Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

hem rot hem au kendilerince haksiz ya alsdkfj

au'nun surekli host diye, rot'u iscisin sen isci kal diye ittirmesi, rot'un da tartismanin basinda au'nin havaciyim ben bak yanlis kayaya tosluyosun uyarilarina ragmen critlemeye calismasi kisir donguye sokmus.

opusup barisin. toplumun her ikinize de ihtiyaci var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lan adamlar baya yerde de kavga etmiş ya.. Forumda da ATC , Pilot kavgası gördük yani allah sizi bildigi gibi yapsın sdfhusf. yok heavy şöle yazar lisans böle çıkar. annexlerden falan bahsetmişiniz sdyfs yarın lisansların arkalı önlü fotokopileri , saglık sertifikası , logbook son sayfa fotokopi , 2 fotografla hepinizi bekliyorum arkadaşlar.. sabah devam edin didişmeye..
Rot sana da tavsiyem saatin dolduysa ve tk'dan çok baydıysan bi Qatar, Etihad falan yap gel 4-5 sene .. Oralar baya canlı şuan.Fasta'da uçan arkadaşlarım var air morocco'da 6-7k euro alıyo çocuklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:


Quel-Thul said:
Rotweiler said:
µh said:
Uçuş saatleri uluslararası izlenmiyor mu ya, nasıl olabiliyor ki böyle bir şey? Ben mi uyduruyorum sdf
Uçuş saatlerinin tutması demek, ard arda 3-4 gece uçuşundan geldiğinde kendini toplarlayabilceksin anlamına maalesef gelmiyor. FTL avrupa standartlarında eyvallah ama, Avrupadaki hiç bir havayolu pilotu bu yoğunlukta uçmuyor. İSteyen olursa örnek shift atarım. Misal; Şimdi geliyorsun saat 18:30da indin dimi? Kural şudur, Uçtuğun süre x 2 ya da minimum 12 saat ana üste dinlenme almak zorundasın. Hangisi büyükse. Buraya kadar gayet uygun gözüküyor dimi? Örnek uçuş, IST-NCE-IST, Mesain EN AZ, bak EN AZ DİYORUM, imzadan sonra 11 -12 saat. ERTESİ GÜN UÇUŞUN 06:45 18:30'da motoru kapattın, geri sayım başladı. Yolcu inene kadar inemezsin. AHL'de yer hizmetleri ve WCHR hayatta gelmez zamanında. Onca sene yaptım bir kere geldiğini görmedim. 30 dakika minimum uçaktasın. Hele kabinde bırakılan eşya varsa, ve şüpheliyse hiç girmiyorum bile o konuya, kisme bunları düşmez dinlenme sürenden. Her uçakta da mutlaka bişey unutlur. 15 dakikada da terminalden çıktın. Saat 19:15 Yeşilköy - Ataköy(Ataköyde opturuyor olsun hadi neyse) = 1 saatten fazla. Saat 20:15 Geldin evine, bi duş yemek felan ailenle 10 dakika muhabbet ettin. Saat 21:15 Yattın uyudun. En az imza bitimine 2 saat kala kalkacaksın. Saat 04:30 Kaç saat uyudun? 7 saat 15 dakika. Bi önceki uçuşun da zaten sabah 06:30 ya da 07:30 imzalıydı. Duş tıraş, üniforma vs. Çoğu FO'nun yalnız yaşadığı olayına girmiyorum bile. Bunları hazırlayacak adam da yok yani. Noldu? Eben sikildi. 3 gün bazen de 4 gün bu rutinle uçuyorsun. E diyeceksiniz ki bunlar bu rutinde uçurmaz. Bok uçurmaz. Adamlar zaten minimum istirahat 12 saati verdikleri için ertesi gün hep aynı saatte alandasın. yani 12 saat uçuşta, 12 saat yerde. Sonra yine 12 saat uçuşta. Sonra noluyor. Diyorsun ki, oh be. İki gün offa giriyorum. Bok giriyorsun. Görevden döndün, yine aynı saat. 18:30 Aynı rutinler devam. Aaaa bi bakıyorsun. 2 off arkasında ilk görev saatin 00:05. Bak şaka değil bu. Byle olunc anoluyor? Offunun ikinci gününde, gündüz uyumak zorundasın. Çünkü gece saat 22:00'da kalkıp işe gideceksin. E peki O zaman 2 off yapmış oluyor musun 5 gün uçtuktan sonra? tabii ki hayır. Bir başka senaryo. Her şey güllük gülistanlık. Bi bakmışsın 3 bacak kösmüşler. Ama ne 3 bacak. Kars pass git görevli gel, Viyana git gel. Uçuş saati sayıldı mı pass gidiş? hayır? Sen yine aynı saatte kalktın mı? Evet? Sen yine ekip olduğun için aynı düzen ve nizamda yolcunun karşısında mısın? Evet. Toplam dört bacak da kısa uçuş olduğu için sen o basınca bi in çık in çık in çık vücut noodle oldu mu? Oldu. Yani o FTL'e uyuyor olması, insani olduğunu göstermiyor. Ayrıca O FTL sayesinde GMT kavramını da değiştirdiler. Gece mesai açamıyorlardı 00:05 şimdi açıyorlar. IST-JFK Dinlenme süresi 24 saat. 24 SAAT! JEtlag felan yok zaten, makine komple ekip amk. Daha bişey söylemeye gerek yok zaten.
ay çok kötüymüş vah vah, otelciliği dene pls kthx




