Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Adventure Y: Yeni Baldur's Gate


Sorieno

Öne çıkan mesajlar

Birinci oyun ve ikinci oyun arasındaki dönemi konu eden yeni bir Baldur's Gate oyunu hazırlanıyormuş.
Yapımcı firma, Enhanced Edition'ları hazırlamış olan firma.

Yakında resmi açıklama yapmaları bekleniyormuş.
http://www.polygon.com/2015/1/8/7518145/new-baldurs-gate-game-infinity-engine
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

infinity up to date bir motor mu ki 2015 yılında oyun yapacaklar onunla


bunlar kendileri updateledi zaten o motoru enhanced editionlarda.

bu arada vasat bir oyun olacak muhtemelen hikaye bakımından. iyi bir hikaye-quest orgüsü kurabilecek kadar profesyonel yazar tutabilecek bütçeleri olduğunu sanmıyorum. ayrıca vasat bir stüdyo çünkü.

bakalım, gorecegiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok önyargılı olmamak lazım.
"İyi yazarların" Wasteland 2'de ortaya koyduklarını görünce bizim günümüz şartlarındaki "iyi yazın"a ve "iyi narrative"e olan alışkanlığımızın 2000 başı Black Isle / Interplay ekolünden öteye taşındığını söyleyebiliriz; sonuçta bu adamların yazarlığı "kötüleşmedi" bizim alışkanlıklarımız değişti.

Zaten günümüz oyun dünyasında "iyi yazarlık" ekseni çok iyi dialog tree yazmaktan, iyi quest tasarlamaktan ziyade, iyi narrative tasarlamaya evrilmiş durumda. Bastion, Transistor, This War Of Mine, Child Of Light, Valiant Hearts, Limbo hatta Gods Will Be Watching, Papers Please gibi indie oyunlar bu paradigmayı değiştirdi. Kalem kağıtla yapılan klasik yazarlığın yarattığı atmosferi yakalamayı başardılar.

Bunu RPG'lere genel olarak nasıl yedirebilir oyun endüstrisi, şu an için çok iyi bir şekilde örneklenmiş değil açıkçası. Yani Alan Wake'in ya da Bioshock serisinin, Spec Ops: The Line'ın yahut sözünü ettiğim indie'lerin narrative'ini alıştığımız RPG'lerde görmedik. Mass Effect'ler, Dragon Age'ler farklı bir yerde konumlandırıyor kendini. New Vegas, Skyrim gibi oyunlar da setting'i narrative'in önüne koymuş oyunlar. Wasteland 2, Divinity gibi new wave classic RPG'lerde de bu yoktu, eski formüller kullanılmıştı.

Sonuç olarak ben merak ediyorum bu yeni narrative paradigmasının RPG'ler tarafından benimsenirse ortaya nasıl bir ürün çıkacağını. Pillars Of Eternity story driven olmasıyla bu konuda bir örnek olabilir mi, göreceğiz. Ama eski alışkanlıklarımızla "yazarlık" ve bundan ötürü oyunun bize vereceği edebi, duygusal doygunluğun çıkarımını yapmayı doğru bulmuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

bi sürü oyundan bahsedip witcher 2'ye değinmemen beni üzdü


Bak doğru söylüyorsun.
Sanırım bahsettiğim narrative paradigmasını neimseyen tek RPG Witcher serisi.

Seriyi minimal düzeyde oynadığım ve çok hakim olmadığım için değinmedim, ama oynadığım ve gördüğüm kadarıyla bir ölçüde taşıyor bu nüveyi.


Evet aslında, tartışılabilir bir konu bu.
"Yeni oyun yazarlığı" gün geçtikçe değişen, büyüyen, farklılaşan bir konu. Bu bağlamda da indie oyunların etkisi muazzam.
Tartışalım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:

DoGMeaT said:

bi sürü oyundan bahsedip witcher 2'ye değinmemen beni üzdü


Bak doğru söylüyorsun.
Sanırım bahsettiğim narrative paradigmasını neimseyen tek RPG Witcher serisi.
.


witcher 1 biraz daha old school. quest-sonuc ilişkisine daha bagımlı. witcher 2 sadece gameplay mekanikleri ile degil, hikaye orgusu olarak da witcher1 den bir hayli farklı. daha iyi daha kotu karsılastırması yapmıyorum bakın, farklı diyorum. iki oyun birbirine benzemiyor.

