Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Stellaris


Norak

Öne çıkan mesajlar

oyun içinde bütün tooltip'lere hover up yaparsanız hepsi var wiki'deki. o kastettiğiniz tarzda oyunlardan değil stellaris. gizli-saklı rakamlar yok yani, üstüne gelince yazıyor herşeyi nasıl hesapladığını. wiki sadece herşeyi komple sırayla okumak isteyen için.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

10 saat önce, Darksun dedi ki:

Tesekkurler, aldim burdan ana oyunu, sararsa dlc alirim indirimlerde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tonla şey eklenmiş ama çok hakim değilim ne kadarı dlc'den, ne kadarı yamayla. benim 4 yıl önce oynadığımdan bayağı farklı ama.

ha bir de tech > * demiştim, onlardan da mühendislik ve fizik en önemlisi çünkü onlar gemi ve silah yapımındaki repeatable'lar endgame'de. ayrıca energy ve minerals gain repeatable, biyoloji sadece food ki en gereksiz üç ana temel kaynak arasındaki. energi ve mineral lıkır lıkır gidiyor. biyoloji sadece kara askerleri repeatable, savaşlar da uzayda kaybedilince gezegenin pek esprisi yok. tepeden bombalanabildiği veya thor hammer'la yokedilebildiği için. oyunun son üçte biri engineering & physics repeatable tech spam.

death star eklediler ama bir de iserlohn fortress ekleseler tam olacak oyun. ion cannon'daki perdition beam benzer ama tam değil.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
On 17.03.2021 at 23:52, Sam dedi ki:

tonla şey eklenmiş ama çok hakim değilim ne kadarı dlc'den, ne kadarı yamayla. benim 4 yıl önce oynadığımdan bayağı farklı ama.

ha bir de tech > * demiştim, onlardan da mühendislik ve fizik en önemlisi çünkü onlar gemi ve silah yapımındaki repeatable'lar endgame'de. ayrıca energy ve minerals gain repeatable, biyoloji sadece food ki en gereksiz üç ana temel kaynak arasındaki. energi ve mineral lıkır lıkır gidiyor. biyoloji sadece kara askerleri repeatable, savaşlar da uzayda kaybedilince gezegenin pek esprisi yok. tepeden bombalanabildiği veya thor hammer'la yokedilebildiği için. oyunun son üçte biri engineering & physics repeatable tech spam.

death star eklediler ama bir de iserlohn fortress ekleseler tam olacak oyun. ion cannon'daki perdition beam benzer ama tam değil.

en son ne zaman oynadin bilmiyorum ama cogu yama ile. federations dlc var feature rich. mesela bu yeni dlc ile gelecek yamada koklu bir feature var industrial district diye. alloy veya consumer goods uretebilen district. bu alloy ve consumer goods'un geldigi ekonomik reform yamasindan (lel) beri en fazla kulvari etkileyecek degisiklik. 

"biyoloji sadece yemek" yanlis. o kadar basit degil... hele tech > * dedikten sonra biyolojiye burun kivrilmaz zira direkt olarak tech multiplier biyolojiye bagli administrative capacity sebebiyle. unity de ayni sekilde. naval capacity biyolojiye bagli. mesela kara askerleri demissin, o da nav cap. habitability'i yazmaya gerek var mi bilmiyorum, tum resource/jobs sistemi ona bagli. ustune tile blocker gibi detaylar da var.

ama sunda haklisin bir hiyerarsi var. engineering ve physics erken erisimi kritik. ayrica biyoloji veren binalar var. kimisinde bunlarin steroidli versiyonlari var: cemaat merkezleri, mega camiler falan filan. fizik blackhole, curator falan starbase'den gelebiliyor ama guvenilir bir kaynak degil tabii. 
 

oyun gozuktugu kadar komplike degil. mekanikleri ogrenmek icin wiki'ye gerek yok. salak eventlerin salak sonuclarini ezberleyemediyseniz o zaman wiki gerekebilir.

onceki sayfalarda bir yerlerde yaziyor olmasi lazim dlc tavsiyeleri. dlc'siz keyfi cikmaz. dlc'lerle epey pahaliya geliyor. bunu hesaba katin. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte o ilk çıktığı 1.02 vakti filan oynamışım, eski saveler vardı ondan.

