Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

valla ben turn based ten yanayım en azından fallout adı altında çıkacak bütün oyunların turn based olması gerektiğini düşünüyorum ha şöyle bir alternatif getirilebilir tabi x-com apocalypse oynamış olanlar bilir orda hem realtime hem de turn based seçeneği vardı izometrik açıdan istediğin gibi oynuyordun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

örnek verdim arkadaşım. tut ki oynatabiliyor, bi de öyle bi versiyonu var. real time mı olacak?

demek istediğim, bunlar oynanış şeklindeki fundamental farklar, detay değil. turn based iyidir, veya real time iyidir diye bişi olmaz. ben turn based seviyorum ben real time seviyorum olur.

warcraft olsun, starcraft olsun hayatta beceremem, ama civilization, total war, ufo, master of orion, warlords, heroes bunları seviyorum.

:)

şimdi heroes of might and magic real time olsa, daha mı iyi olur?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ürkerek söylüyorum FO'u FO yapan post-apocalyptic ortamı izometrik vermesiydi. Turn base biraz daha ikinci plandaydı bence. Zaten turn-base'in bug larını yukarıa yazmışlar. FO3'ü bitirirse birinci şahıs bakışı bitirir. Yoksa Baldur's Gate'in silahlısı yeni bir efsane yaratır. tabiki bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gazoz kapağı dediğin şey çok kıymeli be ;)

turn based veya izometrik in "konsept" veya atmosfer ile alakası yok. o bir oynanış biçimi. oyundan keyif almak ile direk alakalı ama, atmosfer ile alakalı değil. ben şahsen çok isterim geniş bi dünyada fallout oynamayı. haritada değil, yolda yürüyeceksiniz abi, nasıl heyecanlandırmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
esas sizlere sorulması lazım first person manyaklığı nerden geliyor ? bugün piyasada çıkan oyunların belki yarısı fps zaten, fallout konseptinin içine sıçılmasından bahsediyoruz burda gerisi gazoz kapağı.

bir rpg'nin first person olmasının o oyunu rpg'likten çıkarmayacağını anlatmaya çalışıyoruz.
eskiden de bazı rpg'ler izometrik, bazı rpg'ler first person çıkardı. ama benzer özelliklere sahip olurdu. first person rpg berbat, izometrik rpg klasik olcak diye bir kaide yoktu.

"first person olmasın, real time olmasın, 3d olmasın"
denmesinin anlamsızlığını vurgulamaya çalışıyoruz.
fallout 1 veya 2 atmosferini verecekse, first person da yapabilirler, real time da olabilir, 3d de olabilir, yeter ki oyunu iyi yapsın diyoruz biz.

ama halen text-adventure'lar çıkmasını bekleyenlerdenseniz, o zaman ayrı tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fpv'nin oyunun hissiyatını tamamen veremediğini düşünmüşümdür herzaman. birkere insana yürüdüğün hissini veremez, sanki devamlı 30 cm. den uçuyomuş gibi. yüzeylere yakınlaştığın zaman piksel görüntüsü sinir bozucudur halbuki izometrikte çevrenin parçası gibisindir, etraf resim gibi çizilmişken sen içinde hareket edersin, çevreyle etkileşim içindesindir. mesela yeni bir zırh bulursun yada bi cübbe onu üstüne geçirdiğinde ekranda görüntüne uzun uzun bakarsın, vay be çok kral oldu yada of be abi o kadar uğraş bumu yani dersin. yeni öğrendiği büyüyü sırf efekti süper diye dakka başı kullanırsın, içinden geçirirsin vay be analar ne yiğitler doğuruyor. ne bileyim bunlar ilk aklıma gelenler daha da ajite edebilirim kassam heralde. Ama illaki fpv'ında farklı avantajları vardır şimdi aklıma gelmeyen onuda tümden reddetmek gibi bişey haddimize değil.

