Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 3


Sam

Öne çıkan mesajlar

En hizli kapitalist çıkarma yöntemi, başkentte lumberyard basip saw mill production methoda geçin, privately owned oluyor ve shopkeeperlar kapitaliste dönüşüyor

Çok savaşmiyorsaniz national milita law fena para kurtariyo. 

Services ve zenginlerin kullandigi seylere taxi basın acimayin, zenginler daha zor radikal olyo

Bunlar bendeki tipler

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En sevmediğim şey oyunda şuana kadar ui

Hangi bina zarar edio die bakmak istiom, buildings menüsünde scroll

Research tree scroll

Heryerde minicik windowlar ve scroll scroll

Release hali ck3e benzio, sistemler yerinde ama flavor-content az

Savaş -diplomasi (ve unrest) için dlcler çıkmalı, şu an yüzeysel

Potansiyeli yüksek oyunun, ama daha demlenmesi lazım , oynarken cok komik monologlar dolaniyor kafamda, ck oynarken de olur mesela "lan bi bebeği öldürmediniz suikastci gibi sizin...." Bunda köylüleri övüp aristokratlara söverken buluyorum kendimi

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Surada yazilanlara bakiyorum da oyunu ne akla hizmet boyle tasarladiklarini aklim almiyor.

Belli ki cok tartismali temeller uzerine oturtulmus oyun, ama o temeller uzerinde neden israr ettikleri de mechul.

Bir strateji oyununun hem savas, hem ekonomi hem mikro/makro dengesi, hem ekonomisi, hem de UI'si nasil kirik olabilir. Yani proje planlamasi, umuma sunulan gelistirme asamalari, testleri ile bozuk bir oyun mi cikarmis bu adamlar. O kadar adam "biz nasil kotu bir oyun bir yapariz" diye yola cikip onun uzerine mi insa etmis herseyi. Oyunu eline alan adamin alir almaz sakir sakir yazabildigi detaylar kimsenin mi dikkatini cekmemis.

Sahsen aklim almiyor. Tembel, kotu, ustun koru dusunulmus mekanikleri duzenli olarak piyasaya surulen 30-40 dakkalik lansmanlar ile kamuya yedirip paraya cevirmek mi artik yeni is modeli yoksa?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, DoGMeaT dedi ki:

Beceremiyorum oyunu 

Ekonomi düzelmiyor, binalar hep zararda, poplar hep radikal, isyanlarda, zor mu oyun yoksam ben mi beceremiyorum?

Osmanlı japonya ve brezilya ile oynadim hepsinde ayri ayri rezil oldum

1-2 saat vidyo izlemek gerek heralde

Bana ekonomide en büyük sorunu construction büyüklüğü çıkarıyor. Sağlama bağlamadan construction’ı büyütmemek lazım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ve constructionda kullanılan malzemelerin arzını da sağlama bağlamak lazım. İsveçle oynarken pazar küçük olduğundan bir anda yüklenince fiyatlar birden çok artıyor 2 katına mal oluyor haliyle. O yüzden sürekli inşaata devam edebilecek seviyede tutmak lazım construction seviyesini pazar küçükse.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tüm farklı rebelelları "Radical" diye tek grup altına toplamak nedir ya. Ottoman communists göremiycek miyiz? Üstüne capitalistlerin kendilerinin fabrika dikmesini kaldırdıkları gibi, faşist düzenlerin tek olayı olan planlı ekonomi de çöpe gitmiş. Ne anladım ben bundan.

Sam'in koyduğu vidyodaki gibi, hepsini dlc ye vuracaklar. Aman tanrım rebel sistemi çok gelişmiş, yönetim sistemi çok iyi olmuş diye, yok "anarşi" dlcsi yok "komunizm" dlcsi satacaklar.

 

Tatsız.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanırım oyunu kifayetli bir yorum yapacak kadar oynadım, "ben bunu bilmiyormuşum" diyebileceğim 1-2 şey vardır belki ama çok değişmez sonuç:

pros:

- grafikler

- teknoloji sistemi

- market sistemi

- raw mats dahil herşeyin inşa edilip geliştirilebilmesi boş arazi boyutuna dek, inşaat sistemi

- yasalar, kurumlar, hükümet sistemi

- bütçedeki bazı ürünleri vergilendirme gibi detaylar

- afrikalı, amerikalı yerlilerin artık kendi ülkeleri olması

- prod methods her zaman yeniye hemen geçmeyi ödüllendirmiyor, önce bir girdi malzemenin üretilmesi lazım

cons:

