Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 4 #3


Sam

Öne çıkan mesajlar

Tps fps izo vs fark etmiyor ki, izometrik değilse rpg değildir diye bi idda da yok kendi yeldeğirmenlerinizle savaşıyorsunuz. Ama estetik tercihten de öte combatı nasıl tasarladığına göre değişiyor kamera açısı, ve tps/fps yaptığın anda dandik fps aksyon kombata kayıyor.

Bak DA:Originse mis gibi izometrik seçeneği vardı, combatı da serinin sonradan gelen dandini oyunlarından ilerdeydi. İsteyen konsol garabeti aksyon gibi de oynuyordu. Bak witchera (gerçi alpha male karakter olduğu için bakamıyorsunuz zuahahahha LEL) dandini aksyon combatı hep 3rd person zorlamasından kaynaklanıyor. Bethesda zaten fps/rpg hibridi nasıl yapılmazın kitabını yazdı her iterasyonda biraz geriye giderek, New Vegasın bile sistemi mehti.

Güzel grafiklere itiraz yok, bütçe-grafik ne kadar ekmek o kadar köfte işi. 3rd person exploration koy üstüne mis gibi TB olur envai çeşit RTwP/AP based sistem var onlardan biri olur adam gibi izometrik combat koy. Diğer türlü stratejik elementi yok ediyorsun combattan. Ha fps mi yapacaksın shooter mı istiyorsun illa, skill based damage / hit% koy en azından (bkz bloodlines).

İzometrik grafiklerle fallout4 de mis gibi oluyormuş ama combat oyundaki problemlerin son sırasında falan olduğu için çok da göze batmıyor. Stratejik elementi beceremeyen TB rpglere yetemeyenlerin izometrik istemeyüüüüüzzz diye ağlaşması normal tabi, onlar tek tuş AWESUM gençliği çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

stat+perk demedim zaten
perkin içine yedirilmiş bi stat sistemi var
eskiden stat ayrı perk ayrı skill ayrıydı
çok zorluyosun sam

bu
http://phasmatishaunt.com/wp-content/uploads/2013/01/Fallout-2-character-creation-screen.jpg
eşit değildir
https://s3-us-west-1.amazonaws.com/shacknews/assets/editorial/2015/10/Fallout_4_Perk_Poster_web.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öncelikle burada en gıcık olduğum şey böyle oyunları yerli yersiz yeren tiplerdir. pillars'ta çok yapıldı mesela inciğini ciciğini çıkaranlar resmen beğenmemek için yer arayanlar falan.

fallout 4'ü pek rpg geçmişi olmadan falan oynayan birinin beğenmesi çok normal. wastelands'de dolaşıyosun, keşfediyosun falan. bunlar cezbedici.

ama mesela bütün falloutları oynamış biri olarak bu oyunu nasıl savunabilir biri anlayamıyorum. yermek için değil hakikaten anlamıyorum.

-yan questler resmen sıkıcı. aynı questi map değiştirerek vermesi başta olmak üzere, git-al-getir gibi birsürü quest var. eski oyunlardaki gibi nerdeyse walkthrough baktıracak bir iki quest olsa fena mı olurdu. hadi yıl 2015 walkthrough baktırmasın da en azından diyalog yoluyla falan çözülsün.

-konuşarak birşeyleri değiştirme, oyunun akışını az birşey de olsa değiştirme hissiyatını yaşayamıyosun. zaten konuşacak çok insan da yok.

bunlar dışında birsürü şey var tabi. ama daha yoruma daha açık şeyler o yüzden dahil etmedim. örnek vermek gerekirse, power armoru direk vermesi, çok alakasız yerlerde konuşmaya başlayan companion, kapalı yere girince loading gibi ya da beni çok darlayan voice acting gibi.

bunlar etkilememiş olabilir ama şu ilk 2 madde baya etkiledi beni. yani sam'i anlayamıyorum özellikle. bu kadar rpg geçmişi olan birinin böylesine rpg'den uzak bir oyuna GOTY demesi nedendir anlayamıyorum.

ilk kez fallout oynayacak adam tabi ki hasta olur bu oyuna çok normal. ama yıllarını rpglerle geçirmiş biri şu oyundan bir rpg olarak nasıl tat alabilir anlayamıyorum?

süper bir shooter, çok eğleniyorum oynarken gerçekten ama rpg hissi alamıyorum. yani bu iki şeyle GOTY yapabiliyorsak oyunları anca o zaman.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

revangelis:

stat değil o, special! stat değil!

koyuna abdurrahman çelebi de desen gene koyun. skill'e perk desen de gene skill olarak çalışıyorsa skill. oyunun mekanikleri belli. new vegas'ta 25 yaptığınız lockpick'le burada birinci seviyedeki lockpick birebir aynı çalışma şekli olarak. aynı şekilde "small guns %25 boostluyorum" diyen perk de efektif olarak ilave bir skill puanı gibi çalışıyor. geçmişte fallout oynamışsanız bunları zaten anlamış olmanız lazım. şekilciliğin anlamı yok hani.

black-ice:

yüz kere aynı şeyi yazmayacağım ama bu yıl çok keyif aldığım bir diğer oyun var mesela, dead state. bildiğiniz eski fallout oyunlarının zombilisi direkt. tam sizin aradığınız gibi rpg. turn-based, izometrik, bol dialog seçenekli, paso skill-check vsli. onu da çok beğeniyorum.

