Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

türklerle alakalı bişi değil ki o, her yerde öyle, havada alman, ispanyol, fransız ingilizcelerini falan bir duysan türkleri öpüp başına koyarsın. ara ara benim eğitim aldığım piste geliyordu özel jetciler, havacılar falan, farklı milletlerden, komedi resmen. bir de havacılık ingilizcesi de azıcık farklı, mesela "3" baya üstüne basa basa "TRİİ" diye okunuyor, vs vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Archangel_ said:

Rotweiler said:

Eternal said:

kabin amiri bakar o olaya.. onun panelde problem varsa içeri söyler içerden ayarlanır.


Dar gövdede airbussa evet panelden, boeingse kaptana direk söylenir. FYI


(tu)
neden ya donuyoruz ya da üşüyoruz peki? 23 derece fiks falan olamıyor mu


Zaten fiks ayarlanıyor derece ancak, üç bölüm olarak ısıtılıp soğutuluyor kabin.
Çoğu uçaklarda bu ekipmanlar çok iyi optimize edilmiyor uçuş yoğunluğu sebebi ile. Sadece büyük bakımlarda elden geçiriliyorlar.
THY'nin konfor konuusnda dar gövdelerde "ötelediği" öğelerden birisi de bu.
Biz misal panelden 23e alıyoruz. Beş dk sonra 19 oluyor. '3e geri çekiyoruz, 28 oluyor.
Ön yanıyor arka donuyor vs.

İlginç bir teknik yapısı var kısacası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Thy almıyor abi, başka yerlerde olabilirsin ama thy en ufak bi sebepten eleyebilir, renk körlüğü konusunda hiç taviz vermiyorlar.

Yine de başvur tabi de thy de en son sağlığa bakılıyor, uygun bi ara da denk gelince sorabilirim hekimlere ya da eternal daha çok görüyorsa veya biliyorsa o cevaplasın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

renk körleri olabiliyor ama sınırı var, belirli renklerde sıkıntı yaşamaman gerekiyor vs...

class 1 sağlık raporu alman gerekiyor işte, iyi ölçüm yapan iyi bir hava kliniğine git işte böyle böyle niyetim var ama öğrenmek istiyorum de. ciddiye alsınlar oranını söylesinler. eğer geçersin derlerse class 1 için aynı yerde başvurursun eğitime başlarsın.

akademiye almazlar ama evet, gerçi belil olmaz bu aralar köpek gibi ihtiyaç var diye deli alım yapıyorlar.

edit:

Ha bu arada hastaneden hastaneye çok değişiyor bu raporlar, genelde standart ama mesela Avcılar Hospital'de arkadaşın astigmatı çıktı ve sınıra yakındı. üzüldü falna, uğraştı derken başka yere gitti bir daha ölçtürttü kafaya taktı. çünkü gelecekte sıkıntı pilotaj için.

değer bayağı normal çıktı sonra. ölçümlerden ölçüme ve o an ki fiziksel durumuna göre değişiklik gösteren şeylerde doktorun önem vermesi olaya vs. bayağı önemli oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Catze said:

ielts e de ihtiyacın yok sanırım thy kendi sınavını yapıyor ama illa ielts kasıcam diyorsan ortalama üstü olman yetiyor sunexpress bile 6, 6.5 civarı istiyor


Sunex bize CV atın gelin görüşelim diye mail attı, çalışma şartlarına vs. dair her şeyin detaylarını vermişler maaş primlerine kadar işte kişisel olarak çağırıyorlar.

IELTS ve TOEFL istemiyor şuan, kendimiz yapacağız sınavı diyor askdjfhsda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

PPL için sağlık koşulları aynı mı acaba dünya da, yine class1 mi istiyorlar?

9 numara miyop, 3 numara astigmat'a gel hadi derlerse yani başımda okul var sdf

bir de okul PPL verioz ama IFR eğitimi yok demiş, o nasıl oluyor anlamadım sdf PPL için IFR lazım değil mi ki


Neler diyorsun, 9 miyopa pilot mu yapıyorlar? Lan ben 5.5 miyop diye hiç aklımın ucuna bile getirmemiştim? Vay be
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi bi çeklist var, onu yapıyon, yedek pilot çek çek yapıyo. Sonra kanatların kanatçıklarını hafif aşağı büküp full gaz basıyon. Ama havada azaltıyon biraz, uçak strese falan giriyo sonra. Ondan sonra otomatik pilota bağla gitsin. İnişte de allah kerim götüm götüm yanaşırsın piste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...