Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baldur's Gate 3


Gangren

Öne çıkan mesajlar

Dragonutopia, 10.01.2024 13:56 tarihinde dedi ki:

Way of the Fist monk oyundaki en guclu ilk 5 classtan biri, sanırım lvl 6 gibi gelen pasif elemental dmg ı acmamıs olabilirsin (knock out acıtıgın yer)

str 8

dex 17 

con 15

int 8

wis 14 yada 15 

cha 8 

yamulmuyorsam oyun baslangıcı statleri boyle gomebilirsin. 

ilk feat tavern brawl: con +1 veriyor totalde 16 yaptık +3 bonusu cebe koyduk. hp arttı ama esas gucu senin STR bonusunu yumruk damage ına eklemesi. Yukarda yazmıslar potionlarla long reste kadar 21 str yapabilirsin yada underdarkta buyucu kulesine rushlayıp ordaki stryi 19 a sabitliyen sopayı offhandine al.

sonraki feat ability +2. Böylece dex 19 oldu. +1 de Hag in igrenc sacını yedikten sonra gelir 20 ledik. Saglam robelardan biri +2 dex vericek 22 dexle oyun sonu gorursun. (burda dex i 18 leyen glove kullanmıyoruz cunku dmglarımız silahtan cok 1d4 elemental vuran eldivenlerden gelecek)

int 17. Act 1 köydeki ogre dan dusur.

Sağlam.

Way of fist yerine shadow gitmiştim shadowstep e kandım, akşama bi deneyeceğim way of fist i. saydıklarından sadece Hag in verdiği +1 i kaçırdım sanırım. Eldivene tam emin değilim ona bi bakacağım. 

axedice, 10.01.2024 14:41 tarihinde dedi ki:

Aslında tavern brawler fazla iyi, nereye koysan early game sorunlarını çözüp endgamede de geri düşmeyen bi buff oluyor. Zaten tonla incelemesi döndü 5E'nin "stackleme yok" anlayışına ters düştüğü için. Hala nerflemediler ama.

Ama benim en büyük hata bunu atlamak olmuş ya, ben de diyorum hala neden 7-12 arası vuruyorum 🤦‍♂️

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonutopia, 10.01.2024 14:28 tarihinde dedi ki:

bir cok konusma int tabanlı geciyor

şunu görünce aklıma geldi, arcanum'un diyalog sistemi ne iyiydi ya. karakterinin giydiği (ya da giymediği ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) şeylere göre tepki veriyordu npc'ler, int azsa unga bunga diye konuşuyordun filan... yapamadılar şunun gibi diyalog =/ en basiti zırh of annihilation +5 giyiyorsak intimidate'e bonus monus alaydık bari...

Cokomantis tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone, 09.01.2024 16:25 tarihinde dedi ki:

 

doğru.

Forgotten Realms'i 1600'lerde geçen bir PlaneScape'e çevirmeye çalışmışlar sanki.

aslinda Conquistador havasi sword coast un bir kisminda eskiden de vardi. pek yeni bir sey degil. ama abartilmis durumda biraz. bir de 5e resmen sword coast tan oteye gitmiyor icerikte. forgotten realms seven DM lerin cogu hala 2nd edition haritalari ve icerigi ile 5e oynatiyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan, 09.01.2024 18:59 tarihinde dedi ki:

Forgotten Realms'in düz hali de pek matah bir şey değil yalnız. İçine Tolkienvari her türlü klişenin boca edildiği, özgün karakteri olmayan bir dünya. Keşke yeni bir Dark Sun oyunu yapılsa.

 

özgün olması gerekmiyor. Tolkienvari klişelerle dolu olduğu için seviyorduk zaten. aşırı derecede modernleştirmeye çalıştılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Özgün karakterleri de vardı da, hasbro garip bir yola soktu FR ı. Önce 4th ed da zaman atlattılar, sonra romanları durdurdular. Bir tek bi drizzt romanı filan çıktı sanırım o da tamamen sjw oldu diyorlar. Benim gibi eskiden bilenler olaydan koptu. E roman filan olmayınca zaten genişletemiyorlar da. BG ve Minsc tutturdular, iyice sağmaya çalışıyorlar.

Inqusitor tarzı, BG civarında değil de Amn da vardı. 

Oyunda sevmediğim şeyler var ama sonradan baktım sorumlusu larian değil wotc. Eskiden kalanların karakterler wotc kitaplarında öyle geçtikleri için oyuna sevmediğim şekilde konmuşlar.