- bütün savaş sistemi komple çöp, bunun üstüne oturup 2 sayfa makale yazarım sonra sinirim yeterse

- ışınlanan ordular, "psst nothing personnell kid"

- kapitalizm yok, steam'de birinin yazdığı gibi bütün oyun stalinist bir ütopya

- tarihteki en braindead microlardan biri BÜTÜN ticaret ve BÜTÜN endüstriyi elle devamlı yatağına yatırıp biberonunu vermek

- diplomasi tam bir tren kazası, play'e başlarken 1276215216 ülke listeleyip "bunlar dalabilir ha" demek, sağol ya çok yardımcı oldun

- ticaret yapabilmek için interest atamak zorunda olmak

- bir bölgede interest sahibi olunca başka birşey gerekmeden salça olabilmek savaşa vs'ye

- savaş başladıktan sonra başka kimsenin katılamaması

- afrikalı/amerikalı yerlinin en baştan en sona kadar tamamen denk olması modern batıya, SoL dünya lideri indian territories lmao

- "devrim geliyor" doomsday clock

- stoklama olmaması gerçekçi olmayan devasa fiyat sıçramalarına yolaçıyor, özellikle silah gibi kullanımı sıçrama yapan ürünler için büyük sorun

unuttuğum birşey varsa eklerim sonra bunlara.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Güzel özetlemişin katılıyorum ben de hepsine şu interest kısımları hariç.

2 saat önce, Sam dedi ki:

- kapitalizm yok, steam'de birinin yazdığı gibi bütün oyun stalinist bir ütopya

bu geriye gidiş olsa da işte adamların oyun tasarımı gereği zaten ordu yönetimi yok diplomasi tırı vırı geriye bir ekonomi kalıyor onu da ai ya yaptıracaksak oyunun bir amacı kalmaz mantığı ile böyle yaptıklarını düşünüyorum. Sonuçta diğer ülkeleri yöneten ai bizim ülkemizde de sanayiyi yönetebilir, bunu ayarlamak çok zor olmasa gerek.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bak şu anda oynuyorum, %90 yaptığım şey "kralım iron bitti", "tamam çocuğum iron alın". 2 ay sonra "kralım 2 ay önce bağladığınız iron anlaşması şimdi zarar ediyor" "tamam çocuğum iptal edin". oyun böyle tamamen anlamsız, gerçeklikten uzak ve keyifsiz bir döngüde tamamen. kardeşim ne lazımsa alın, zarar ediyorsanız almayın yani aptal mısınız? koca ülkenin ticaret bakanı, müsteşarı yok mu hadi işadamlığı kickstarter funderlıktan ibaret. eğlenceli de değil tamamen buna ince ayar çekiyoruz ileri-geri devamlı. micro micro dediniz alın size en eften püften, en yorucu micro.

ha bir de production methodların microsu var, elma mi üretsin çiftlik patates mi, ya 5 yıllık kalkınma planlarını hazırlıyoruz resmen. geçen sayfalarda dogmeat demişti "ver kapitaliste kurtul" diye, yapamıyoruz işte onu, tamamen bize bakıyor. khk'larla elma sat, armut sat, armut zarar etti hadi öbürünü yap. ha sonra bir savaşa girdin mi bütün bu ince ayarlar follofoş oluyor zaten konvoy neyim kalmıyor, anlaşılan demiryolu çağında demiryoluyla karadan birşey de taşımaktan aciz ülkeler. "gemimiz battı kralım" "ya oğlum karayoluyla taşıyın işte" "yok yapamıyoruz".

ha ama askere garnizon yaptık, hangi komutanın yöneteceğini seçemiyorum. ya kardeşim kral ben değil miyim, şu komutana verin askeri, öbürüne vermeyin. yok olmaz, senin sözün burada geçmez o zaman. harbi şu oyuna en çok yakışan şey

ck2arbitrary.gif (google bulamadı ama anladınız)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/are-goods-created-out-of-thin-air.1551177/

ya al bak şuna bak, ekonomi ekonomi dendi gelinen nokta bu. vic2'de havaya satardık, vic3'te havadan üretiyoruz. herhalde vic2'ye portal var fabrikalarda, oradan inputları buraya transfer edip öyle üretiyorlar hammadde olmadan. vic2'de dinamik input mata göre hesaplardı, 15 yıl sonra şunun olması inanılmaz. cpu'larda 2 çekirdekten 8 çekirdeğe geldik utanın yani.

yani oyunun odaklandığı noktada da sıkıntılar var, ben en azından çok daha düzgün bir simülatör bekliyordum.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

vic3'te havadan üretiyoruz.

