Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Victoria 3


Sam

Öne çıkan mesajlar

https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/victoria-3-dev-diary-23-fronts-and-generals.1497106/post-28071863

benim mesajım ve takibindeki kralcıları görmek isteyen varsa diye linki paylaşayım ^

ben 15+ yıldır yazıyorum bu "o oyun combat için, bu oyun ekonomi için, şu oyun diplomasi için" yaklaşımının yanlışığını. ve pop sisteminin bütün oyunlarına eklenmesi gerektiğini de yıllarca yazdım. nihayetinde eklediler işte stellaris ve rome 2'de, bu yüzden ikisi de bence paradox'un son döneminde yaptığı en düzgün oyunlar. boşa çıkmak diye birşey yok yani, bunların hepsi gene farklı deneyimler.

hoi4'te battle planner eklenince çıldırmıştı millet, ben azınlıktaydım o sistemi beğenen. aynı insanlar o vakit paradox doğur avrupa'ya 10bin tane köylüsünün bile adını bilmediği province koydu diye seviniyordu. sadece ve sadece doğu avrupa savaşını daha da keşmekeşe döndürüp mikro arttırma dışında hiçbir anlamı yoktu. şak battleplanner'dan sen şuraya sen buraya saldır diye planı yapıp sonra seyrediyordum. bence gayet düzgündü o sistem ve burada uygulanabilirdi.

şu anda kontrol de yok simülasyon da tam bir çöp. seyretmesi bile zevkli değil. 1000 tane birbirinin aynı, farkları sadece tüfekleri 100 tane mi 500 tane mi ona bağlı olarak skoru değişen adamlar, bunlar sonra kafa kafaya vuruyor, hiçbir detay yok. oyun sonra söylüyor şu kadar adam öldü şu kadar yer ele geçirildi. yahu bismarck bile bundan fazla bilgi alıyordur 1860'larda.

geçen gün seyrettim de tam idiocracy durumu ya.

GranularNeedyHeron-size_restricted.gif

idiocracy'de bile daha çok seçenek vardı hatta hastaya teşhis koyarken.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun çıkıp oynayınca kesin olarak göreceğiz ama frontların doğru hamle olduğunu düşünüyorum ben. Diyelim ki vic2deki gibi yaptılar zaten oyunun ortasından itibaren 30-60k vb ordular oluşturup bir front gibi ama manuel olarak ilerletiyorduk. işin amelelik kısmını ortadan kaldırıyorlar. 

?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Lett

tek tek ordularla uğraşmak çok bayıyor, misal prusya ile başlayıp almanyayı kurduğum oyunu bırakmıştım çünkü infamy yüksek diye sürekli saldırıyorlardı dayağı yiyorlardı ama sonra yine saldırıyorlardı asdasda tek tek ordularla uğraşmaktan bıktığım için oynamadım oyunu. Frontlar olsa böyle ameleliği olmayacak işte. 

Tek tek ordu kontrol etsek ne olacak zaten orduların sayısı artınca iki tarafta da bir orduyla yapacağın şeyler taktiksel avantaj da sağlamıyor. eu4'ün başlarındaki gibi az ordu olunca tek tek ordu yönetmenin taktiksel avantajları oluyor. Orada da yapay zeka çuvallıyor zaten asdasda

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu en sevdiğim şeydi benim de işte, belki bir de bilardo. ama yok almanlık daha güzel.

front, lar çoğul eki bile yok birkaç ayrı komşu ülkeyle savaşılmıyorsa. yani kanada'ya abd saldır deyince doğu kıyısında mı, batı kıyısında mı, ortabatı'da mı, hiçbir girdi yok oyuncu için. almanya avusturya'ya alplerden mi, çekya'dan mı dalacak. ai somme gibi 500bin adamı kurban mı edecek tek prov için bilmiyorsun.

sonra sadece karşı saldırı yap veya sadece çok adam kaybetmeden olacaksa saldır gibi şeyler bile yok. 2001'de fallout tactics'de bile üç ayrı stance vardı hit chance'a göre lmao.

yok ya ben ya demo ya başka şekilde önce denemem lazım. para vermeye ikna etmediler beni. ck3 combat bile berbat bunun 10 katı detay olduğu halde. hala almadım onu da çıkmadan hypelandığım halde. ne hypeladıysam başına birşey geliyor son düzlükte.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

17 dakika önce, Sam dedi ki:

front, lar çoğul eki bile yok birkaç ayrı komşu ülkeyle savaşılmıyorsa. yani kanada'ya abd saldır deyince doğu kıyısında mı, batı kıyısında mı, ortabatı'da mı, hiçbir girdi yok oyuncu için. almanya avusturya'ya alplerden mi, çekya'dan mı dalacak. ai somme gibi 500bin adamı kurban mı edecek tek prov için bilmiyorsun.

bu güzel bir argüman, ortada doğru düzgün bi gameplay olmadığından ne oluyor ne bitiyor anlaması da dert. Tek tek dev responseları da okumak zor iş.

