Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2014 very heavy spear olduğu zaten kare içindeki üç mızraktan belli oluyor, geri kalanı hiç görünmese bile sırf o sarı ikon kafi. hoplitle phalangite karıştırmak da imkansız. birnde mızrağın ucu kartta, öbüründe sadece sap göğe devam ediyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2014 Önceki oyunlarda çizimde kaç mızrak varmış, ucu neredeymiş, sapı nerden geçiyormuş diye bakınma gereği yoktu işte. Iceni factionında ambusher ve painted ones çizimlerine bak. İkisi arasındaki en belirgin fark kalkan şekli. Başka belirgin bir farklılık yok. Fakat ambusherlar javalin fırlatıyorlar. Painted ones sadece melee. Kart üzerindeki çizim yanlış yönlendiriyor ve böyle birbirinin aynısı çizilmiş tamamen farklı iş yapan tonlarca ünite var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2014 bakınmaya gerek yok, görmek ve algılamak yeterli. sarı ikonlar varken onları karıştırmak imkansız, skirmish başka melee başka. attila videosunda baktım da asker spearman mi, infantry, necidir anlamak imkansız. eskiden de öyleydi zaten ezbere bilmiyorsak ottoman infantry kılıç çıkarıp savaşırmış filan bilmezdik, okçu sanırdık sırf görünüşten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Çizim olmadı diye ikonlara bakmayı herkes biliyor. Ona kalsa sarı ikon yanlış gösterseydi de ansiklopedisine bakardık. Olmadı wiki var. Mevzu ünitelerin ünite kartındaki çizimlerde yanlış ifade ediliyor oluşu. Önceki hiçbir total war oyununda ünitelerin yaptığı iş, ünite kartındaki çizimlerde yanlış gösterilmiyordu veya tamamen başka bir üniteyle neredeyse aynı olmuyordu. Sarı ikonun altında yer kaplayan çizimler yerine developerlar kendi çektikleri selfielerini koysalar fark yaratmayacaktı. Büyük ihtimalle gelen tepkinin ve yapılan değişikliğin nedeni bu. edit: Savaşma durumundan söz etmedim bile. http://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2013/10/28564TWRII_Nomads_Campaign_siege.jpg Tanımadığın, ünitelerinin ne yaptığını ezberlemediğin bir düşman geldi siege attı. Orduna saldırdı. Ekran yukarıdaki gibi oluyor. Her işe yarayan sarı kutucuklar falan yok yani. Diyelim düşman Iceni. Ordusunun içinde sword bandler, ambusherlar ve painted onelar var. Yukarıdaki screenshot iyi bir screenshot çünkü düşmanın hangi ünitesinin mızrak fırlattığını, hangisinin missile ünitesi olduğunu görebiliyorsun. Eğer düşman Iceni olsaydı kılıç taşıyan ünitelerin bir kısmı menzilli ünite olacaktı ve savunma yapan kişiyi yanlış yönlendirecekti. Yine painted ones, sword band, druidic nobles ve ambushers ünitelerinin kartları ellerinde kılıç tutan ve kıyafetleri neredeyse birbirinin aynısı şeklinde betimlenmiş üniteler gösteriyor. Saldırı durumunda bu dört ünitenin hangisinin daha iyi zırhlı olduğunu anlamak da mümkün değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 dediğin birimlere bakıyorum da kartla uzaktan yakından alakası yok. oyun melee infantry olarak tanıtıyor, ansiklopedisini açıyorsun, orada ammo sayısı yazmıyor menzilli birimler için yapıldığı gibi, kısacası o dediklerini de yapsan anlayamazsın. dahası bunu atilla'daki 3d ss kartlarla yapsalardı gene elinde kılıç tutan bir adam görecektin. hiçbir şey değişmeyecekti. ha dersen ki bu melee birim değil, o zaman ca neden böyle kategorize etmiş gidip onlara sormak lazım ama nadir hibrid birimlerle evvelden beri yaşanan bir durum. ottoman infantry demiştim, elinde yay gösteriyor kartın ama dibine gidince piyade gibi çarpışıyor, adı da infantry zaten ama ranged sınıfında. buyur buradan yak. kısacası kartla alakasız dediğin olay. onun