Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

EV (Electric vehicle) Konusu


Goering

Öne çıkan mesajlar

ha bizimkiler togg'u halk arabası değil de orta üst segmente koymaya ısrarcılarsa onu da anlarım ama bu işleri bile kaldıracak üretim gücümüz de teknolojimiz de yok şu an.  sahalarda hep experimental bir ürün gezecek, alanlardan gelen yorumlar ne ona da bakmak lazım ben istanbulun göbeğinde 4-5 tane anca gördüm şimdiye kadar. ortaköydeyim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alanlar son yazılım güncellemelerinden sonra pozitif yorumlar yapıyordu, Ankara'da çok var, en büyük eleştiri soğuk havalarda menzilin çok düşmesi. Kısa zamanda çok iyi bir iş ortaya çıkardı TOGG ama şimdi zamanda geri dönseler hibrit üretelim derlerdi muhtemelen, onların başladığı dönem tüm dünyada full elektrik rüzgarı vardı ama tamamen bitti o rüzgar nerdeyse, mercedes vs. bütün planlarını erteledi, tesla çakıldı, toyota baştan beri hibrite yoğunlaştığı için eleştiriliyordu ama şimdi kâr rekorları kırıyor.

µh tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arabanın nasıl olduğundan bağımsız ama benim söylediğim şey, TOGG nasıl karlı bir firma olacak.

Boom bust döngüsü zaten her iş faaliyeti için olağan, yine de elektrikli araçların giderek yükseleceği aşikar. Pil de daha ucuzlayacak, alternatif materyaller de kullanılacak pillerde. Şu an Çinli üreticiler acayip fiyat kırıyor, bazı Çinli üreticiler bile hayatta kalamayabilir diye okuyorum. Böyle bir durumda elektrikli arabaya olan ilginin düşmesi ve hatta kötülenmesi normal, çünkü kar beklentileri azaldı. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanssizsansli, 17.05.2024 12:11 tarihinde dedi ki:

ha bizimkiler togg'u halk arabası değil de orta üst segmente koymaya ısrarcılarsa onu da anlarım ama bu işleri bile kaldıracak üretim gücümüz de teknolojimiz de yok şu an.  sahalarda hep experimental bir ürün gezecek, alanlardan gelen yorumlar ne ona da bakmak lazım ben istanbulun göbeğinde 4-5 tane anca gördüm şimdiye kadar. ortaköydeyim.

Bir de togg siyasi bir araba oldu hükümet yüzünden. Alanlara karşı AKP'li ön yargısı oluyor. Togg un bunu kırması lazım. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar, 17.05.2024 13:47 tarihinde dedi ki:

Arabanın nasıl olduğundan bağımsız ama benim söylediğim şey, TOGG nasıl karlı bir firma olacak.

Boom bust döngüsü zaten her iş faaliyeti için olağan, yine de elektrikli araçların giderek yükseleceği aşikar. Pil de daha ucuzlayacak, alternatif materyaller de kullanılacak pillerde. Şu an Çinli üreticiler acayip fiyat kırıyor, bazı Çinli üreticiler bile hayatta kalamayabilir diye okuyorum. Böyle bir durumda elektrikli arabaya olan ilginin düşmesi ve hatta kötülenmesi normal, çünkü kar beklentileri azaldı. 

Valla olabilecek gibi durmuyor hiç ya. İşin kötüsü pandemi öncesi Türkiye'de üretim yapınca Avrupa'ya göre daha uyguna üretebiliyordun, pandemiden sonra ve özellikle şuan çoğu sektör bildiğiniz Avrupa'da üreten fiyatına mâl edebiliyor. Baya zor işleri.

