Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bugün Ne Seyrettiniz?


GERGE

Öne çıkan mesajlar

yalnız şunu da söylücem

o yıllarda cıkan filmleri izlediğinde her türlü sıkılmak kolay

misal close encounters with the 3rd kind ı izledim kısa bi süre önce , ilk defa, 77 yapımı o da

içim baydı baydı

ölüyordum adeta


işte stalker'da o sıkıntının sebebi,seyircinin alt yapı eksikliği olsun , e spielberg niye kotaramamış peki?

bence biraz "eskimiş" filmler bunlar, hele kubrick,tarkovsky ağır filmler yapmayı seviyor,izleyiciye tükaka demeden filmerin bu yanını bi kabullenmemiz lazım,gerçekçi olmak adına.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DoGMeaT said:

yalnız şunu da söylücem

o yıllarda cıkan filmleri izlediğinde her türlü sıkılmak kolay

misal close encounters with the 3rd kind ı izledim kısa bi süre önce , ilk defa, 77 yapımı o da

içim baydı baydı

ölüyordum adeta


işte stalker'da o sıkıntının sebebi,seyircinin alt yapı eksikliği olsun , e spielberg niye kotaramamış peki?

bence biraz "eskimiş" filmler bunlar, hele kubrick,tarkovsky ağır filmler yapmayı seviyor,izleyiciye tükaka demeden filmerin bu yanını bi kabullenmemiz lazım,gerçekçi olmak adına.

çok alakasız iki yönetmenin karşılaştırmasını yapmışsın. sci-fi diyince herkes aynı dili kullanmak zorunda değil zaten.
fakat yönetmenlerin de bi gelişim süreci ve kendini bulma dönemi var.
bunun yanında teknolojinin imkanları, dönemim bilgi birikimi olsun, hikayelerin geniş bi spektruma yayılmış olması falan.
güncel bir film diye söylüyorum mesela blade runnerın ilk filmi 82 yapımı. arada 5 yıl fark var ve farka bak.
alien var 79 yapımı farka bak.

zamandan biraz bağımsız bir şey yani bunlar. Metropolis var mesela abi film 1927 yapımı bak boldladım.
bak fragmanını da koyayım
https://www.youtube.com/watch?v=GrFBId1b8U0

örneğini verdiğin filmle arada 50 yıl var.

anlatıcının o zamanki kimliğinin etkisi bambaşka bir olay.
şimdi gidip metropolisi de izleyip sıkıldım dersin sen belki bilemem.
fakat belli ki öyle alışmışsın ki her şeyi gözüme soksunlar görsel masturbasyon yaşayayım elimde patlamış mısırla diye önyargı oluşmuş sende. -no pun intended-

izleyiciye tükaka derken değersizleştirmek için değil her şeyin bir alıcısı var diye söylüyorum.
bilgi eksikliği varsa birinin kalkıp da belli filmlere kötü abi sıkıldım demeden önce bi kendini ölçüp tartması lazım. Belli ki ona hitap etmiyor bu filmler illaki oraya ait olmak zorunda değilsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ki taraf tutmam gerekse cidden yeni filmlerin tarafını tutmam. 10 yılda bir bariz bir şekilde düşüyor gişe filmlerinin ortalama kalitesi ama ready player one tarzı bayağılığa kaçmayan çıtır çerez filmleri ağır eleştirmeye çalışmak ego kasmak başka bir şey değil.

sanssizsansli said:

peki ben nerde kötü dedin demişim?


abi genel konusuyorsan da kime konusuyorsun ki? Son bladerunner'ı ben sevdim mesela birlikte gittiğim insanlardan biri uyudu bildiğin film boyu hiç de umursamadım, gerçi o da kötü vs. demedi ama aynı söylediğin gibi işte her şeyin bir alıcısı var.