dışında kartlara bakınca anlaşılıyor zaten kim mail giyip miğfer takmış, kim baldırıçıpak geziyor, memeler kaburgalar açıkta hepsi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Kartlarla alakasız dediğin olay kartlara baktığında hataya düşmene neden oluyor. Şu aptallığa bak. http://www.honga.net/totalwar/rome2/unit_icon.php?v=rome2&f=rom_iceni&u=Bri_Sword_Band ^ Bu adamın kaburgaları sayılıyor. Bu ünite gerçekte cloth armorlu. Çıplak olması gereken ünitelerden daha yüksek armor değeri var. Hadi buna(bu yine kart çiziminin bir problemi olacak olsa da) "ünite oyun içinde de bir kısmı çıplak gibi görünüyor başka türlü çizselerdi yine yanıltırdı" dedin diyelim. Şu çorbaya bak. http://www.honga.net/totalwar/rome2/unit_icon.php?v=rome2&f=rom_iceni&u=Bri_Painted_Ones ^ Bu adam üzerindeki çizimler nedeniyle üstteki karttan daha giyinik görünüyor. Kalkanın üst sınırının sağıyla adamın göğüsünün üstünün temas ettiği noktaya bak. Oradan geçen ve adamın vücudunu saran beyaz çizgi alttaki 3 çizgiyle beraber göğüs hizasında korse formatında bir armor varmış görüntüsü oluşturmuyor mu? Bir şekilde(belki aşinalığın yüzünden) kalkan hizasındaki üç çizginin "gerçekten kötü çizilmiş" kaburgaları temsil ettiğini anlaman gerekiyor. Üstteki çıplak arkadaşların cloth armor'u varken burada çıplak olduğunu anlamak için savaşmamız gereken elemanların hiç armor'u yok. Bu adamlar shogun 2'de no-dachi samuraylar gibiler. Hızla charge edip safları yıkıyorsun. Karşı taraf ilk şoka dayanabilirse bunları rahatlıkla kesiyor. Bu adamların zırhları(shield dahil) yukardaki birimden 4.5 kat daha kötü. 4 kat fazla dayanıklı olma potansiyelli bir birime kıyasla bu adamların kalkanları neden daha büyük çizilmiş? Hiçbir fikrim yok. Yan yana koyunca biri çıplak dandik birim, diğeri yün içlik giymiş dev zırhlı defans birimi gibi duruyor. Üniteleri tek tek çizmişler, çok güzel. Çizimlere bakarak hangi armor giydiklerini anlamıyorsun, çizimlere bakarak hangi silahla savaştıklarını kestiremiyebiliyorsun, çizimlere bakarak hangisinin defansının daha iyi olabileceğini anlayamıyorsun. Ortada bir sorun var. 3d render da aynı şekilde yapılırsa aynı şekilde sorun olacaktır. Fakat bu olasılık şu an kartlarda bir sorun olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Şu anki durum benim için renderlanacak kartlardan daha kötü. Render kartlarda sorun çıkarsa en azından birimleri boktan yapmışlar diyip geçiyordum. Burada birimleri boktan yaptıktan sonra ikinci bir aşama daha kaydedip birim çizimlerini de yanıltıcı düzenledikleri imajı oluşuyor. edit: Bunu da koyayım eksik olmasın. http://www.honga.net/totalwar/rome2/unit_icon.php?v=rome2&f=rom_iceni&u=Bri_Ambushers Bunlar ambushers'lar. En tepede gösterdiğim sword band gibi boyunlarında pelerin gözüküyor. Fakat sword band cloth armor'a sahipken bunlar yine çıplak. Çizimlerin hiçbir anlam bütünlüğü yok. 3d render'a bakıp keyfi ve yanıltıcı biçimde oluşturulmuşlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 yoo hepsini anlıyorsun. barbar infantry'si charge değerleri 10 yıldır, ilk oyundan beri yüksek. karta filan bakmaya hacet yok yani. bana hiçbir şey göstermeseler ben zaten tahmin ederim gene barbar ordusu karşıma ne çıkacak. oathsworn tarzı birşey değilse başıbozuk topu. önden çocuk gönderir gibi yolluyorsun. burada yanlış olan algı sanki bunlar 3d screenshot'a dönünce sen o adamın cirit attığını anlayabileceksin. hayır anlayamayacaksın gene çünkü gene yarım düzine birim modeli arasından bir tanesini gösterecek ve o gene don gömlek ve elde kılıç olacak. armor değeri de sırf birbirinin aynı gibi görünen birimler için de değişebildiğinden sen gene anlayamayacaksın hangisininki tam nedir. ambusher olayını anlattım, geçmiş oyundan da örnek verdim. "birimi kötü yapmışlar" de geç madem, hoş gerçi birim nasıl kötü oluyorsa senin beklediğin gibi çıkmadığı için. lejyoner resimlerine bakıyorsun, pilum var mı? yok. adamların dibine geliyorsun iki salvoda yokediyorlar. hadi buna da mı yakınalım? ambusher'ın cirit attığını anlamadın daordunu mu yokettiler yani nedir burada derdin onu da anlayabilmiş değilim. düşman ordusunda skirmisher olmadığı bir durum asla yok oyunda zaten, bu beklentide olmamak esas acayip birşey. zaten "savaşacağım ordu hakkında %100 kusursuz istihbarat sahibi olayım" beklentisi yanlış bir kere, düşmanın dibine spy girmemişse o kartların hepsini göstermemesi lazım aslında. adam geliyor, düğmeye basıyor bir anda iddqd asıp kesiyor herkesi. bunu da göremiyoruz kartlarda, kartların suçu mu olsun? hadi hepsini geçiyorum, atilla videosu var aç bak işte, görünce anlıyor musun kim necidir? ben anlamadım roma ordusunda gösterdiği adam düz ağır piyade mi yoksa elit saray muhafızı mı, hepsinin başında püskül var. hep bu 3d kartların kabahati mi diyeyim? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Benim derdim burada kullanılan kartların birimlerin render halinden hiçbir avantajı olmadığı gibi birimin savaş alanındaki gerçek halini göstermeyerek daha da fazla kullanışsız hale dönüşmesi. Yoksa skirmisher üniteye mızrak atarken ki pozunu karta yansıtıp yanında kılıcı kınında duracak şekilde poz verdirtmek at ile deve bir iş değil. Adamlar bu kadarına yetemiyorsa en azından savaş alanındaki birimlerin renderı olsun, iki alakasız birim aynı resmin sakallısı sakalsızı şeklinde resmedilmesi karmaşıklığı arttırmaktan başka bir işe yaramıyor. Pratik denen bir şey var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 3d render da aynı şeyi gösterecek, sen gene şikayet edeceksin. zira ısrarla anlamadığın şey CA skirmisher olarak kabul etmiyor o birimi. meel diyor. aç custyom battle bak, ansiklopediyi aç bak gene. kısacası senin açından birşey değişmeyecek. öte yandan leş 1998-tier 3d cgi kartlar bu artistik kartlara kıyasla iğrenç. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Leş gibi cgi'yı oturup güzelleştirsinler. İşleri o. Sorun bir tane skirmisher ünitesi var değil. 6 melee birimi olan factionın ilk bakışta 3 biriminin çizimi de sakat. Çıplak üniteye ve cloth armor giyen üniteye aynı resmi alıp basmışlar. Stil kasacaklarına pratiğe baksınlar biraz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 hunlarla oynuyamıyor muşuz ... base game ne kadar olur acaba fiyatı,hem oyun pahalı hemde böyle dlc satmalık denyoluklar olursa,uyuz olurum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 25, 2014 Sam said: m1'deki kartlar da shogun2 rome2 tarzına nazaran gene iyi değildi ki. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f4/Medieval-_Total_War_Land_Battles.jpg eskiden beri hep 3d render olagelmişti, akılsız insanların isteği üzerine buna geri dönüldü işte şaka gibi. dayanamadım gittim resmi forumunda başlık açtım bakalım ne diyecek millet. http://forums.totalwar.com/showthread.php/143849-Unit-cards-are-terrible-bring-back-historical-style siz de ağlayın. ağlaya ağlaya göl olur. bir zılgıtın nesi var, iki zılgıtın sesi var. m1 kartı değil, bilgi ekranında ki çizimler demek istemiştim, onlar daha önemli adam ilk defa tw oyunuyor, bir bakıyor "basterne" diye bir birim veya "peltas" ne çizim var ne doğru düzgün anlatım, o görselden ne işe yarar ve ya çapı ile ilgili bir bilgide yok mesela m1 den "ottoman infanry" "turkoman infantary" biri baltalı, biri zırhlı ve ikisiden hem okçu hem yakın dövüş, ve bunu resimlere bakarak anlaya biliyorsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Aralık 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2014 http://www.totalwar-turkiye.com/wp-content/uploads/2014/12/totalwar-attila-istanbul.jpg istanbul, gerçi yine çöllük olmuş ama birde orduların genel morelleri olması güzel olabilir http://www.youtube.com/watch?v=Yi9sigONVEk Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Aralık 26, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2014 6:54 kuşatma, constantiniye manzaraları Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 http://www.youtube.com/watch?v=4qDLuLMaiFY http://www.youtube.com/watch?v=Eiowllca8rE http://www.youtube.com/watch?v=1AtYliB2uKU&feature=youtu.be Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 http://www.youtube.com/watch?v=djkts_PMKrA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 horde mekanikleri eski oyuna benzer demek, enteresan ve güzel. bazıları direkt yabancı toprakların içinde başlayabilecek bu sayede. hadi bakalım. hunları bekliyordum zaten sürpriz olmadı, adamlar hype yapıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 5, 2015 dark ages abi hype'a gerek bile yok. emporer editionda düzelttiklerini bozmadilarsa üzerine de biraz bişiler koydularsa tamamdir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jungle Mesaj tarihi: Ocak 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 9, 2015 preoder 80tl, alsam mı acaba? release olduğunda fiyatı 160 200 tl lere çıkarmı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Ocak 9, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 9, 2015 Sam said: ha dersen ki bu melee birim değil, o zaman ca neden böyle kategorize etmiş gidip onlara sormak lazım ama nadir hibrid birimlerle evvelden beri yaşanan bir durum. ottoman infantry demiştim, elinde yay gösteriyor kartın ama dibine gidince piyade gibi çarpışıyor, adı da infantry zaten ama ranged sınıfında. buyur buradan yak. yalnız piyade melee demek değil, ayakta savaşan ve ayakta intikal eden asker demek. bugün anti tank piyade de var misal anti hava piyade de. düşmanı tanımak ve birimlerin özelliklerini bilmek oyuna derinlik katıyor bence. hiç tanımadığın düşmana karşı çarpışmaya girince ambele olma ihtimali çok gerçekçi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 sam dediği benimde aklıma geldi, spy puanı gibi bir şey olsun ununla istihbarat ali yoksa yanlış çıksın falan... sonra dedim çok fazla ayrıntı olur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 Infantry karşılığı piyade. Bugünkü piyade değil zaten oyundaki kullanımı yakın çarpışan asker. Okçuysa okçu denerek ayrılıyor. Piyadeyse, ağır piyade, hafif piyade vs diye ayrılıyor. Infantry deyip geçebilirim de türkçe kullanıyorum mümkün olduğunca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 http://www.youtube.com/watch?v=N-hoMr44MdY Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 10, 2015 horde modu çok iyi olmuş bu sefer, eskiden daha yoldayken gelmeden dayak yiyip yokoluyorlardı. şimdi hareket halindeyken ordu yapabilmek bambaşka bir çekişme yaşanmasına fırsat verecek. ne ağladı şu nankörler de, hala tartışıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cute Mesaj tarihi: Ocak 11, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 11, 2015 Sam said: horde modu çok iyi olmuş bu sefer, Roma 2 de hangi ırklar bize yakın bir türlü çözemedim, halp sam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar