Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyun dialoglarında yapay zeka kullanımı


orc_lord

Öne çıkan mesajlar

yapay zeka bölümüne de uyardı ama burası medyumu direkt işlediğinden daha mantıklı gibi. dağınık olan oyunlarda ai ile dialog, hatta ses üretme örneklerini paylaşıp konuşuruz.

hiç fena olmamış nvidia’nın denediği, özellikle seslendirme bütçesi olmayan küçük stüdyo veya indie oyunlar için büyük olay.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ornekteki diyalogdan mutlu olmak icin devamli vasatin altina maruz kalmis olmak lazim. "bakin cyberpunk gibileri boyle olacak" diye  tanitildigindan o olcege gore yaziyorum - 75k satir diyalogunun illaki inisi cikisi oluyor fakat bu pintilikle yazdirilmasi jenerik kalan kismi katlar. kenar mahallede tekno-esnafa selamin siberalem dedin, verecegi cevap tatsiz tutsuz olur. narrative context cercevesinin disina cikabilen bir ornekle gelirlerse, uslubu, kisiligi, duyguyu yansitirsa tekrar bakariz ama bu haliyle dinamizmden ziyade kaytarma var. 

endustri devlerinin, sponsor olduklari girisimlerin dinamik oyun dunyalarini, etkilesimli simulasyonlari bizimle birlikte kullanan zekalari kovalamalarini diliyorum ama belki de bunlari teknoloji degil de oyun firmalarindan beklemek daha gercekci olur. nitekim ihtiyac onlarin ihtiyaci, imkansizlik onlarin yaraticiliginin kamcisi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncelikle çok tırt bi diyalog örneği olmuş. ne bileyim arada bi ramen falan sorsaymış context dışı. yani şu örnek manuel yazılmış en basit diyalogtan daha basit.

sonra merak ettiğim bu kadar hızlı çalışacak mı?

diğer merak ettiğim de bunun kontrolü ne derece iyi çalışacak. guardrail diye politikadan veya diğer yasaklı şeylerden konuşmasını engellemek için mekanizmalardan bahsetmişler(https://github.com/NVIDIA/NeMo-Guardrails) ama chatgpt'yi nasıl jailbreak'lediklerini görüyoruz. sonra oyun yerine şu npc'yi nasıl saçmalattım videoları konuşulacak. yani benim oyunum olsa konuşmalarını istediğim konu bu olmazdı.

bi de sanırım burada ağırlık verilen şey ai ile generative diyalog oluşturmak değil de Nvidia'nın diğer teknolojileri yüz ifadeleri için Audio2Face ve speech recognition Riva.

mekan çok iyiymiş ama sdf.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar bir showcase yapmış ki buradaki onları alakadar eden kısım olayın chatgpt vs gibi dialog güdümleyen parçasından ziyade ses sentezleme kısmı olsa gerek, o kısmı gpu’ya yüklemişlerdir. şimdi bu imkanı alıp oyun geliştiricisi isterse elle yazdığı metni de okutabilir, bu bile başlıbaşına büyük olay sessiz film gibi oyunlar için. gidip openai veya başka bir şirketin sistemiyle de dialog oluşturur isterse.

dialog oluşturma ya hep ya hiç olmak zorunda da değil, hibrid bir sistem yapılabilir. 22 yıl önce morrowind’de bazı promptlar npc’ye özel cevap çıkarırken bazıları da genel sonuçlar çıkarıyordu. adama quest ile ilgili sorarken elle yazılmış şeyler söylerken havadan sudan konuşurken genel bir havuzdan alınan bilgiyle ai sentezlemesi yaptırabilirler. hancıya “ne haber var” tarzı konuşmalar için. 5 kere sorunca bitmez söyleyeceği, sabaha kadar anlatır setting ile ilgili oyuncu dinlemek istiyorsa.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ses sentezi dışında oynayan kişi de direkt mic ile konuşarak iletişim kuruyor npc ile. isteyen 2 saat goygoy yapıp sonra görevi konuşur isteyen direkt konuya girer. bu dengeyi oyun değil biz belirleyeceksek güzel olur gayet. tabi ben oyun için tasarlanmış bir yapay zekayım bu konuda cevap veremem demezse. 😃

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi de sadece konuşmayla bitmiyor. karaktere ve dünyaya etkisini göremedikten sonra boş boş konuşması beni sarmaz, kes lafı ver görevi geç derim, sarmayan oyunda uzun text'i nasıl geçiyorsam. ilk bi kaç kez ehi ehi diye denerim de sonra zaten bayar muhtemelen.

boş boş konuşacak ai istiyosan zaten şu an da var, gir chatgpt'ye sana istediğin karakteri simüle etsin, ne kadar çekici geliyor? 

yani işte öyle bi sistem olacak ki, sonuçları pek çok event'ı aktif edecek, kızdırdığında gidip guard çağıracak veya sana garez tutacak, zayıf bi karakterse iltifatlarla sana indirim yapacak, köşeye kıstırdığında söylemeyeceği bi bilgiyi verebilecek vs. bu konuda bir sürü yaratıcı kapı var.

