Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Epic Games Store exclusivity meselesi


Sam

Öne çıkan mesajlar

@razzRaziel

oyun başına düşen istatistik üzerinden o analiz YANLIŞ, basbayağı yanlış yani. oyun sayısı katlanarak arttı çünkü. yazdık detaylı. steam'in toplam geliri azaldı derse o zaman başka bir mesele. ama o da anormal olmaz çünkü çok büyük birkaç şirket ayrıldı steam'den. 3-5 indie'den ziyade bu büyük satış yapanlar esas buhar türbinünü çeviren. mesele steam'in iyiliği kötülüğü değil, şirketlerin yapmaya gücü yetiyorsa komisyon vermek istememeleri.

steam dediğini yapıyor halihazırda, şirketi listene koyuyorsun, o şirketin yeni oyunu çıkınca yolluyor bana e-mail. benim istemediğim şeyi niye yollasın, ne anlamı var? unsub yaparım diğer bütün store newsletterlara yaptığım gibi. bir tek steam'den unsub etmedim çünkü wishlist ve ilgilendiğim şirketlerin maillerini yolluyor sadece, işime yaramayan e-mail atmıyor.

divinity gibi oyun da yapsan yetmez ayrıca, satamazsın işte. satamadıkları için steam bu kadar popüler oldu. satabilen ancak böyle multi-stüdyo dağıtımcılar ea, ubisoft, actiblizz, zenimax gibi. onlar bile ancak çeviriyor kendilerini yani. esas larian gibi devlerin steam'e ihtiyacı var. bir de onun store'unu takip edeceğiz neyi ne zaman çıkarmışlar, ne zaman indirim yapmışlar, ruhumuz duymaz. ben şahsen origin, uplay filan bile açıp bakmıyorum ne indirim var, ne çıkmış. gözden ırak, gönülden de ırak.

steam'e nasreddin hoca hikayesindeki "hoca eşeğ bindi, çırağı bindi, ikisi de bindi, ikisi de indi" hikayesi gibi. ne yapsalar sevmeyen çıkıyor. yeni oyunların hepsine izin versen sorun, vermesen başka sorun. low effort denip geçecek oyunları bir kefeye koysalar o zaman da başka sorun, burada milletin sevip oynadığı oyunların hatırı sayılır kısmı low effort benim için, hangisini koyup hangisini atacaksın yani. steam halihazırda pc'nin de facto oyun store'u haline gelmişken apple gibi beğenmediği oyunları ölüme mahkum etmesi yaratıcılığı zayıflatır, önceden de yazmıştım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Steam'den memnun olamyan steam'de satmasın zaten. Tabii ki herhangi bir sebepten böyle bir tercih yapabilir. Ama yani bakıyorum Amazon, Play store gibi örneklere bir kalite filtresi koymak yerine her şeyi bulundurmaya daha çok önem veriyorlar. Bu tek model değil ama işleyen modellerden biri de bu.


Xenus'un yazdığıyla alakasız ama söylemeden geçemeyeceğim benim son on yılda oynadığım en iyi oyun Return of the Obra dinn'di. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4 dakika önce, goldbären dedi ki:

steam forumlarında ağlıyorlar

niye? çünkü bunlar, bunlar var ya bunlar, steam dev'i olduğu gibi oyuncuyu da sömürdü. ama bunlar anlar mı? allah bunlara bir göz vermiş ki sadece şişmanı görür. YA BİRAZ DA BENİM AÇLIKTAN KIVRANAN DEV'LERİMİ GÖRSENE. görür mü? görür mü? GÖRÜR MÜ? sevgili kardeşlerim. siz hiç merak etmeyin, eski gaming devri bitti, sağır sultan duydu, bir bunların kulakları duymadı, gözleri görmedi.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Sam

 

abi o istatistik yanlış değil average oyun geliştirecek adamlara yapılan sunum. average adam (ya da oyunun çok ilgi çekeceğini düşünüp daha çok satış yapma olasılığı olan adam da yine average datayı esas alır indie ise) bu dataya bakar. çok takip edilen veya milyon satmış developerın yeni oyunu istatistiği kendi için kirletir. her ne kadar aynı pazarı paylaşsalar da ligleri farklı aaa stüdyolarla (ya da hit olmama olasılığını & en kötü satış ihtimalini düşünür). average oyunları ne kadar oyuncuya ulaşabiliyor nasıl ilgi topluyor bu önemli indie yapımcı için. sen steam'in satışları azalmadı derken halihazırda çok satan yapımları da dahil ediyorsun ki bu yapımlar zaten 20 sene önce de çok satardı. aynı şekilde hiç satmayacak parazit çöp oyunları da istatistikten çıkartıyor. buhar türbinini kim çevirmiş ona bakmıyor. 

eğer oyunun iyiyse babalar gibi satarsın kendi sitende. minecraft microsoft'a geçmeden önce sadece kendi web sitesinden satıldı. minecraft o tabii ki satacak dersin ama taa java demosuyla sitesinde tanıtılırken ve kimse bilmezken de yine kendi sitesinde satılıyordu, orada büyüdü yani (veya Mount & Blade, To the Moon, and Cave Story, bunlar da böyleydi). onun dışında da çok gördüm kendi sitesinde satış yapan, bazıları aynı zamanda steam'de de satıyorlardı ama forum konuları oluyordu oyunu yapımcının sitesinden alın da daha çok kazansın diye.

