Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

oyun grafiklerinin gelişimi


Bone

Öne çıkan mesajlar

Bone said:

Feamer said:

yanlış hatırlamıyorsam, hl2 nin başarılı yanı, hl1 i oynadığın makinede oyunu akıcı olarak oynaya bilmen ve grafiklerin hala güzel gözükmesiydi


yanlış hatırlıyorsun, alakası yok.


850 mb harddiskli IBM'imde 320x240 oynamıştım hl1'i. kurabilmek için windows hariç herşeyi silmem gerekmişti. pehey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi realism her zaman istenilen ve iyi sonuclar doguran birşey değil ya.

Hani çizerler için de çok söylenir, oyunlar çok hızlı bir şekilde expressive art'a dönüştügü için mevzunun stylized olma durumu var.

Asıl önemli olan yapılan oyunun creative ögelerinin kendi içlerinde consistent olması. Onların toplamıda oyunun estetigini belirliyor zaten. Hani kendi dünyası için çok daha gerçekçi ve "graphic" olabiliyor mevzu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

gercekten daha farkli demeyeyimde
daha iyi

mesela soyle dusun bi insan surati var bide fotografi var
ve bakarak grafik olana gercek diyosun daha gercekci gorundugu icin

var mi bole bisi


şu epey var gerçekçi olması için o kadar çok detay incik boncuk ekleniyor ki normal foto yanında sönük kalıyor baya.

http://www.creativebloq.com/illustration/examples-photorealism-10135012
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

gercekten daha farkli demeyeyimde
daha iyi

mesela soyle dusun bi insan surati var bide fotografi var
ve bakarak grafik olana gercek diyosun daha gercekci gorundugu icin

var mi bole bisi


neden olmasın? olabilir tabii...

insan derisi hücrelerden oluşuyor. ancak deriye baktığımızda hücreleri tek tek göremiyoruz, bunların birleşimi bir örtü şeklinde kaplıyor üstümüzü.

daha fazla kıl, daha fazla gözenek, daha fazla kırışıklık ekleyebilirsin.

bu detayları fotoğrafta yeterince belirgin göstermek için, iyi bir makine, ayarları doğru yapacak bir fotoğrafçı, ve çekilen fotoğrafı minimum oranda compress edecek bir image formatı lazım.

çekilebilecek standart bir insan yüzü fotoğrafından, çok daha "gerçekçi" durabilen bir grafiği oyuna yapmak mümkün.

burdaki esas sıkıntı, ışıklandırma tekniklerinde bitiyor. normalde gerçek hayatta güneş ışınları ve odanın ışığı, her yerden yansayıp yüzümüze yansır. bunu bilgisayarda yapması zor. gittikçe daha iyiye gidiyor tabii de, yine de o "yapay" görüntüye sıkışıyor bir şekilde...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

xunn cok hakli bu arada
bide o poly olayinda blizz biraz fazla iyi sanirim, adamlarin buyun oyunlari oyle cunku bu sayedede dandini pc lerde calisabilio falan
yani 2004 te cikan wowu 2006 da aldigim ekran kartsiz dandini macbook betterla rahat rahat oynuodm mesela

ayyy lmao

nesi fazla iyi lol, en kötü büyük bütçeli grafikleri yapan şirket mütemadiyen sc1'den sonra. "stylized" geyiği işte ölçek gereği 8-shit yapamayıp da grafikleri dandik olarak kıstas ve kıyaslamadan geçirtebilmenin yegane yolu şu anda. toy story gibi yapıveriyorsun, kimse eleştirmiyor çünkü 'stylized'. d3 çıkınca gördük nasıl 6-7 yıllık grafiklerle, anigif background'larla çıktı oyun. gerçek anlamda değişik bir stil denemeye çalışan çok az oyun var.

wow 2002 grafikli olduğu için normal yani oynanıyordu. ondan önce çıkıp da onu grafik olarak yokeden mmo'lar vardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla sam, yetenekli biriysen polygon kasmadan çok ta güzel grafik yapabiliyorsun shaderınla textureınla.
polygon olayı nooblar ıcın bıraz aslında.