yani oyun dünyasında bi etkisi olacaksa varım, yoksa skip.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ai işi gerçek dünya'da olasılıklar sonsuz olduğu için hala deneysel aşamada ama gta vs gibi oyunda tüm feature set belli ve kısıtlı olduğu için çok iyi bi seviyeye gelebilir. gta 1-2'de olduğu gibi oyundaki çetelerle ilişki kurulabilir ona göre destek köstek vs olabilirler. npc'lerin kendi aralarında da ilişkiler olursa birisine kötü davranınca arkadaşlarına seni kötü anlatıp başka yerleri de etkileyebilir vs vs. rockstar gibi yaşayan dünya kasan ve büyük şirketin elinde çok iyi şeyler olur gibi geliyor. tabi küçük yapımcılarda dediğin goygoy seviyesinde kalır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

razzRaziel, 29.05.2023 23:21 tarihinde dedi ki:

yani işte öyle bi sistem olacak ki, sonuçları pek çok event'ı aktif edecek, kızdırdığında gidip guard çağıracak veya sana garez tutacak, zayıf bi karakterse iltifatlarla sana indirim yapacak, köşeye kıstırdığında söylemeyeceği bi bilgiyi verebilecek vs. bu konuda bir sürü yaratıcı kapı var.

hakikakten bu. adam bu demoda konusurken dahi skip tusu aradim.

hayir sey geyigi falan yapsa "olm bu adam tehlikelidir lan, adami skerler!!" falan diyecegim ok dialog normal ve komik. ama o da degil.

  • Haha 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...

ilk videodaki grafikler iyiymiş. ama diyalog seçimleri çok tırt geldi.

oyunlarda ne kadar faydası olur bilmiyorum. zaten AAA oyunların çoğunda böyle tırt diyaloglar görüyoruz. "merhaba" dediğin an questi veriyor yolluyor.

bunun yerine strateji oyunlarındaki etkileşimler ve bölge kuşatmaları gibi şeyleri aksiyon / fps oyunlarında görebilme, canlı şehir simulasyonları yapabilseler daha iyi. her şeyin AI'sini yapıyorlar da şunu bir türlü geliştirmediler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 5 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
razzRaziel, 29.05.2023 16:03 tarihinde dedi ki:

diğer merak ettiğim de bunun kontrolü ne derece iyi çalışacak. guardrail diye politikadan veya diğer yasaklı şeylerden konuşmasını engellemek için mekanizmalardan bahsetmişler(https://github.com/NVIDIA/NeMo-Guardrails) ama chatgpt'yi nasıl jailbreak'lediklerini görüyoruz. sonra oyun yerine şu npc'yi nasıl saçmalattım videoları konuşulacak. yani benim oyunum olsa konuşmalarını istediğim konu bu olmazdı.

 

olmuş bu lol, chevrolet customer support için chatgpt'ye geçmiş millet raydan çıkartıp saçmalatmış. diğer markalara göre dezavantajlarını saydıranlar, iphone sattıranlar vs.

kaldırdılar sitelerden lol.

Spoiler

ERkpDLq.png

RuEpxhM.png

Vl1LBLN.png

7YYUFwo.png

igVN8JQ.png

Tx4zZmo.png

M0d5OX5.png

  • Nasi yani? 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • Genel Yönetici

GPU sorun olacak ama kullanıcı için. 7B kullanabilirler belki bir oyundaki böyle basit AI'lar için ama GPU use ve VRAM çözülmesi gereken sorunlar. Parametre azaldıkça halüsinasyon sorunu da var. Alignment da ayrı bir sorun. Ama ne kadar hızlı geliştiğini düşünürsek en geç 2 seneye çözülür hepsi ve kullanmaya uygun olur gibi geliyor. Ama Cyberpunk gibi bir oyunda AI çalıştırmak istiyorlarsa en aşağı (şu anda en azından) 24GB VRAM gerekli. 3090 ya da 4090 dışında bunu yapabilecek consumer GPU yok.

Ya da online olacak, ama bu durumda da sunucu sorunu var. Sunucular kapandığında oyun oynanılmaz mı olacak?

Bir sürü problem var daha. Çözümü şu anda bile var, ama kullanıcı tarafında GPU yetersiz işte hem render hem de AI için.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teknik güzel de, chatbot AI'lerin 90'lardan beri gelişimini düşününce bende bir umutsuzluk yaratıyor. konuşmalar loopa girecek ve ilk 1-2 cümlenin verdiği heyecan, yerini aynı cümleleri tekrarlaması ile sonlanacak. bunun yerine oyun geliştiricilerine ek diyalog yaratma fırsatı olarak değerlendirseler, kendileri test edip yeni diyalog seçenekleri şeklinde kullansalar daha iyi olur bence. yani oyuncuya bırakmak yerine pre-made gibi yapsınlar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...