tech konusunda repeatable tech'lere göre söyledim. naval ve admin capacity pop'larla aşırı boostlandığı için onları tech'le arttırmak bana çok anlamsız geldi oyunun son halinde. tech'ten 20 geliyorsa bir admin/soldier gezegeni 1000 filan verebiliyor, salladım rakamı biraz ama kabaca benzer. habitability, command limit filan onlar sonsuz repeatable tech değil zaten, birkaç kere yapılabiliyor sadece.

ben bütün tech'leri yaptım bitirdim, sonra kalan repeatable'lara baktım, bunların alternatifi olmayanlara (yukarıda yazdığım pop vs gibi) göre yazdım. endgame'de repeatable kara askeri tech'leri hariç önemli repeatable'ı yok biology'nin. food da mineral veya energy'e nazaran çok daha az üretimi gereken bir kaynak, onun repeatable'ı da en değersiz diğerlerine kıyasla.

benim yaptığım gibi ascension'da non-genetics giderseniz daha da düşük önemi oyunun daha erken safhalarında bile ama onu dikkate katmadım yine de.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Espionage guzel temel atmis ama zayif feature. Uzun vade strateji olmasi, olmadan intel olmamasi guzel. Underdog, isolationist, mercantile falan oynarken bir seyler sunuyor. Fakat Supremacist'in iyi ki var diyecegi bir sey yok. Crisis featurelara daha gelmedim.

Yamayi cok begendim. District ve building degisiklikleri bambaska bir oyun yapmis. Biraz daha oynamam lazim tabii. Building slotlara dair negatif neler yasanabiliyor, ozel binali ulkelerin durumu nedir bakmak lazim. Genel tablo daha eglenceli, hamalligi daha az ve daha dengeli duruyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yorumlara ne kadar itimat etmek lazim bilmiyorum mesela Federations DLC mixed review ve bu insanlar vanilla gelmesi gereken seyler parayla geliyor diye negative review birakmiyorlar. Buradaki huyunu suyunu bildigim insanlarin yorumlarini tercih ederim. Kendim toptan degerlendiremiyorum zira henuz bu yamada o playtime'a ulasmadim.

Yeni resettlement, building slots ayarlari eski growth temposunu kaldirmaz. Hatta foundry, civ industries nasil spamleyemiyorsak obur resourcelar icin de benzer muamele lazim (industry gibi mutually exclusive olmadan). Fakat o enerjiyi paradox'da goremiyorum zira yeni bina tasarlamalari gerekir. Habitat'da city district mesela bir garip. Micro managementlayan insanim bu arada, auto kullanmiyorum. Management kolayligini arti olarak gorsem de oncelikler listesinde tepeye baska hassasiyet koyarim.

Bu arada sonunda agiz tadiyla void dweller oynadim - tesekkurler industrial district. Xenophile early game'i kurtardi, tech late game'e tasidi. 

Bilmiyorum yamayla, DLC ile alakadar mi ama hep bir seyler bozuldu. Oncesinde bu denli sorun yasamiyordum. Tepki vermeyen arayuz, bozulan eventler, bozulan fleet management, ufak grafik bozukluklari gibi. Game breaking bir sey olmadi neyse ki.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pop growth olayı baya değişmiş, planet capacity size ile mevcut gezegendeki pop sayısı arasında ki fark ne kadar yüksekse o kadar pop growth speed geliyor, başta housing ve tile temizleme ile baya bir bonus geliyor. Gezegende mevcut pop capacity limite yaklaştıkca pop growth speed düşüyor ve nihayetinde duruyor.  Ayrıca birde total pop limit var yani imparatorluğunuz belirli bir limite gelince yine çok uzun sürelerde pop gelmeye başlıyor yani kısaca gelmiyor, limit koymuşlar performas sorunlarından dolayı galiba.  Yani bir noktada her gezegeni koloni edeyim nüfus artsın daha çok üreteyim olmuyor artık. Bu noktada savaş açıp karşı tarafın poplu gezegenlerini almak lazım artık. Pop sayısı düşünce fleet sayısı da düşecek çünkü üretim de düşüecek haliyle performans artışı için deniyor yine late game laglı oluyordu malum.

Okuduklarım bunlar tabi pratikte nasıl olur bilmiyorum. Daha dikkatli planlama yaparak gezegenlerde oynamak lazım.

1-2 aya ancak adam ederler herhalde, DLC yi de almadım casusluk sistemi traş deniyor şimdilik.

Law tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...