%30 vermek yerine %5'e masrafla kazandığın parayı %35 arttırıyorsun direkt.

divinity isterse satar ama istemez. bilinirliği ve marketing bütçesi varken steam daha karlı olur onun için. riske de giremez çünkü 100 tane çalışanı vardır. çünkü business yapıyorlar. çünkü publisher'ı var. o yüzden verdiğin tüm örnekler de bu şekilde, bu adamlar business yapıyorlar oyun değil. indie dediğin adam en başta publisher'a bile hayır demiş, steam'e de diyebilir malzeme sağlamsa, en azından ilk başta.

https://www.positech.co.uk/cliffsblog/2018/11/23/selling-games-direct-from-your-website-in-2018/

 

aslında strateji şu, en başta self distribution(ya da genelde patreon ile, orası da %5) ile paranın çoğunluğunu kendin kazan (steam'de düşük satış nedeniyle zaten görünürlüğün olmayacak, seni bilenler de sitenden alıp destek olacak), oyun popüler olduktan sonra istersen steam'e çıkar (bu yeni kural nedeniyle gg olabilir araştırmak lazım), hızlı başlangıç ile zaten steam'de çoğu yeni oyuncu tarafından duyulup kazancını arttırırsın.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

49 dakika önce, goldbären dedi ki:

ahahah @Sam iyiymiş bu

meme generatorlar sağolsun, bir resim bin nasıhate bedel bazen. ?

@razzRaziel

"oyun başına düşen istatistik üzerinden o analiz YANLIŞ" demişim, istatistiğe birşey söylemedim. doğrudur veya yanlıştır, ondan bağımsız dediğim. o analiz, o sonuç çıkmaz o veri üzerinden. anlattım neden ama gene anlatayım madem: arz exponential artarken talep aynı miktarda artmıyor, oyun başı ORTALAMA gelir düşmek zorunda istatistiki olarak. bundan "steam popülaritesi zayıfladı" diye bir sonuç çıkarılamaz.

veriden kimi/neyi çıkardı diye birşey yok tweet'te, hangi kritere göre neyi çıkartmış? bunları da verin madem bizim orada görmediğimiz birşeyi biliyorsanız.

ha bunlar bir kenara, steam'de olmak exclusive bir tercih değil. gaben şart koşmuyor. istiyorlarsa öbürlerine de koydursunlar kendilerini. bir tek epic "ya onla ya benle" diyor. diğerlerinin başka koşulları var, steam en özgür. zaten o yüzden en çok oyun orada var. yıllar önce bunun sohbeti çok döndü, hatred vardı mesela kimse kabul etmedi fox news'e malzeme olmaya korktuklarından.

babalar gibi satsınlar madem mani olan mı var? steam henüz popüler değilken, hatta açılmadan önceki günler unutuldu galiba. epic babalar gibi pc'yi bıraktıklarını duyurmuştu. isteyen istediği yerde satar zaten göbekten bağlı değiller steam'e. %5 masrafla %35 mi arttırıyorsun? o nasıl hesap öyle anlamadım. yapsınlar madem avanaklar mı? yoksa hayal ürünü mü o hesap?

isterse yapar ama istemez? bilinirliği ve marketin bütçesi var ama steam daha karlı? cidden anlamıyorum şu anda ne diyorsun, koptum tamamen yani. nedir bunun mantığı? bu kıstaslara uygun oyunlara sahip şirketler zaten ayrıldı steam'den önemli oranda, kendi store ve launcher'larını başlattılar. ve bayağı da çöpler yani, uplay oyunu oynuyorum şu anda, bayağı iddialı kötü. %60 indirimi kaçırmasam steam'de alacaktım.

