Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starfield


pattisliborek

Öne çıkan mesajlar

razzRaziel, 31.08.2023 00:19 tarihinde dedi ki:

ulan yine para harcattılar ya.

çok pis ikilemde kaldım 10'u gibi şehir dışına çıkacağım için. 7'sinde oynasam yetmez, sonrasına bıraksam taa ay sonu millet bokunu çıkardıktan sonra oynucaktım. o yüzden premium'u almak zorunda kaldım 1'inde başlar 1 haftada suyunu çıkartırım.

iade ettim ya bunu kendime yediremeyip sdf.

muhtemelen norm haline gelicek erken oynamak isteyenler daha çok para versin şekliyle, çorbada tuzum bulunmasın. çok piç bi davranış çünkü.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dynun, 01.09.2023 11:09 tarihinde dedi ki:

bg3 sana ne yaptı ya ahaha karsilastirdigi oyun/firma/butce ye bak.

Starfield bütçesi o kadar büyük ki Sam e de iyi ödeme yapmislar

ya cidden inanılmaz şimdi discord'da 3 SAATLİK tartışmadan geldim.

1 aydır forumda bg3 konuşuyorum, sadece bg3 oynuyorum ve aldığım cevaplar "bg3 sana ne etti" ve "bg3'ü sevmiyorsun, genre'ı sevmiyorsun" (bu discord'dan). ya ben larian'ı ismi bilinmiyorken ilk oyunlarını çıktığında oynuyordum, adamlara taa o zamandan beri sadece sevgim var. bg3'te çok eğleniyorum, beğeniyorum, seviyorum.

ama larian indie dev filan değil uzun zamandır. 400 kişi çalışmış bg3'te, starfield'da 500. ama buna rağmen de kıyaslama yapmıyorum, dediğim ve ısrarla anlaşılmayan şu:

teknik sınırlamalar var, bir de tasarım öncelikleri var. larian da herşeyi aynı anda sınırsız yapmaya çalışmıyor. çifte standart uygulanmasın, her oyunun bu sınırlama ve önceliklere göre hazırlandığı varsayılsın. bg3 devleoper da haziran'da "tek şehir yaptık biz de inanamadık" diyordu, tek şehir çıkmadı 3-4 parça çıktı. bu bir dert değil ama. orada dert değilken burada dert oluyorsa o zaman bu yaklaşım tutarsız.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla Sam katilamayacagim. Su oyun benim hayal oyunum ve iyi olmasini herseyden cok isterim. Ama 7-8 yildir ugrasilan ve oyun dunyasinin en buyuk butceli yapimcilarindan olan Bethesda bana development boyunca zaten cok durust davranmadi. Yalan soylemedi belki ama vague gecistirdi.

Bana gidip 1000 tane planet var exploration var o var bu var deme o zaman. Uzay temali bir open world rpg de belli seyleri manual yapmayi istemek cok zor degil, skyrim de uzaktaki dag a giderken load ediyor olsaydik hosumuza gider miydi. Teknolojik olarak da bunu yapamiyorsan belirtirsin biz boyle bir yolu tercih ediyoruz diye sesimi cikarmam. 
 

Oynamadan haksizlik etmemem gerekiyor farkindayim ama benim icin onemli olan 2-3 seyi tamamen es gecmeleri uzdu. Ben planet arasi manuel ucus gibi zaten scientifically sacma seyler istemiyorum. Ama su 1000 planet sacmaligi zaten ilk gunden beri birseylerin palavra oldugunu gosteriyordu. 
 

Eger daha skeptic reviewlari izlerseniz procedural generationun bile nasil palavra oldugunun soyluyorlar ama onu gormedigimden yorum yapmak istemiyorum. 
 

Yutabileceginden fazlasini cigneme tabiri bethesda icin cuk oturmaya basladi son yillarda, bana da bu oyun tam oyleymis gibi geliyor. disclaimer ben zaten preorder ettim illa ki oynayacagim. Ama begenmedigim seyleri de acik acik yazarim onumuzdeki gunlerde.

