Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 3


Sam

Öne çıkan mesajlar

eu2'den beri adamların bütün oyunlarını oynadım, böyle rezalet görmedim. şuna 'warfare' demeye utanır insan. geçen yıl en çok beklediğim oyunken mention almasam unutmuştum çıkacağını.

 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 saat önce, kizillelma dedi ki:

Sam ve onun gibi sinirli olanlar için 

asdasdasdas

Spudgun'ın videosunda koyduğu pek çok dev e ait ssden de anlaşılacağı üzere bu adamlar uzun zamandır oyunun tasarımı üzerinde çalışıyorlar. HOI4ü de bunlar yapıyor haliyle isteseler oradan da aktarabilirlerdi bir şeyler. Bu haliyle oyunu çıkardıklarına göre var bir sebebi demek ki. Artık sahici bir tasarım tercihi mi veya kaynakları başka alanda kullanmak mı ya da ileride çıkacak bir dlc için malzeme mi olacak göreceğiz.

Benim açımdan, şöyle baktığımda ha böyle olmuş ha eski türlü günün sonunda önemi yok, savaşlar amaç değil araç victoria'da diğer pdx oyunlarının aksine.

3 güne çıkıyor zaten, oynar bakarız nasıl olmuş.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok benim sinirim kolay dinmez. 18 yıllık franchise, ilk oyunu çıktığı ay aldım, sınavlara çalışmayı filan sallayıp o tutosuz oyunu hover up tooltipleri okuya okuya öğrendim. yüzlerce saat oynadım. sonra v2'yi de çıkar çıkmaz alıp gene yüzlerce saat. bu oyunu da 10 yıl bekledim, hep aklımın köşesinde oldu. eu veya hoi için hiç böyle hislerim olmadı. ck3'ü beklemiştim işte bir de, o da fiyasko çıktı. şimdi bu da fiyasko çıkacak. bir de utanmadan "hiç vic oynamadım" diyen adamlar reddit vs'de "eee bu oyun savaş oyunu değil" filan yazıyor, monitörden ellerimi uzatıp gırtlaklamak istiyorum.

pain_constant_and_sharp-500x250.gif

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

23 dakika önce, Sam dedi ki:

bir de utanmadan "hiç vic oynamadım" diyen adamlar reddit vs'de "eee bu oyun savaş oyunu değil" filan yazıyor, monitörden ellerimi uzatıp gırtlaklamak istiyorum.

doğru demişler ama asfasdasd

yani ne değişecek ki sen orduları tek tek kontrol etsen. Üstünlüğün varsa yeniyordun. Şimdi yine çeşitli üstünlüklerin varsa yeneceksin ama o kadar uğraşmayacaksın.

EUdaki gibi az ordu olsa (en azından oyunun başında) taktiksel işler yapmak savaşın genel seyrini etkiliyor. Ancak vic2deki gibi çok sayıda ordu olunca öyle bir şey de olmuyor zaten. Sınırdaki bütün provincelere birlikleri koyup tek tek ilerletiyorsun olur da bi yere çok saldırırsa ai, oraya destek birlikler yolluyorsun.

Bizzat oynamadan çok kesin konuşmak istemiyorum ama bu değişiklik öyle çok da abartılacak bir şey değil bence.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

saldır/otur ne, köpek mi bu genelkurmay başkanı mı?

tek prov minor'a dalıp 200k casualty verince anarsınız beni. unification war yaparken ülkeyi batırınca da anarsınız. ai rng'de failleyip savaşı kaybedince de anarsınız. 3 güne user review'ları schadenfreude ile okuyacağım. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

57 dakika önce, Sam dedi ki:

saldır/otur ne, köpek mi bu genelkurmay başkanı mı?

adasdasda

şu ana kadar pdx sponsorlu üç gameplay videosu düştü gördüğüm kadarıyla. AI biraz pasif bulunmuş genel olarak, haliyle oyun biraz kolay gözüküyor, bu kadar kısa sürede bunlar yapılamaz diye itirazlar var. Settings nedir tabii bu oyunlarda o da önemli.

 

rusyayla olan savaş misal saçma olmuş, ai saldıramayacaksa niye savaş açıyor en başta. EU4 gibi tek tek ordu götürme olsa yine neyse diyeceğim de o da yok artık.

