Jump to content
xaty

Asansör bakım, muayene, kırmızı etiket

Öne çıkan mesajlar

§ 11 Haz 2020, 07:17

Bizim asansörün etiketi yoktu uzun zamandır, kırmızı etiket aldı haliyle. Şimdi bir liste çıkarmışlar, 136 madde düzeltilmesi gerekiyormuş. 7 daireli bir apartman zaten, dünya masraf çıkacak. Bir taraftan da dolandırıcı bunlar, yalan dolan diyenler var apartmanda. Her ay bakım yapıyorlar sözde ama ne yapıyorlar, gerçekten bir şeye yarıyor mu bilmiyorum. Bir dolu eksik tespit ettiler muayene firması.

Nasıl ilerlemek lazım? Eksikleri gidermek için teklif bekliyoruz şimdi bakım yapan firmadan.

Bu sektörde çalışan birileri vardı galiba; özellikle düşmemek gereken oyun, dikkat edilmesi gereken noktalar vb nedir?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:19

@BonePART bu işin uzmanı, ama eski apartmansa normal çünkü gerçekten tonla standart geldi ve eski asansörler kesinlikle uygun değil. Her apartmanda oluyor o dolandırıldık geyiği, tabii ki birden fazla firmadan teklif alın ama seve seve yapacaksınız alışsın bu fikre komşularınız.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:20

öncelikle mavi etiket hedefleyin maddi duruma göre. sonra diğer eksikleri tamamlarsınız. biraz soyguncu oldukları doğru. daha yeşil etiketli asansör görmedim ben.

ahmedinejad tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:21

Ola,

Kırmızı etiket denetlemeleri her ilçe belediyesinin anlaştığı firma tarafından yapılır. 2 Kurumun yoğunluğu var bu konuda (TSE ve Makine Mühendisleri Odası) ama özel firmalard ayapıyor (örneğin AND Şişli'de tek yetkili).

Etiket muayenesini yapan firma her sene Sanayi bakanlığının belirlediği checklistler üzerinden denetleme yapar ve etiket verir. Yani bakımcınızın ya da revizyonu kimin yapacağından bağımsız bir denetlemedir bu(araba muayeneleri yapan TÜV gibi.

 

Revizyon işi ise herhangi bir firma tarafından yapılabilir. en önemli konu yapılacak sözleşmede yeşil etiket garantisi almaktır. Hangi şehirdesin? asansör ne marka? Lokal mi yoksa ithal bir marka mıdır?

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:26
Az önce, ahmedinejad dedi ki:

öncelikle mavi etiket hedefleyin maddi duruma göre. sonra diğer eksikleri tamamlarsınız. biraz soyguncu oldukları doğru. daha yeşil etiketli asansör görmedim ben.

Mavi etiket 4 sene boyunca sizi kurtarabilir evet doğrudur. Ama maddelere bakmak lazım. Neler var yok. Genelde çoku tekil bina maviyi bu sene alalım 48 ay lık süreçte de yeşile döneriz diyor ki buda bi metodoloji. Tercih sizi. Soyguncu derken kim soyguncu asansör firmaları mı? Valla sektörün genel ortalama kar marjlarını bilseniz oturur ağlarsınız. Cidden para kazanmayan bir sektör ve risk faktörüde çok yüksek. Bakımcı firma olarak otomatik olarak sorumluluk alıyorsun üstüne.

Yeşil etiketli asansör görmediysen müdür bi ara bana alo de sana gezdiriyim İstanbul içindeki binlerce yeşil etiketli asansörlerimizden bazılarını. Tekil yaşlı binalar genelde mavi alalım paramız yok modunda olduğundan mavide bırakıyor, ama yavaş yavaş 48 aylar döndükçe herkes yeşile dönmek durumunda kalacak. Yeni binalarda zaten ruhsat almak için yeşil etiket zorunluluğu var. 2015 sonrası yapılan her bina en azından montaj ertesi bir kez yeşil almıştır. Sonra yeşilde kalmak için gereken yatırırımları yapıp yapmamak onların kararı. (Aslında değilde yani Türkiyede öyle)

1 dakika önce, axedice dedi ki:

@BonePART bu işin uzmanı, ama eski apartmansa normal çünkü gerçekten tonla standart geldi ve eski asansörler kesinlikle uygun değil. Her apartmanda oluyor o dolandırıldık geyiği, tabii ki birden fazla firmadan teklif alın ama seve seve yapacaksınız alışsın bu fikre komşularınız.