neyi tartışıyorsun şu noktada cidden anlamadım, isteyen epic'e defolsun, isteyen kendi satsın yani tutan yok kimseyi. steam'de olmamakla daha çok para kazanacaklarsa buyursunlar denesinler şanslarını. konsol veya mobil oyunuysa zaten %30 ödüyorlar otomatik. pc exclusive developer'ların kepenk kapattığı günleri ben unutmadım şahsen. korsanın herdaim teknik olarak mümkün olduğu platformda ucuz ve katma değeri yüksek oyun satışı yapılabiliyor yapılamıyor mu, şirketlerin iş yapması için ana olay bu. indie adam babalar gibi yerel ücretlendirmeyle indirimli satıyorsa oyununu iş yapar. yok batı ülkelerinin başkentlerine göre fiyatlandırma yapıyorsa gg.

ayrıca dev %30 bonus alsın diye neden ben alacağım hizmetten %30 eksilteyim, vakıf mı işletiyorum ürün mü satın alıyorum? aynı fiyatta steam'deyse gene orada alıyorum, shift+tab'e basıyorum oyunda bütün sosyal medyası, komünitesi, workshop'u, ss'leri vs herşey elimin altında. biz mi ayakta tutacağız müesseseyi, iyi o zaman yemeksepeti'nden sipariş vermeyeyim, telefon açayım her defasında, menüyü telde söylesinler ben de telde adres, yol tarif edeyim her defasında. aman komisyon vermesinler ben ömrümden harcarım np.

https://www.techspot.com/news/77775-epic-games-unreal-tournament-reboot-project-dead.html

tanıyın işte bu şirketin geldiği hali. epic'i haritaya koyan oyunu pre-alfa sokakta bıraktılar. bu adamları 10 yıl övdüm ben forumda hep, uo'ya başlayıp burada hala takılma nedenim bile sanane'deki ut oynamamdır. ama işte fornite parası tatlı geldi, babalarını sokağa koydular.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence tek çözüm batı-doğu olarak steam'in bölünmesi. curated aile müessesi, low comission avrupai batı store'u, birde ffa doğu pakistani steam. ?

@Sam pati'den 2 kişi oynayan var. süper eğleniyorlar. 1000 butthurt steamcinin spamına tercih ederim. steam review varken de sale topic'i açıp, ne alak diye patiye yazıyorduk hani.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

curated = walled garden

aile müessesesi = tencent ortaklığı

low comission = 0 katma değer, buy&download

valla ben de pati'denim, süper eğleniyordum fo76'da. ? foruma da tek sorduğum sanırım couch coop ps4 oyunu oldu, normalde belli kişiler hariç zevkim pek uyuşmuyor forumun geneliyle. wow/cs/moba takılıyor forum genelde.

serbest piyasa işte, isteyen istediği yerde takılsın. bu dediğime aykırı eden tek şirket ise epic.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dünya düzeni değil. apple, google düzeni o. pc hiçbir zaman walled garden olmadı.

hayır aile müessesesi iddian temelsizdi, onun için tencent ortak dedim.

katma değeri son kullanıcıya oluyor, kapitalist şiştikçe şişen publisher'lar yerine.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

walled değil zaten giriş de beleş, kullanım da. üstüne açık büfede her hafta tazelenen oyunlar var. pc ekosisteminin bir parçası doğdu. steam gibi pc'i agar.io'daymışcasına sindirip steam == hatta > pc kafasına bürünmedi. bu yüzden diyorum zaten hepsinin daha iyisi var modding için nexus, community için discord vs.

aile müessesini TECAVÜZ GÜNÜ tarzı oyunlar olmadığı için yazmıştım.

son kullanıcı için bi fark yok. duygusal bi göbek bağınız var kesemediğiniz dsdf

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, Sam dedi ki:

%5 masrafla %35 mi arttırıyorsun? o nasıl hesap öyle anlamadım. yapsınlar madem avanaklar mı? yoksa hayal ürünü mü o hesap?

neyse boşver sen baya taraflı bakıyorsun zaten, bi de oyuncu gözüyle daha çok. en azından şuna cevap vereyim bunun cevabı direkt evrensel.

steam'de 100$ ürün sattığında yapımcının kazancı 70$. ama onun yerine self distributionla %5 cut ile 95$ kazanç. 70$'dan 95$'a %35 artış demek.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyuncuyum, oyuncu gözüyle bakıyorum. dev olsam dev gözüyle bakarım. objektif olmamı gerektiren birşey yok yani jürilik yapmıyoruz sonuçta. yıllarca bob koticki neden bombaladık burada? adam hissedarlarını düşünüyor yani onun yaptığı da kendi açısından doğal.

ben de ona epic exclusive olan kickstarter oyunlarına verilen en popüler cevabı vereyim:

sıfırın %35’i gene sıfır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 saat önce, razzRaziel dedi ki:

divinity isterse satar ama istemez. bilinirliği ve marketing bütçesi varken steam daha karlı olur onun için. riske de giremez çünkü 100 tane çalışanı vardır. çünkü business yapıyorlar. çünkü publisher'ı var.

divinity self published by based larian =p

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...