Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Upscaling ve frame generation teknolojileri


Sam

Öne çıkan mesajlar

starfield ile gelmeyecekmiş fsr 3, muazzam bir pr fail oldu gerçekten de inanılmaz.

https://videocardz.com/newz/amd-fidelityfx-super-resolution-3-fsr3-is-coming-soon-to-forspoken-and-immortals-of-aveum

https://wccftech.com/amd-fsr-3-technology-forspoken-immortals-of-aveum-works-all-gpus-consoles/

kimsenin sallamadığı forspoken vs ile başlamak gerçekten bir facia.

 

amd sürücülerinin dx11 ve dx12'li bütün oyunlara frame generation uygulayabileceği iddiası ilginç ama. bunu düzgün yapabilirlerse amd feature setinde ciddi bir avantaj yakalamış olur. ama motion vectore bakmadan sadece interpolation yapıyor galiba, şurada tim daha detaylı anlatmış, 9:00:

ancak öte yandan input lag azaltan anti-lag+ özelliği dlss 3'ün nvidia reflex istemesi gibi olmayacakmış, sadece amd kartlarda olacakmış. input lag'den şimdiden şikayetçi olanlar hiç tercih etmez herhalde.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu DLSS ve FG mevzuları bana çok saçma geliyor. 2800 dolarlık ekran kartı alıyorsun ve oyunları 4K Ultra en son ayarda beceremiyor. Düzgün oynatabilmek için daha efektif ekran kartları çıkarmak yerine DLSS dayıyorlar önüne, onu açmak zorunda kalıyorsun.
normal şekilde 20 fps oynadığın oyunu DLSS Quality ile 40 fps, DLSS Quality + FG ile 60 fps oynayabiliyorsun, anca. hile gibi bir şey geliyor, kullanmayı sevmiyorum.

şu Ray Tracing ve Path Tracing'e DLSS dışında bir çözüm getirsinler. o kadar para veriyorsan native ayarlarda performans alamıyorum demek tuhaf geliyor.

Bone tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi o yönden ilerlemek daha zor olduğu için diğer yönden ilerliyor adamlar, bunun limitine dayanınca da başka bir çözüm arar. çıktı düzgün olduğu sürece bizim için ne fark eder? kartı da adamlar yapıyor, rt core'larını da, üzerindeki yapay zekayı da. ürünün bir parçası artık ve büyük bir hızla gelişiyor işte.

PrudenT tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone çözüm bu, başka çözüm yok. bu paradigm shift geliyor dedim geçen yıl ve yaşandı. ve zaten ray tracing ve path tracing için de denoiser yerini alabildiğini yukarıda dlss 3.5 ile anlattık. bunlar normalde zaten 10, belki 20 yıl daha görmeyeceğimiz şeylerdi. şu an 4090 bile ışınları bir kereden fazla sektirmeye çalışınca altında kalıyor. burada pixar vs'nin bir kare için belki saatler harcadığı işlemlerden bahsediyoruz, onların çok daha hafifletilmiş hali zaten. pul kadar işlemciye "hadi al bunu kaba kuvvetle çöz" diyerek olacak işler değil. akıllıca çalışılacak artık. "çekirdek eklemesinler ghz arttırsınlar" demek gibi birşey.

şimdi en düzgün, en efektif nasıl yapılır onun yarışı var ve bunun sonuçlarını görüyoruz çoktan. gpu işi başladığından bu yana en hızlı feature set gelişimi şu son 2 yılda oldu. ultra denen şey de yerinde durmuyor, ufak stüdyolar bile zart diye aaa'larla yarışan oyunlar basıyorlar. pahalılık kısmından bağımsız birşey gpu gücünün ekrana en iyi sonucu yansıtabilmesi için verimli kullanılması. en baştan beri yapılıyor bu. kullanılan dokular sıkıştırılıyor, modeller tessellation'la detaylarılıyor, bump mapping'le derinlik veriliyor, vrs ile birbirine yakın renkler aynı sayılıyor vs. senin hile dediğin şeyler yapılmasa bugün 10 tane 4090'ı da yanyana bağlasan aynı sonucu alamazsın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...

o dediğin desteklemeyen oyunlar için olacak ama motion vector, temporal bilgi olmadığı için birşeye benzemeyecek büyük ihtimalle. aşırı miktarda ghosting ve artifact olur, kimse kullanmaz muhtemelen. fsr2 bile saints row'da mecburen kullandım ama acayip ghosting var yani 60fps bulabilsem açmazdım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fsr3 forspoken ile yayınlanmış bugün. demoda kullanılabiliyormuş sanırım denemek isteyen varsa. test eden büyük kanallar olacaktır, çıkınca paylaşırız.

ilk değerlendirmeler bayağı olumlu gördüğüm. sürücüden devreye sokulan fluid motion bench'leri:

starfield hariç performans düşmüş olarak gösteriyor ama afterburner galiba görmüyormuş doğru rakamı bununla henüz.

 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

HUB da tam tersine reddit ile inatlaşmak için testlerden kaldırdı, kendileri kaybedecek. Onların testlerine bakmayı bıraktım kaldırdıklarından beri. En son cp77 benchlerinde 2-3fps rakamlarını kıyaslıyorlardı final thoughts’da ağızlarından upscaling rakamı paylaşırken.

teknolojik trendleri çok iyi takip ediyor DF alex.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

özeti düşük fps’ten başlarken, özellikle düşük çözünürlüklerde daha agresif dlss + reflex daha mantıklı görünüyor fsr + framegen yerine tahmin ettiğim gibi. dlss, reflex ve fluid motion beraber kullanılabilseydi işte o zaman büyük olay olurdu.

oynadığım oyunlarda desteklendiğinde bir denerim ama yine de. keşke nvidia da  2000 ve 3000’ler için devreye soksa.

ikisini aynı anda açabilmek çok enteresan, şu kadar bile çalışabilmesi iyi gene kullanışlı olmasa da.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@aktiftablet2:18'de flowchart var engine ile etkileşimini gösteren. sürücüden uyguladığı zamanlarda devredışı bırakıyor hızlı fare hareketlerinde, o da en gerekli olduğu an hani maalesef. optical flow'u takip edemediklerinde güvenmiyorlar herhalde görüntüdeki hızlı değişimleri takip edebileceğine herhalde.

framegen için kalitede iyi başlamaları çok olumlu ama fsr kullanmaya mecbur bırakması olumsuz, kaliteyi de olumsuz etkiliyor maalesef.

Sam tarafından düzenlendi
  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...

gelistiriciler icin dertsiz tasasiz implementasyon saglanir, oyunlarin 90%'i bunlarin bir tureviyle gelir, uygulamalar arasi ve versiyonlar arasi goze batan farkliliklar olmaz, kartlar arasi ozellik degil sadece performans farki olur, o zaman bunlarin bu kadar gundem olmasi hakli cikarilir. herhangi bir standart oturtamamis, cozum sunma asamasinda emekleme halinde teknolojilerin bu kadar dil yormasi bir yerde teknoloji medyasinin kendilerini pazarlamasi. laf lafi donduruyor. 4k native oynamanin ne yolu vardi mesela? 4k alti icin, native eristigin performansa ancak upscaling ile ulasacagin bir dunyaya gidiyoruz benim gordugum. ben buna cuzdan oldu derim.

arcane tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...