Benim Bethesda ile ilgili son yillardaki derdim oyunun kabasini bi halledelim de modlar zaten cozer kafasi. Bunu yaparken de ayni engine ayni altyapiyla hic risk almiyorlar. Oyun baya Fallout gibi oynatiyor deniliyor, bilmiyorum.  
 

BG3 2-3 yildir early access te az cok ne oldugu belli olan bir oyun. Burada asiri kapaliydi bethesda ben belli seyleri yapamadiklarini veya yapmamis olmalarini zaten bekliyordum da firma ve Todd guven vermiyor. Oyun su acidan digerlerinin uzerine baya koydu diyebilecegimiz birden fazla sey olmali space reskini disinda. Aa en az bugli Bethesda oyunu diye review saksakligi yapmak komedi. Rockstar daki gelisimin yarisi su firmada yok malesef 20 yildir. 
 

 

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne desin adamlar "hala loading var binaya girerken" mi desin? larian da el kadar mezarlık odasına, mağaraya girerken seamless geçemiyor yani. bunlar büyük dert edilecek şeyler değil. bunlara takılan insanların birşey oynayamaması lazım. olmasa daha iyi olur mu? elbette ki. deal breaker mı? değil.

gezegene gemi sürülemiyormuş yani bütün hayalim oydu diyen insanın aradığı oyun nms zaten bu değil. siz ne anladınız bilmiyorum ama ben outer world'ün geniş kapsamlısını düşündüm, yazmışımdır. orada jpg üstünde çizgide yürüyordu gemi, uzay yolculuğu oydu.

scope çok geniş, dar scope'lu oyunları kendi alanlarında yenmesi bekleniyor. öyle birşey olsa zaten kapatsın diğer bütün stüdyolar kepenkleri. dialogda en iyi dialogluya denk olsun, exploration'da en iyi exploration'a denk olsun, gunplay'de en iyi gunplay'e denk olsun. birleştirelim ya da bütün stüdyoları tek bir oyun yapsınlar, herkes ready player one'daki gibi onu oynasın.

mesele "todd yalan söyledi" ise bg3 başlığında da larian'ın söylediği yalan var yazın başından kalan. kimsenin çıkıp "ya bu yalanmış" dediğini görmedim. ben de demedim çünkü dert edilmeye değecek birşey değil. başka sorunları var, yeri gelince eleştiriyorum çünkü scope'larının dahilinde, yapabilecekleri birşey. "köprüye tıkladım load ekranı çıktı, hani çıkmayacaktı" bunlardan biri değil.

ben de sf'yi eleştiririm zaten şimdiden dikkatimi çeken 1-2 şey var ama kendim iyice baktıktan sonra yazacağım. oyuna yakıştıramıyorsam eleştiririm. sıkıntı yaratıyorsa, keyif kaçırıyorsa eleştiririm.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi şey dicem, load yapması falan problem değil aslında cidden, onu bi yere kadar kabul edebilirim de önceki sayfada şey yazıyor, "uzakta dağ var, gidiyosun, sınıra geldi diyor load ediyor pat dağ yok çünkü procedural generate ediyor"

eğer bu doğruysa bu çok ciddi bi problem. tamam teknik limitasyonları falan anlıyorum, bi yere kadar da katılıyorum, sonuçta bu limitasyonların olmadığı tek oyun Star Citizen, o da çıkamıyor bu sebeplerden ötürü. Hayvan gibi tech lazım bunun için okey ama generate ettiğin play area'nın sınırları ötesindeki görsellere uyarak sonraki area'yı generate etmek çok da zor bi şey olmasa gerek. Zira Elite Dangerous'ta gezegene yaklaştığın zaman gizli bir loading geliyor ve seni yeni bir generate edilmiş alana atıyor fakat gezegene uzaktan baktığında gördüğün şeyleri generate ediyor oyun. Ben dev bir krater gördüysem ve o kratere inmek istiyorsam oraya yaklaşıyorum, gizli loading geliyor ve uzaktan gördüğümün detaylandırılmış hali generate oluyor. Bunu da 7 milyon dolar bütçeli oyun yapabiliyorsa Starfield da yapabilir. 

Mesela bu konuda No Mans Sky çok hilekar. Gezegene uzaktan bakıyosun, böyle kırmızı bi yer görüyosun, oraya yaklaşıyosun, hop o kırmızılıktan eser yok. Tamamen random bi şey generate ediyor. O yüzden ben NMS'yi "loadingsiz tüm gezegenlere inilebiliyor" klasmanında görmüyorum. Ben uzaktan baktığımda gördüğüm şeye yaklaşabilmem lazım, load etsin sorun yok, procedural generate etsin ona da okeyim. ama gördüğüm şeyden başka bi şeyle karşılaşmak kabul edilebilir değil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Xenocide ben yazdim onu, kendi tecrubem degildi ama yanlis anlamadiysam her defasinda her indigin yerde tekrardan yeni bir mini map yaratiliyor ama asil reviewi gorursem koyarim. Ikinci kez ayni yere indiginde o dag orada mi veya yaklasabiliyor musun, orayi belki yanlis anladim. Planet seed i tek, ama gordugumuz terrain herseferinde yeniden yaratiliyor gibi anladim. Ayni yere iki kez inersek bir once gordugumuzden farkli bir terrain gorecegiz gibi anliyorum ben.

benim icin de baya onemli o nokta.  

Sotto tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

performans kötü mesela bunu söyleyebilmek için oynamayı beklememe gerek yok. engine kaynaklı mı bilmiyorum ama açık alanlarda bu kadar sıkıntı yaratmaması lazım oyunun. segmented alanları tolere ederim ama bu görüntülere bu performans bence oturup "birşeyden kısalım da neyden kısalım" dedirtecek noktada. artık engine mi ayarlanır, yoksa harita mı, ne yapılır onların düşünmesi lazım. bethesda oyunları her çıktıklarında ağır ama oblivion zamanı gibi benchmark olarak kullanılacak durumda değil artık.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neyse ben biraz negatif girdim ama oyunun atmosferi fena olmayacak gibi geliyor sanki bakalim. Exploration kafamdaki gibi degil o belli oldu, en azindan outpost sistemi heyecanlandirsin. Yoksa combat soyle vurus hissi soyle tarzi bir oyun olmadi benim icin hic bir zaman. Onun icin bu kadar uzay temasi kasmaya gerek yok zaten. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu oyun için bethesta AMD ile anlaştı. Bu sebeple nvidia kartlarında sorunlu olacaktır. Bilerek ve isteyerek. Ayrıca DLSS bir mod'dan öteye gidemeyecektir çünü yine AMD ile anlaşması var. Bu tarz salak anlaşmalar, tüketiciyi yıpratmak dışında bi işe yaramıyor. AMD'si olmayan "dur lan bu oyun için RX 6xxxx alayim" demiyor. Hele bizim ülkeler gibi doların yüksek olduğu yerlerde düşüncesi bile yapılamıyor. Sırf bu olaydan ötürü pc'de oynamıcam oyunu. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bazı arayüzler biraz uyuz olmuş, direkt konsola göre yapmışlar. research lab'de falan itemlara bakarken imleç diğer itemlara değip değiştiriyor falan. bi de lütfen butona basmak için basılı tutma olayını seçenek olarak sunsunlar ya en uyuz olduğum şey.

gemiye girip çıkarken binalara girerken falan loading olayı baya low tech, hadi gezegeni geçtim de. bu arada önceki düşündüğüm gibi değil gezegenin istediğimiz noktasına inebiliyoruz. angarya iniş kalkış animasyonları muhtemelen aşırı bayacak bi 10 saat sonra ama loading çakıyordur diye tahmin ediyorum.

yüz ifadeleri yukardaki gibi kötü değil. en azından ilk bi kaç saat, ilerde procedurala girince görücez.

1080ti herşeyi ultra açıyor ama hafif mouse lag var özellikle combatta hissedilen. kablosuz non-gaming fareden dolayı da olabilir bakıcam.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...