ama gene fallout4 bu yıl en beğenerek oynadığım oyun oldu ve season pass de ilk defa alacağım herhalde bir oyuna dlc'lerin hepsi çıkmadan. lore, setting, atmosfer ultra, combat süper, dialog sistemi patates olmakla beraber dialog ve quest'ler tatminkar. "git water chip/geck bul" diye yola çıktığımız oyun serisinde "fetch quest var böyle şey mi olur" diye eleştiri de gayet anlamsız.

bir oyunun goty olması için de rpg olmasına gerek yok ayrıca, bu oyun rpg olduğu halde. bağdaştıramamak saçma olmuş.

p.s: wot yazmışsın sırf bir oyun için, sana yakıştıramadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

"git water chip/geck bul" diye yola çıktığımız oyun serisinde "fetch quest var böyle şey mi olur" diye eleştiri de gayet anlamsız.

bir oyunun goty olması için de rpg olmasına gerek yok ayrıca, bu oyun rpg olduğu halde. bağdaştıramamak saçma olmuş.

p.s: wot yazmışsın sırf bir oyun için, sana yakıştıramadım.


abi direk fallacy şu dediğin. bir oyunun içindeki bir sürü bayık al-getir questini eleştiriyorsam, buna karşılık bir oyunun ana questinin "git x'i getir gel" olmasını sunmak bir mantık hatasıdır. ben burada birşeyi alıp getirmenin kötü olmasından bahsetmiyorum bunu yan quest olarak bana 20 kere özelliksiz bi şekilde sunulmasından bahsediyorum.

bir şeyi alıp getirmek quest olarak süper olabilir, mesela geri götürürken adamlar beni takip etmiş olsa elimden alsa, tuzağa düşürse, ne bileyim getirdiğim şey yolda canlansa gibi türlü fantezi.

e bu mantıkla fallout 1/2'de su çipi/geck götürücez diye başımıza gelen türlü şeyi (bütün oyundaki bütün diğer questler) düşününce al getir questi çok güzel oluyor.

gayet anlamsız olan senin bu iki önerme benzer diye bunları denk tutman.

Sam said:

bir oyunun goty olması için de rpg olmasına gerek yok ayrıca, bu oyun rpg olduğu halde. bağdaştıramamak saçma olmuş.


anlatmak istediğimi anlatamadım orada. "goty" diyerek aslında bu oyuna max puan vermenden bahsediyordum. tabi ki goty rpg olacak diye değil. yani rpg sever biri olarak sırf güzelim serinin rpg hissini öldürdükleri için goty demem puan kırarım, gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fetch quest ezelden beri var, başyapıt dediğimiz eski rpg'lerin de hepsinde tonla mevcut. ben daha bugüne kadar "getir götür yaptırdı oyun" diye hiçbir oyundan soğumadım, başka sayfalardayız demek ki. tekrar eden radiant quest ise yapmam olur biter.

o getir götürü yaparken alakasız da olsa ne olduğu önemliyse fast travel yapmayı bırakınca burada da tonla şey oluyor. ışınlanmak öldürüyor oyunun potansiyelini.

bu iki olay temelinde aynı çünkü aynılar işleyiş olarak. bardağın neresine bakıldığıyla alakalı olarak boş da dolu da görünebilir.

beğenmediysen de beğenmedin yani, beğendirecek halim yok. 7 günlük save dosyam var, "of ne bayık quest" dediğim tek quest olmadı oyunda. şimdi açıp bakamayacağım ama hepinizden fazla yapmışımdır quest oyunda.

kırdım ben de puan, ona rağmen goty. illa perfect score vermek de gerekmiyor goty için. bu yıl benim için goty adayı olabilecek diğer tek oyun atilla tw idi, o da patladı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

işte "eski oyunların aşığıyım" deyip de daha nasıl çalıştıklarını bile anlayamayanları görüyoruz.


Ya ahahah
Kendini hakli cikarmak icin cok guzel cekistiriyosun lafi, yuzde hesaplamasinda deiliz biz
Yoldayim kisaca yaziyorum da
Onceden planlama gerektiren ve level atladigin zaman skillere biraz ona biraz buna verebilme serbestligi saglayan sistem ile, her level atladiginda tek puani bir tane perke verdigin sistem ayni deil ayni diyosan sikinti sende
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir kere sen kendin getirdin fo1/fo2'yi dahil ettin ben new vegas derken. skill roll sistemi bitti sizin aşık olduğunuz obsidian oyununda bile. kendi kafanda strawman oluşturup onunla kapışacaksan ben hiç karışmayayım.

ve evet new vegas ile aynı sistemin çalışma şekli.

evet eminim ki "bu levelda speech'e 5, small guns'a 10, lockpick'e 5 vereyim" diyerek oynamışsındır fo2'de ve çılgın fark yaratmıştır oynanış şeklinde. hatta tag olmayan skill'lere de vermişsindir kesin. :)

eski fo1 & fo2 sistemi hala yapılmış en iyi sistem ama sorunları da çoktu. ben hala eski sistemi yeni sisteme tercih ederim. ama "skill getti vah getttiiiii" diye bir olay yok, şekli değişmiş olarak duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...