şöyle bir video buldum burada devlerden biri demiş tek front oluyor diye iki ülke savaşa girdiğinde. Senin de dediğin gibi abd vs kanada olsa tek bir front olacak asfasdasd o kadarı da saçma cidden. Terrain faktörü de tamamen devreden çıkmış olur o zaman. Manuel olarak bölge eklerler zamanla belki. Yoksa bu haliyle saçma olur sınırı geniş olan iki ülke arasındaki savaşlar.

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben işte okudum hepsini o developer cevap postlarının da, adam spesifik olarak "şu bölgeye saldır emri bile koymadık çünkü bu sefer gene manuel saldırtacaksınız, istemiyoruz onu" diyor. başkaları da istemiş çünkü ve cevap bu. "savaş aşırı pahalı olacak" ve "savaştan alabildiğiniz herşeyi diplomasiyle alabileceksiniz" diye diğer yazdıklarıyla da birleşince sonuç "savaşmanızı istemiyoruz ve bunun için elimizden geleni ardımıza koymadık" oluyor. "savaşı düzgün yaptık, yapıp yapmamak size kalmış" gibi bir mesaj kesinlikle yok.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

19 dakika önce, Sam dedi ki:

adam spesifik olarak "şu bölgeye saldır emri bile koymadık çünkü bu sefer gene manuel saldırtacaksınız, istemiyoruz onu" diyor.

evet bu yukarıda koyduğum videoda onu da gördüm. Yani demek ki böyle bir tasarım yapmışlar. Bir yanıyla anlayabiliyorum eğer biz ülkenin yöneticisi rolünde oynuyorsak savaşın başlamasına veya bitişine etkimiz olsa da taktiksel düzeyde işlere çok müdahale etmiyor olmamız lazım. Ben frontları manuel oluşturabiliyoruz veya karşılıklı düşman stateler arasında oluşuyor sanıyordum. Böyle tüm sınır tek front olacaksa fena cidden. 

Fili tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben tarihte aklı başında olup da ülkenin lüks giyim fabrikasındaki üretim şekline karışıp da savaş olurken "şuraya saldırın kardeşim" kadar dahil olmayan tek lider bilmiyorum ne bu devirde, ne başka devirde. "şu prova 2bin adam kaydır da stack attrition yemesin" şeklinde karışıyoruz 20 yıldır, şimdi mi farketmişler. o oyunlarda o sisteme devam ediyorlar ama.

dediğim gibi hoi4 battle planner kadar karışır bütün başkomutanlar, "alın kardeşim ülkenin bütçesinin %90'ını, işgücünün %80'ini emrinize veriyorum size de karışmıyorum" diye bir yönetici olmadı da olmaz da. böyle bir indirgemenin izahı yok tarihi açıdan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önem meselesi bence kralın vaktini almaya değecek bir şey mi değil mi. Biz de devletin başını oynadığımız için böyle her askeri birlik napıyor ne ediyor onunla uğraşmamalıyız. Buraya kadar vic3 ekibine katılıyorum ama abartmışlar biraz bu tek front işi ile. O frontların uzunluğunu kendimiz ayarlama imkanı gelirse pek sıkıntı olmaz bu sistemle de. Oyun çıktıktan sonra veya bir kapalı beta yaparlarsa gelen tepkilere göre geri adım da atabilirler bundan. Tamamen geri adım atmazlar ama en azından tek front işinden vazgeçerler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

On 12.02.2022 at 15:42, Sam dedi ki:

front, lar çoğul eki bile yok birkaç ayrı komşu ülkeyle savaşılmıyorsa. yani kanada'ya abd saldır deyince doğu kıyısında mı, batı kıyısında mı, ortabatı'da mı, hiçbir girdi yok oyuncu için. almanya avusturya'ya alplerden mi, çekya'dan mı dalacak. ai somme gibi 500bin adamı kurban mı edecek tek prov için bilmiyorsun.

