Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyunlarda Fotorealizm


GERGE

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici

Bu noktaya gidiyoruz gibi görünüyor. Siz ne dersiniz bilmem ama kesinlikle istemiyorum ben bunu. Fazla gerçekçiliğin kaçış aktivitesini öldürdüğünü düşünüyorum. Breath of the Wild grafiklerini buna bin kere tercih ederim.

Gran Turismo gibi oyunlarda ancak yeri olabilir bence fotorealizmin. Çoğu oyun türünde olmasın lütfen.

Ne dersiniz bilmem.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye istemeyelim ki.. yani bir sebep bulamadım ben, grafik realize olması bakımından.

Bence oyunların gerçekten oyun gibi kalması lazım orada problem var ? Hani oynanış bakımından bahsediyorum. Gerçekçiliğe yaklaştıkça o oyun olmaktan çıkıyor. Aşırı akıllı yapay zekaya sahip düşmanlar veya gerçek arabadaki tepkiyi veren yarış oyunları gibi. Ben gerçek hayatta yapamadığım şeyleri yapmak istiyorum zaten oyunda. Eline bir silah alıp 10 kişinin arasına gerçek hayatta da dalamıyorum evet ama oyunda bunu yapabilmem lazım çünkü oyun yani eğlence ? Fazla arcade oyuncuyum galiba.

stormeagle tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

game-engine'ler Ciné-engine devşirmeye başladı. 2018-2019 GDC'de Unreal ve unity için sinemada nasıl kulanılabilinir, nasıl kullanıyoruz gösterimleri yapıldı hep. Fotorealizm bunun için önemli.
 

ama sim'lerde, heavy rain/Hell's blade gibi yapımlarda, spor oyunlarında, bazı realistic fps'lerde çok da güzel olur yani ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçipde RDR2'yi yada GTA5'i toon grafikle oynamak ne kadar kötü olacaksa, Zelda, SF gibi oyunları da fotorealizm ile oynamak o kadar gıcık olur. Her oyunun kendine göre art stili vardır. O oyun bu şekilde art kullanır bu oyun şu şekilde art kullanır. Kimse kimsenin artına karışmaz. 

Ayrıca fotorealizm konuları konuşulunca nedense insanların tepkisi "her oyun bu grafikte olacak. o zaman eh kaka olur oyunlar" oluyor. 

Her geçen gün 3D render ve texture olarak fotorealizm'e daha da yaklaşıyoruz ama kaç jenerasyondur pokemon aynı. O yüzden çokda şey etmemek lazım bence. Konu kilit

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mükemmel olmuş. yapılması ve yapılabilmesi gerekli, artstyle bambaşka bir olay. teknik olarak mümkün olduktan sonra gidersin o imkanı istediğin yönde kullanırsın. taşın çatlakları yerine anime kızın yüz hatlarını kusursuz eğimde yaparsın vs.

esas sorun son yıllarda bu kaynakların çoğu oyunda over-engineered tasarımlar için kullanılması. karakterlerin kostümlerinden gereksiz aşırı aksesuarlar ve detaylar. sonra gidiyorsun ortamda dibine girince hala zayıf bir sürü nesnenin hatları vs.

unreal motoru her yeni video çıkardığından cidden aşıyor kendini 20 yıldır. gene takdir ettirdi cidden. düşünsenize şöyle bir blade runner oyunu filan.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

unreal engine'lik bişi yok ya orda. quixel(videonun kanalı) hayvan gibi 16k 8k texture'lu scan asset satan bi mağazaya sahip. aynı zamanda bu texture'ları material haline getiren programları falan var. yani o taşlar objeler vs zaten direkt motora koymadan photorealistic görünüyor. sen alıp unreal'a da koysan unity'ye de koysan biraz ışıklandırma teknolojisiyle gerçekçiliği elde ediyosun. 

bunların asset'ler geçen sene de unity'nin book of the dead demosunda kullanımıştı. 

 

gerçekçilik tabii ki olsun, Breath of the Wild'ı geçtim en toon oyunlar bile artık fiziksel ışıklandırmalı materialler(pbr) kullanıyor. ya çıkacakları sistemlerden ya da daha geniş kitlede çalışabilmesi için kısıtlı kaynak nedeniyle ulaşamadıkları gerçekçiliği artstyle'a yönlendiriyorlar. yoksa Breath of the Wild'da çoğu oyundan çok daha gerçekçi fizikler var yani. yani yapımcının gerçekçiliği hedeflememesi gibi bir durum yok.

 

ha bence photorealistic overrated. asıl es geçilen ve gerçekçiliği daha damardan hissettirecek şey fiziklerin gelişmesi. ama milletin gözünü boyamak için hep grafikler ön planda tutuluyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...