Şöyle toparlıyayım, fps'lere karşı değilim fakat birincil şahıs görünüşün rpg'lere yakışmadığını düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

turn based real time olayı tabi ki zevk meselesi ben kendi görüşümü belirttim d:

fps istediğimse değişikliğin iyi gelebileceğine inandığım için. Yani bi fallout 1-2 yi ben fps olarak oynamak isterdim neden derseniz ben zaten diablo gibi click and kill modunda oyunlara mount and blade gibi biraz da vuruşun oyuncunun nasıl ve nereye kliklediğine bakan oyunları severim. Dolayısıyla fpsyi deli gibi sevmesem bile fallout fpsde heycanlı olabilir.

Ha fps olursa skill gibi şeylerin ne önemi kalacak kardeşim derseniz, mount and bladedeki archery skilline bakabilirsiniz heheh. Onu çok güzel ayarlayabilirler. Sonuçta sende %1 skill olsada, %100 skill olsa da sen adama hedef alıp ateş edersin her şekilde. Gerisi, senin silahı az titremene, tutuşuna ve doğru hedef almana bakar (bir okçu olarak bir sürü farklı hedef alış ve bırakış şekli gördüğümü söyleyebilirim d:) . Doğru hedef alma kısmı da zaten skilllerle koda +, - variance olarak girecek. Yani fps olursa big guns vs gibi skiller yalan olmaz ondan korkan varsa.

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 18:11 tarihinde, Ardeth tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol süper özetlenmiş olay.

horace şahsen ben homm real-time olsun demem çünkü hakikaten olayı o. satranç gibi oynuyorsun bir bakıma. onda da çiizi olaylar var gerçi karikatür misali ama işte yeni sürümlerde filan ayarlamaya çalışıyorlar az çok.

ha ama fallout'ta cidden sıkıntı yaratan bir olay bu, mesela bone'un dediği şehirde piskopata bağlayıp birine ateş etme olayı. herkes tek tek sağa sola kaçışıyor filan pişman oldum geri yükledim hemen. birkaç yıl önce eğlenerek oynamıştım ama şimdi çok hantal geldi turn-based. o vakitten bu yana başka düzgün ctb oyunlar da oynadım zira.

mesela ufo serisi var x-com'un izinden giden, oyun tümüyle real-time ama pause ile emirleri diziyorsun aynı turn-based gibi oluyor. "1ap boşta kaldı bunu nereme sokayım" saçmalıkları yok. ama feat, perk tarzı olaylar, skill filan nişan alma, ateş etme, silah doldurma, silahın ateş etmesi sürelerini ayarlıyor, isabet şansını ayarlıyor. fallout çok afedersiniz mok yemiş stratejik düşünme konusunda, turn-based'in kattığı ekstra bir taktiksel düşünme filan yok. ortada real-time tactical squad gameler mevcut zaten bunu kanıtlamış.

civilization olur, might & magic olur eyvallah turn based. ama europa universalis, ufo serisi gibi oyunlar da var başarısı ortada olan. fallout'u çok yavaşlatıyor turn-based şahsen benim düşüncem bu. fallout'tan aldığım keyif benim için zaten hep dialog, karakterler, o dünya oldu. combat kısmına ciddi bir revizyon lazım.

ekleme: first person kısmına gelince, first person nasıl daha yapay olur izometrikten? siz herhalde gerçek hayatta izometrik seyrediyorsunuz kendinizi, ruhunuz çıktı havada geziyor filan? aynı anda hem arkanızı hem önünüzü görebiliyorsunuz herhalde?

izometriğin kendi olayları mevcut ama atmosfer sağlamak onlardan biri değil. daha ziyade parti içi npcleri yönetme ve savaş alanını daha iyi görme avantajları nedeniyle oynanabilirlikle alakalı olarak tercih edilir. gerçekçilikte sınıfta kalır ki öylesi en doğalı.

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 18:41 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Biraz teknik bilgi verip hava atayım. Aslen tüm oyunlarda turn vardır.

Real-time denilen oyunlarda bu turn'leri durduramazsınız sadece. Ayrıca genelde turn süresi o kadar kısadır ki, turn yokmuş gibi hissedersiniz. Bazı oyunlarda iki tarafın normal ateş ederek aynı anda birbirini öldürebilme sebebi de budur.