 

bunu da vic2 ile kıyasladığımızda oyunun başında bile ciddi bir genişleme yapabiliyor tropik bölgede. Vic2de olsa attiritiondan ordu korkunç kayıp verirdi geriye pek bir şey kalmazdı.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

11 saat önce, Sam dedi ki:

saldır/otur ne, köpek mi bu genelkurmay başkanı mı?

tek prov minor'a dalıp 200k casualty verince anarsınız beni. unification war yaparken ülkeyi batırınca da anarsınız. ai rng'de failleyip savaşı kaybedince de anarsınız. 3 güne user review'ları schadenfreude ile okuyacağım. ?

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

savaş sistemindeki değişiklik için dlc yapmaları zor bence çünkü oyunun çok temel bir parçası bu. Bunu değiştirirlerse bundan sonra çıkacak tüm dlclerde bu dlcsi olanla olmayana ayrı sistem yapmaları gerekir. Haliyle bununla başa çıkamayacaklarından, savaş sisteminde bir değişiklik olursa base game e dahil olur büyük ihtimalle.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya görmedik mi bunu ck2'de, retinue'ları base game'e koydular ama dlc yoksa retinue yaratamıyordun. gene kılıfına uydururlar bir şekilde. oyunda önünde durur sistem ama keyfini parayı basınca alırsın. bunlar %100 bir postlarına birkaç yıl önce övdükleri bir şeyi yererek başlayacaklar bu sistemle ilgili. yüzlerce dev diary'lerini okudum yıllarca, hep yaptıkları birşey. şu oyunda da bile bile lades kendi sistemlerini downgrade etmeseler anlayışla karşılardım ama insanların söylemesi bir yana kendi bildikleri şey. inadına yapıyorlar. burunlarının sürtmesi lazım biraz. paradox'u 20 yıldır ne kadar övdüğüm bilinir burada ama nolan'ın tenet'i çekerkenki kafası gibi bir kafadalar şu anda. "ben ne yapsam bayıla bayıla alacaklar" kafası. ck3'te de bu kafa patladı, şimdi resmi foruma gidiyorsun ana sayfada "oyun 2 yıldır bayık" başlığı upvote dolmuş. o ilk hype ve cope geçince hayalkırıklığı alıyor yerini. onda da çıkarken ilk eleştiriler sallanmamıştı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ck serisini pek takip etmedim bilmiyorum oradaki gelişmeleri de en ağır fail bu imperator rome'da oldu bence son dönem için. Sonra değiştirmeye çalışsalar da baştan bozuk çıkınca toparlayamadılar, geliştirmeyi de durdurlar onu. Belki bir gün geri döneriz deseler de hiç sanmıyorum. Yazık oldu o seriye.

38 dakika önce, Sam dedi ki:

retinue'ları base game'e koydular ama dlc yoksa retinue yaratamıyordun.

eu4de de development ve estates dlc ile gelen özelliklerdi ama zaman içinde temel özellikler haline gelince dlclilere ayrı dlcsizlere ayrı sistem yapmanın sıkıntıları ortaya çıktı iyice, sonuç olarak base game e eklediler bunları. Bundan ders çıkarıp akıllanırlar mı yoksa ticari taktik icabı aynı yola yine girerler mi bilmiyorum.

 

 

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ck3 kotu mu? ben ck2nin ui sini ve art styleini 3d portraitlere tercih ederim, ama ck3 bence guzel oyun, multi oynuyorsaniz hele.

zamanla dlc cikip ici doldukca guzel oyun olur. ck2 yi yillar suren development ile yargiliyorsunuz, ilk ciktigi hali ile alakasi yok.

butun paradox oyunlarinda ordu mikrosu beni en darlayan sey, hele viktoria gibi endgamede yuzlerce brigade ile ugrasirken of yani, savas sistemi iyidir kotudur dlcyle duzelir farketmez, viktoryayi savas icin oynamiyorum ben, otomatik savasilmasi bana egreti gelmiyor. 

ki bazen tek province e girmek bile zor olmali evet, bakarsan yemenle osmanli biri great power biri uncivilized nation ama yemen turkusunu yazdirmislar bize.

