Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 76


Caladorn

Öne çıkan mesajlar

  • 4 hafta sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...

steam'e gelmesinin şerefine oynadım, lvl 20'e kadar gözlemim şu şekilde oldu:

- oyun motoru cidden çooook demode kalmış. 2006'da oblivion çıktığından beridir aynı oyun motorunu kullanıyorlar sanırım. teknik arkaplan ne kadar değişti, onu bilmem mümkün değil tabii ama altyapı ve üstüne inşaa edilenler 2006'dan kalma grafikler ortaya çıkarıyor. oblivion da dönemi şartları için bile ağır downgrade yemişti çıkarken. modern işlemleri uygulamaya çalıştıklarında da motor patlıyor haliyle.
- düşmanların line of sight'ları aşırı problemli geldi bana. açık mekan olsun, kapalı mekan olsun farketmiyor, aynı sıkıntılar her yerde karşıma çıkıyor. duvarların arkasından veya sniper mesafesinden beni farkeden düşmanlarla başlıyoruz. bir düşman farkedince, çevresinde çok geniş bir alanda bulunan diğer düşmanlar da farkediyor. bir anda 3 kat boyunca tüm düşmanların arka arkaya koşmaya başladığını duyuyorum. tüm binayı tek seferde öldürmek zorunda kalıyorum, sonra geri kalan her yeri boş şekilde dolaşıyorum.
- sadece düşmanların line of sight'ı değil, yapay zekası da duvara toslamış durumda. beni aramak için katlar boyunca koşturan ve pat pat sesler çıkaran düşmanların, aralıksız üstüme akmasını bir yana koyuyorum. karşımda gördüğüm düşmanın bana saldırmaması, duvarlara ve köşelere takılan düşmanlar, düşman seslerinin çok yanıltıcı bir şekilde çıkması, duvar arkasından beni görebilen düşmanlar felan iyice can sıkıcı. oyunun zorluğundan ziyade bu başarısız kodlamalara karşı mücadele etmek zorunda kalıyoruz.
- fallout 4'te sevmediğim scrap sistemi aynen korunmuş, bunca zamandır da hiç geliştirilme gereği duyulmamış. tamam ilk başta ilginç bir sistem gibi duruyor da, bir süre sonra, sadece tek bir ürün üretmek için gereken X componentinin binlerce çıktığı sırada, her şeyi üretip her şeyi tamir etmek için gereken adhesive gibi componentlerin nadir eşyalar gibi çıkması sadece boş grinding sarmalının içinde kendinizi bulmakla sonlanıyor.
- customizing hoşuma gitti. istediğin havada bir görüntü oluşturmak için fazla beklemek veya uğraşmak zorunda kalmıyoruz. tabii daha power armorlu kısımlara gelmediğim için, oralarda bu dış görünüşleri çöpe atıp sadece metal yığınlarıyla savaşmak tek çare mi olucak bilmiyorum, ama başlangıç için oluşturabildiğimiz karakterlerin zenginliği doyurucu geldi.

sonuç olarak...
oyun ilk çıktığından beri çok değişti diyorlardı da anca bu kadar olmuş demek. ilk 20 level boyunca tutorial bölümü oynuyormuş gibi hissettiriyor. sürekli training camplarda takılmaca.
ancak Fallout 4 seven kitlenin bu oyunu bayıla bayıla oynayacağını düşünüyorum. IGN'nin Fallout 4'e 95'i çakarken bu oyuna 50 vermesine neden olacak kadar bariz bir fark yok ortada. Fallout 4 yeni campaign'i gibi düşünerek oynayınca aslında aynı tadı (veya tatsızlığı) veriyor.
Fallout 4'e GOTY'i dayarlarken bu oyunu "worst game ever" şeklinde tanıtmaları bana saçma geldi açıkçası.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

9 saat önce, Bone dedi ki:

- düşmanların line of sight'ları aşırı problemli geldi bana. açık mekan olsun, kapalı mekan olsun farketmiyor, aynı sıkıntılar her yerde karşıma çıkıyor. duvarların arkasından veya sniper mesafesinden beni farkeden düşmanlarla başlıyoruz. bir düşman farkedince, çevresinde çok geniş bir alanda bulunan diğer düşmanlar da farkediyor. bir anda 3 kat boyunca tüm düşmanların arka arkaya koşmaya başladığını duyuyorum. tüm binayı tek seferde öldürmek zorunda kalıyorum, sonra geri kalan her yeri boş şekilde dolaşıyorum.

- fallout 4'te sevmediğim scrap sistemi aynen korunmuş, bunca zamandır da hiç geliştirilme gereği duyulmamış. tamam ilk başta ilginç bir sistem gibi duruyor da, bir süre sonra, sadece tek bir ürün üretmek için gereken X componentinin binlerce çıktığı sırada, her şeyi üretip her şeyi tamir etmek için gereken adhesive gibi componentlerin nadir eşyalar gibi çıkması sadece boş grinding sarmalının içinde kendinizi bulmakla sonlanıyor.

mesele hiçbir zaman sadece los değil ki detection için, skyrim'den beri sesi de takip ediyor düşmanlar, binaya girip koşarsan hemen duyarlar. stealth'teysen ayakkabılar ağırsa/skill düşükse gene duyarlar. hep böyleydi 10 yıldır, thief designer'ı getirmişlerdi o yaptı işte. gayet de makul.

adhesive için kauçuk yetiştirince fo4'teki gibi, sıkıntı olmuyor. oyunun zaten craft üzerine kurulu sandbox oyunlar kitlesini sevenler için yapıldığı en birinci günden itibaren söylenmişti.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...