Eyvallah müdür. Dediğin çok doğru her yeni yönetmelik yeni sorumluluklar getiriyor örneğin EN81:20-50'de mesela denetlenmeye başlayan maddeler var. Eğer daha önce hiç etiket almadıysa asansör epey bir maliyet çıkabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:40

bizim mahkeme plazaya taşındı orada bile kırmızı etiket vardı sıfır binaydı biz taşındığımızda. şu anda da mavi var sanırım etiket olarak. oturduğumuz apartman (15 senelik vardır) yeşilden kırmızıya geçti geçen sene. onu da mavi yaptılardı yine kırmızıya dönmüş.

aslında dolandırıcılık meselesi şuradan çıkıyor, daha önce yeşil verdiğin binaya mevzuat değişti diye kırmızı vermek zorunda kalıyorsun. ev sahipleri de delleniyor haliyle. sürekli mevzuat değişimi varsa millette "bunlar iş yapsın diye bir şeyler uyduruluyor" hissi oluşuyor. mevzuat dediğim senin yukarda bahsettiğin bakanlığın belirlediği checklist mevzusu.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:48

Etiket mevzunda çoğunluğun anlamadığı söyle bir durum var. Etiket pursantaj hesabıyla verilmiyor. Etiket her maddeye göre veriliyor. Yane yeşil etiket almış bir asansör a'dan z'ye bütün kontrollerden geçmiş olması gerekiyor. Bu sebeple örnek veriyim asansör elektrik kesildiğinde butonlarda yanan kıydırık bir ledin aküsü bittiysede kırmızı alıyorsanuz asansörü tutan 4 halattan 3'ü koptuysa da ya da 100 denetlemenin 99'dan fail olduysanda.

İnsanlar zannediyor ki heh biz parasını verdik asansçre yeşil aldık hep yeşil kalcak. Öyle bir durum yok. Sen bu sene yeşil almış olabilirsin gelecek sene apayrı maddeler çıkabilir ya da senin bu sene yaptığın şey gelecek seneye bozulabilir.(ayının biri kapıya tekma atar kapı pateni kırılır felan falan)

O nedenle zaten denetleme her sene yapılıyor her sene denetleniyor. Ha şu mevzu var düzgün bakım yapan bir firma bunları bakımda tespit edip düzeltir ama burda da problem binalar para harcamak istemediği için adama eksiği raporlasanda paramız yok sonr ayaptırırız diyip iş yaptırılmıyor sonra denetimde çıkınca mevzu oluyor.

Yönetmelik konusunda da aslında her snee değişme yok toplam son 20 senede yanılmıyorsam 4 adet yönetmelik değişikliği var. Ama devletin sağladığı kolaylıklarda var söz konusu.

Örneğin ilk denetlemeler sırasında devlet dedi ki: Her asansör önümüzdeki X sene boyunca yapım yılındaki yönetmeliğe göre denetlenecek. Ne oldu örneğin benim babamların binasında iç kapıya gerek yok dendi yapılmadı. Devletin burada amacı bak size süre veriyorum eksiklerini yaptırın sonra bana ağlamayındı. Biz ne yaptık ülke olarak amaaaan zaten denetlenmiyor iç kapı yapılmasın dedik. Ne zaman ki verilen bu ek süre bitti "Aaaa kırmızı aldık biz iç kapı yüzünden" oldu.

En özeti aslında şu: 1950'den sonra asansör türkiyede yaygınlaşıyor 1970'lerden sonra yapılan neredeyse her binada var. (5 katın üstünde zorunlu mesela ama kanun tarihini ezbere bilmiyorum) Ama ne yazık ki bu denetlemeler başlayana kadar kimse asansörün bir maliyet kalemi olduğunu düşünmemiş. Herkez ayda 50Tl veririm bakım firmasına asansör bozulurs agelir tamir eder demiş hep. Kimse asansörün bir hidrofordan ya da ne bileyim bir akıtan çatıdan farklı olarka insan taşıdığını, can riski olduğunu düşünmemiş ve yatırım yapmamış. Şimdi bu yatırımlar yapılmaya başlayınca herkes diyor ki aaaaa çok pahalı aaa bilmemne. İnsanlaırn kişisel olarak araçlarına senelik harcadığı parayla kimse karşılaştırmıyor gidip garaj kapısını yaptırdık 10 senedir tıkır tıkır çalışıyor diyor. Ama o garaj kapısına binip yerden 30 metre yükseğe çıkar mısın desem kimse hemen diye koşmaz.