neyse. sam in oyunu begenip begenmemesini takmiyorum cunku imparator guzellemesi yapan bir paradoxcu ile benim beklentilerim zaten farklidir ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ck3 skill tree sistemi kötü. savaşlar kötü. succession kötü. bunların düzeltilmesi için iki yıldır hiçbir şey yapılmadı, ne zaman baktıysam aynı durumda. içini doldurma değil de düzeltme yönünde bir trend yok, ümit verici hareket yok. ck2 ilk çıktığında böyle temel dizayn sorunları yoktu. düzgün birşeyi sonradan geliştirmek başka, tasarım hatalarını düzeltmek başka.

bir sistemde sıkıntılar varsa üzerinde uğraşılır düzeltilir yeni bir oyuna geçiş yapılırken. "ya bunda çok micro var kaldıralım" kafası uygulanırsa o zaman pop sistemini vc2'ye geçerken kaldırmak lazımdı. endüstri ve fabrika sistemini de şimdi kaldırmak lazımdı. en büyük hamaliyet açık ara bunlardaydı ama kaldırmak yerine geliştirmek doğru çözüm. yaparsın hoi4 gibi sistem, "şuraya saldır/şurayı savun" ve hatta battleplanner benzeri birşey yaparsın. köpekliğe indirgemezsin hepsini.

grand strategy game diyorsan burada belli asgari kontrolü oyuncuya bırakman lazım. oyuncu hiç uğraşmak istemezse sonra tamamını bırakır yapay zekaya. hoi4'te millet micro yaptı, ben gittim battleplanner'da planı kurdum sonra ai'a bıraktım, arada gerekince modifiye ettim planı savaş ilerledikçe.

tek prov'a girmek durumun kendisi yüzünden zorsa başka, yapay zeka beyinsizse başka. verdiğim örnek prusya ve danimarka aar üzerindendi, prusya 2 saatte danaimarka'yı silip üstünden yürümüşken oyunda duman oldu. bu beyinsizliktir başka birşey değil. bunu savunanın ne dediğini de ben takmam. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

savundugum bisi yok, oynamadigim oyunun nesini savuncam, ciksin goruruz ama benim hevesimi baltalayan bisi degil diyorum

savaslar kotu bencede ck3 de, ama diger dediklerine katilmiyorum, skill tree succession niye kotu? hatta succession ck2 den nasil farkli? bence disinherit etmek fln cok kolay o yuzden ez mode a donusuyor succesion eger durumun ona izin veriyorsa, ama yoksa succesion ayni ck2 ve 3 te

Alıntı

bir sistemde sıkıntılar varsa üzerinde uğraşılır düzeltilir yeni bir oyuna geçiş yapılırken. "ya bunda çok micro var kaldıralım" kafası uygulanırsa o zaman pop sistemini vc2'ye geçerken kaldırmak lazımdı. endüstri ve fabrika sistemini de şimdi kaldırmak lazımdı. en büyük hamaliyet açık ara bunlardaydı ama kaldırmak yerine geliştirmek doğru çözüm

pop sisteminin ne sikintisi var ne mikrosu var? yahut factory, amelelik diyorsun ama bi yerden sonra liberallere veriyorsun kapitalistler hallediyor , hic bakmak zorunda degilsin. daha yeni campaign oynadim, ne fabrikalardan ne pop sisteminden bi sikinti hissettim, ama ilerde hele mobilization tech arttikca yuzlerce brigade ile mikro cidden akil kari degil. hic bi sekilde eglenceli degil. 

bak surda 5 dakkada bile belli oluyor, seni rahatsiz eden seyler belki baskalarina batmiyor, beni rahatsiz eden seyler de var misal hoi4 te paragraf paragraf anlatirim begenmedigim seyleri, ama belki sana hic batmiyordur benim begenmedigim yanlari oyunun.

o begenmedigim yanlarindan yola cikip outrage moduna girmeye gerek yok, hele viktorya gibi bir oyunda, keza bir kere bile savas acmadan gayet eglenceli campaingler yapabiliyorsun, brezilya yahut japonya butun oyun boyunca 1-2 kere war declare ederek gayet guzel campaign yasatabiliyor misal, eger factory/pop sistemlerine rezil etmis olsalar bu kadar dellenmeni anlayacam ama viktoryada warfareden bu kadar sikayet etmeyi, hoi4te loredan sikayet etmeye benzetiyorum

irrelevant. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

skill tree sistemi kötü çünkü karakterleri pigeonhole'luyor, diablo değil bu tarih. bir karakter ömrünü tek bir işe körü körüne adamaz nadir durumlar hariç. illa ki bir tree sistemi yapılacaksa bu poe'deki gibi hibrid tek bir ağaç olurdu, onun içinde körüne körüne gitmek isteyen öyle dağıtırdı, diablo barbar ww build değil de alexios komnenos gibi hem savaşçı hem yönetici hem diplomat yapmak isteyen öyle yapardı.