FPS'lerde bile turn vardır. Ama turn'ler muhtemelen saniyenin 100'de birinden bile az sürdüğü için turn yoktur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaman aslında bir çok duran an ın birleşiminden oluşmaktadır!
OMGWTF!!

bu arada belirtmek isterim ki, innovation denen hadiseyi seviyorum ben.

gabriel knight serisi, örnek alınası bir seri bence. ilk oyun, 2d bitmap bi oyundu, döneminin oyunu. ve süperdi, atmosferi, diyalogları, senaryosu ve görsel kalitesi olarak.

ikinci oyun, interaktif movie tadında, yine dönemin oyunuydu. CDnin ve dijitalleştirmenin getirdiği heyecanla oluşmuş kısa bi dönemdi, öyle bi moda olmuştu. ama yine gabriel knight süperdi. belki de tek süper oyundu o formattaki. atmosfer yine harikaydı, diyaloglar yine süperdi vs.

3 ü oynamadan önce ben epey bi duraksamış, üzülmüştüm. 3 boyutlu oldu diye canım sıkılmıştı. ama gk3, hayatımda oynadığım en kreatif 3 boyutlu oyundu. öyle ki yani, o oyun 2 boyutlu olsa olmazdı. medyuma göre, yani ortama göre hazırlanmıştı bir çok şey. ve yine atmosfer, senaryo, diyaloglar süperdi.

ve gabriel knightlar 1 2 3 diye gittiler, kimse aksini iddia edemez.

ha nedir, ben hala 2d çizimleri daha çok seviyorum, öyle oyunlardan daha çok istiyorum ayrı. heykel diye bir olay olmasına rağmen, hala fotoğraf var resim var. hala çok güzeller. ama iyi yapıldığı sürece medyadan yana bi sıkıntım yok benim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de mesela gta serisini örnek verebilirim, birinci ve ikinci kuşbakışı 2d idi. keyifliydi de o vakit için. ama üçüncü oyun 3d ve third person'a geçti. bomba gibi patladı ve ilk oyunların esamesi okunmadı resmen.

tamam fallout 1-2 başka bir seviyeye gelmiş oyunlar artık ama iyi yapılırsa gene silip süpürür, horace da güzel izah etmiş.

ya horas benim tactics cd'leri sende miydi? :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ehh ilginc yazılar var..falloutun nasıl olması gerektigi yönünde herkes kendince biseyler yazmıs..sanki burda izometrik olsun diye A partisi uyelerı ve cagdas olsun grafikleri at gibi olsun fps gorunumlu olsun dıyen B partisi arasında konusma geciyormus gibi..
Kucuk bi nüans var.. biz burda EN güzel sekliyle fallout nasıl olabilir onu HAYAL etmeye calısıyoruz...yoksa Sam;oynarken sıkılmıs hantalmıs..yok bone;cagdas degilmis revizyon lazımmıs yada Dragon;izometriye sadık kalmıs vs. demek sadece sidik yarışı yolunda atılan emin adımlar..mantık cercevesinde incelemek lazım..eski falloutlara bakmak lazım ve sonrasında gunumuze uyarlamak lazım..öncelikle..
*Fallout evreni:
Tarih ve senaryolar 10 bible halinde toparlanmıs eksikler giderilmis..bir Frp oyuncusu olarak(hem bil.hem masaustu hem kum havuzu vs.) soyleyebılırımki cok zengin ve zevkli bir evreni var falloutun..Fan lık kısmını geciyorum..doom metal seviyosanız yada tereyag tuz yapıyosanız kahvaltıda..falloutta bu tadı verir..farkı yok kanımca..
*İzometri - 3d - wtf?:
bi onceki postumda izometri yanlısı gozukmus olmam dogal..neden..cunku falloutu isometrik gorduk..begendik sevdik fanı olduk..ve su an yapılacak köklü bi degisim..'Ya sıcarsa' korkusuyla bıze acaba dedırtıyor..gönlümden gecen tactics gibi daha reliable bi turn sistemiydi..ama nooldu 3d oldu..eywallah cekiyorum..cunku fallout 3 olsun camurdan olsun..tmm 3d kabul ettim o zaman bunu nasıl turn base deki strateji unsurlarına sokarız onu dusunmek lazım..aramızdan kimsenin Fallout strike oynamayı ıstedıgını sanmıyorum(hmm fena olmaz aslında) fallout 3 adı altında...
*-asap bozucu pic falloutcu:Peki kardesım...oblivion motoruna araba koysak..sonra mad max havasında kosturmacalar yapsak arabamızı motorumuzu sursek..ızormetrdeki durgunlugu atsak olmazmı..?
-M.N:Tmm olur..
izometrideki strateji bonusu malesef 3d de kaybolucak bunu engellemeniz imkansız..ama 3d deki rahatlık action gorsel efect ve bilimum sey izometride olmuycaktır bunu da engellemek imkansız..esas olay bu iste..
kendi kendimize soracagımız soru...BEN nasıl bir fallout 3 ıstıyorum olur.