şu iki film de mesela acayip kötü yorumlar aldı ama ben aşırı seviyorum:







teknik olarak isteyen istediğini desin, film festivalinde izlesem öyle yorumlarım belki ama zaman geçirmek için pizza yiyip izledim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de eski filmlerden farklı bi hava alıyorum ama, ne bilim,konuştuğumuz filmler bana sıkıcı geliyor anlattıgım gibi


gone with the wind ,ben hur, yahut hiçkak filmleri izlerken ayrı bi his uyanıyor içimde, gerçekten daha farklı bi tüketim alışkanlığı olan dönemin filmleri olduğu hissini yaşatıyo,izlerken içim huşu doluyor

ama köbriklerde fln bu hissi yaşıyamıyorum,eski film la bu diyorum gayri ihtiyarı

barry london öncesi kubrik filmleri en azından öyle dedirtiyo bana
stalker da

ben zevksizim belki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanssizsansli said:

abi klişe girmişsin.
sen öylesin diye demiyorum da az çok sinema edebiyat kültürü görmüş birine spesifik janra sorsan bak şunları izle diyeceği filmleri vermişsin. genelde bunlar sırt dayama gibi algılanıyor artık.
ben mesela böyle bir soruya ciddi cevap vermem yani çünkü sorunun içinde aslında hak verebileceği bir örnek görmek değil atışma var.

hani stalkerı izleyip gerçekten ne olduğunu anlayabilmek için birinin ciddi anlamda resim sanatı, din ve edebiyat kültürü hakkında biraz da kurosawa sineması hakkında bilgi sahibi olması lazım yoksa kalkar der ki abi puff bu ne adamlar konuşuyolar kamera ağır ağır ilerliyor, anlattı bir şey yok ki vs vs.

çünkü günümüz izleyicisi daha çok popcorn scifi seviyor. anlatılanın görseller ardında gizli kalmasını sevmiyorlar en fazla diyaloglardan ve senaryodan çıkarım sağlayıp amacı ilişkilendirmeye kasıyorlar.

Misal şu sahnenin ne demek istediğini görebilmek için rashomon izlemiş biri olması lazım falan.


Bi zahmet kurosawa da izlemiş olsun insanlar.

Dert atışma farkındayım da ne bileyim belki gateway olur diyip alttan almak lazım. Popcorn scifi seviyosan sormıcan bana abi, benim tonla sevdigim film var ama hem iyi film hem sci-fi olup kült olmayan film yok. Hani öyle bir film underground kalmıyor çok şükür. Bir de Kubrick'in pacing'i bana da biraz agır geliyor ama tarkovsky gelmiyor, o estetik meselesi biraz.

Bladerunner baya saçma sapan film la zamanına göre. Baya böyle 15 sene ileri atıyo herşeyi öyle abuk subuk bir adım. Keşke adam gibi plotu da olaymış da daha da çok sevseymişiz. Ama o kadar güzel ki film çok da takmıyosun dfg.

µh said:

ki taraf tutmam gerekse cidden yeni filmlerin tarafını tutmam. 10 yılda bir bariz bir şekilde düşüyor gişe filmlerinin ortalama kalitesi ama ready player one tarzı bayağılığa kaçmayan çıtır çerez filmleri ağır eleştirmeye çalışmak ego kasmak başka bir şey değil.


Abi film bayagılıgın tanımı ama, bayagı kelimesini aç bak gerekli tüm şartlar var.

Sırf adı için spielberg? Check.
Milyonlarca dolar CGI budget'la kötü görsel? Check.
Bayat klasik kötü olmak için kötü beyaz zengin iş adamı? Check.
Sırf nerd baitlemek için dünyadaki HERŞEYE referans? Check.

Herşey muhteşem, herşey ısıldıyor, çok epic çok. "Ama çerezlik film yea" bir argüman değil çünkü çerezlik film = kötü film değil, çok güzel çerezlik filmler var olm aç superbad falan izle yani o da çerez bu da çerez.

Hani tamam savunuyosun ok savun da bak kaç sayfa önce sordum hala bir tane cevap yok, filmin nesi iyi? Munich'i çeken adamın filmi gibi duruyor mu yoksa bildigin dolandırılıyor mu seyirci ayaküstü?