Allah kolaylık versin abi.
Onu da yaptım 2-3 sene. Yukarıda da yazıldığı gibi, mevzuu sidik yarışı "biz daha çok yoruluyoz" değil de, 200-300 can taşınan sektördeki pamuk ipliği durumu.


Eyv umarim hakettiginizi alırsınız emekci kardesim, usluplu cevabin ile beni kazandın

Ben rotu tutuyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eternal said:

Lan adamlar baya yerde de kavga etmiş ya.. Forumda da ATC , Pilot kavgası gördük yani allah sizi bildigi gibi yapsın sdfhusf. yok heavy şöle yazar lisans böle çıkar. annexlerden falan bahsetmişiniz sdyfs yarın lisansların arkalı önlü fotokopileri , saglık sertifikası , logbook son sayfa fotokopi , 2 fotografla hepinizi bekliyorum arkadaşlar.. sabah devam edin didişmeye..
Rot sana da tavsiyem saatin dolduysa ve tk'dan çok baydıysan bi Qatar, Etihad falan yap gel 4-5 sene .. Oralar baya canlı şuan.Fasta'da uçan arkadaşlarım var air morocco'da 6-7k euro alıyo çocuklar.


Abi gitsene sen air morocco yu boşver qatar a falan.



Kaç saatin oldu aylık şu an ? Yaz sonuna patlar kışı çıkaramaz diyolar uçuş saatleri için. 330 cu bi arkadaşla konuştum beni yaza bile zor uçururlar diyodu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

A320 pilotu olamaz, Airbus pilotu olur, üç tipin de serifaskını alır tip eğitiminde.

iyi de abi almak zorunda mı, sadece a320 hangi tipse onunkini alsa, o kişiye a320'ci denemez mi?
yani yanlış demekten ziyade aslında gayriresmi desek daha mı doğru acaba?

onun haricinde auril çok hırs yapmış. konuyu kapatıp, tekrar açmış falan. "host olarak kal", "engin bilgilerini paylaşma" vs. yakışmıyor diycem ama tam da bizim millete özgü hareketler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tr'de çalışma şartları en iyi firma şuan için pegasus deniyor, hatta yeni mezunlar genelde oraya gitmeye başladılar.

maaşları thy ile aynı, sosyal imkanları daha kısıtlı sadece. ama kaptanlık vs. kovalayanlar içinde en iyisi.