Yorumlarda yazdıkları gibi pahalı olduğu için o yoktan gelenin de parasını ödemiş gibi oluyorsun.

Hatta yukarıda niye stockpile yok demiştin bu onunla da ilgili, dev diary şu denmişti bunu okuyunca çok daha yerine oturur.

Any stockpiling in the system is represented as cash (for example, through a building's cash reserves or a country's treasury) or as pop wealth, which forms the basis for standard of living and determines their level of consumption.

1 saat önce, Sam dedi ki:

vic2'de dinamik input mata göre hesaplardı, 15 yıl sonra şunun olması inanılmaz. cpu'larda 2 çekirdekten 8 çekirdeğe geldik utanın yani.

Bununla hiç alakası yok yapılanın bence. vic2 şu an eşek öldü badem gözlü muammelesi görüyor ama gerçekte ekonomisi gayet patlamaya yatkındı. Ani fiyat dalgalanmalarında batan şirketler onların batması ile oluşan zincirleme reaksiyonla komple ekonominin batması filan vardı. Başka büyük sıkıntı late game liquidity crisisti. Vic2de para altın standardına göre yaratılıyordu yani sisteme giren para tamamen precious metaldendi. Bu para sağda solda birikip kullanılmadıkça ortada para kalmıyordu.

Bu oyunda para öyle değil onu da havadan yaratıyorsun ve hatta minting bile eklemişler bunun sebebi bunları engellemek işte.

Yani yapanlar ekonomi böyle garip garip patlamasın diye bu tip bir yolla modellemişler. Daha soyut olabilir ama daha sorunsuz/stabil olacaksa neden olmasın. Gerçekçi ama sorunlu vs daha az gerçekçi ama daha sorunsuz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoktan gelme diye birşeyin olmaması lazım, yoktan satmanın olmaması gibi. vic2 15 yıllık oyun, biraz artık gelişmiş olsun yani artık ne donanım özürü var, ne yazılımda deneyim özürü.

okudum onları, cash reserves başkaaa, o başka. yani şimdi o kafaya göre rusya'nın 50 yıllık sovyet cephane ve silah stoğu olmaması lazım, bir ay çarpışınca don gömlek kalması lazım askerlerin. para lıkır lıkır eriyor zaten ne altın rezervi ne ipotek yeterli değil. 1,5 yıl savaşınca iflasın kıyısına geldim. oyun her savaşı topyekün seferberlik ölümüne dek dünya savaşına çevirdiğinden "e o kadar savaşmayıver" denebilecek bir durum yok.

vic2'nin çeşit çeşit sorunları vardı da biz sorunu çözülmüşü bekliyoruz artık. fifa 2021'den fifa 2022'ye geçmiyoruz yani işleri ne, otursunlar düşünsünler. ha yok kafaları basmıyorsa "kafamız basmıyor, basan adam aranıyor" diye ilan açsınlar başvuralım. ben freelance anlatırım bir bedava kopya parasına. bir milyar feedback var zaten, bir adam kiralasınlar özetlesin onlara iyi fikirleri.

daha sorunsuz da değil, daha stabil de değil işte abstraction sonucunda, esas sorun o. mobilize'a basıyorsun bütün ekonomi patlıyor. konvoylar batıyor, bütün ekonomi patlıyor. düzgün çalışsa sövsek bile katlanırdık.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

stockpile yerine cash reserve koyarak vic2deki anlık sorunlara karşı bir çözüm bulmuşlar ama dediğin gibi mobilizasyon yapıyorsan uzun sürede çok yüklenince patlıyor bu da. Askeri mallar için stockpileı geri getirebilirler büyük ihtimalle. Stockpile bile olsa o kadar yüklenmeye yine dayanmaz aslında uzun sürede. Üretimi hızlı şekilde artırabileceğin yollar olmalı.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla şu anda barış halinde aşırı sübvansiyonla zarar etme dışında bir seçenek yok gördüğüm. elbette ki böyle bir sistem yoktu gerçek hayatta ve o ülkeler direkt çökerdi. boşuna herkes 26752156721 tane kurşun stoklamıyor.

oyunda kısa savaş diye birşey yok yani dünya savaşı gibi ölene kadar savaşıyorlar. ya kardeşim bir tane wargoal prov vereceksin, değer mi total imha olmana. yok hayır ölümüne. böyle savaşlar o dönem toplasan 2 tane var zaten biri acw, öbürü ww1. dönemi kesinlikle yansıtmıyor.

güzel anlatmışlar gene. ? lapacı streamerlar yerine bunlara versinler viral işleri.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vic2de olup da özlediğim şeylerden biri aynı state içine regular clothing ve luxury clothing fabrikasını yapabiliyorduk bi de regular clothing ile aynı statede luxury clothing varsa ona throughput bonusu geliyordu. Benzer şekilde çelik üreten buildingin olduğu yerde kömür ve demir varsa yine throughput bonusu alıyordu. Burada onu koymamışlar.