Mesele carttoon grafik veya stylized olayı degil ki, mesele az poligonla guzel seyler cıkarabilmekte, bu yüzden yüksek performans alıyorsun herhangi bir pc de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzel şeyler dediğin nedir yani, bilizort filansa grafik olarak güzel bir oyunlarını oynamadım dönemine göre sc1'den beri. wc3 belki biraz. en son overwatch ultra ayarlarda pixel pixel tabelalar uzaktan. masalar konsollar köşe köşe. ona güzel diyorsan değil zaten pixar filmi gibi oyun aramıyorsan özel olarak. yüksek performans alırsın zaten teknik olarak eski grafik yaparsan zor birşey değil.

"ben sevdim" denirse eyvallah ona lafım olamaz da objektif olarak güzellik konuşuyorsak 'stylized' basınca kafadan güzel olmuyor hayır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok demek istedigim soyle bisi
2 tane araba modeli yapıyorsun.
ilki fazla polygonla diğeri az polygonla, sadece 2. yapan artist aynı zamanda texture da biliyor shaderda biliyor.

2. si 1. siyle aynı güzellikte, çünkü texture çalışan arkadaş yetnekli.
Örnek bulsamda gösterebilsem.

yani daha çok poligon daha iyi grafik kesinlikle değil, sadece model yapan arkadaşın tembelliği.

bak mesela, texture özellikleriyle low poly vs high poly örneği.


Yani aslında, texture yeteneğinle fazla polygon varmış gibi yapabiliyorsun modelini, buda oyunun kasmamasına sebep veriyor.

zor iş ama texture artist iyiyse low polyde gayet güzel grafik output verebiliyor.

patide modelingle uğraşan arkadaşlar var, görüpte bahsedebilirler bu muhabbetle ilgili.


http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/266963_367010970057889_1979841288_o.png

https://jazzon3d.files.wordpress.com/2008/12/rock02.jpg
Sam said:

güzel şeyler dediğin nedir yani, bilizort filansa grafik olarak güzel bir oyunlarını oynamadım dönemine göre sc1'den beri. wc3 belki biraz. en son overwatch ultra ayarlarda pixel pixel tabelalar uzaktan. masalar konsollar köşe köşe. ona güzel diyorsan değil zaten pixar filmi gibi oyun aramıyorsan özel olarak. yüksek performans alırsın zaten teknik olarak eski grafik yaparsan zor birşey değil.

"ben sevdim" denirse eyvallah ona lafım olamaz da objektif olarak güzellik konuşuyorsak 'stylized' basınca kafadan güzel olmuyor hayır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyuna oturan grafik = grafik gibi grafik.

world of warcrafttan sonra çıkmış zibilyon tane mmo genre oyun denedim ama hiçbirisi yanına bile yaklaşamadı görsel kalite olarak. ne conanlar geldi ne riftler, aionlar geçti ama world of warcraft'ın o smooth, yumuşak ve yağ gibi akan grafik/gameplay hissiyatı tek oyunda yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark bu senin dediğin low polygon değil ki. direk olarak her modelcinin yapması gereken bir şeyi söylemişsin.

cgi için high polygon bir dürbünün 10 milyon poligondan oluşması, low polygon da aynı dürbünün 100bin poligondan oluşması anlamına gelse de,
oyunlarda bu biraz daha farklı.
zaten mümkün olduğunca az poligon kullanman gerekiyor performans için. gidip de her dürbüne bir milyar poligon bassan, bi de view of distance'ı %100 yapsan, supercomputer bile getirsen kaldırmaz onu :D

sam'in dediği high polygon - low polygon olayı şöyle bişi...

eğer sen, o yıl elinde şunu yapabilecek teknolojiye sahipsen:

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_folder_media/K5TGVFJATGED1391792056583.jpg

onun yerine gidip de şunu yaparsan:

http://www.3dtotal.com/admin/new_cropper/tutorial_content_images/1187_tid_34.jpg

bize gelip "çok sanatsal oldu çok güzel grafik oldu" diye yutturmasınlar, özellikle pixar grafikleri aramıyorsan
felan demiş.

ki bu konuda haklı bence. gidip quake 1 gibi karakterleri 20-30 polygon ve düşük texture boyutlarıyla felan yaparsan, 10 sene önceki pc'ler bile kaldırır o oyunu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...