Sam chevrolesinden minigun cıkarır...rhytm of the lead te dans ettirir..
Areth 8.2 ap harcıyarak gözbebişinden vurur mutant whoreları..
kingpin porno film cevirir kursun bile sıkmaz..
vs.

bu olayların sonunda nası bı anlam cıkartırız.. hicbir motor bu oyunda herkesi memnun etmez...gelenekcıler yenılıkcıler mantıgı..eskisi gibi olsun biz onu seviyodukmu..yoksa yeni olsun degısık bı tad alalımmı...

izometride arabanın camında gauss pistol cıkartamazsın..ama 3d de kurcagın strateji anlık olur fazla degil..

*Bethesta - blackisle - RELIC??

Firma konusunda...
sunu soylemem lazım..piyasaya daggerfalla basladım..ve bil. frp icerikli oyunların yuzde 99 unu oynadım bitirdim vs..baldurs gate oblivion diye saymıycam (evet benım bı hayatım yok gunde 20 sa bıl basındayım rahatladınızmı ok)black isle yok öldü..tmm.. bethesta yaptıgı oyunlar ortada..iyi kötü cirkin..orjinal ama ben boyle bı oyunu kaldırabılecegını dusunmuyorum..fallout:a new era adlı bı oyunu kaldırır..ama fallout 3 u degıl...ne demek ıstedıgımı bıraz dusunun..

Bana bırakılsa...relic firmasına ve ortak calıstıkları sirketlere verirdim haklarını..ama eski bir kızılderili şefi çükübikin dedigi gibi..'sana bırakılmadı'

neyse konu konuyu acıyor bakalım..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

first person bakış açısı ile 3d'nin aynı olmadığının farkında mısın?

ben izometrik rpg de oynayıp seviyorum halen oyun güzel yapıldığı sürece. en son mesela nwn2 oynadım ama her çeşit kamera açısına izin veriyordu, bina içlerinde izometriğe çeviriyordum, açık alanlarda third person yapıyordum. 3d'nin esprisi buna izin verebilmek. gameplay açısından bir sakıncası yoksa bu izni verir bethesda, dert değil.

relic ne alaka? adamlar sadece rts yapıyor. hadi id software'e verelim fallout'u? ya da capcom?

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 19:33 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok be yav ben fpsye de razıyım güzel yaparlarsa illa mutantın göz bebişinden vurmama gerek yok. ama diyalog yerine çark (sembolik olarak söyledim bunu çark koymalarını ben de beklemiyorum ama rezalet bir diyalog sistemi yapmaları da aynı kapıya çıkar) koyarlarsa bir daha bedestanın adının geçtiği yerde "full irony force" kullanırım bana da önyargılı diyenlere çeşitli uzuvlarımla gülerim

bir de rtde de strateji yapılır anlık olmasına gerek yok. Sen sokakta ilerde bekleyen adamların arkasından dolaşıp saldırdığında da bu stratejidir, bunu iki sistemde de yapabilirsin. Yine aynı şekilde rtde de iturnbasede bulunan bir çok strateji unsuru eğer adamlar akıllıysa rahatça eklenebilir. Mesela elinde minigunla burst eden bir adamın yerinden oynaması çok zor olabilir. Yine aynı iekilde bir silahla single shot yaparken koşup hareket edip hoplayıp sıçrayabiliyorken, bunu burst yaparken yapamaman lazım, olduğun yerde sağlam bir şekilde durman lazım. Bunlar da bir turn-basede de olduğu kadar hissedilmese bile aynı etkileri az çok yaratacaktır diye düşünmekteyim. Ayrıca hedef alma olayı da hala olabilir. Sonuçta sen koşarken shotgunla ateş ettiğin takdirde çok zor bir hedef olabilirsin(tamam koşarken shotgun pek olmadı ama idare edin hehe). Bunun yanında yerinde durup, mouseun orta tuşuna bazın zoom ekranını açıp onla hareket ettiğin zaman meydanda duran tavuk olursun (zoom ekranındayken koşmayı herkes denemiştir, pek başarılı olmuyor). Turnbaseddeki bir çok olayın benzeri rtye katılabilir kısacası ama dediğim gibi bir turn based kadar hissetmez oyuncu bunları.

edit: fpsyi rt ile değiştirdim yanlış yazmışım :D

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 19:33 tarihinde, Ardeth tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nwn2 guzel örnek .. benım 3d dedigim olay fps tabanlı 3d.. obliviondaki gibi gözden enseden görüntu..yoksa nwn2 beni acımdan izometriktir her ne kadar saga sola asaga zoom yapılabılsede..buyuk resmı kacırmamak lazım..Nwn2 gibi bi fallout3 daha mantıga ve gecmise uygun kacıyor..benim özellikle vurguladıgım nokta oblivion gibi olma durumları oyunun...

Relic oyun yapar..str yapar dogru..gene buyuk resım...Relic'in yaptıgı oyun sıcmaz!..her oyun son kalitede yapılır..ne yaptıkları degil yaptıkları ıse verdıklerı emek kalıteyı soyluyorum..
Yoksa ver Blizzarda derdım oyle bı derdım olsa..(bknz:diablo)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konudan bağımsız olacak ama ; mesela oyunu Blizzard yapsaydı bence fena sıçardı. Blizzard'ın oyunlarına bakarsak atmosfer olarak zenginliği yakalamış ve eğlendirmiş olsa da rpg yapma konusunda deneyimi yok. (Diabloyu rpgden sayıyorsak ki çoğu kişi sayıyor, gerek diyaloglar olsun gerek ayrıntı olsun bir rpgde olması gereken hiçbirşey yoktu, ha eğlendik o ayrı) Veya E.A. falan alsaydı ve dandik bi yapımcıya verseydi. Komik olurdu bence. Bu işi yapabilir gözüyle bi BioWare'e bi de Bethesda'ya bakıyordum, Bethesda kaptı, elinden gelenin en iyisini de yapacağına (çünkü zamanında Morrowind'i de yaptıklarını bildiğimden) inanıyorum. Obliviona gelince zaten konu olarak uzamış ve bitmiş Eldar Scrolls serisini gençlere ve power playcilere sevdirme amaçlı yapılmış bir oyundur, ve bunun bilerek yapıldığını düşünüyorum. O yüzden biraz da Bethesda'ya bok atmak yerine elimizdekinin kıymetini bilmeliyiz bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla myth'in lisansını bugün bethesda ölçeğinde hangi firmaya verseler ben göbek atarım o dakikada. insanlar interplay'in hakları yeni kurulmuş dandik bir şirkete vermiş olabileceğinin farkında değil herhalde. adamlar fallout: bos gibi bir felaketin yapılmasına bile izin verdiler sırf üç kuruş kapmak için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fps şöle gözükecektir vault felan ilginç olur aslında

tıkla beni

zaten resimdeki de gerçek vault kapısı. N.O.R.A.D. ınkilerden biri

norad aka vault 0 dır oyunda zate :)

edik: oha 800 msg oldu topic. oyun çıkınca 20k yı bulucak lol

[ Mesaj 06 Haziran 2007, Çarşamba - 20:35 tarihinde, Norak tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...