 

BonePART tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:50

uzman birinin yazdiklarini okumak keyif verici 👍

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:51

Benzer bi durum bizim sitede de olmuştu, bi ton tantana çıktı dediğiniz gibi. Ben şunu merak ediyorum: gerçekten kırmızı etiket alan asansör teknik olarak güvensizdir diyebilir miyiz? Yoksa araba muayenesinde olduğu gibi antin kuntin şeylerden de kırmızı verilebiliyor mu?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 07:58
Az önce, roket adam dedi ki:

Benzer bi durum bizim sitede de olmuştu, bi ton tantana çıktı dediğiniz gibi. Ben şunu merak ediyorum: gerçekten kırmızı etiket alan asansör teknik olarak güvensizdir diyebilir miyiz? Yoksa araba muayenesinde olduğu gibi antin kuntin şeylerden de kırmızı verilebiliyor mu?

Karışık. O nedenle raporu incelemek gerekiyor. Diyorum ya kıytırık maddeler var kırmızı konusu. Örneğin Acil Durum aydınlatması denen bir şey var. Bazı butonyerlerde farketmişinizdir bir şeffaf boş buton yeri vardır. Hah işte o aydınlatma. İçinde 1 W'lık bir led var. Mantık şu elektirk kesilirse o yanacak sende sakin kalacan. Bana sorarsan dünyanın en saçma şeyi herkesin cebinde fenerli telefon var, ama yönetmelik gerekli diyor ve tanımı var.

Ama 15 senedir sektörde olan biri olarak diyim ki 8 senesi lokal bir firmada geçti bunun. Üzerindeki fren blokları ses yapıyor diye sökülüp makine dairesine atılmış asansörde çok gördüm. İşte onlar birer bir can riski.

Maddeleri tek tek görmek gerekiyor. Daha önemlisi bir madde birden çok riski anlatabiliyor hangisi geçerli onuda değerlendirmek şart. (Kuyu dibinde yaşam alanı yok derken, alanın cidden olmadığıda belirtebilir bu alanın boyanarak belirtilmediğinden de yada projede çizilmediğinden de)

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 08:26
25 dakika önce, BonePART dedi ki:

Ama 15 senedir sektörde olan biri olarak diyim ki 8 senesi lokal bir firmada geçti bunun. Üzerindeki fren blokları ses yapıyor diye sökülüp makine dairesine atılmış asansörde çok gördüm. İşte onlar birer bir can riski.

Tam darwin award lik diyecegim de bunu yapan adam da kendisi olmuyor, bi baskasini olduruyor. 

Yedek aydinlatmanin da, acil durum frenlerinin de kirmizi rapora sebep olmasi sacma degil mi? Sanki can sagligina direkt etki etmeyen checklist elemanlarinin sari, veya cok ciddi kritiklerin kirmizinin ustunde biseye, hatta direkt kapatilip devre disina alinma ihtiyaci yok mudur? 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 08:53

Kharon aslında olay daha çok risk faktörlerini değerlendiriyor. Eğer risk değerlendirme yapan bir firmada çalışıyorsanız biliyorsunuz 

Riskin Oluşma Şansı * Riskin Mümkün Olan Sonucu şeklinde bir değerlendirme yapılır.

Yani eğer bir dolap kapağı varsa ve her gün biri kafasını çarpıyorsa bunun riski ile hiç olmayacak adam adam öldürecek bir olayın riski aynı değerlendirilebiliyor.

Acil durum aydınlatmasının yüksek olma sebebi genel anlamda asansörün acil durum senaryosuna uyum sağlaması durumu ile alakalı. Sonuçta içerde kalan bir yolcu tamamen karanlıkta kalınca panik atak yaşayabilir ya da kayıp düşebilir gibi riskler var ortada. 

Mesela Mavi Yeşil Etiket arasında kalan maddeler genelde engelli yönetmeliği (braille alfabeli butonyer sesli anons vs.). O nedenle devlet diyor ki bunlar bir süre bekleyebilir. Ama kabin altında alarm butonu kırmızı çnkü kabin altında bakım elemanının mahsur kalma şansı var ve kurtarılması gerekebilir. Her maddeye ve değerlendirmesine katılıyor muyum ? Hayır ama genel anlamda mantıklı kalemler. 

