Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Destiny 2


DarkC1oud

Öne çıkan mesajlar

applev0dka said:

mokoko said:

applev0dka said:

200 lira girmedi son anda teğet geçti


girdi girdi hemde 250 girdi ps'e aldık diye :(


Darısı monster hunter worlde artik :)

Onu ilk gunden alicam sanirim


ben pek beğenmedim o oyunu. japon anime tipli karakterlerden ve vuruş hissi olmayan oyunlardan hoşlanmıyorum hiç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun yeni oyun, zaman vermeyi ogrenin. Adamlar konsolcu, PC master race. Vizyonlari yetmemis PC'ye gecerken olay bundan ibaret. Oyun tabiki casual geliyor su an herkese ama zamanla aradaki makasi acacak adamlar. Prestige yapmanin anlami sadece kozmetik olmaktan cikacak, bu adamlarin kendi aciklamasi zaten. Ama siz zaman vermiyorsunuz, sans tanimiyorsunuz. Adamlarin iyi niyetini gormezden geliyorsunuz. Yapmayin bunu, yapici olun yikici degil.

Destiny 2 inanilmaz potansiyelli bir oyun. FPS ve RPG tarzi sevenlerin WoW'u olabilecek seviyede potansiyelli. Becerebilecekler mi gorecegiz ama destek olmadan, counter productive yorum spamlayarak ne gamer community ne de game producer olarak kimsenin bi bok elde edemeyecegi kesin. O yuzden nasil olmamasi gerektigini yazmak yerine ne istediginizi yazin adamlara official forumda. Adamlar ilgileniyor ve dinliyorlar.

Kisacasi paticikte destiny 2 gommekle insan anca kendi rahatlar. Ben bilmiyor muyum sanki gommeyi? Bir siz mi goruyorsunuz eksikleri? Yapmayin yahu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
applev0dka said:

böyle oyunlar firmalara ders olsun dicem ama önce oyunculara ders olmalı..

çok yüksek potansiyelli oyun aptalca para hırsı yüzünden piç edildi.
biraz da oyuncular kendine gelse, doğru tavır koymayı iradeli olmayı öğrense piyasaya çok rahat şekil verebilir.


Esas sorun developperlarin vizyonsuzlugu. Para kazanma hirsindan cok ne yapacaklarini bilememe durumu var adamlarda. Zaman verip izleyelim bakalim gorelim demistim, zaman veriyoruz ama adamlarin getirecekleri yenilikleri okudukca icim aciyor. Gercekten bu kadar mi goremez bir developper neyi ne yapmasi gerektigini oyunda? Goremiyor demek ki. Acikcasi bu benim icin bardagi tasiran son nokta oldu sanirim, uzun suredir adam gibi developperlarin urettigi her acidan kaliteli bir oyun oynayamadi insanlar, gecen hafta tamam dedim madem ben bu oyun isini cok seviyorum, madem hayatimi verdim oyunlara bugune kadar, e egitimim de var konuyla ilgili, neden dedim ben bu islere girip bir bakmiyorum. Bunun uzerine once Turkiye'de ki universitelerle iletisime gectim, game design bolum baskanlariyla gorusmeler ayarladim, bilgi ile gorustum, yarin bahcesehir universitesi ile gorusecegim, bakalim bu ise bir yerinden girip nerelere kadar gidebilecegim. Umarim bu uzun yolculuk keyifli olur da en tepelere kadar zorlarim, forumlara okunup okunmadigi belli olmayan mesajlar yazmak yerine elimdeki potansiyeli kullanmamin zamani gelmis gibi duruyor cunku...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olm oyunun patlak olduğu zaten belli, çıkmadan da yazdım çıktıktan sonra da yazdım. Hatta hayatınızda oyun mu oynamadınız bile yazdım yani ama burada mehler, sen anlamazsınlar döndü. Bu ufak zümrede bile bir şeye körü körüne bağlanıp saçma sapan savunanlar varken bunu bütüne yaydığınızda devlerin bir şey yapmasını beklemek saçma. kaldı ki oyunda %0.1 bile potansiyel yok olm hala neyin potansiyeli allasen. Baştan oyunun kendisi yanlış zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun potansiyeli ilk oyunun getirdigi guvendi. koylu usulu ABI OLMAMIS YEAAA diye elestirilirsen yerin dibine itina ile batiririz :P

destiny 2 nin problemi cok kisa 3 maddede ozetlenebilir

a- ilk oyunun live teamin 3 senede ilk oyuna kattigi burun quality of life patchlerini, mekanik degisiklikleri hice sayip sifirdan, oturup oyunu isleten takima danismadan devam oyunu cikarmak