Garip gelen başka birşey de, eski oyunlarda hep FR ın logosu olurdu. Bunda yok.

Güzelim setting i bitirdi hasbro…

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"You don't need to understand and get the full experience like, 'I will know everything.'
You don't need that, you just need to roll with it, have fun. You fail? That's okay, that's also part of the story." 

Larian senior RPG designer Anna Guxens

❤️

kizillelma tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

spoiler lamayayim diye boyle yaziyorum, shar coven daki savas ebemi aglatti. anladiniz kimin savasi oldugunu. o kadar combat mobu koyulur mu lan oyuna. initiative once sen atarsan gene neyse de, bir de onlar baslarsa eyvah yani.  5 kerede falan yapabildim. mesele fail edecegini 3. turn de falan anliyorsun, her bir turn 10dk geciyor anasini satayim. 20dk sonra anliyorum reloadlamam gerektigini. (rakamlar abartilmistir)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sağ tarafta o combata giden bi yol var zıplayarak ulaşabildiğin. Ordan gittiğinde diploması seçeneğin kalmıyor ama çok daha kolay geçiyor combat. Zaten boss ve bombaları önemli, onu OTKledikten sonra gerisi dümdüz trash. Çok da zor olmayan bi perception check var ambushçuları da direk görüp combata kendin başlayabiliyorsun falan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrLevie, 13.01.2024 19:08 tarihinde dedi ki:

“Adamlar ne oyun yapmışlar ya” kafasından çıkamıyorum.

ilk acte yaklaşık 40 saat gomdum, yavaş yavaş explore ede ede… şimdi moonrise towersa geldim.

bir yandan arkadaşla multi başladık. Act 1den hala görmediğim yer çıkıyor ya

ben gale i act 2 ye gecerken donup aldim. defalarca onudnen gecmisim, farketmemisim portali 😛

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Larian bu cizgisini kaybetmezse Blizzard/Bethesda'yi sollayip oyuncularin kalbinde Valve ile farkli bir yere oturur (IP olarak). Umarim Sven finansal olarak satayim vs kafasinda degildir.

Ilerleyen zamanlarda turn-based RPG disina da cikabilirler labor of love adamlar direk.

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Divinity Original Sin 2 de cok cok iyi oyundu niye cellalendin. Bir tane daha boyle cikarirsa dedigim klasmana erisiyor bence. 20 yillik legacy dedigimiz Blizzard / Bethesda ilk yarattiklarin IP'lerini yiyorlar 10 senedir herhangi bir basarili oyun cikarmislari da yok. Hatta Blizzard icin WoW vanilla en son direk.

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yavas yavas zaten ben daha buyuk demedim. Su an en kritik noktadalar artik her turlu bilinirlige ve kaynaklara sahipler. Witcher 3 olmasaydi Cyberpunk boyle beklenti/ilk hayal kirikligi olmazdi gibi. Keza Bethesda.

Bir sonraki Larian oyunu ne olursa olsun, Blizzard/Bethesda gibi aylar onceden pre-order edilecek, beklenecek. O seviyeye, "mass" noktasina geldiler. Elbette TB disina cikmalari guzel olur hepimiz icin variety. Ben cizgisini bozmazsadan onu kastettim, herhangi bir alanda iyi is cikarabileceklerine inaniyorum.

Ustune Blizzard/Bethesda'dan en buyuk farklari public sirket/subsidiary olmamalari. Mobile oyun yapmayacaklarini, kaynaklarini bos harcayip IP lerin icini bosaltmayacaklarini biliyoruz ya da beklentimiz o yonde onu kastettim. GabeN'in Valve'yi elinde tuttugu gibi tutabilirse Sven super olur. Cyberpunk'un bile acele olma sebebi shareholderlardi buyuk olcude.

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adamlar TB yle başlamamıştı zaten. Divine Divinity hatırlarmısınız bilmem ama ultima, diablo arası baya çılgın ama sorunlu bir oyundu. Dragon commander diye rts leri falan da var.

