Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Assassin's Creed: Syndicate


progamer

Öne çıkan mesajlar

leş yiyici misiniz arkadaşlar? işletmelerde her zaman hatalar yapılır. gerek orada çalışan olsun gerekse iş yeri olsun ufak bir hatadan cezalandırılmayı hak etmez. söz konusu dnr bile olsa o hatayı yapan adam sizden çok farklı olmayan bir çalışan. haklı olduğunuz bir nokta yok, belli ki fiyat hatası vardı üründe, şansınızı denediniz, olmadı. mahkemeye götürürseniz de emsalleri var 1-1.5 yıl uğraşıp ürünü alabilirsiniz. şu olayda hata yapmasınlar o zaman bilae diyenleri iş hayatında görürüm. hepinizin ayağı bir yerde sendeleyecek, bazılarınız iş kurduğunda benzeri deneyimler yaşayacak. o zaman aklınıza gelir "insanlar ne kadar leş canlılar ya" dersiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben dikkatli olsalardı, şimdi beter olsunlar bilae'ciyim, çünkü bu ayarda bi hatayı ben yapsam müdürlerim 4 tane rapor isteyip 4 tane kınamayı koymuştu önüme.

dolayısıyla ölücülüğü desteklememekle birlikte, insanların firmayı darlamasını destekliyorum. ama insanlığım da ölmedi, 1 liralık pc mevzuundaki gibi bi hediye çeki, anahtarlık, hatta taso falan bile gönderse "ehe he ne tatlı jest yapmışlar, ilişmeyin lan ayıptır" derdim.

http://vignette3.wikia.nocookie.net/simpsons/images/a/ab/Simpsons_angry_mob.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

100-200 liralık şey için ne gidicem 2K'lık telefon için gitmedim sdf Önemli olan mantalite. Salak yerine koyuyorlar müşterileri gibi hissettim. Tamam fiyat hatası olduğunu biz de biliyoruz. Kafalarına göre nedensiz sipariş iptali yapmaları müşterileri önemsemedikleri anlamına geliyor. Daha da kitap almam oradan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence tüketici olarak haklılar başvursunlar abi ister 1 tl ister 1000 tl ne farkeder. yapmayacaklardı o hatayı. ki kanunen de haklılar. ellerinde görseller varsa o fihyattan siparişlerini göndermek zorunda kalacaklar. hiç ölücülük değil. tüketici hakkı bu.

teknosadan zamanında etikette yanlış yazıyor diye çok iyi bi pc yi çok ucuza almıştım ama fiyatı iyi diye almıştım kasada fiyatı başkaymış dediler. nası ya tüketiciyim ben avukatım alo şikayet ederim deidm elimde etiketin fotosu da vardı mecbur o fiyata verdiler. vermek zorundalar abi diyorum yapmayacaklardı o hatayı.


ayrıca hata her işletmede yapılır mahkemeye gitmek terbiyesizlik ne demek abi. hata yapıldıysa özür dilensin birşey yapılsın. satın alınan ürünün fiyatı yanlış diye iptal etmek hiçbir açıklama yapmamak yada o fiyattan çekmek hiçbir açıklama yada özür dilememek nedir? kusura bakmasın D&R valla. hak aramak da terbiyesizlik mezarcılık olmaz 1 tl de hak aranmaz 1000 tl de aranır diye kural yok. bir hak kaybı varsa aykırılık varsa kişini hakkıdır arar kimse de buna bik bik edemez etmemeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

leş yiyici misiniz arkadaşlar? işletmelerde her zaman hatalar yapılır. gerek orada çalışan olsun gerekse iş yeri olsun ufak bir hatadan cezalandırılmayı hak etmez. söz konusu dnr bile olsa o hatayı yapan adam sizden çok farklı olmayan bir çalışan. haklı olduğunuz bir nokta yok, belli ki fiyat hatası vardı üründe, şansınızı denediniz, olmadı. mahkemeye götürürseniz de emsalleri var 1-1.5 yıl uğraşıp ürünü alabilirsiniz. şu olayda hata yapmasınlar o zaman bilae diyenleri iş hayatında görürüm. hepinizin ayağı bir yerde sendeleyecek, bazılarınız iş kurduğunda benzeri deneyimler yaşayacak. o zaman aklınıza gelir "insanlar ne kadar leş canlılar ya" dersiniz.