b- bungie isminin arkasina saklanip gereksiz ego kasip "en iyi biz biliriz beheeeey, oyuncu kimki? agliyorlar ilerde alisirlar, anlamio bu sigir oyuncular bizim mukemmel gelistirme formulumuzden"

c- reward sisteminden gameplaye her konuda komunizm simulatoru gibi davranip hardcore oynayan kitleyi kacirdi. pvp yi casual scum uzerinden dengeler isen, iyi oyuncunun parlamasinin onune bariyer cekmeye kasarsan bu adamlar oyundan sogur. twitch donemi cok daha tehlikeli bu, senin oyununu en boktan zamanda supportlamis, en eski ve en cok izlenen streamer bile gidip monster hunter oynayip streamliyorsa gecmis olsun denir artik.

ne MTX var dikkat edin nede actiblobun dahil olmasi. bungie cok rahat ilk ay oturup toparlayabilirdi, guzel bir vizyon one koyabilirdi ama kibirine yenik dustu. oyunu oynayan oyunculardan cok daha iyi bildigini ve en dogrusunun bu oldugu konusunda israr edince batti.

TLDR

dead franchise
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laurelin'e katiliyorum, toparlanabilecek bir oyun anlamsiz kararlarla kaybedildi. Uzucu bir durum tabi cunku oyunun motoru ve teknik olarak alt yapisi basariliydi, gorsel olarak zaten kendi tarzi olan, kaliteli muzikleri ile butunlugu saglayip ambiansi basarili sekilde hissetirebilen bir oyundu destiny 2, ama statlarin yuzeyselligi, oyunun yanlis sekilde rewarding yapilmaya calisilmasi, casual insanlar zevk alarak oynasin diye gerek gameplay olsun gerek item elde etme olsun ayarsizca basit yapilmasi, bunun yaninda item ve stat konusundaki berbat alt yapisi ile kendi kuyusunu kazdi. Prestige'i "farkli renk" olarak algilayan bir developper team var oyunun arkasinda, belkide gercekten bunu gorur gormez notu verip gecmek lazimdi boyle oyun release eden developperdan bir yol olmaz diyerek ama o da yargisiz infaz olacakti, bekleyip gelismeleri gormeyi daha uygun bulmustum. Bekledik gorduk, maalesef olmuyor, olacak gibi de durmuyor bu vizyonla...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kitleler ne yiyorsa onu itekliyor adamlar, grafikleri süper olsun yapım kalitesi üst düzey olsun beklentisine giren sizlerde hata. EA gibi actiblob gibi ubi gibi mali tabloların süreçlerden daha önemli olduğu ve çıkış tarihinden lootboxlara tasarımcıların değil muhasebecilerin karar aldığı oyunlarda kaçınılmaz son vasat oyunlar olacak hep.

Mesela Laurelin burdaki baş suçlulardan biri, Mass Effectler de dahil olmak üzere son dönemde mega-major corpların ruhsuz oyunlarından defalarca dili yanmasına rağmen gitti aldı, buyers remorsela hepsini ilk günlerde öve öve bitiremedi, sonra bitirme tezi ayarında eleştirilerle her birini yerin dibine soktu. Hiç de dönüp vay ben nettim vay ben naptım deme ihtiyacını görmedik. Ayakkabı alır gibi impulse buyla AAA+++ oyun alırsanız sonuçları bu oluyor.

Ha bi dk hakkını yemeyelim şimdi o bile gidip starwars : p2wfront u almamıştı. Alıp bide üstüne savunma kavaslığını denoda gördük sadece.


Güzel oyun istiyorsanız piranha bytes gibi, obsidian gibi, milyor çeşit indie gibi daha bağımsız firmaların oyununa bakacaksınız. Aman bu buglı ben oynamam, medyada adı geçmiyor zaten uğraşamam, aman grafikleri 2015ten kalma elimi sürmem diyenlerin hepsine destiny2ler fallout4ler battlefrontlar no man skylar müstehak.