Bu arada forumda film üzerinden sana mı ego kasıcam? Nasıl bir üslup bu? Film konusmaktan çok daha ciddi sorunlarımız var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çerezlik film konusunda bi standart olmalı

misal bence çerezlik film : 300 , starship troopers , yahut pacific rim

bunları uçakta fln denk gelse izliyebilirim,gayetde memnun olurum


çöp filmler : transformers , ready player one , jack black'li king kong


bunlar zarar ziyan,geceleyin showtv'de fln dönen aksyon kuşağı filmleri derinliğindeler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@xunn
Aynen, ya şey mesela farkındayım sen de benim gibi marka isimlerin sinemada ne kadar ticari olarak corrupt edilebildiklerini görüyorsun.
ridley scott üstünden geçtiğimiz bi filmin yönetmeni mesela işte alienın yaratıcısı. prometheus filmini başkası yapsa ve kötü olsa dersinki ah işte ridley scottun kemikleri sızlardı falan ama yok abi adam aynı adam. dünya da hikaye de onun ürettiği bir seri üzerinin devamı. ulan bakıyosun gerizekalı filmi çıkmış ortaya.

nasıl olur bu ya falan diyosun da oluyo yani. ben köpek gibi merak ediyorum o filmin hikayesini ve nereye varacağını. ufacık ümitlerle yeni filmini bekliyorum belki rahatlarım diye ama yenisi çıktıkça sıvıyor adam.
e sonra anlıyosun yani adamın aslında ununu elemiş eleğini asmış bi adam olduğunu. şirketler basıyor parayı çek usta diyor o da çekiyor. önekine de from the creator of dındındın ekliyor hoop bi hype oluşuyor gelsin paralar.

ben baya emindim yani ready player one'ın basit bişey olabileceğini o yüzden çok şaşırmadım da eleştirmeye gelince nerd rage yiyorsun hele bi de internet ortamnda öf yani. tartışma biliyosan sen çeke kadar bile geliyo. ama işte spielberg abi sen ne anlarsın falan...

james cameron blockbuster filmlerin tartışmasız en iyisi mesela. o adamı takdir ediyorum ben iyi film kötü film diye değil ama bekleneni hakettiği şekilde çok iyi veriyor. filmlerinden gayrı sinema için çok çığır açan fikirleri ve ürünleri olan bi adam. o yüzden onu ben hani bu sefer ne katmış acaba diye takip etmeyi seviyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ready playerı beğendim ben hype yapmamistim. Fazla itin gotune sokulmus gibi geldi. Scott pilgrim bu forumda kutsaldi bir ara fjdj. Bu tarz filmler is yapar burda normalde.

Sonlara dogru baydi yalan yok. Bundan once rampage diye bi sicmik izledim diye de begenmis olabilirim.

O filmi cekenin eline sokayim fjf. Hele villain efsane filmde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xunn said:


Abi film bayagılıgın tanımı ama, bayagı kelimesini aç bak gerekli tüm şartlar var.

Sırf adı için spielberg? Check.
Milyonlarca dolar CGI budget'la kötü görsel? Check.
Bayat klasik kötü olmak için kötü beyaz zengin iş adamı? Check.
Sırf nerd baitlemek için dünyadaki HERŞEYE referans? Check.

Herşey muhteşem, herşey ısıldıyor, çok epic çok. "Ama çerezlik film yea" bir argüman değil çünkü çerezlik film = kötü film değil, çok güzel çerezlik filmler var olm aç superbad falan izle yani o da çerez bu da çerez.

Hani tamam savunuyosun ok savun da bak kaç sayfa önce sordum hala bir tane cevap yok, filmin nesi iyi? Munich'i çeken adamın filmi gibi duruyor mu yoksa bildigin dolandırılıyor mu seyirci ayaküstü?

Bu arada forumda film üzerinden sana mı ego kasıcam? Nasıl bir üslup bu? Film konusmaktan çok daha ciddi sorunlarımız var.


En başta ben zaten film baştan sona klişe dedim ama bu filme kötü demek için yeterli değil. Görseller idare eder, karakterler basit klişe ama düzgün yazılmış, olay kurgusu-görüntü kurgusu idare eder gayet çıtır çerez bir film.

Forumda ne üzerinden neye ego kasacan bilmem ama gelip buraya ya bunu izleyip film izledim mi diyorsunuz diye lafa girersen beğendim ben bu filmi diyene evet bu eylem ego kasmak, bence senin üslubun daha yanlış yok yere üst perdeden balıklama dalıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanssizsansli said:


abi klişe girmişsin.
sen öylesin diye demiyorum da az çok sinema edebiyat kültürü görmüş birine spesifik janra sorsan bak şunları izle diyeceği filmleri vermişsin. genelde bunlar sırt dayama gibi algılanıyor artık.
ben mesela böyle bir soruya ciddi cevap vermem yani çünkü sorunun içinde aslında hak verebileceği bir örnek görmek değil atışma var.

hani stalkerı izleyip gerçekten ne olduğunu anlayabilmek için birinin ciddi anlamda resim sanatı, din ve edebiyat kültürü hakkında biraz da kurosawa sineması hakkında bilgi sahibi olması lazım yoksa kalkar der ki abi puff bu ne adamlar konuşuyolar kamera ağır ağır ilerliyor, anlattı bir şey yok ki vs vs.

çünkü günümüz izleyicisi daha çok popcorn scifi seviyor. anlatılanın görseller ardında gizli kalmasını sevmiyorlar en fazla diyaloglardan ve senaryodan çıkarım sağlayıp amacı ilişkilendirmeye kasıyorlar.

Misal şu sahnenin ne demek istediğini görebilmek için rashomon izlemiş biri olması lazım falan.
http://www.imgim.com/5408incia4671636.jpg

görsel allegoriler tavan yani tarkovsky sinemasında. gerçi wot girmeyeyim en iyisi.

Hani ben mesela mad max fury road'u sevmedim derken niye olduğunu söylemiştim ama takdir ettiğim tonla şey vardı.
şu sahne mesela harika bişeydi



http://www.imgim.com/madmax.jpg


şeyi demek istiyorum yoksa yadırgadığım için değil. bu örnekler falan çok uç noktalar.
desen ki mesela videodrome ya da the fly izle falan daha net cevap olur ama dediğim gibi ben kasmam o soruya şu filmi izle diye :p

bir dönem şey vardı mesela millet tarkovyski mi kubrick mi falan diye boş tartışıyodu, birilerinin şu yorumu vardı ki verilebilecek en güzel cevaptır heralde.
"Kubrick kept only significant things in the frame, Tarkovsky made everything in the frame significant."
"I have always felt that Kubrick showed us fantastic photography while Tarkovsky made us walk through paintings."

neyse işte öyle...




Sinema cahili olarak şunu sorayım; yeni filmlerin böyle eski kült film sahnelerine gönderi yapmasının o filme ne katkısı var? Bilgili seyirciyi daha zeki hissettiriyor ama bilmeyenin üzerinden akıp gidiyor bunlar. Sinema sanatına ya da filme nasıl bir pozitif değer katıyor benim göremediğim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xunn said:

senko said:

tim bu olaylar subjektif abi


Tim'in zevksizliği konusunda haklısın da şurada post modernist meme'lere kurban gidilmiş biraz.


Baba bak bunu demişim, gerçek hayatta arkadasım olan adama geyikli banter atıyorum. Laurelin aynı şekilde, atışıyoruz olm onu alıp "sen burada elitlik egoculuk yapıyosun" falan diyosun bi kendine gel bi silkin.

Bak oturup ciddiye alıp neye neden iyi neden kötü dediğimi de açıklamaya calısıyorum lan, derdim insanlar böyle filmlere aldanıp para verip daha fazla üretilmelerini saglamasın. Mevzu filmin iyi yada kötü olması bile değil, art niyet içermesi. Hani ortaya iyi bir ürün çıkarıp para kazanmak değil.

Mevzu seçicilik olmadan ne kadar çok insanı bilet almaya kandırırız mevzusu. Filmin yönetmeni aslında yönetmeni değil olm. Dolandırıcılık dönüyor diyorum. Görseller de idare eder değil, benim işim görsel olm. Hani ne iş yapıyorsun bilmiyorum ama çıkıp mühendise çalışmayan makineye "yok yok calısıyo o çerez işte" demeye benziyor diyorum.

Sonra senko bütün mühendisligiyle diyo ki onlar subjektif, hah burada ilginç keyifli bi tartışmaya ortam hazırlanıyor, hem bilinçlendirme adına hem keyif adına.

Sonra sen gelip "pfft, enteller elitlik ego kasıyorlar" falan diyosun orada papaz oluyoruz, gerek yok diyorum. gel birbirimize pleb diyelim daha eglenceli, böyle patates düdük falan diyelim birbirimizin zevkine, gidip böyle ciddi ciddi atarın alemi yok yaşlar 30 olm.

https://my.mixtape.moe/pzpfdq.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...