is hayati boyle ama ne yazikki, annem bi seyehat acentasinda danismanlik yapiyordu ve ise THY de calisan bir tanidiginin akrabasini aldilar. kiz rezervasyonalra bakiyor filan o zaman e-bilet yoktu 1999-1998 filan. kiz no-show hatasi yapti ve 4 kisilik bir ailenin aktarmali amerika biletlerini patlatti, ise yeni girdigi halde sifir tolerans gosterdiler teyzesi THY rezervasyonda iyi bir pozisyonda calisiyor, annemle iyi dost ve patron annemin cok eski aile dostu oldugu halde.

hani o donem 4 aktarmali amerika bileti servet gibi bisiydi mafoldu kiz, 2 sene filan odediydi sanirim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu örnekte olay iş hayatının acımasızlığından çok müşterilerin bilinçli olması konusu. DNR tarafında hata yapılır, şansını denersin, iptal ile havuç verilir konuyu kapatırsın. Bir de DH veya avukatım ben tipleri var işte. İşletmenin müşteri ilişkileri policylerinde değişiklik yapma gereği doğuran. Bu insanların 'hakları' yüzünden işletmelerin genel operasyon anlayışları değişiyor ve şekilleniyor. Olay müşteriye en iyi hizmeti sunmak yerine işletmenin sürekli götünü kollamaya çalıştığı bir çıkmaza giriyor. Tanınan inisiyatifler kaldırılıyor, kişiye göre yaklaşımlar ortadan kaldırılıyor. Amazonda gördüğümüz ve şaşırdığımız fevkalade hizmet kalitesi olgunlaşamıyor.

Dün teknosada 1 yıllık office365 sub gördüm 2 adet 99 tl. Aldım kasaya götürdüm. Çocuk baktı etti falan fark etti hata olduğunu. Bende hiç ses etmedim. Beyefendi böyle bir hata olmuş bu ürünlerden biri 99 tl dedi(ki o bile çok iyi fiyat). Tamam bir tanesini verebilirsin dedim geçtim.

Bu senaryoda DH zihniyeti etiket rerero yapıp ürünü alabilirdi ve kendini çok matah bir şey yapmış gibi böbürlenirdi. Bilinçli alışveriş yapmış olurdu. Ben bunu leş yiyicilik olarak görüyorum. Mevzu daha da ucuza almak değil hata olduğunu bile bile sömürmeye çalışmak ve bunu oradaki kişi iyi niyete sığınarak hatayı belirttiği halde yapmak gereği hissetmek. Adam zaten indirim yapmış. Zaten alacağın bir şeyi çok daha cazip fiyatta sunmuş. Bunun üzerine hatasını yakaladım deyip 2. de orada 1200 tl maaşla çalışan adamı suçlu konumuna düşürerek almayı kişi kendine hak görüyorsa bence trdeki leş müşteri hizmetlerini hak ediyor demektir. Yasal dayanağının olup olmaması önemli değil.

Müşteri her zaman haklı değil ne yazık ki. Müşterinin fedakarlık etmeden iyi niyetli olmasının hiçbir zararı yok genele vurulduğunda çok yararı var. Ha AKP gibi bir zihniyetin olduğu düzende bunları ummak çok abes zaten.

Etiket hatasından 'hakkını' kullanmadığını söylesen enayi olursun veya 1 TL pc aldığını anlatsan insanlar alkışlar. Ülkede çap bu ne yazık ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu an fiyatları biraz uydurmasyon yazıcam da:

Ben migrosta normalden 40 tl ucuza Macallan viski buldum, fiyat artışlarında onun etiketi değişmemiş net belli. Götürdüm kasaya. 190 tl dedi. Dedim orada 150 yazıyor ne iş. "Aaa bi dakka kontrol edelim" falan dediler. Gösterdim elemana etiketi, evet doğru dedi, götürdü kasaya. 2 dakka bekleyin dediler, başka bi eleman geldi, siz ödeyin aradaki farkı size nakit ödeyeceğiz dedi. Ödedim kartla, 40 tl mi ne nakit verdiler, geçtim gittim. Hiç itiraz etmeme falan gerek bile kalmadı yani. Şanslılarmış ama 5 tane olsa, 5 tane ile kasaya gidecektim, sadece 1 tane vardı :D