AKP'li ön yargısı zor yıkılır, seçimden önce bakanlar bile araba gezdiriyorlardı yanlarında poz veriyordu vs.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tesla ile 10 ay bitti. ben cok memnunum valla. X5 ten sonra malzeme kalitesi ve her tarafinin gicirdamasi sinirimi bozsa da genel olarak memnunum. EV kullanilmaz, hybrid super, yolda kalirsiniz, sogukta calistiramazsiniz falan diye gezen arkadaslar ne icmis bilmiyorum. bir kac seneye menziller uzarsa ya da sarjlar daha hizlanirsa bunu hanima verip, onun benzinli arabayi sattirip kendime bir tane daha alacagim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...

BYD yatirim yapacak bu sayede yatirim tesvik belgesi elinde oldugu surece fabrika kurulana kadar ithalatta yuzde 40 vergiyi de odemeyecek.

Ancak bu cinlilerin atto 3 u cok ucuz satacagi anlamina gelmiyor. artik hukumetle yataga girmis durumdalar. muhtemelen togg un kisa menzilinin altina girmeyin fiyatta diye uyari aldiklarini dusunuyorum. su anda atto 3 gecici bir indirimle 1600 e dustu. togg un kisa menzili ile uzun menzili arasinda ve tesla model y SR nin bir kademe altinda fiyat olarak konumlandi. BYD nin hukumetten adrese teslim Seal hibrid e ozel yuzde 30 otv vergi dilimi aldigini dusunursek, elektrikli ayaginda togg ile rekabet icin fiyat kirmayacaklardir. zira onlar asil hibrid pazarinin kendilerine yuzde 30 vergi dilimi ile teslim edildigini dusunuyorlar.

bence atto 3 ya da baska bir elektriklide bundan daha asagi siyasi nedenlerle gitmezler.

Namessar tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahmedinejad, 09.07.2024 23:08 tarihinde dedi ki:

Bu plugin hybridlerde hızlı şarj özelliği var mı? 

BYD nin Seal U su icin konusursak eger, en fazla 18-19kw batarya oluyor zaten ve DC destekliyor. Ancak butun lithium ion piller %80 e kadar hizli sarj olur. sonra ciddi yavaslar. ayni sorun hybirdlerin de pillerinde de var. cinliler genelde 30-80 arasi sarj hizlarini soyler. bunun icin de 35dk demisler. yani en hizli sarjinda 35 dk de 9-10kw doldurabilecek. o yuzden bunlari DC de degil de aksam uzerleri evin garajinda AC sarja birakip eve cikmak lazim. disarida sarj etmeye baslarsaniz bir sure sonra bezip sadece benzinli kullanmaya baslarsiniz.  o elektrik motoru ve pilin agirligini bosu bosuna tasitirsiniz arabaya.

avrupada zaten oyle oldu. plug in hybrid leri millet sarj etmeyi birakip benzinli kullanmaya basladi. zaten emisyon zorunluluklari olmasa japonlar haric kimsenin hybrid uretecegi aslinda yok.

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hybrid ben kimseye onermiyorum. genelde soyle bir fantazi ile satiliyor bunlar "isten eve evden ise sadece elektrikli kullanirsiniz. elektrikli gibi hizlanirsiniz. 70-80km elektrikli menzil size yeter de artar.  uzun yola cikacaginiz zaman da koyarsiniz benzini gidersiniz bodruma, antalya ya". pratikte o is pek oyle islemiyor.

1- hybridlerin pilleri daha ufak oldugu icin doldur-bosalt adetleri, yani cycle lari daha yuksek olur. cunku gunluk kullanimda hemen bosaltiyorsunuz, aksam dolduruyorsunuz. bu da buyuk elektrikli bir arabanin pil yipranma payinin 3-4 kati hiz ile yipranan batarya demek. elektrikli bir arabanin bataryasi 12-15 yil arasi degisiyor (nmc ler daha kisa, lfp ler daha uzun), hybridlerde bu rakamin 6 yillara kadar dusmesi olasi. lfp olmasina ragmen. plug-in olmayan hybrid lerde bu durum daha da trajik. ayrica surekli dolup bosalan ufak bir pilin termal yonetimi cok cok zor. bu da yipranmayi hizlandiriyor. zira ayni kasa altinda benzinli bir motor da kullanildigi icin, termal yonetime izin verecek yeterli alan kalmiyor.