Öncelikli hedef belirleme mekaniği koymayı düşündüklerini söylemişlerdi. O şekilde nereye saldırılacağı kısmen kontrol edilebilir.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alıntı

What we're considering adding is a method of prioritizing the various targets in the war, and setting custom targets, on a national (not Front- or General-) level. What we need to be careful with here is to not add methods of control that make the player technically able to control with precision how Generals act in every moment by microing their priorities.

fili de yazdı bunu ama "yapacağız" değil de italikle "düşünüyoruz"u "endişeliyiz" ile devam ettirince yapılma olasılığı %10 filan gibi geliyor bana, hiç sanmıyorum bu kadar mikroya karşıtlarken. "yaptık" demedikleri hiçbirşeyin garantisi yok.

yani sistem o kadar kötü ki, diyelim savun dedik. düşman bir prov alsa sadece onu geri almasını emredeceğimiz bir kmout bile yok. adam diyelim ahmet provunu aldı diye saldır giyeceğiz, hasan hüseyin provu alınacak ama o provu geri almayacak. bak triggerlandım şimdiden. biliyorum çünkü bu adamların oyunlarında böyle çalışıyor ai eğer kesin net talimat veremiyorsan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ikide bir "war is costly, war is expensive" diyerek 19yy'da savasin sadece strateji ve kaynaktan ibaret oldugunu iddia etmisler. Cephe savasinda mikro yapmak evet eglenceli degil ama onu gercege uygun olacak sekilde tamir etmektir dogrusu. Onun yerine savas yuzyilinda savasi ortadan kaldirip ustune bir de iyilik yaptik demeye getirmisler. Ekmegin gramajini dusurup "bak ne guzel kilo almiycan" demek gibi olmus adamlarin yaptigi. Ekonomi de sikici degil mi abi, o zaman oyunu da cikarmayin en buyuk iyiligi yapin bize?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte bana cevap veren "savaş yerine daha eğlenceli işlerle uğraşacağız" yazıyor ve herkes arab yüküyle yeşil tik veriyor. devlerin dialogu bu kadar fanatiklerle olunca gerçek feedback almaları cidden imkansız. birisi "dört yıl sonra combat dlc'sine 15$ istenir artık" yazınca herkes kırmızı çarpıladı ben hariç.

hayır bir de saçma olan şu: birşeyi düzgün yaparsın ama gameplay olarak cazip yapmazsın bilerek, bu başka birşey. gidip de sıkıcı ve sığ yapıp "zaten cazip olmasın istedik" demek ciddi pervasızlık.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben savas mikrosundan NEFRET ediyorum, okeyim primitiv bi savas sistemi koyup sonra DLC ile rafine etmelerine, paradox syle

beklerken eglence olsun diye yillar sonra bi campaign attim , daha da buyuyebilirdim ama savescum yapmadan ve cok mikro intensive savasa girmeden oynadigim bi campaign icin fena degil

 

Se9Cf4d.png

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

oyunun çok kısa bir gameplay videosu sızmıştı birkaç gün önce screenshottan pek farkı yoktu o yüzden pek anlamlı değildi ama şimdi oyunun kendisi de sızmış diyorlar

the_game_has_fully_leaked_the_downloads_https://www.reddit.com/r/victoria3/comments/u3f15m/the_game_has_fully_leaked_the_downloads_are/

bakalım Paradox ne yapacak, uzun bir gameplay videosu var mı diye baktım ama youtube ve twitchde bulamadım bir şey.

https://www.reddit.com/r/victoria3/comments/u3pcrs/the_game_doesnt_look_nearly_as_bad_as_some_people/

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...

Victoria 3: Goods and Resources Tutorial with CallMeEzekiel

https://www.youtube.com/watch?v=7sZNeu-ALWA

Victoria 3: Buildings and Infrastructure Tutorial with CallMeEzekiel

https://www.youtube.com/watch?v=5-NHuVrx9Ag

Victoria 3: Trade and Markets Tutorial with CallMeEzekiel

https://www.youtube.com/watch?v=zi311ZiyhQc

Victoria 3: Income and Wealth Tutorial with PartyElite

https://www.youtube.com/watch?v=sFboIELDmq0

..

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...