En önemli nokta dediğim gibi değerlendirmelerin %'lik hesapla alakalı bir değerlendirme olmaması. Tek bir kalemden kaldığınız zaan kırmızı etiketi yiyorsunuz. Ha sonuçta mantık şu onuda anlıyorum zincirin kuvveti en zayıf halkası kadardır o sebeple tek madde bile asansörü riskli tanımlayabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 08:55

Bu arada etiket mevzuatının açık noktalarından biri de zaten asansör kapatma konusu. Sorumluluk tamamen ekipmanın sahibinde bu konuda. Kırmızı etiketli asansörü mühürleme diye bir konu yok. Ama devlet diyor ki 1 ay içerisinde bu eksik tamamlanmalı. Sarıda 2 ay mavide 48 ay felan yanılmıyorsam tarihler tam net aklımda değil. ama ekipman sahibinin bu süreçte zaten asansörü kesinlikle kullandırtmaması gerekiyor aksi halde asansörde bir kaza yaşanırsa bütün sorumluluk yöneticiye/ekipman sahibine kalıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 09:23

Daha farklı bir yorumum olacak benim. Her ay bakıma gelen firma ile olan sözleşmeye bak, orada asansörü yeşil tutacağız gibi taahhütler varsa parayı onlardan isteyin, vermezlerse dava açılabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 09:24
13 dakika önce, BonePART dedi ki:

Kharon aslında olay daha çok risk faktörlerini değerlendiriyor. Eğer risk değerlendirme yapan bir firmada çalışıyorsanız biliyorsunuz 

Riskin Oluşma Şansı * Riskin Mümkün Olan Sonucu şeklinde bir değerlendirme yapılır.

Yani eğer bir dolap kapağı varsa ve her gün biri kafasını çarpıyorsa bunun riski ile hiç olmayacak adam adam öldürecek bir olayın riski aynı değerlendirilebiliyor.

Acil durum aydınlatmasının yüksek olma sebebi genel anlamda asansörün acil durum senaryosuna uyum sağlaması durumu ile alakalı. Sonuçta içerde kalan bir yolcu tamamen karanlıkta kalınca panik atak yaşayabilir ya da kayıp düşebilir gibi riskler var ortada. 

En önemli nokta dediğim gibi değerlendirmelerin %'lik hesapla alakalı bir değerlendirme olmaması. Tek bir kalemden kaldığınız zaan kırmızı etiketi yiyorsunuz. Ha sonuçta mantık şu onuda anlıyorum zincirin kuvveti en zayıf halkası kadardır o sebeple tek madde bile asansörü riskli tanımlayabilir.

Son kisma kesinlikle katililiyorum, yuzdesel bir puanlamayla hic olmayacak probleme sahip bir asansor gecerli sekilde etiketlenebilir v.b. 

Benim yukardaki soruyu sorma sebebim daha ziyade sundan dolayiydi; probabilistic risk assessment yaparken elbette daha olasi problemin etkisi senaryoyu degerlendirmede daha agir basabilir fakat ornegin havacilikta bunlar severity(no safety effect, minor, major, catastrophic) ve likelihood(probable, improbable, extremely improbable) ile degerlendiriliyor. (kavramlar karismasin diye ozellikle cevirmiyorum, bunun icin ozur dilerim)

Haliyle sasirdigim sey acil durum isiginin minor/major gibi bir etkisi hayli yuksek olasilikla olusuyorsa elbette degerlendirilmeli. 

Fakat yukarda ornekte bahsettigin gibi ses cikariyor diye frenleri cikarilmis bir asansorun problem yasama likelihood u bir anda artmiyor mu? 

Bu tarz cok ciddi sonuclari olabilecek bir problemle, yine olasi bazi problemlere yol acabilecek fakat hayatimizi kaybetmedigimiz bir olayin ayni etiketlenmesi kullanici olarak o etikete karsi duyarsizlik gelistirebilecegini dusunuyorum. Belki neden kirmizi etiketlendiginin sebepleri ayni arac muayenede "agir kusurlu arac" olarak tanimlanmasina sebep olan gerekceler gibi listelense asansorun icinde bu is sadece operatore kalmaz kullanici da problemi gorebilirdi. 