pop sisteminin çok sıkıntısı ve mikrosu vardı v1'de, onu söylemişim. "ne sıkıntısı var ne mikrosu var" bugün diyebiliyorsan v2'de düzelttikleri için. savaş sistemini de v3'te öyle düzeltirlerdi, v2 oynamayan bugün "ne sıkıntısı ne mikrosu var" diye sorardı, haberi olmazdı geçmişteki sorunlardan.

factory işi ülkeyi kapitaliste, liberale emanet etmezsen amelelik bir noktadan sonra. "elbette ki öyle yapacaksın başka türlü oynanmaz" diyorsan sakat demektir o sistem zaten. ama bu sorunun çözümü hitler gibi 'nihai çözüm' değildir. üstüne düşünürsün, v1'deki pop sorununa bulduğun gibi çözüm bulursun. pop'ları elle giydirdiğimiz, 99999'daki pop'ları arayıp 75-25'e parçalandığını manuel takip ettiğimiz günleri aramıyor kimse ama "pop sistemi kalksın" demiyordu insanlar.

beni bunların hiçbiri rahatsız etmiyordu, oyunun genel simüle ettiği şey uğruna gönül rızasıyla yapıyordum bütün o amelelikleri ki iyi oyunun tanımı budur zaten. fo1'deki o iğrenç inventory sistemini oyunun bütününde tecrübe ettiğimiz sonuç güzel olduğu için çektik. yoksa "leş gibi bir inv yapmışız hadi ikinci oyunda kaldıralım" denmedi. böyle saçmalık olmaz. bu denli giriş seviyesi bir olayı anlatmak zorunda kalmak gerçekten üzücü ama sadece oyuncular değil, koca koca ekmek teknesi bu iş olan adamlar da derede boğuldu resmen.

victoria oynamak brezilya oynamak değildir, eu da ryukyu oynamak değildir. ben de sıfır savaşan ülkeyle oynadım bir hafta sadece ekonomi, hükümet, sosyal düzen vs ile uğraşarak. ama insanların spektrum algısı dumura uğramış galiba, ya böyle dıkşın dıkşın cuf cuf harita boyama, ya da böyle hadım edilmiş tycoon şeklinde tanımlamaya çalışıyorlar. halbuki bu adamların yaptığı bütün oyunların türü belli:

grand strategy game (bunun ne olduğunu da anlattırmayın artık rica ederim)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ck3 ten gerçek bir tarih simülatörü olması beklenmemeli. event manager strategy den almamız gerekeni fazlasıyla veriyor. kendi yazdığın hikayeyi oyun dinamiklerini sorgulayarak hiç etmek için daha iyi oyunlar var. cyberpunk mesela.

salın kendinizi eventlere

https://www.reddit.com/r/CrusaderKings/comments/yb5e27/my_wife_is_laughing_at_my_tiny_penis_i_play_this/

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

20 saat önce, Sam dedi ki:

skill tree sistemi kötü çünkü karakterleri pigeonhole'luyor, diablo değil bu tarih. bir karakter ömrünü tek bir işe körü körüne adamaz nadir durumlar hariç. illa ki bir tree sistemi yapılacaksa bu poe'deki gibi hibrid tek bir ağaç olurdu, onun içinde körüne körüne gitmek isteyen öyle dağıtırdı, diablo barbar ww build değil de alexios komnenos gibi hem savaşçı hem yönetici hem diplomat yapmak isteyen öyle yapardı.

 

baska oyun daha iyi kotarmis ondan kopya cekselerdi diyorsun, vardir modu bu istedigin sey o kadar zor degil. beni senin kadar rahatsiz etmiyor ama daha az `gamey` sekilde yapabiliyorsa yapsinlar, su anki hali senin iddaa ettigin kadar restrictive degil, istersen martial education olsun yine diplomasi agacindan birseyler acabilirsin misal, neyse, bu cok nerd tartismasi , skill tree nin bence oyuna cok etkisi bile yok, stat fln veriyor iste.