Belki throughput bonusu olmasa bile aynı state içinde olurlarsa infrastructure a binen yükü azaltma gibi bir bonus mantıklı olurdu.

Bir statede bir building tipinin hepsi bir arada olduğundan regular ve luxury clothing üretimine odaklanmak için 2 ayrı state e kurmak gerekiyor bunları. Manufactoring e bonus veren decree nin sinerjisini düşürüyor bu da.

Aynı state içindeki örneğin 10 tane clothing buildingi 7si regular 3ü luxury şeklinde ayırabilsek keşke.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olabildiği kadar dumb downlamışlar işte, sadece "economies of scale" diye ayrı prov'a tek bina yığma olayı var gördüğüm.

Alıntı

Thank you! I definitely think there are some improvements we should make to it in the upcoming free patches, such as finding a way to cut down on the number of fronts that can spawn and adding some ability to set strategic directions for your generals, but overall I absolutely continue to believe that not having direct unit control was the right choice to make for the game.

yazmış wiz kendini yalayana. ben de "tarihin en kötüsünü yaptınız ve bu oyunun yayınlanacak durumda olmadığını görmeniz lazımdı ama umarım ders çıkarıp düzeltirsiniz" dedim. umarım yalayanlara kanmıyorlardır. daha açıp 2 saat oynayınca kötülüğü görmek mümkün.

%65 ve hala düşüyor, meta'da 6.0 user.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya bu adamlar harbi tuvalette otururken bu oyunu tasarlamış sanırım. orduların prod metodunu değiştirince %75 atk ve def debuff koyuyor 1 yıl boyunca, oyun da uyarmıyor. ben de diyorum bu ne. gidip troopun kendisine hover up yapmasam, sonra googledan ne kadar sürdüğüne bakmasam ruhum duymayacak. pes cidden, uyar madem gerizekalı oyun.

field hospital, messengers filan da çöp, input shortage da %50’ye kadar debuff verebiliyormuş. afyon savaşı var ama afyon ticareti yok koca dünyada.

abi italya, fransa, almanya vs avusturya, rusya, osmanlı (german leadership play dünya savaşına döndü, akıl tutulması) ve osmanlı danimarka’ya bütün ordu teleportluyor. bu derece komediyi ck1’de gördüm sanırım sadece. inanılmaz gerçekten.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 saat önce, Fili dedi ki:

Aynı state içindeki örneğin 10 tane clothing buildingi 7si regular 3ü luxury şeklinde ayırabilsek keşke.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/sliders-for-multi-purpose-factories.1551719/#post-28572191

wiz sesimi duymuş slider koyabiliriz diyor yapsınlar güzel olur.

bu sliderı production methodların ne oranda devreye gireceği için koysalar çok iyi olur. 50-60 level bir yerde production methodı değiştirince ya çok fazla bir ürüne yükleniyor ya da çok sayıda işçi çıkartıyor bir anda.

1 saat önce, Sam dedi ki:

osmanlı danimarka’ya bütün ordu teleportluyor.

ben de kore'yle oynuyordum japonya'ya savaş açtım, italya japonya'ya destek çıktı. Ben daha japonyaya naval invasion yapmaya çalışırken bu da bana getirmiş ordusunu. O kadar yolu bu kadar kısa zamanda nasıl geldin asdasda

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

amerika’ya parmak ısırtırlar, 10 günde 100k kişiyi zor taşıdılar kabil’den. burada 100 batalyon 10 günde filan deniaşırı kıtaya gidiyor. tek provluk holstein’da 100 osmanlı 100 rus batalyonu savunuyor ve işin mükemmel kısmı benim ironclad donanmam güya o sahili koruyor. vallahi mobil oyun tier, youtube’a reklam koysunlar clash of clans gibi.

ha bir de richard gatling’e söyleselermiş, “paşam hiç tarihin ilk makineli tüfeğini satmaya çalışma bize, 1 yıl %75 debuff yeriz şimdi savaş ortasında kullanmaya başlayamayız” diye.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...