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 09:28

kirmizi etiketli asansöre binmem desem yalan olur, görüyoruz biniyoruz da niye açıyorlar o asansörleri diye sorsam burası türkiye işte hayatın kıymeti yok

Fistan tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 09:43

Kharon ne demek istediğini anlıyorum ama en kısa şekilde şöyle özetleyim

Kırmızı: Emniyet sistemlerinde bir sıkıntı var.

Sarı: Kullanımda ya da asansöre arıza bakım hizmeti verirken bir sorun yaşanabilir risk doğurabilir. (motor sesli çalışıyor, raylarda çizik var etc.)

Mavi: engelliye uygun değil(ya da belirli engerllere uygun değil)

Yeşil: Mikemmel

Doğru haklısın belki Siyah etiket diye bir kalem olmalı ölüm riski var denmeli ama burada devlet safe side da kalıyor ve diyor ki emniyet elemanı ne olursa olsun eksikse o asansör ölüm riski taşır diyor. Kullanmayın diyor. Duyarsizlık doğurması bir sonucu ama aslında devletin yaptığı şey Asansör Yönetmeliğine uymuyor bu asansör ne dersen de ölüm riski var demek. Duyarsızlık engellenebilen bir şey değil, bak bir üst mesajda Fistan kırmızı etikete binerim diyor. Eğitimli belirli bir kafa yapısına sahip adam bile bunu diyor siyah etikette olsa diyecek ben binerim diye.

Türkiyede bu denetleme ve kanunlar mecidiyeköydeki kazanın ardından önem kazandı. Ondan önce denetim bile yoktu öyle de düşünmek lazım. Evrilen gelişen bir şey bu konu. Coronadan önce grip olan adam maske taksa dötümüzle gülüyorduk şu an herkesin yüzünde maske var.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 10:07
15 dakika önce, BonePART dedi ki:

Duyarsızlık engellenebilen bir şey değil, bak bir üst mesajda Fistan kırmızı etikete binerim diyor. Eğitimli belirli bir kafa yapısına sahip adam bile bunu diyor siyah etikette olsa diyecek ben binerim diye.

Acikcasi soyle bir donup dusunuyorum, ziyaret ettigim 1-2 yerde aynen bunu yasadim, gayet bindim ciktim, inerken yalniz oldugumdan etrafi okumaya giristim tarihi gecmis kirmizi etiket duruyordu. Hatta kisa sureli kirada oturdugum bir apartmanda da bunu yasadim, yonetici alarm butonunun sesi disardan duyulmuyor vs diye bunu verdiler biseyi yok diyip gecistirdi gayet. 

Ben, ki okur arastiririm, (demek ki okumamisim , arastirmamisim o ayri) kirmizi etiketin bakimi zamaninda yapilmamis, denetlemede kusurlu cikmis ve denetim periyodu kisaltilmis, belli basli bu tarz seyler yuzunden oldugunu saniyorum saf saf. 

Sordugum sorular komple cehaletimden, kimsenin frenleri sokturecegi falan aklima gelmiyor haliyle. Denetim uygulamasina ragmen bu gibilerin calismasina izin verilmesi kafamda bile yok. Ama olur mu olur, bizim insanimizdan beklerim, dogru. 

Ama kirmizinin yanina bi kurukafa koysalar , dikkat cekseler o isyeri/apartmanda gicik biri illa cikar baski yapar. Sorumluluk alinmiyorsa da baski yapabilme potansiyeli olanin dikkati cekilmeli bence. 

Aynen maske/grip olayi kisaca, su anda zorunlu olmasa bile takacak insanlar yok mu? var. Tek fark artik insanlar gotleriyle gulmeyecekler. 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 10:21

Hazir konusu acilmisken, bizim apartmanda asansorde yesil cikartma var yanlis hatirlamiyorsam ama, ben en ust katta oturdugumda asansor calistikca ev inliyor, birisi bozuk bir ritm tutuyormus gibi takka da takka da sesler geliyor asansorden. Yan komsu asansoru yapan firmaya sormus, alisirsiniz normal demisler. Daha once oturdugum yerlerde hic boyle bir ses yoktu asansorde. Millet sabah erken ve gece gec saatte asansor kullanmiyor baskalarini uyandirmamak icin, o kadar gurultulu.