 

Alıntı

factory işi ülkeyi kapitaliste, liberale emanet etmezsen amelelik bir noktadan sonra. "elbette ki öyle yapacaksın başka türlü oynanmaz" diyorsan sakat demektir o sistem zaten.

milyon milyon kisinin yasadigi ulkede, tum yatirimlara kendisi karar vermeye calisan bir monarch amelelik yasar elbet, o donemin ruhuna da ters, suraya bu fabrika buraya bu fabrika kurun demezdi heralde o donemdeki bi monarch, sen yine stratejik yatirimini yaparsin ama kapitalistlere bi agency vermesi lazim oyunun, AI si duzelsin, 1930da wooden ship factory yapmasinlar fln dersin ok, ama poplarin kendi fabrikalarini yatirimlarini yapmasi oyunun esprilerinden biri bence. 

 

 

Alıntı

victoria oynamak brezilya oynamak değildir, eu da ryukyu oynamak değildir

emredersin komutanim lol, gayet guzel campaign victoria2 de brezilya, ryukyuda gayet oynanir 3 mountains achisi var yahu, hani kendinden emin olmak ne istedigini bilmek guzel ama basklarinin ne istedigine bu kadar karisma bence sam, lol, benim yine ilk campaignlerimden biri olacak brezilya vic3 ciktiginda.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun temel sisteminin bir parçası, tasarımının çekirdek parçası. bu senin dediğin "fo4'te şunu beğenmiyorsanız vardır modu" demek gibi birşey. o zaman onlar bize para ödesin, hem test ediyoruz hem düzeltiyoruz. neyse zaten oyundaki sorunlardan sadece biri, bunlar üst üste gelince benim çıkmadan önce korktuğumdan daha kötü bir netice oluştu oyun deneyimi bakımından. skill tree meselesinin yolaçacağı sorunu ben öngörememiştim mesela. savaş kısmı ama beklediğim kadar kötü çıktı, tamamen dumbing down kaynaklı. burada da koşa koşa aynı hatanın daha beterini yapmaya gidiyorlar.

hayır aslında tam tersine dönemin ruhuna bayağı uygun. Atatürk'ün endüstriyi başlatırken devletçilik düşüncesiyle sağa sola devlet eliyle fabrika kurdurması gibi. gene malum komünizm dönemin ürünü. lakin kaldı ki v3'te de görüyoruz koca kral gidip elle yapıyor herşeyi. sence victoria gidip "şuraya şu kadar adet şundan inşa edin" mi diyordu. bu oyunlar oyun olabilmek için normalde alt seviye bürokratik kararları da oyuncuya bırakıyor. yoksa gerçek anlamda yapacak fazla birşey kalmaz, oyun majesty gibi olur. bakanlar, yardımcıları filan ne yapıyor filan onları seyrederiz.

kaldı ki bu dev diary'lere baktıysan TONLA şeyi hamal gibi elle yapıyoruz kral/kraliçe olarak. öyle ai'ya bırakayım yok pek. savaş hariç herşeyde manuel girdi azalacağına artmış görünüyor bana.

'oynanır' = 'bütün oyun bundan ibaret'

bütün oyunu brezilya'ya indirgersen tabii ki öyle olmadığını söyleyeceğim. ben oyunun komutanı değilsem sen de kahyası değilsin sonuçta. etliye sütlüye karışmayan ülke de var, 15 yılda bir savaşa giren ülke de. benim bu dediklerimin hiçbiri senin brezilya keyfini bulandıracak birşey değil ama sen benim keyfimi bulandıracak şeyleri sahipleniyorsun. bana dediğini kendine de bir uygula rica ederim.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/ive-got-this-feeling-that-this-game-might-not-have-been-made-for-us.1549934/

resmi forumundaki kraldan çok kralcılar bile azalmaya başlamış belli ki.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

29 dakika önce, Sam dedi ki:

oyunun temel sisteminin bir parçası, tasarımının çekirdek parçası. bu senin dediğin "fo4'te şunu beğenmiyorsanız vardır modu" demek gibi birşey. o zaman onlar bize para ödesin, hem test ediyoruz hem düzeltiyoruz. neyse zaten oyundaki sorunlardan sadece biri, bunlar üst üste gelince benim çıkmadan önce korktuğumdan daha kötü bir netice oluştu oyun deneyimi bakımından. skill tree meselesinin yolaçacağı sorunu ben öngörememiştim mesela. savaş kısmı ama beklediğim kadar kötü çıktı, tamamen dumbing down kaynaklı. burada da koşa koşa aynı hatanın daha beterini yapmaya gidiyorlar.

