Sam Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 yani gene de gördüğüm kadarıyla buradaki iş yükü çok daha hafif, workflow oluşturup hallettiler normalde elle uzun uzadıya hazırlaması gereken şeyleri. adeta factorio production band hazırlamak gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 udemyden youtubedan izleye izleye oyun yapiliyor artık daha ne kadar basitleşicek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 düşünceden herşeyi direkt aktarabildiğimiz bir gün geldiği zaman yeterince basitleşmiş olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 29, 2021 (düzenlendi) bone için diyom , koca oyun yapmakla 3000 sayfa okumak yükgeldi adama Mayıs 29, 2021 Daesu tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 30, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 30, 2021 20 dakika önce, Daesu dedi ki: udemyden youtubedan izleye izleye oyun yapiliyor artık daha ne kadar basitleşicek belki de henüz UE5 tutorialleri piyasaya çıkmadığı için öyle düşünüyor olabilirim. UE5 ile bir ton ek özellik geldi (mesela FBIK) ama bunlar mevcut işlemlerimizi kolaylaştıran fonksiyonlar mı olacak, yoksa mevcut işlemlerin üstüne ek külfete mi neden olacak... neyse şimdilik Unreal Engine'le işim olmadığı için benim açımdan bir sorun yok hehe. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 On 30.05.2021 at 02:33, Daesu dedi ki: udemyden youtubedan izleye izleye oyun yapiliyor artık daha ne kadar basitleşicek yok beya, yani hem evet hem hayır. eskiden a, b, c, x, y, z vardı, bunları hem öğrenmesi hem de yapması çok zordu ama yaptın mı tamamdın. şimdi a, b, c, x, y, z çook daha kolay ama artık yanında tüm alfabenin diğer harfleri de var. hadi otur da yap a'dan z'ye. toplam yük çok daha arttı. hadi yükü hafifletmek için ekibi genişlettin, sonra asıl sıkıntıyı görüyosun. tüm alfabeyi bir araya getirmek daha büyük sorun. k, a ile çalışmıyor, teoride güzel görünen d, x'le bir araya gelince patlıyor. 20 harf birlikte çalışınca 15fps alıyosun ve daha 6 harfin daha var. öyle udemyle youtube'la olacak iş değil. Onlarla anca 10 sene eski grafiklerle 15-20 sene öncenin oyunlarını yaparsın. ya da günümüz grafiği ile 30 sene öncenin oyununu. ya gerçekten akıllı adamlardan oluşan bir ekip, ya da 10-20 sene deneyimli gerçek pro'lar lazım. tercihen ikisinin karışımı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ad3m Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 Oyun yapmak öyle video ile falan basitleştirilecek bir iş değil. Engineden bağımsız yani. Hobi olarak bile bayağı külfetli bir iş tüm assetleri hazır aldığınızı düşünsek bile. Bitmiş oyunun android ortamında düşük boyutlu apk sı için bile 40 takla atmak zorunda kalıyorsunuz. Optimizasyon ya da geniş oynanabilir hardware işini saymıyorum. Ha oyun yapmaktan kasıt UE açıp hazır template ile build edip ahaha nasıl koşuyom zıplıyorum falansa bilemedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 söyledigim anlaşılmıyor heralde önceden oturup engine yazıyordun herşey sıfırdan alıyosun havoc modunu imp ediyosun birton programlama a dan z ye yalpazenin artması herşeyi kullanmanı gerektirmiyor bunlar yeni olanaklar. 2-3 seneye unreal bu alfabeyi 5e de katlayabilir. modellere assetlere hiç girmeyin bu konuda onun bi sınırı yok cünki, istedigim kadar detaylandırır süresini uzatırım apayrı bi konu şu an 10 sene eski grafiklerle 15 sene öncenin oyunun 1-2 kişi yapabiliyorsan bu kolaylık degilmi ? ki raziel tek başına demiş ben öyle birşeyde ima etmedim. ki otur şu an basic c++ ile ögrenmeye başla sene orta çaplı projenin tüm mekaniklerini bitirirsin. bunları 15 yıl önce bilgisayarı açayım evimde oyun yapayım hayal işlerdi kaynak bulamıyodunuz bir kere. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 On 30.05.2021 at 03:06, Bone dedi ki: belki de henüz UE5 tutorialleri piyasaya çıkmadığı için öyle düşünüyor olabilirim. UE5 ile bir ton ek özellik geldi (mesela FBIK) ama bunlar mevcut işlemlerimizi kolaylaştıran fonksiyonlar mı olacak, yoksa mevcut işlemlerin üstüne ek külfete mi neden olacak... neyse şimdilik Unreal Engine'le işim olmadığı için benim açımdan bir sorun yok hehe. abi senin mantıgın cok garip bana ferrari verdiler bunun benzini külfetmi olacak gibi bi soru bu, bişeyi alıp kullanıp faydalı hale getiriyorsan bu külfet degil bu zaten yapman gereken iş, gerek yoksa bu hıza cıkmana kullanmazsın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 31, 2021 5 saat önce, Daesu dedi ki: abi senin mantıgın cok garip bana ferrari verdiler bunun benzini külfetmi olacak gibi bi soru bu, bişeyi alıp kullanıp faydalı hale getiriyorsan bu külfet degil bu zaten yapman gereken iş, gerek yoksa bu hıza cıkmana kullanmazsın yahu faydalı olursa niye laf edeyim? bazı endişelerim var diyorum. eğer endişelerim yersiz çıkarsa ne güzel, ortada hiç sorun olmaz zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Haziran 1, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 1, 2021 8 saat önce, razzRaziel dedi ki: yok beya, yani hem evet hem hayır. eskiden a, b, c, x, y, z vardı, bunları hem öğrenmesi hem de yapması çok zordu ama yaptın mı tamamdın. şimdi a, b, c, x, y, z çook daha kolay ama artık yanında tüm alfabenin diğer harfleri de var. hadi otur da yap a'dan z'ye. toplam yük çok daha arttı. hadi yükü hafifletmek için ekibi genişlettin, sonra asıl sıkıntıyı görüyosun. tüm alfabeyi bir araya getirmek daha büyük sorun. k, a ile çalışmıyor, teoride güzel görünen d, x'le bir araya gelince patlıyor. 20 harf birlikte çalışınca 15fps alıyosun ve daha 6 harfin daha var. öyle udemyle youtube'la olacak iş değil. Onlarla anca 10 sene eski grafiklerle 15-20 sene öncenin oyunlarını yaparsın. ya da günümüz grafiği ile 30 sene öncenin oyununu. ya gerçekten akıllı adamlardan oluşan bir ekip, ya da 10-20 sene deneyimli gerçek pro'lar lazım. tercihen ikisinin karışımı. biraz öyle evet. UE5 bunları hafifleteceği vaadini veriyor, umarım öyle olur. bakalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 isin teknik kismindan pek anlamayan biriyim ama performans konusunda salladiklarini varsayiyorum. "vallahi bin seksen gibi calisiyo yaaa" kismini gozumle gormem lazim. isiga dair seyler hep lazim o yuzden gordukce seviniyorum. sanirim texture'a doyumu ilk max payne oyunu civari yasadim. modele doyumu da ondan uc bes sene sonra yasamisizdir? onlardan bu yana benim icin anca goz boyandi. tebrikler, fotograf cekebiliyorsunuz diyesim geliyor. tabii ki isin art kismini tenzih ediyorum. realizmin ihtiyaci isik/aydinlatma ve bunun gibi ogeler yonunde bence. kacinci motora denk geliyor hatirlamiyorum bir ara uzak dogu mimarisi spamlenmis oyunlar geliyordu. ue4 ile ortada oyun yokken foliage sovu basladi. simdi de zilyor poligonlu kral aydinlatmali taslar/kayalar veya o donem hangi photo-realistic pakedi verirlerse onun jetpalamasi dukkan doyuracak gibi. guzel seyler ama bir farkindalik da lazim. belki artik ortalama