Bunun bir cozumu var mi yoksa asansor sisteminin dandikliginden mi kaynakli genel olarak?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 10:49

@Khar0n kuru kafa koymak bir şey yapmak olur mu olabilir ama şunuda göz ardı etmemek lazım. sonuçta devlet bir yandan da bu tespitlerin denetlemerin yapılmasını teşvik etmeye çalışıyor. insanları aman devrem testi yaptırmayalım binamızı yıkarlar durumuna gelirsen daha büyük sıkıntı olur diye standart bir template üzerinden gidiyor.

daha entresanı hep söylüyorum yönetici eğer kırmızı etiketli asansörü kullandırtırsa tamamen kendi salaklığı. bir kaza olması durumunda taksiren adam yaralamaktan alırlar içeri arkadaşı çünkü. bu durumda aslında ilk asansörü düzelttirmeyi yönetici istemeli.

 

@deadwollasansörden belirli sesler çıkabilir. duvar kalınlıkları türkiyede kağıt japon evi tadında olduğundan asansör kuyu duvarları perde beton olsa bile ses geliyor. sesin kaynağının tespiti önemli. motordan mı geliyor? kapı kaşığı mı çarpıyor? raylarda terazi yok kabin sıkışma ya da yatma mı yapıyor. hatta söyle diyim yakın tarihte bir müşterimizden sikayet aldık adam panodaki kontaktör seslerinden şikayetdi idi. uyani normalde kafayı takmazsan duymayacağın bir ses (asansör her hareket edip durdugunda kontaktör çeker bırakır tak tak diye ufak bir ses çıkar) ama evde isen dikkatin o yöne gidebiliyor. çare yok mu? herşeyin çaresi var. maliyet durumu tartışılır ama. 100 TL'yede çıkabilirsin 10.000 TL'ye de. eğer asansör garantis ürecindense firma masraf yapmak istememiş olabilir. baskı yapıp her gün arıza açtırın global bir firmaysa. bir süre sonra bıkıp çözmeye çalışabilirler. yerel firmaysa işiniz biraz zor ama onunda çözümleri var bilirkişi çağırıp sanayi bakanlığına şikayet felan falan.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 11:57

Ben 2014 yılında işyerine sıfır asansör yaptırdım. o zaman bile yeşil etiket alamadık. Bu seneki denetimde kırmızı etiket verdiler. asansor kapısı ile duvar arasındaki boşluk olması gerekenden fazla diye(4.14.2 maddesi). Asansörün kendisinden çok daha fazla masraf çıktı 5 kat boyunca boyunca asansör hattına demir panel eklettik.

Her sene yönetmeliğin değişmesini anlayamıyorum. ne değişiyor bu kadar sürekli merak ediyorum..

Bunun dışında biz her sene bu eksikliklere bi dünya masraf yaparken geçen sene beşiktaştaki tüik binasının asansörü kırmızı etiketli olarak çalışması ise bambaşka bir olay.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 12:11

Yeni asansöre yeşil alamazsan o firmanın sucudur. Kapı ile duvar boşluğu derken kapı etek sacı mı yaptırdınız aceba? Neyse işte uzman firmayla çalışmanın artılarından biri bu. Kurumsal firma olsa montaj öncesi uyarır bunu düzelt der. Uyarmazsa yaslarsın adama sen düzelt diye felan falan.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 12:22

O zaman dediğin gibi bir madde yoktu sözleşmede. Şimdide yönetmelik değiştiği için sürekli bir şey diyemiyorsun.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 18:23

her sene yönetmelik değişmese de ne yazık ki denetim firmasının yorumu değişebiliyor ya da daha önceden insiyatif gösterilen bir şart artık aranabiliyor. yönetmelik ve/veya standartın değişmesi ortalama 3-5 senede bir oluyor

yeni yapılan bir asansörün yeşil alamamasının sebebi 99% avan projeye uyumsuzluk veya risk analizi gerektirecek bir durumun olmasıdır

3.5 sene asansör sektöründeydim ben de. türkiyede zor iş. özellikle dolar krizi sonrası yeni imalat fiyatları şirketin genel giderine hatta genel giderin altına düştü. bir çok büyük firma battı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 11 Haz 2020, 18:57

yerli oto yapmaya calisacagimiza yerli asansor yapsakya, var mi?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...