cinematic scriptli ici bos rpg olayına karsıyım. Mass effect vs gibi kurgular oynaması eglenceli ama oyun oynamaktan cok interactiona girdigin sinema filmi gibi geliyor. hikaye saglam, interaction fazla ama derinlik pek yok, biraz sığ sularda yüzülüyor. iki üç AI sembolizmi yapınca derin bir oyun olmuorsun.

cok basarılı ve guzel bir oyun olmasına ragmen bir witcher 2 bile beni torment kadar tatmin edemedi bugune kadar. BG2 bile hala basına oturdugumda yeni nesil rpg lere 10 basıyor.

yeni nesil konsol rpg leri beni pek doyurmuyor acıkcası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmm meh,

adamların EElerde tek yaptığı önceden hazırlanıp oyuna konmamış contenti yeniymiş gibi şeyedip üstüne buglamaları herşeyi sdf story adına yaptıkları yeni birşey yok zaten,

ao bilir buda hazır içeriktir kesin yıllar öncesinden oyuna konmayan.

1-2 arasında da birkaç ay geçiyor timeline a göre.

bunlarda oyundanmış:

http://images.eurogamer.net/2013/articles/1/7/2/9/8/3/3/142079478492.jpg
-
http://images.eurogamer.net/2013/articles/1/7/2/9/8/3/3/142079479477.jpg
-
http://images.eurogamer.net/2013/articles/1/7/2/9/8/3/3/1420794805.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

EE yi yaparken baya bir zaman harcadi bunlar. baya bir seyi de bugladiklarina gore arkada ciddi miktarda bir seyleri bir daha kodlamis olmalari lazim.

sonucta ortaya cikan seyin cogu modderlar tarafindan zaten yapilabiliyordu. o yuzden merakdayim, ne yapti herifler o kadar sure?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her açıdan saçma ve aptalca. İlk oyun ile ikinci oyun arasında zaman farkı yok. Karakterin de bıraktığın leveldan devam ediyor.

Eski motor kullanacaklarmış. NO!

Baldur's Gate serisiyle tek alakası çalışan oyuna emülasyon yapıp tonla bug eklemek olan bir ekibin serinin yaratıcısıymış gibi "ouv şu iki yükleme ekranı arasında yaşanmışlıkları yeni bir oyun yapalım" demesi bayağı aptalca bir şey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motor önemli değilde (EE tier olur en kötü görünüş)

konu detaylar vs düzgün olması lazım oynanması için, 1-2 arasında adrian'ın (main prot.)yaptığı bişi yok candlekeepte oturmak dışında, çıkıncada irenicus yakalıyor zaten.

Bhaalspawn la alakalı alternatif hikaye demişler ille main story ile damardan bağlı olmasına da gerek yok bunun, ucundan acık olsa yeter, mesela adrian 5th editionda ortaya çıktı tekrar, lakin Viekang öldürdü bunu asd, tek kalan bspawn oldu böylece (bhaal da geri geliyor vs vs),

2. oyunda da var bu eleman. ondan bahsedebilirler önceki dönemleri falan iyi olur, ama Beamdog o kadar derine gidebilir mi yapabilir mi ha yapabilir mi acep :p olmadı salvatore yazsın zaa :o

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/429/265/bff.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak'ın dediklerini wikisinde buldum şimdilik oraya bak istersen.

http://forgottenrealms.wikia.com/wiki/Abdel_Adrian

Tabi lore'daki ilerlemeleri wikiden takip etmek mümkün değil ama konuyla ilgili biraz bilgi var.

Bizim elemanı öldüren adam bu bg2'de kuşatmadaki şehirde çıkıyormuş yazılana göre. Normalde korktuğunda teleport oluyormuş. Hiç yakalanmıyormuş bu nedenle. Melissan bunu tedavi edip korkmaz getirmiş. O yüzden kuşatmadan kaçamamış. Biz bununla karşılaştığımızda eğer büyücüde yüksek int varsa fear büyüsü atıp teleport olmasını sağlayabiliyormuşuz. O şekilde bariyerlere takılmadan tp olup kaçabildiyse son hayatta kalan bhaalspawn olabilir denmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...