakzenginligi(European Commonwealth) Orta Dogu savası basladı

2052 Mayıs/Haziran Coktan can cekisen Birleşmiş Milletler çökmeye başladı..Bir seri sıcak tartısma sonrasında UN barısı saglamaya calısırken bir cok ulke organızasyondan cekildi..Haziranın sonunda..Birlesmis Milletler resmen son buldu..

2053 Halk arasında Yeni Veba olarak tanımlanan hastalık gitgide arttı..on binler öldü.Amerika Birleşik Devleri,sınırlarını herkese kapattı ve ilk defa ulusal karantina ilan edildi..Hastalıgın kaynagı asla bilinemedi..soylentiler genetik bir silah oldugu yolundaydı

2053 Aralık Cok kötü gecen bir yılın sonunda bir ünlem isareti gibi terörist bir nukleer silah Tel Aviv i yok etti..

2054 Ocak Orta Dogudaki limitli nukleer alısveris butun dunyada artan korkuyla izlendi..

2054 Avrupa ; Orta Dogu olayları ve Yeni Veba nın ışıgında,Birleşik Devletler GüvenliEv Projesi ni hayata gecirdi..Çöp bonolarla finanse edilen bu proje nukleer savas yada ölümcul hastalık durumunda Vault adı verilen sıgınaklar hazırlamak amacıyla dızayn edıldı..2054 yılının sonlarına dogru projeye baslandı..yapımı insaat konusundaki teknolojilerin artmasıyla inanılmaz bi hıza ulastı ..

2054 Vault Tec tarafından ZAX 1.0 piyasa cıkarıldı.Icerik olarak Vaultları yönetmek icin hazırlanmıs bir cok kucuk sistemin birlestirilmis haliydi..Enerji departmanının kaynak bilgisi toplaması amacıyla hükümetin emrine verildi.Bir yıl icerisinde hastalık ve taktiksel arastırma icin askeriye tarafından alındı;bir versiyon ZAX 1.2 West Tek tarafından uretildi.. (Vault 0 daki esas programın ZAX 2.0 oldugu yolunda söylentiler vardı..bu yazıyı yazan kisi asla bu soruları cevaplamamıstır)

2055 West Tek Arastırma Merkesi , Yeni Vebayı öldurmek icin yeni bir virus ustunde calısmaya basladı.Benzer calısmalar ve federal hükümetle olan yakın bagları Pan-Immunity Virion projesine ve elbette güc zırhları ve laser teknolojilerine yardım amaclı secilmelerine yol actı..

2055 ZAX 1.2 durumları hesaplaması icin West Tek e getirildi.Vault-Tec koruma yazılımlarından birtanesi olmadıgı icin bombaların dususunden sonra insanlıgı koruma gibi komutları yoktu.Bu süre icerisinde sakince bilgileri hesapladı ve bilim adamlarıyla satranc oynadı.Bir cok bilim adamı ZAX in büyük bir hilekar oldugunu ve kendi özelliklerindeki bir bilgisayara oranla bir cok oyunu berabera bitirdigini belirtti..

2059 The Anchorage ön cephesi kuruldu,Birleşik devletleri,askeri gucu Alaskadaki petrol haklarını korumak icin bu cephede yogunlastırdı.The Anchorage cephesi Birlesik Devletlerle Alaska arasında gerginligi arttırdı..bu sırada Birlişik Devletler,Alaska üzerinde Amerikan askeri gucunun Alaska ana boru hattını korumak icin ülkeye sokulması yönunde baskı yapıyordu..

2059 Ilk yapay zeka dogdu..Hafıza kartları limitlendi ve kendini gelistirmesi buyuk oranda durduruldu..Bu bulus bütün Amerikada gelecek AI calısmalarına hız getirdi..

2060 Dünyada ki caddelerin hepsinde trafik bir anda durdu..Petrol,araclar uzerinde harcanamayacak kadar degerli hale geldi ve bu yuzden yeni yollar arandı..elektirik ve fuzyon aracları yapılmaya baslandı..fakat fabrikalar sadece belirli sayıda yapabildi..fuzyon arastırmaları uzerindeki baskı arttırıldı..

2060 ; Avrupa Orta Dogu savası,Orta Dogudaki petrol alanlarının kurumasıyla sona erdi..Savasmak icin bir neden kalmamıstı..ve her iki tarafta artık nerdeyse coküs icindeydiler..

2062 Karantina önlemlerine karsın Yeni Veba ülke capında paranoyayı arttırarak yayılmaya devam etti..

2063 Agustos Vault 13 dısındaki butun vaultların yapımı bitirildi..ki bu vaultun yapımı en sonunda bir cok problemin yanı sıra yeraltına indi..Vaultların tamamlanmasıyla diger sehirlerde secimler basladı..Secimlerin baslamasıyla cry wolf etkisinin yayılması,gelecek yıllardaki secimler icin gerginligin daha da artmasına yol acıcaktı..

2065 Haziran 2065 yazında inanılmaz elektrık talebi yuzunden New York taki bir nukleer santral kritik seviyeye geldi.Bu nerdeyse erime; durumu elektrik kesintilerine yol actı..Sıcak yaz lakabı kullanılmaya baslandı bu olay icin..

2065 Agustos Birleşik Devletleri mekhanize birliklerdeki artan hareketlilik ihtiyacı askeriyeyi tek kisilik tank daha cok iki bacaklı yuruyen zırhlı birlik güc zırhı olusturmaya yöneltti..

2065 2067 Power Armor çalısmaları buyudu ve bir cok prototip yapıldı..bir cogu saha uzerinde calısamayacak durumdaydi..Bu prototipler,askeri,insaat ve fuzyon dallarında gelisime yardımcı oldular..

2066 Ilkbahar Dunya capında petrol rezervlerının azalmasıyla Çin in fosil yakıt bagımlılıgı ulke capında bir enerji krizine yol actı..Cin,çöküşün sınırında,Birleşik Devletlerle olan ticari anlasmalarında daha agresif olmaya basladı..Cin e petrol satmaya isteksiz Birleşik Devletler ve Cin arasında konusmalar sona erdi..

2066 Yaz Amerika ve Cin iliskilerine daha fazla hakaret olarak..ilk basit fusion cell paylasıma verilmedi power armor projesinin ürünü oldugu gösterilerek..Fusion Cell yapımı icin gereken cihasların uretimine baslandı..Fuzyon gücü,US in karmasık enerji yapısıyla birlestirilmeye baslandı..fakat bu islem ihtiyacı olan bölgelere cok yavas gidiyordu..Yaklasık 13 yıl sonra Birleşik Devletlerin bi kac sektörü fuzyon enerjisiyle calısıyordu..

2066 Kıs 2066 kısında Cin,Alaskayı isgal etti..The Anchorage cephesi gercek bi savas alanına döndü..

2066 Kıs Ikı ulke arasında gerilen sinirlerin bir göstergesi olarak..Kanada,Amerikan askeri gucunun Kanada topragına ve ucaklarınında Kanada hava bölgesinde ucmasına izin verdi..Birlesik Devletlerde Kanada arasında sinirler cok yukseldi..fakat Kanada geri adım attı bu sayede US ordusu Kanada üzerinden gecti..Bu olay 2076 daki Kanada annexinede zemin hazırlamıs oldu..

2067 Ilk power armor Alaskaya gönderildi..Gelecek versiyonlarının tum özelliklerinden maruz olsada power armor Cin piyade ve tanklarına karsı inanılmaz etkili oldu..Agır malzeme tasıma özelligi onu bir cok bölgesel catısmada anahtar durumuna getirdi,ve bir köyü tek basına yok etme gucune sahipti ustelik onu giyene hicbir zarar gelmeyerek..Cin buyuk bi hızla kendi versiyonlarını gelistirmeye basladı..fakat Birleşik Devletlerden yıllarca geriydiler..

2069 - Devam edecek..

[ Mesaj 13 Haziran 2007, Çarşamba - 23:24 tarihinde, Dragonutopia tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.nma-fallout.com/

Bir dergi fallout ile ilgili cok onemli bilgiler toplamis nma'den ilgili dosyayi okuyabiliyorsunuz.

Henuz tam olarak bakmadim ama iyi haberlerden biri oyunun S.P.E.C.I.A.L kullanacak olmasi ve V.A.T.S denilen degisik bir turn-based sisteme sahip olacak olmasi.

Henuz resimlere bakmaktan article'i bir turlu okuyamadim bethesda atmosfer isini halletmis gibi gozukuyor bakalim dialog sistemi ve combat nasil olacak

Edit: Level scaling de olmayacakmis + oyun bayagi kanli olacak gibi ^^

Sonuc olarak bethesda bilgisayarda modding olayina izin verirse hersey mukemmel olacak gibi

[ Mesaj 16 Haziran 2007, Cumartesi - 11:53 tarihinde, Sylian tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oha hmm oyundan görüntüler var

edit: vault 101 de başlıoruz yıl 2277. çocukken başlayıp bu esnada skilleri statarı vb seçioruz. 19 yaşında da dışarı çıkıoruz hmm gayet iyi gibi.

turn sistemi de korunmuş. ap bitince realtime a geçmesi ilginç olcak :P

içtiğimiz sudan falan radyasyon kapma olayı süper olmuş.

[ Mesaj 16 Haziran 2007, Cumartesi - 12:27 tarihinde, Norak tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...