https://assets1.cdn-mw.com/mw/images/gallery/gal-wap-slideshow-slide/[email protected]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben verdigim paraya gocunmiyorum ya, oyunlarin battigini popcorn ile izlemek bile benim "oyun oynama" tecrubemin bir parcasi artik

internette oturtulmus bir gereksiz hype-linc kulturu var, ya oyun daha cikmadan batiriliyor yada yere goge cikariliyor, ortasi kalmadi bunun sosyal medya denen bok yuzunden. ortada olan fikirlere tahammulu kalmadi insanlarin siyaset olsun, sivil hak mucadeleleri olsun, filmler olsun vs vs

ben once oynayip sonra elestirmeyi seviyorum ama el surmiycegim oyunlarda var

for honor misal, pvp oyunu diye cikti ama p2p bazli bir netcode u gordumu MTX circlejerkine katilmadan bes kurus vermem dedim, gorduk oyunun nereye geldigini :D sen pve modu olmayan, games as a service olarak cikarttigin oyuna gidipte p2p netcode yazarsan, 2017 de hala dedicated server kurmaktan kacarsan gomerler yani

fallout 4 ayni sekil release oncesi gereksiz yuklenildi, release sonrasi ise serinin en kotu oyunu olucagini gormek icin 3-4 saat oynamak yeterli idi. prensip bazinda degil yasattigi tecrube bazinda elestirmek daha saglikli o yuzden


ha offtopic olcak belkide yeni konu acmaya degicek birsey degil bu senenin en patlak oyunu. tabiki crapcom imzasi ile hemde marvel/disney ortak yapimi :3

https://i.imgur.com/QCAXa9F.jpg

TLDR olayin ozeti

release den once marveldan gelen anlamsiz MCU yu on planda tutun istekleri yuzunden ne kadar inkar etselerde 20 yildir oturmus rosterin icine sicildi. MCU karakterleri on plana konurken wolverine, magneto gibi kult karakterler rosterdan cikartildi. lisansi alirsak dlc ile koyarsiniz kafasi, bunun yaninda art stylein icine ettiler, bi onceki oyunun basarisindan sonra hele tuz oldu baya


mvc3 roster:

https://kokutanalec.files.wordpress.com/2017/06/cssmvc3.jpg

MVCI roster:

https://i.imgur.com/ZoUTBgi.jpg

bi onceki oyunun baya baya basarili bir artstyle i vardi misal

http://cdn4.twinfinite.net/wp-content/uploads/2017/06/marvel-vs-capcom-3-phoenix-screen-10.jpg

MCU ya benzesin diye onunda icine ettiler

https://www.technobuffalo.com/wp-content/uploads/2017/04/[email protected]

ustune senelerdir oturmus karakterlerin icine ettiler, chunli misal tam topkek

https://i.imgur.com/v9eoHQB.jpg

oyunu butun turnuvalardan cektiler veya listelere giremedi bile, gameplay nooblarda oynasin diye bok edildi cunki.

tam bir crapcom klasigi

https://orig00.deviantart.net/ecf5/f/2010/265/7/1/crapcom_by_aoimaru2-d2za34x.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Kitleler ne yiyorsa onu itekliyor adamlar, grafikleri süper olsun yapım kalitesi üst düzey olsun beklentisine giren sizlerde hata. EA gibi actiblob gibi ubi gibi mali tabloların süreçlerden daha önemli olduğu ve çıkış tarihinden lootboxlara tasarımcıların değil muhasebecilerin karar aldığı oyunlarda kaçınılmaz son vasat oyunlar olacak hep.

Mesela Laurelin burdaki baş suçlulardan biri, Mass Effectler de dahil olmak üzere son dönemde mega-major corpların ruhsuz oyunlarından defalarca dili yanmasına rağmen gitti aldı, buyers remorsela hepsini ilk günlerde öve öve bitiremedi, sonra bitirme tezi ayarında eleştirilerle her birini yerin dibine soktu. Hiç de dönüp vay ben nettim vay ben naptım deme ihtiyacını görmedik. Ayakkabı alır gibi impulse buyla AAA+++ oyun alırsanız sonuçları bu oluyor.

Ha bi dk hakkını yemeyelim şimdi o bile gidip starwars : p2wfront u almamıştı. Alıp bide üstüne savunma kavaslığını denoda gördük sadece.


Güzel oyun istiyorsanız piranha bytes gibi, obsidian gibi, milyor çeşit indie gibi daha bağımsız firmaların oyununa bakacaksınız. Aman bu buglı ben oynamam, medyada adı geçmiyor zaten uğraşamam, aman grafikleri 2015ten kalma elimi sürmem diyenlerin hepsine destiny2ler fallout4ler battlefrontlar no man skylar müstehak.

https://assets1.cdn-mw.com/mw/images/gallery/gal-wap-slideshow-slide/[email protected]


Yazinin bir coguna katiliyorum, ancak biz oyunu alinca uretici amacina ulasmis olmuyor bunu unutmamak lazim. Kopyamizi sattik oh mis degil yani olay. Sustained cash flow olmadan hicbir oyun ayakta duramaz, durmaya calisan da content ekleyemez, tirt olur kalir zaman icinde, diablo gibi bir franchise bile ne hale geldi AH kapandigi icin kazanmayi hesaplayip ve fakat kazanamadiklari para yuzunden.