 

skill tree ekranina hic girmesen ve o skilleri dagitmasan bile oyun ayni oyun, kidnap fln int treeden aciliyor onlara erisimi kaybetmek disinda oyuna oyle ahim sahim bi etkisi yok, skill geldiginde o ekrana girip tiklayip cikiyorsun baska zamanlarda girip bakmiyorsun bile.

modu da konusurum cunku bu kadar uyuzuna gidiyorsa cok kolay bir cozum. hoi4 dumbdowned olayina cok iyi ornek ama yine oynarsin alirsin keza kaiserreich

ben dandik savas sistemini savunmuyorum, ama ordu mikrosu vs dumbdowned savas sistemi ikileminde tercih kesinlikle dumbdowned , zaten dumbdowna gidiyorsak bari QOL olarak donusu olsun, 250 tane brigade ile bogusmak baya oyunun ustune limon sikan bir durum, ya daha iyisini yapsalardi bak viktorya 1de split population fln diyorsun, abi ne viktorya1i ne alakasi var, kimse onlari savunmuyor, fabrika mikrosu var diyorsun, olmak zoruna degil sal kapitalistlere diyorum hem 1836da da oyle degildi diyorum ataturk diyorsun, yine anlamadim ataturk ile alakasini.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e tamam işte pigeonluyor charları demişim, sen de tasdik ettin spesifik aksiyonların tree içinde kitli olduğunu söyleyip. gamey hale geliyor mesele, tarihi karakterlerin "ölüm vuruşu" speclemesi filan sulandırıyor hepten ama bu organik bir char gelişimi değil esas mesele. neyse konumuz o değil, başlığında yazmış olmam lazım zaten.

modu oyundaki sorunu eleştiriye kapatmak için konuşmak iyi niyetli değil. böyle bir modun olduğunu bile bilmiyorsun zaten, "vardır modu" demişsin. bundan sonra her bethesda oyunu eleştirdiğinde "vardır modu" deyip kestirip atmaya açık hale getiriyorsun bütün eleştirilerini. modlar kişiye özel tercihler için güzel ama şirketin temel tasarımda yapması gereken şeyleri modcuya delege etmesi kabullenilemez.

tamam ben de v2 sistemi geliştirilmeden birebir taşınsın demedim hiçbir yerde. yaparsın hoi4'teki sistemi, isteyen "atıl kurt" düğmesine basar kapatır savaş ekranını. isteyen battleplan vs yapar uğraşır. yukarıda koyduğum videoda gösterdiği alıntıdaki gibi adamlar bir de bu kötürüm sistemi kodlamak için bir yerlerinden ter akıtmış uzun süre, en çok bunda zorlanmışlar. fıkra gibi.

işte hiç anlamamışsın ne dediğimi. ben de diyorum ki o savunulmuyor çünkü kimsenin sevmediği, objektif olarak kötü ve zayıf sistemdi. paradox silmek yerine geliştirdi, düzeltti. neden, çünkü paradox elinden çıkan gelmiş geçmiş en iyi sistem pop olayı. bunu kullanımı kabız olmayacak şekilde otomatize edebilmek oyunu güzelleştiren birşey. "yapamadık, tasarımcı olarak kafamız basmadı, total silelim, sildiğimizin yerine koymak için kod kasalım sıfırdan" demek ise beyinsizlik.

neyse çıkınca göreceğiz. yukarıda koyduğum linkteki gibi insanlar şimdiden hayalkırıklığına uğramaya başlamış streamlerden ve nedeni savaş bile değil. benim öngöremediğim başka saçmalıklar da var anlaşılan diplomasi ve ekonomide. critic'ler detaylı işleyecek kadar uzun oynamaz gene kesin ama user reviews ne diyecek bakalım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...