2- elektrik motorunu kullanmadiginiz uzun yolda benzinli motora bosu bosuna elektrikli motor ve bataryanin agirligini cektiriyorsunuz. tersi de sehir icinde benzinli motorun agirligi icin gecerli.

3- hybridlerin asil sikintilarini daha memleket elektrikli arac dusmanligi yapmaktan algilayamadi. hybridler duz benzinliler gibi sanzimani eskitir, trigger degistirir, mars motoru komuru yer, conta dan sizinti yapar vs vs. benzinli bir arabada asinan parcalarin hepsi hybridlerde de asinacaktir.  bazi parcalar asinmasa bile rijiditesini yitireceginden yaslaninca gene de degisecek. halbuki EV lerde bu parcalarin, sistemlerin hic birisi yok.

4- hybrid ler benzinli arablaarin batarya degisimi ve ariza yaparsa elektrikli motor tamirat masraflarini aynen ustlenir. elektrikli motora bakmaniz vs gerekmez, ama iki kat ariza ihtimali orada oyle yatar kaputun altinda. yani benzinlinin tum bakim masraflarini, yag degisimlerini vs aynen yaparken ustune elektriklinin batarya masrafinin kucuk bir miktari da olsa ustunuze kalacak. yapacagi butun yakit tasarrufunu maksimum 10 seneye cope atar.

hybrid emisyon sorunu cozmek disinda baska bir sey icin iyi bir cozum degildir.

Namessar tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ozetle: toyota basin bulteni okumak disi bir sey yapmayan otomobil gazetecelerimize pek itibar etmeyiniz. hybridler orta yol cozum, ya da daha iyi teknoloji ya da daha sorunsuz olan degildir. aksini iddia ediyorum. elektrikli almaktan cekiniyorsaniz, ikinci elinin durumu sizi korkutuyorsa, menzil korkunuz varsa safkan benzinlide kalin. hybrid den daha iyi bir secenek safkan benzinli.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar, 24.05.2024 22:46 tarihinde dedi ki:

tesla ile 10 ay bitti. ben cok memnunum valla. X5 ten sonra malzeme kalitesi ve her tarafinin gicirdamasi sinirimi bozsa da genel olarak memnunum. EV kullanilmaz, hybrid super, yolda kalirsiniz, sogukta calistiramazsiniz falan diye gezen arkadaslar ne icmis bilmiyorum. bir kac seneye menziller uzarsa ya da sarjlar daha hizlanirsa bunu hanima verip, onun benzinli arabayi sattirip kendime bir tane daha alacagim.

ben de ciddi dusunuyorum, model y 2025te yenilenecek diyorlar "juniper" modeliyle. şöyle güzel bir giga Berlin üretimi long range iyi gidecek gibi

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar, 09.07.2024 23:56 tarihinde dedi ki:

ozetle: toyota basin bulteni okumak disi bir sey yapmayan otomobil gazetecelerimize pek itibar etmeyiniz. hybridler orta yol cozum, ya da daha iyi teknoloji ya da daha sorunsuz olan degildir. aksini iddia ediyorum. elektrikli almaktan cekiniyorsaniz, ikinci elinin durumu sizi korkutuyorsa, menzil korkunuz varsa safkan benzinlide kalin. hybrid den daha iyi bir secenek safkan benzinli.

Ben de böyle düşünüyordum ta ki qashqai e-power deneyene kadar. EV'lerin bence en büyük avantajı bahsettiğin gibi şanzımanıydı, yağıydı, turbosuydu gibi kompleks yapısı yok bakımı kolay. phev'ler bu yüzden saçma geliyor hala. Fakat nissan müthiş yapmış bence bu işi. elektrik performansı ve şanzıman olmaması harika.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...