bu arada yanılmıyorsam uluslar arası standartlar minimum 80, max 100 olması gerek uçuş saati. rott'un dedikleri thy genelinde doğru ama yerel pilotlar çok ses çıkartmıyor.

olan tartışmayı başlatan haberdeki yabancı pilotun temelde yabancıların şikayetleri üzreine konuşmasında.

eskiden dünyanın her yerinden pilotlar buraya çalışmaya geliyordu. çok iyi para veriyorlardı, güzel ülkeydi. son 4-5 yıldır patır patır kaçmaya başladılar, özellikle darbeden sonra ruslar falan harici nredeyse kimse gelmiyor.

hal böyle olunca uçak çok, pilot yok. iş yükü deli arttı. bir de temel kotil'in de firmanın içine ettiği görüldü onun acısını çıkartıyorlar şuan sadfh

ama geniş gövde pilotları genelde aşırı rahat, en azından benim 777'ciler bayağı rahatlar geri kalanlara göre. orada da uçak az, pilot yeterli temiz temiz uçuş 2 hafta ayda tatil falan yapıyorlar neredeyse ksadfh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

k1nJo said:

Rotweiler said:

A320 pilotu olamaz, Airbus pilotu olur, üç tipin de serifaskını alır tip eğitiminde.

iyi de abi almak zorunda mı, sadece a320 hangi tipse onunkini alsa, o kişiye a320'ci denemez mi?
yani yanlış demekten ziyade aslında gayriresmi desek daha mı doğru acaba?

onun haricinde auril çok hırs yapmış. konuyu kapatıp, tekrar açmış falan. "host olarak kal", "engin bilgilerini paylaşma" vs. yakışmıyor diycem ama tam da bizim millete özgü hareketler.


Type aldiginda 319/320/321 ucuruyosun. 330/340/350 icin 2 haftalik bir egitim ve simulator ile convert oluyosun. 320 aldinmi 330 ucuramassin yine bi 1 aylik egitim proseduru var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Akhlaur said:

Eternal said:

Lan adamlar baya yerde de kavga etmiş ya.. Forumda da ATC , Pilot kavgası gördük yani allah sizi bildigi gibi yapsın sdfhusf. yok heavy şöle yazar lisans böle çıkar. annexlerden falan bahsetmişiniz sdyfs yarın lisansların arkalı önlü fotokopileri , saglık sertifikası , logbook son sayfa fotokopi , 2 fotografla hepinizi bekliyorum arkadaşlar.. sabah devam edin didişmeye..
Rot sana da tavsiyem saatin dolduysa ve tk'dan çok baydıysan bi Qatar, Etihad falan yap gel 4-5 sene .. Oralar baya canlı şuan.Fasta'da uçan arkadaşlarım var air morocco'da 6-7k euro alıyo çocuklar.


Abi gitsene sen air morocco yu boşver qatar a falan.



Kaç saatin oldu aylık şu an ? Yaz sonuna patlar kışı çıkaramaz diyolar uçuş saatleri için. 330 cu bi arkadaşla konuştum beni yaza bile zor uçururlar diyodu.


Benim evlilik olayları var o yüzden Türkiye'de kaldım. Ben Borajette 3 sene uçtum ondan sonra TK'ya geçtim geçeli 9 ay oluyor. Air Morocco'ta embraer var 4-5 tane bizim arkadaşlar hep oraya gitti uçmaya ordan biliyorum.Casablanca base ucuyolar fena sehir degilmiş.
2018 de yeni EASA regülasyonları ile düzelecegini ümit ediyorum bu limitlerin. Bakalım...
Bu kadar karamsar olmamak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
tomkat said:

merhaba, dlr sinavina giricem de bu hafiza testleri acayip zormus, ilk denemelerimde %20 falan sonuc aliyorum, herhalde %100 istemezler di mi sinavda?


%20 çok az onu yükseltmen lazım hiçbir modülden %100 istemezler.. onun bir ortalaması var ona göre değerlendiriyolar. Genelde %70'lerde yap hepsini halledersin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...