Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul İkinci Çağ MMORPG


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
GERGE said:

Electronic Arts tepesine binecek, haberi yok.


bu oyunun her hangi bir telifi tecili firması levhası adresi vs her hangi bir şeyi yoktur. kısacası tepesine binilecek her hangi bir durum yok.

Buradaki temel amaç server-client işleyişinin güvenirliliği ve işleyişini sağlamak test etmek. Oyunun tam sürümü baştan aşağı yenilenmiş grafiklerle tescil telif isim hakları ve firmalaşmış bir şekilde olacaktır.
Mesaj tarihi:
flash ile yapılmış ankama'nın dofus'u ve wakfu'su var online oyun olarak. dofus scrolling open world değildi, ama wakfu'yu scrolling yaptılar. dofus'ta da wakfu'da da aynı yerde 10-15 kişi birikince flashın animasyonları oynatması sıkıntıya düşüyordu. buna rağmen dofus oyuncuları böyle şeyleri dert etmeden oyunu oynadılar. insanların dofusu akınlar halinde terketmesi oyun içeriklerinin tecavüze uğramasından ve oyun grafiklerinin değişmesinden sonra oldu.

söylemek istediğim şu ki, insanları farklı farklı şeyler oyuna bağlayabiliyor. kimisi içeriği seviyor, kimisi oyunun görselini seviyor, kimisi sırf arkadaşları oynuyor diye oynuyor. insanları oyunda tutacak bir şeylerin olması lazım. bir oyuncu herhangi bir konudan dolayı yeterince ikna olup oyunu oynamaya karar verirse bazı eksileri görmezden gelebilir. flash oyun şişer mi, online sistemini kaldırır mı falan diye çok takılmamak lazım.

bir de grafiklerde tutarlılık çok önemli. tek bir tarzda, aynı ortamın kusursuz parçalarıymış gibi duran ögeler şart. patchwork gibi farklı farklı tarzdan grafiklerle world yapınca sonuç da patchwork gibi "kalıntıları çöpe atacağımıza değerlendirelim" 'den öteye geçemiyor. yani bir grafiker ekiple çalışmanız şart.

şimdiden başarılar.
Mesaj tarihi:
bingildak said:

kaç kişi çalışıyosunuz bu projede? bütçe mütçe var mı kendi çapınızda takılıyor musunuz?


2 bilgisayar mühendisi (ben ve bir arkadaşım)
1 grafiker (karakter resimleri,arayüz vs çiziyor)
10-15 kişilikte bir tester grubu var.

bütçe olayı 3 yıla yakındır cepten yiyerek geliştiriyoruz. dediğim gibi server client oyun dinamikleri bu testten sonra geçer not alırsa oyun grafiklerini ismini yenileyip İngilizce dahil bir çok dilde dünyaya açarız.
Mesaj tarihi:
hedef koyun ilk başta yaparız, ederiz kafasıyla bir yere gidilmez.

projelendirin yaptığınız işi. kademe kademe yol haritanızı çizin. büyüme, geliştirme vs. öncelik seviyelerini belirleyip planlamaya tabii tutun. öyle 5 dilde olacak, dünyaya açılacaz diyene kadar oyunun temellerini adam edin, türk pazarına bir girin, bakalım nasıl gidiyor ondan sonra ingilizcesini, dünyasını düşünürsünüz.
Mesaj tarihi:
abi bu kadar emek varsa madem düzgün fantastik kafalarda bi eleman bulun size bi setting tasarlasın, azcık konu, hikaye kurgu yazsın, güzel bi map tasarlasın. istanbul sultanahmet şiş kebap kafasını geçin bence.

daha evrensel bi ürün çıkarın, amacınız türklerse türkçe desteği koyarsanız yeter zaten. oynayacak olan oynar.
Mesaj tarihi:
Sufi said:

flash ile yapılmış ankama'nın dofus'u ve wakfu'su var online oyun olarak. dofus scrolling open world değildi, ama wakfu'yu scrolling yaptılar. dofus'ta da wakfu'da da aynı yerde 10-15 kişi birikince flashın animasyonları oynatması sıkıntıya düşüyordu. buna rağmen dofus oyuncuları böyle şeyleri dert etmeden oyunu oynadılar. insanların dofusu akınlar halinde terketmesi oyun içeriklerinin tecavüze uğramasından ve oyun grafiklerinin değişmesinden sonra oldu.

söylemek istediğim şu ki, insanları farklı farklı şeyler oyuna bağlayabiliyor. kimisi içeriği seviyor, kimisi oyunun görselini seviyor, kimisi sırf arkadaşları oynuyor diye oynuyor. insanları oyunda tutacak bir şeylerin olması lazım. bir oyuncu herhangi bir konudan dolayı yeterince ikna olup oyunu oynamaya karar verirse bazı eksileri görmezden gelebilir. flash oyun şişer mi, online sistemini kaldırır mı falan diye çok takılmamak lazım.

bir de grafiklerde tutarlılık çok önemli. tek bir tarzda, aynı ortamın kusursuz parçalarıymış gibi duran ögeler şart. patchwork gibi farklı farklı tarzdan grafiklerle world yapınca sonuç da patchwork gibi "kalıntıları çöpe atacağımıza değerlendirelim" 'den öteye geçemiyor. yani bir grafiker ekiple çalışmanız şart.

şimdiden başarılar.


wakfu dediğiniz oyuna baktım download gerektiriyor. o yüzden yükleyip incelemedim. bahsettiğiniz konularda ise haklısınız. grafik olayında her şeyin tek bir kalemden çıkması şart. buda ancak bütün grafik kısmını bir firmaya verince olabiliyor. dediğim gibi oyun kendini mühendislik olarak ispatlarsa grafikleri bahsettiğiniz gibi halletmek gerek.

@bingildak

bu yola çıkarken hedefimiz şuydu Ultima Online gibi bir oyunu hiç bir yükleme yapmadan sadece browser kullanarak oynamak. Bu hedefi gerçekleştirebildik mi yakında öğreneceğiz.

Beta testi bize neler getirecek görmeden bizde henüz tam bir yol haritası çizemiyoruz. Dediğim gibi şu an tek düşüncem oyunun serverı patlamasın clietnı patlamasın oyun akıcı olsun gibi teknik olaylar. Kapalı betada bir sıkıntı yaşamadık ancak günümüzde bir çok mmorpg açılışta çok sıkıntılar çekiyor. Umarım her şey yolunda gider.

Yapıcı yorumlar için teşekkürler.
Mesaj tarihi:
imamizer said:

abi bu kadar emek varsa madem düzgün fantastik kafalarda bi eleman bulun size bi setting tasarlasın, azcık konu, hikaye kurgu yazsın, güzel bi map tasarlasın. istanbul sultanahmet şiş kebap kafasını geçin bence.

daha evrensel bi ürün çıkarın, amacınız türklerse türkçe desteği koyarsanız yeter zaten. oynayacak olan oynar.


bu tip bir oyunun grafiklerini tek bir elemanın yapması mümkün değil. oyunun arka planı ise evrensel aslında. bir çok ülke eklenip aralarında post apokaliptik bir zamanda iktidar mücadelesi sağlayabiliyoruz. şu anlık sadece türklere hizmet vermek istememizin nedeni maliyetler.
Mesaj tarihi:
asıl maliyet düşünen adam hedef kitleyi bu kadar daraltmaz. ingilizce oyun yapar.

facebooktan random 1000 türk oyuncu yerine 50 tane ingiliz/ amerikan oyuncu çok daha fazla getiri sağlar sana.
Mesaj tarihi:
son istatistiklerde türkler facebook ve mobil oyunlara para harcama konusunda listenin en üstlerinde. Belki Amerikan bir miktar daha fazla gelir sağlayabilir ama 1000 vs 50 gibi bir uçurumun olduğunu ben zannetmiyorum. En azından istatistikler öyle demiyor.
Mesaj tarihi:
Biyik said:

kahtali mice diye karakter yapmıştım, silinmiş :(
oyun başlamadan kaydetmiyor mu karakterleri :(((((


Hayır oyuna girmeden karakter kayıt olmaz.
Mesaj tarihi:
imamizer said:

asıl maliyet düşünen adam hedef kitleyi bu kadar daraltmaz. ingilizce oyun yapar.

facebooktan random 1000 türk oyuncu yerine 50 tane ingiliz/ amerikan oyuncu çok daha fazla getiri sağlar sana.


abi şu değişti artık ya. mobil ödemeyi bi koyuyosun türk liselilerden para akıyo.

örnek: connected2.me

liselilerin ask fm'i. 2.5 milyon üyeye 5 milyon ciroları var şu an. giderleri zaten çok az. tek kişi çalışıyo o da sahibi sdf.
×
×
  • Yeni Oluştur...