oyun daha cok vasifli elemana muhtactir, sektorden degilim bilmiyorum. ama kolaylik ve erisebilirlik namina daha fazla arguman var. zaten realizm kovalamak ne zaman is gucu ve para acisindan rahat bir ugras olmus ki... daha oyunlar pek bu islere girismeden sinema sektorunde calismis insanlar o donemleri anlatirken senelerce ofisteki ustanin suyuna gidilip anca ogrenildigini anlatirlar. sanirsin edo donemi katana demirciligi ogreniliyor. tesekkurler iletisim cagi. motor bir suru var ama unreal ve unity'nin yanina yazabilecegin ucuncu bir tane daha olsa keske. iste o zaman atilimlari gor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cokomantis Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 üçüncüsü fox engine olacaktı ama konami tanrıları kızdırdı /kojimalandınız Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 erisebilirlik ve kolayliklar lazim abi. izole japon'dan oyle bir niyet supriz olur. son 10 senede ogretim guzellikleri, lisans fiyati gibi meseleler epey belirleyici oldu. mesela simdi epic dukkan indirimiyle* bir baska kolaylik katmani daha sundu. *her ne kadar oyuncu acisindan kotu sonuclar dogursa da. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cokomantis Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 yok ya konami'nin öyle bi "açayım herkes kullansın bana da arada para gelsin =)))" diyeceği yoktu zaten on milyon yıl geçse de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Güzel engineler var ama in-house genelde. Ubi'nin, Remedy'nin, EA'nın, filan engineleri hep in-house değil mi? CryEngine var sonra? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 (düzenlendi) kullanım kolaylığı, lisans imkanı/fiyatlandırması ve yeterlilik bakımından zaten bu unity ve ue hariç pek makul motor yok. Haziran 3, 2021 Sam tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
drlanbn Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Son kullaniciya ulasma bakimindan yok, bildigim kadariyla battlefield da falan kullandiklari oyun motoru, toplu bir motor degil de hangi ekip neye ihtiyac duyuyorsa parca parca sunulmus bir program. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 6 saat önce, arcane dedi ki: motor bir suru var ama unreal ve unity'nin yanina yazabilecegin ucuncu bir tane daha olsa keske. iste o zaman atilimlari gor. godot engine var. şu an çok bilindik değil ve tabii ki diğerleri kadar kullanıcısı/bütçesi yok ama 2-3 seneye baya duyulmuş olur oldukça hızlı ilerliyorlar. üçüncü olarak yazdıracak kendini gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laraken Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 oo bekleyelim o zaman. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cokomantis Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 3, 2021 53 dakika önce, razzRaziel dedi ki: godot engine var. (...) 2-3 seneye baya duyulmuş olur hmm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ad3m Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 10 saat önce, razzRaziel dedi ki: godot engine var. şu an çok bilindik değil ve tabii ki diğerleri kadar kullanıcısı/bütçesi yok ama 2-3 seneye baya duyulmuş olur oldukça hızlı ilerliyorlar. üçüncü olarak yazdıracak kendini gibi. Abisi blenderın yolundan gidiyor epicden 250k da aldı geliştirilmesi için. Hatta Epicin bu hamlesi UE de sönük kalan 2d'nin tamamen abandon olduğunun kanıtı olarak geçiyor UE kullanıcıları arasında. Unity'e dolaylı yoldan çomak sokma hamlesi olarak yorumlanıyor