Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

GOTY 2018 (PC)


tomkat

Öne çıkan mesajlar

E hani listede Kingmaker derler adama. Gerçi alpha stage release bile şu haliyle GotY olmasına engel orda büyük hata yaptılar ama deadfirela falan karşılaştırınca fersah fersah ötede bi oyun. Zaten ilk 5 act falan bugsız, sırf ordan 2 deadfirelık gameplay çıkıyor lel. Daha oyunu bitiremedim ama millet hala isyanlarda end game için.

Honorable mention Kingdom Come : Deliverance. Bunun da sıkıntısı difficulty curve ün tam oturmaması, o keyif veren çulsuz henryden TERMİNATÖRe dönüşme çok hızlı oldu item availability nedeniyle. Bu tür open world oyunların underrail benzeri bi item restrictive sisteme ihtiyacı var suspension of disbeliefi de katletmeyen. Ama bildiğin orta çağ bohemyasında bandit kesip sülün avlama queyfi paha biçilemez




Yine de bu yılın hatta yüzyılın binyılın galibi belli

Daesu said:

https://i.imgur.com/BpBtAKK.png


Bastım oyumu acımadım. GAEM OF CENTURIEZ (tu) (tu)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

tomkat said:


ghostu iptal etme nedenleri piyasaya boktan oyun surup, musterilerin guvenini kaybetmemekti.

bu dediklerin yine degistirmiyor firmanin tanimini

firmalar para kazanmak icin yaratilan olusumlardir

diger olusumlar hayir kurumu/indie falan oluyor

yonetmen olayina gelince, o dedigin yonetmenlerin yuzde 90'i indie, oyun sektorunde de oldugu gibi istedigi urunu sanat/kisisel proje, vs icin yapan da var


bana gore game of the decade Kentucky Route Zero'dur ama bak bakalim kac kisi ismini duymus oyunun.

bu adamlar senin dedigin amator ruhla calisiyor ama firma bile degiller.




Dediğin görüş bugün oyun piyasasının %99'unu, 90'larda %70'ini kapsıyordu.

Hatan bunu %100 gibi kabul edip lanse etmen.

Belli başlı firmaların geçmişini biraz takip eden ve bu işin endüstriyelleşmeden önceki yüzünü görecek kadar uzun süredir ilgilenmiş bir bakış açısıyla bakmak lazım ama. Evet para kazandırmasa kimse bu işi yapmaz oturup firma kurmaz, ama tek odağı para kazanmak olmayan firmaların rahat görülebildiği bir dönem vardı oyun piyasasında.


Hangi endustrilesmemesinden bahsediyosun anlamadim

Once atari vardi ve tekel olduktan sonra pazari bokla doldurdugu icin nasil olsa millet aliyor diye endustriyi tek baslarina cokerttiler. Tam su anki oldugu gibi. Sonra nintendo geldi ve kaliteli oyunlarla piyasayi tekrar canlandirdi ama telif hakkidir, lisanstir anasini aglatti milletin ve senelerce piyasayi domine etti. 90 larda bildigin hardware fiyatina kutulu oyun aliniyodu. Id software’in 3dfx ile anlasmasi vardi tipki simdi oldugu gibi. Hangi firmalarmis hayir icin calisan 90larda lucas arts mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cokomantis said:

bi de tomkat "firmaya niye bağlanıyorsunuz" derken, öbür taraftan tribünde maç izleyip kırık bira şişesiyle adam yaralayan falan biri çıkar umarım fghsdj



Evet dijital fanboylugu anlayamadigim icin kesinlikle manuel fanboy olmaliyim

Ayrica fenerbahceliyim ama yaptigim destek evde giymek icin terlik ve forma almaktan ve kirk yilda bir denk gelirse bulundugum sehirlerdeki deplasman macina gitmeye calismaktan oteye gecmiyor yani

Bira sisesi kirinca cebime giren bisey yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

goldbären said:

içekaçıkantis'e karşı kendini niye savundun ki

adam r6 falan oynuyor ve en iyi gunplay diyor buna


Hayir artik o kadar kisisele baglandi ki olay, neden fanboysun diyince sanki sahsina hakaret edildigini dusunuyorlar. insanlar eskiden sadece oyunlari konusurdu, fanlik yapmak isteyen quake mi daha guzel unreal mi diye tartisirdi. Sonra developer fanboyluugu cikti blizz mi dover valve mi

En sonunda firma fanboylugu ve daha kotusu firma calisanlari fanboylugu cikti.

Oyun haberlerinin %70’i ya controversy ya da firma calisanlari hakkinda dedikodu

Cok dejenere bi sektor haline geldi artik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tomkat said:

Hangi firmalarmis hayir icin calisan 90larda lucas arts mi?


Rewendorun orda anlatmak istediği quarterly reports için, boarda ve shareholderlara başarı gösterip prim alabilmek için oyunları boktan hale getirmeyi göze alan firmalar daha azdı, hatta belki de yoktu. Yoksa kimse amme hizmeti için oyun yapmıyor, ama oyun dünyasından alakasız yöneticilerin insafına kalan oyun daha azdı.

Hani bi C&C için (o vidyolar falan) , bi Myth serisi için diablo için, tüm Black Isle oyunları için falan harcanan emek ayrılan bütçe yapılan müdahale belli, sektör çok büyüyünce finans ve üst yönetim ne kadar devreye girip el attıysa, halka arz olan conglomerateler ne kadar süreçlere girdiyse ettiyse o kadar sıçızladı oyunlar. Şimdi de peak sıçız yaşıyoruz işte.

Eski blizzard bilmiyor muydu mobil pazarının büyüyeceğini, candy crush kaç yıllık başarı hikayesi. De işte adamların mottosu banane ben yaparım pcye oyunlarımı satar kazanırımdı. Şimdi actiblob boardu geliyor diyor ki mobil pazarında para çok, siz ekiplerinizi buna yönlendirin. Çaresizce blizzconda gidip rezil oluyorlar.

Owlcat bile devrim niteliğinde bi oyun yaptı, publisher baskısı nedeniyle alpha stagede oyun çıkardı piyasaya. Çünkü oyun ruhundan anlamayan, ne de olsa patchler yine satarız yeter ki 3. çeyrek raporlarında satışlar artmış görünsün shareholderlar mutlu olsun diyen adamlar alıyor kararları. 2000ler sonrası başlayan bi süreç var tabi yeni değil (arcanum, kotor2) ama izole vakalardan sektör sorunu haline geldi. Bethesda misal evet en aşağılık köpek firma ama en azından kendi "üstün zekalı ve zevkli" müşterilerinin ne istediğini bilir, onlara yönelik oyunlar yapardı. Şimdi onlar bile faillıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E tamam axe ben de onu diyorum, her zaman icin endustriydi ama oyun sektoru, sadece piyasa bu gunku gibi onursuz ve ahlaksiz degildi. Tek fark o zamanlarda internet rezalet oldugu icin polished urunler suruluyodu piyasaya millet bug dolu oynayamiyoruz diye dava acmasin diye. Simdi bitmemis urunu deadlinedan patlamayalim diye nasil olsa patchleriz mantigiyla piyasaya suruyolar. Eger internet 90larda da bu kadar gelismis olsaydi yine bug ve micro transaction dolu oyun oynardin emin ol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi planescape torment ın, baldurs gate in falloutun, ne bileyim half life ın yapım hikayelerini ve üst yönetimin müdahale (etmeyiş) yöntemlerini falan okuyunca o dediğinin aksini düşünüyorum ben. Bilmiyorum tabi belki developerlar da pembe nostalji gözlüklerini takıp taraflı anlatıyorlar ama sektör bu kadar büyümeden önce "by gamers for gamers" daha genele yayılan bi mottoydu. Şimdi o mantle yalnızca indielerde kaldı

https://c1.staticflickr.com/3/2846/9457353732_4302426e7f_o.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

90'larda, 2000'ler basinda yari indie firmalarin uzerinde calistigi 2 elin parmaklarini gecmeyen izometrik rpgler yapilmis olmasi kaideyi degistirmiyo maalesef. 3-5 tane torment, icewind dale, baldur's gate vardiysa 900 tane red alert ve half life klonu, onlarca tomb raider, vs piyasaya suruluyodu

eskiden de dejenereydi sektor ama sadece ellerinde internet gibi bi imkan yoktu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

tomkat said:

Hangi firmalarmis hayir icin calisan 90larda lucas arts mi?


Rewendorun orda anlatmak istediği quarterly reports için, boarda ve shareholderlara başarı gösterip prim alabilmek için oyunları boktan hale getirmeyi göze alan firmalar daha azdı, hatta belki de yoktu. Yoksa kimse amme hizmeti için oyun yapmıyor, ama oyun dünyasından alakasız yöneticilerin insafına kalan oyun daha azdı.

Hani bi C&C için (o vidyolar falan) , bi Myth serisi için diablo için, tüm Black Isle oyunları için falan harcanan emek ayrılan bütçe yapılan müdahale belli, sektör çok büyüyünce finans ve üst yönetim ne kadar devreye girip el attıysa, halka arz olan conglomerateler ne kadar süreçlere girdiyse ettiyse o kadar sıçızladı oyunlar. Şimdi de peak sıçız yaşıyoruz işte.

Eski blizzard bilmiyor muydu mobil pazarının büyüyeceğini, candy crush kaç yıllık başarı hikayesi. De işte adamların mottosu banane ben yaparım pcye oyunlarımı satar kazanırımdı. Şimdi actiblob boardu geliyor diyor ki mobil pazarında para çok, siz ekiplerinizi buna yönlendirin. Çaresizce blizzconda gidip rezil oluyorlar.

Owlcat bile devrim niteliğinde bi oyun yaptı, publisher baskısı nedeniyle alpha stagede oyun çıkardı piyasaya. Çünkü oyun ruhundan anlamayan, ne de olsa patchler yine satarız yeter ki 3. çeyrek raporlarında satışlar artmış görünsün shareholderlar mutlu olsun diyen adamlar alıyor kararları. 2000ler sonrası başlayan bi süreç var tabi yeni değil (arcanum, kotor2) ama izole vakalardan sektör sorunu haline geldi. Bethesda misal evet en aşağılık köpek firma ama en azından kendi "üstün zekalı ve zevkli" müşterilerinin ne istediğini bilir, onlara yönelik oyunlar yapardı. Şimdi onlar bile faillıyor


Abi ağzına sağlık, tam anlatmak istediğimi çok güzel yazmışsın (tu)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...