Bunlar da normalde Spiders filan ayarında takılıyorlardı. İyi yatırımcı buldular deniyor…

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya larian ile gene cdp ile yapılan hata yapılmasın, ben kimsenin zerre sallamadığı ego draconis’i de oynamıştım. Bu aşırı yüksek beklentiye girilirse hayalkırıklığı kaçınılmaz. Larian gayet iyi ama 20 yıl boyunca devamlı yükselmediler, inişli çıkışlı. Larian ayrıca iyi iş yaptığı zaman bile derivatif bir şirket, inovatif değil. Genre şekillendiren şirketlerle aynı siklette olacak bir oyunları bugün hala yok.

sevilen birşeyin daha iyisini (iyisi kısmı tartışmaya açık olabilir, bazı şeyler ekliyorlar) yaparak başlayan ve öyle devam eden bir şirket, bunu da taaa divine divinity ile gözüme 20+ yıl önce girmelerine rağmen söylüyorum. Sonraki oyunlarında “püh bunlar da kötüymüş” diye hayıflanılmasın.

son üç oyun hariç hep real-time yaptılar zaten ilk 10 yıllarında. işin sırrı ama dragon age dialog sahneleri, diğer izometrik rpg yapmaya devam edenlerin farkemediğini farkedip oradan tavuğu esirgemediler. bravo ama cidden doğru şeye odaklanmak meyvesini verdi.

  • Tesekkurler 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herkes farkindaydi ama oncelikler oynanis agirlikliydi, butceler mutevaziydi. ne kadar mutevaziydi? insanlar bioware avamligindan nefes alabilmek icin cebinden para verdi, o kadar mutevaziydi. pc oyunculugunun oldugune dair yazilar esliginde cikan RPGler konsol odakliydi. mass effect'in PC'ye bir sene sonra ciktigini hatirlayalim, dragon age serisinin ne olarak baslayip neye donustugune bakalim. troika iki izometrik oyunun ustune odun vermeden vampire the masquerade: bloodlines gibi bir klasik yapti demek ki birileri bir seylerin farkindaymis. 

arcane tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten dragon age ve peşinden mass effect o rüzgarla sörf yaptı, izometrik rpg’ler efektif olarak birkaç yıllığına bitti kickstarter ile dirilene kadar. ama bu yıl gördüğümüz üzere izometrik gameplay üzerine yazı okutmak niche kalacak çünkü son 10 yılda çıkanların hepsi niche kaldı.

tek malı götüren dragon age dialog sahneli olan bu. oyunun viral olmasının sebebi zar veya dnd kısmı değil, gerçek insan modelleri alıp motion capturela dialog canlandırma, seslendirme kısmı. öyle olmasa son yıllardaki diğer düzine izometrik rpg’yi toplayıp hepsinden fazla sükse yapan bu olmazdı. youtube’un bana feedlediği bg3 videolarının hepsi dialog, combat değil.

farkında olsalar belki onlar da borç harç alıp bu riske girerdi. larian’dan daha deneyimli ve daha başarılı olmuş şirketler var izometrik rpg’lerde. ben çoğunun mainstream oyuncuya hitap etmeye çalıştığını bile sanmıyorum, nasıl yapılacağını düşünmek bir yana.

hatta dnd adaptasyonu olmak yerine daha streamlined bir sistem olsa belki daha da mainstream olabilirdi ama bu bile bu devir için hatırı sayılır başarı. infinity engine oyunlarının mainstream olduğu dönem çok geride kaldı çünkü. bundan sonra ne yaparlar bilmem ama insanlara ilgilerini cezbedecek karakter etkileşimi sundukları sürece bu ölçekte devam edebilirler. ama artık dialogun yüz mimikleri görünmediği uzaklıkta sahnelendiği bir oyun yapamazlar.

biraz indirgemeci görünüyor olabilir bu analizim ama rpg’lerin 25 yılın gidişatını inceleyince satışta ve popülaritede başarının trendi gözlemlenebilir ölçüde bu yönde. mainstream olmaya çalışırken shooter’laşmadan yapmanın da yöntemi.

niche olmak kötü birşey değil bu arada, sadık kitlesi var. ama “bize de finansman verilse biz de yaparız” diyenlerin doğru analiz etmesi lazım cezbedici faktörleri. çünkü halfling barbarların birbirini fırlatması satmadı oyunu. bugün mass effect’i de combatıyla hayırlamıyor kimse, karakter etkileşimiyle hatırlanıyor. bg3 de asterion, shadowheart sohbetleriyle hatırlanır ileride.

ben esas hala birinin mount & blade kopyalayıp üstüne dragon age dialogu kondurmamasına şaşıyorum. ilk akıl eden yok satacak kesin.

Sam tarafından düzenlendi
  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...