Bu konu bizi lootbox'a getiriyor. Lootbox konusunda da muhasebeciler karar veriyor denmis, esasinda tasarimci bunun ortasini rahatlikla bulabilir biraz vizyon sahibi ise ama olay cift yonlu dusunebilmekte. Sadece iyi oyun yapayim diye dusunen adamin ortaya koyacagi is gercek dunyada para kazanmayacagi icin utopyadir, ancak sadece para kazanayim diye microtransaction'ini ayarlamaya calisan oyunun da gelecegi destiny 2 gibidir. Dunya siyah ve beyazlardan olusmuyor, gri bolgelerde gitmeyi beceren yurur gider, siyahta ya da beyazda direten de kendi kaybeder.

Ben de diyorum ki adam gibi derinligi ve dengesi olan oyun dizayn edip, dogru seyleri microtransactionda satarak hem sustain para kazanilir, hem de duzgun icerik uretilip oyunun omru uzun vadeye yayilir, yayilabilir. Yeter ki vizyonu olan, oyunun communitysinin ihtiyaclarini anlayan, oyundaki yapisal hatalari sip diye fark edip bunlarin duzeltilmesi konusunda fikirler sunan, oyuncularin en temel duygularini triggerlayabilecek birileri oyun uretsin.

Yine destiny 2'den ornek vereyim. Sen oyuna mobility resilience recovery koyup bunlarin ikisinin etkisi ufak tutup birini buyuk tutarsan sen kotu tasarimcisindir zaten, bunun lootboxin arkasindaki muhasebeciyle ilgisi yok henuz. Daha konu oraya gelemeden batiyor oyun, benim duzeltmek istedigim nokta da tam olarak bu. Bunun gibi bir suru ornek var destiny 2'de. Ama sadece destiny de degil baska oyunlar da bu var. Katiksiz son yillarda cikan bircok AAA oyunda bu tarz goller yeniyor. Bu gollerin musebbibi muhasebeci degil, ustelik bu goller yendigi icin oyun siciyor, oyun sicinca muhasebeci para kazanamiyor, zincirleme reaksiyon yani bunlari birbirinden ayirmak mumkun degil.

Keske insanlar hype'la oyun almasa diyoruz, bilincli olsa diyoruz ama bunun olmayacagi ortada. Bu olmasin diye devletler ugrasiyor, bilinc artmasin ki mevzu cikmasin diye. Sistemin tersine gitmeye de gerek yok zaten. Sistemin icinde bir guzellik yaratabilir miyiz ona bakmak lazim. Bana hem muhasebecinin hem de oyuncularin mutlu olabilecegi bir oyun yaratilabilir gibi geliyor, cunku biliyorum ki bir is iyi ise zaten para kazanir, ekstra ittirmelere kaktirmalara kanirtmalara gerek kalmaz. Iyi is demek de sisteme uygun ve kaliteli icerik sunabilen istir benim gozumde. Sadece kaliteli is ya da sadece sisteme uyan degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nihlathak said:

Acikcasi bu benim icin bardagi tasiran son nokta oldu sanirim, uzun suredir adam gibi developperlarin urettigi her acidan kaliteli bir oyun oynayamadi insanlar, gecen hafta tamam dedim madem ben bu oyun isini cok seviyorum, madem hayatimi verdim oyunlara bugune kadar, e egitimim de var konuyla ilgili, neden dedim ben bu islere girip bir bakmiyorum. Bunun uzerine once Turkiye'de ki universitelerle iletisime gectim, game design bolum baskanlariyla gorusmeler ayarladim, bilgi ile gorustum, yarin bahcesehir universitesi ile gorusecegim, bakalim bu ise bir yerinden girip nerelere kadar gidebilecegim. Umarim bu uzun yolculuk keyifli olur da en tepelere kadar zorlarim, forumlara okunup okunmadigi belli olmayan mesajlar yazmak yerine elimdeki potansiyeli kullanmamin zamani gelmis gibi duruyor cunku...



bu paragrafi yilin mesajina aday gosteriyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...