Sonra öğrendim ki avukat arkadaştan, etikette ne ise o fiyattan vermek zorundalar. Ama internette bu kanun geçerli mi bilmiyorum, mantıken geçerli olmaması lazım çok daha müsait çünkü hataya, hack'e, bilmemneye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

Bu örnekte olay iş hayatının acımasızlığından çok müşterilerin bilinçli olması konusu. DNR tarafında hata yapılır, şansını denersin, iptal ile havuç verilir konuyu kapatırsın. Bir de DH veya avukatım ben tipleri var işte. İşletmenin müşteri ilişkileri policylerinde değişiklik yapma gereği doğuran. Bu insanların 'hakları' yüzünden işletmelerin genel operasyon anlayışları değişiyor ve şekilleniyor. Olay müşteriye en iyi hizmeti sunmak yerine işletmenin sürekli götünü kollamaya çalıştığı bir çıkmaza giriyor. Tanınan inisiyatifler kaldırılıyor, kişiye göre yaklaşımlar ortadan kaldırılıyor. Amazonda gördüğümüz ve şaşırdığımız fevkalade hizmet kalitesi olgunlaşamıyor.

Dün teknosada 1 yıllık office365 sub gördüm 2 adet 99 tl. Aldım kasaya götürdüm. Çocuk baktı etti falan fark etti hata olduğunu. Bende hiç ses etmedim. Beyefendi böyle bir hata olmuş bu ürünlerden biri 99 tl dedi(ki o bile çok iyi fiyat). Tamam bir tanesini verebilirsin dedim geçtim.

Bu senaryoda DH zihniyeti etiket rerero yapıp ürünü alabilirdi ve kendini çok matah bir şey yapmış gibi böbürlenirdi. Bilinçli alışveriş yapmış olurdu. Ben bunu leş yiyicilik olarak görüyorum. Mevzu daha da ucuza almak değil hata olduğunu bile bile sömürmeye çalışmak ve bunu oradaki kişi iyi niyete sığınarak hatayı belirttiği halde yapmak gereği hissetmek. Adam zaten indirim yapmış. Zaten alacağın bir şeyi çok daha cazip fiyatta sunmuş. Bunun üzerine hatasını yakaladım deyip 2. de orada 1200 tl maaşla çalışan adamı suçlu konumuna düşürerek almayı kişi kendine hak görüyorsa bence trdeki leş müşteri hizmetlerini hak ediyor demektir. Yasal dayanağının olup olmaması önemli değil.

Müşteri her zaman haklı değil ne yazık ki. Müşterinin fedakarlık etmeden iyi niyetli olmasının hiçbir zararı yok genele vurulduğunda çok yararı var. Ha AKP gibi bir zihniyetin olduğu düzende bunları ummak çok abes zaten.

Etiket hatasından 'hakkını' kullanmadığını söylesen enayi olursun veya 1 TL pc aldığını anlatsan insanlar alkışlar. Ülkede çap bu ne yazık ki.


irrelevant

amazon daki aa ne güzel lan dediğin şey ordaki legal code a uygun davrnıldığı için var. burada ne firmalar ona uyuyor ne vatandaşlar atik davranış içine giriyor. herkes hem hakkını bilip hem kanuna uygun davransa sıkıntı olmaz. ama biri ana ucuz koşun la yapıştırın yapıştırın mantığı ile hareket edip ötekisi de insanı keriz yerine koyma mantığına girişince hiçbirşey oluşmuyor. bireylerin hakkını araması ile bu ortamın oluşması birbirinden apayrı şeyler. sen orada etikette gerçekten o fiyata diye alıyorsun onu ve o fiyatta olamdığı ortaya çıkıyor barzi yanıltılmış oluyorsun. burada sorumluluk firmanın. kanun manun beni ilgilendirmez dediğin an söylediklerin arkası bomboş sözcükler dizisi. tüketici ile firmalar arasındaki ilişkiyi düzenleyen bir yasa var mı? var bunun gereği her türlü yapılacak ama öyle ama böyle diye zaten eğip bükemezsin? so? leş yiyicilik beni bağlamaz bir hakla insanalrın salak davranışları arasında kalırsam her zaman için hakkı savunurum davranış salakça olsa bile. kişi ne kadar salak yada davranış ne kadar eik dışı olursa olsun bir hakkı içeriyorsa olay orada bitmiştir. saçma olması yada olmaması değiştirmez. yoksa amazonun müşteri hizmeti vuu çok iyi bak bakalım niye oluyor o? uyulmadığı zaman bir şikayette nasıl cezalar geliyor. biz de var mı yok. zaten tüketiciyi koruyan tek tük kanunlar varken meeh leş yiyicilik bi amazon olamıyohz yhaa" tarzı bir argüman sevgili bıngıldak cidden çok komik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanunun amacı müşterinin mağduriyetini engellemek ve müşteri korumak zaten. 1 TL e aldığı pc gonderilmeyince müşteri hakkını arıyor.

Tabii canım. Leş yiyicilik direkt.

Neyse ben kendi işimde bu tarz yaklaşım gösterenlere tailor made özel muamale yapıyorum. Müşterinin elinde 1 tool varsa işletmede 1000 tool var. Bin tane workaround var. Özellikle kargosunu sormak için avukatına falan mail attıranlar var. Hmmmps favorilerim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben miyim lan dh apaçisi. yok olm ne DH si lan sdlfjslksdf

1tl ye bilgisayar alanı savunmuyoruz zaten yahu. örnekteki DH bebeleri de çok mataf değil ama 25 tl diye alanların kargosu iptal oldu diye örgütlenip haklarını aramaları çok normal bişey. aramasalardı tuhaf. haksız olduğunu düşünsen de arayacakalr işin doğası bu çünkü belki de haksız çıkarlar. ama arayacaklar ve arasınlar teşvik edilmesi gereken şey bu. bireye karşı şirketi falan savunmam yani. np gg

avukatına kargo sorduranları göster bana o avukatı bulayım ilk önce....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazılımda bug olduğunu müşteri nereden bielcek yada müşterinin problemi mi abi? şirketin yazılımı?

ttnet de de bug yada arıza oluyor internetim gdiiyor sistemle alakalı zart zurt sorunu diyor ben ama o gün internet yüzünden önemli maili kaçırmamdan dolayı bi iş kaybedersem tazmiant davası açabiliyorum ttnet e. o zamano da mı aynı şey bug oldu yazık o adamın suçu ne mi yani?

ben müşteriyim abi banane ttnetin yada d6r nin yazılımından bug ından o bana bunu sunmakla yükümlü nası yaptığı beni bağlamaz sorunsuz sunacak kendi sorunlarından dolayı bana sunduğu şeyden sorun yaşıyorsa bunun sorumlusu neden ben oalyım ki yada bu yüzden aldığım bişey niye iptal olsun vs vs.


taktın sen müşteri hizmetlerine o biraz insanların kültürü ile de alakalı ahahha bizdeki toplumsal yapı da o kadar bilinçli değil ne kadar uğraşırsan uğraş evet bilinçlensin de ama dediğin şey çok garip bug mug banane abi ben müşteriyim benim sorunum değil d6r nin sistemindeki bug. olaamz bunu bana bahane olarak sunamaz.

EDIT: aşağısı için +1 bright
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bıngıldak'ın bütün argümanları yanlış ve sadece ad hominem üzerine kurulu.

Kanunlar ortada, herkesin(firma, çalışanı, müşteri) uyması gerekiyor.
Firma eğer yapılan hatanın acısını elemanından çıkartıyorsa veya bunu çabuk fark edemeyip zarara giriyorsa o firmanın ayıbı, müşterinin ayıbı değil. Zaten çalıntı veya hatalı fiyat girişlerine karşı(basitçe her türlü human error) bütçe ayırmaları gerekiyor kafaları az çalışıyorsa.
Ha eğer hata çok büyükse ve firma büyük zarara giriyorsa zaten firmaları koruyan gereğinden fazla yasa mevcut, faydalanabilirler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...