ki Godot gerçekten inanılmaz bir engine 2d için. Bizden sonraki 1-2 kuşak için bugün blender neyse godotta o olacak buna inancım sonsuz. Ek olarak Unity market konusunda tekel olduğu sürece her zaman top3 de olacak bir engine. Çünkü bir dünya insan buradan ekmek yediği için en çok tutoda bu engine için çıkarken en geniş communityde otomatik olarak unitynin oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 godot niche kaciyo su an. ben 3. buyuk olarak rahatlikla yanlarina yazilacak, rekabet korukleyecek bir motordan bahsediyorum. ilerde oyle olur mu bilemem. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Daesu Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 (düzenlendi) cryengine var 3-4 yıl önce benzer lisans şekline geçti ama comunity yada documantasyon ne durumda bilmiyorum şöle bi proje yapan eleman vardı epic hemen aldı işe adamı, son tech demolardaki animasyon işler hep bunun Haziran 4, 2021 Daesu tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
razzRaziel Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 4, 2021 Valla Godot'a Global Illumination yaptık koyduk dediklerinden beri baya saygı gösteriyorum. Unity'de hala yok, Unreal'da da 5'le geldi işte Lumen diye. Bir sonraki gerçekçilik seviyesi için en kilit özelliklerden biri. Unity mal gibi kaldı o konuda. bu lumen'den biliyosunuz zaten bu da godot'da çalışırken şöyle on off farkı ne yaptığını daha iyi anlatır ha sen oyunlarda yine sağdaki gibi görüyosun ama onlar oyun geliştirilirken hesaplanmış aydınlatma (baked) ve real time olarak değişmiyor. texture'ların üzerine direkt kalıcı olarak boyanmış gibi bişey. tabii Unity ve Unreal'a göre zilyon tane de eksik şey var Godot'ta. şu an alıp da ciddi bir projeye girişirsen büyük ihtimalle patlarsın. en fazla hobi olarak takılıyolardır heralde. ama bu iki motordan sonra en çok adını duyduğum, tutorial'larına karşılaştığım motor godot oluyor hep. 15 saat önce, ad3m dedi ki: Abisi blenderın yolundan gidiyor epicden 250k da aldı geliştirilmesi için. Hatta Epicin bu hamlesi UE de sönük kalan 2d'nin tamamen abandon olduğunun kanıtı olarak geçiyor UE kullanıcıları arasında. Unity'e dolaylı yoldan çomak sokma hamlesi olarak yorumlanıyor ki Godot gerçekten inanılmaz bir engine 2d için. Evet katılıyorum. Zaten 2d 3d ayrımını bırak, her oyun türüne yönelik bir oyun motoru yapmak da yine aşırı zorlu ve kullanıcı için dezavantajlı bişey. Open world mmo yapan da aynı motoru kullanacak, mobil puzzle yapan da. Ohoo. Bak Hearthstone'u neyle geliştirmişler? Unity. E heralde yani Blizz wow'u yaptığı motorla mı yapacak kart oyununu. Astarı daha pahalıya gelir motoru o kıvama sokmanın, sıfırdan yaz daha iyi. Unity bunu çözelim diye her sistemi modüler yapıp motoru da 4'e böldü. Şimdi her biri ayrı ayrı yarım yamalak. Hem ne kullanıcam diye kullanıcının kafası karıştı hem de hiç bi sistem bitmiş değil hepsi paralel ilerlediği için süper yavaş ilerliyor ya da limboya düşüyor. Bi de tüm bunları bıraktılar şimdi de kurumsalı hedefliyolar, yok bmw araba reklamlarını Unity ile yapsın yok animasyoncular filmlerini çeksin, inşaat firması sahada AR ile kullanıp planlamasını yapsın ohooo. Bi de halka açıldılar artık yatırımcı nereye sallarsa. Unreal yine en iyisini yapıyor. AAA, bu kadar. Onlar da yine film araba olaylarına falan girdiler de attıkları adımlar çok sağlam. Neyse onlara girersem Unity vs Unreal'a dönecek iyice. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar