Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Curiosity'nin başından geçenler


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
ruslar feci batırdı mars konusunda. ama haklarını yemiyelim. coğu soyuzu optimize etme calısmaları marsa bişiler göndermektense. ha 80'lerde direk beceremiyolar işi. yazılım konusunda yeterince donanımlı olmadıklarından muhtemelen.
  • 3 ay sonra ...
Mesaj tarihi:
su molekülleri buldular çok eski bir kayanın içinde
http://news.yahoo.com/curiosity-rover-drills-mars-rock-finds-water-122321635.html

3 kat daha ağır bi suymuşz. canlıya dair bir iz yok henüz ama en azından ilk organik buluş
Mesaj tarihi:
hurda ney abi zatne millet 2 senedebir araba değiştiriyor. bundan zarar görecek bir kesim bilmiyorum
madcow said:

cunku pillerin kucultulmesi, storage kapasitelerinin arttırılması ve buna elektrik saglayacak "ucuz elektrik kaynagının" tum dunyada kurulması daha kolay? Hadi milyonlarca hurdaya cıkacak aracı/parcayı ve fabrikayı saymadım bile.


Neyse konu bu degildi derail ettim konuyu. Curiosity super alet. Merakla takip ediyoruz.
Mesaj tarihi:
Cunku bir kesim insan 2 senede bir araba degistiriyorsa, dunya uzerindeki tum ICE ile calısan aracları bir anda hurdaya cıkarsak suanki durumdan cok farkı olmaz.

Flawless logic.
Mesaj tarihi:
madcow said:

Cunku bir kesim insan 2 senede bir araba degistiriyorsa, dunya uzerindeki tum ICE ile calısan aracları bir anda hurdaya cıkarsak suanki durumdan cok farkı olmaz.

Flawless logic.
senin mantigina gore benzinli arabalar yayginlasmaya basladigi ilk vakit butun at arabalarinin toplatilip yakilmasi gerekirdi. gel gelelim bu ikisi 50 yil falan birlikte gayet yaygin kullanildi. sirf omrunu tamamlamis bir teknolojiyi tekrar kullanilabilir bir hale getirebilmek icin kimse kolay yerine zor olan yolu secmez, hele su dunya duzeninde olmayacak bir sey.
Mesaj tarihi:
suanki sayılarla 1900-1950 yıllarındaki sayıları karsılastırıyorsan zaten komik oluyorsun. ve at arabası ile ice "denk" teknolojiler degildi. yani analojin iyice komik duruma dusuyor.


Suan uretilen sadece elektrikle calısan arabalar ve sadece ice ile calısan arabalar birbirinden tamamen farklı. o yuzden eger tamamen elektrik'e gecmek gibi bir durum olursa suan var olan aracların tamamını piyasadan cekip yenisini vermen gerekiyor. Bunu istersen 50 yılda yap. farketmez suan calısan fabrikaların tamamını baska bisey uretmeye cevirip/suana kadar uretilmis olanları yokedip-geri donusturup/suan varolan istasyonların tamamını da ve hatta insanların egitiminin tamamını da degistirmen gerekiyor. Bu da kimsenin isine gelmiyor.


O yuzden 2 teknoloji var ustune gidilen. Birincisi hidrojen. ICE ye sokuyosun yakıyosun. Aynı seyin su cıkartanı oluyor. Ikincisi de ICE'yi modifiye edip saf'a yakın hidrojen uretimi saglayıp ICE den cıkardıgın Hidrojeni fuel cell e sokmak ondan urettigin elektrikle arabayı calıstırmak. Bu da var olan aracları modifiye ederek kullanabilecegin bir sistem oldugu icin gecisi relatively kolay olabilecek bir sistem.


Ya da petrol lobisi diyip durun tabi size kalmıs.


hani suan dunyada ne kadar arac var diye merak eden olur

http://www.huffingtonpost.ca/2011/08/23/car-population_n_934291.html

2011 de 1milyarı gecmis araba sayısı. Eminim dunya uzerinde 6milyar at arabası vardı. yakmayarak hata ettiler.
Mesaj tarihi:
olm bu plütonyum motoru ile çalışan insansız hava aracı yapacasın aslında. silahsız sadece gözetleme yapan. süper troll olur. patlatamazlar da çünkü patlarsa nükleer blast olur, serpinti olur. fosforlu yeşile boyayacaksın lololololololololo diye gezecek
Mesaj tarihi:
valla laf anlatilmaz boyle haksiz cikinca direk saldiriya gecene gerci, olay teknolojinin denkliginde degil kullanim alaninda. su an ulastigimiz teknolojide, gunumuzun otomobilleri yuruyen tenekeyi andiriyor maalesef. ICE ICE dedigin sey arac uzerinde oldukca, istersen kaliforniyum ile calistirsan yine teneke olacak. bir tesla'nin saglamligina bak bir de herhangi bir baska "guvenli" aracinkine. aptal, vitesli sistem olmasi ayri bir konu.

hayir bunu bu kadar hararetli savunman icin anca otomobil endustrisinde calisiyor olman falan lazim.
Mesaj tarihi:
Bu argumanın sadece bir bolumunu alıp oraya cevap vererek kendini haklı cıkarmaya calısmaya ne diyorduk ya?

ve vites?

wow.

aksi gibi bi de renewable energy uzerine arastırma yapıyorum. hic tutmadı iyi mi?
Mesaj tarihi:
ben o konuda doktora yapıyorum abi. renewable energy dediğin şey hiç de öyle her şeyin çaresi falan değil. konuyu bilmiyorum ortasından gireceğim çünkü bildiğim konu herkes bokumu yesin, yenilenebilir enerji-ekosistem ilişkisi üzerine yapılan her yeni araştırma yeni şaşırtıcı sonuçlar çıkartıyor abi, jeotermal dahil.. en son hatta jeofizik mühendislerinden biri yazmıştı, fay hattına bile etkisi olduğuna dair bir teori okudum ben bu dev güneş tarlalarının. öyle santral kuralım harras edelim değil yani. ÖMÖ PÖTRÖLDÖN ÖYÖDÖR derken üretim esnasındaki prosesleri karşılaştırmak da lazım. neyse çok uzatmayacağım. çare yenilenebilir enerji de değil. çare optimizasyon. zaten kıçınızı da yırtsanız enerji devrimi olmayacak. kaldı ki l.martin firması soğuk füzyon reaktörü yaptığını açıkladı, konteynır büyüklüğünde modellerle piyasaya süreceğiz dedi daha neyi tartışıyorsunuz anlamış değilim.
Mesaj tarihi:
he iki makale okuyup cikardigi fikri olumune savunan heyecanli akademisyenmis. renewable energy uzerine calisman iyi guzel de, otomobiller hakkinda biraz bilgi edinip oyle atip tutsan daha yararli olabilir.
×
×
  • Yeni Oluştur...