Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Rimworld (kickstarter)


Dragonutopia

Öne çıkan mesajlar

  • 3 hafta sonra ...
shia lebouf için mod yapılmış

Actual Cannibal Shia Lebouf

Ahaha gördüğüm en iyi video falan olmuş. Mükemmel bir çalışma. Oyuna bir event olarak ekleniyor ve üzeri çıplak elinde baltalı Shia Lebouf koloninize saldırıyor. Eğer tame etmeyi başarırsanız da Art'ı kapalıymış dsfhjsdhg.

En iyi falan ya bu oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
17 çok iyi geliyor lan ama kapsama bakılırsa mayıs sonu falan olacak galiba

Some official words from Tynan posted here:

"We recently asked whether players would rather have the bugfix-only update released, or if they’d prefer we just kept working and waited until we had new content to release.

The results aligned with my personal thinking, which is that the disruptive effect of a release (breaking various compatibilities) isn’t worth it for a bugfix-only release. So, we’ve been adding new content! Alpha 17 will basically be two updates combined, where one of them was a refinement-and-fix overhaul.

I’m not going to go into detail on exactly what’s coming (that’s what the update videos are for!) But here are some basic notes on things in progress. The update will focus on enriching the content in the world, and create more reasons to use the planet-travel caravan system:

Roads and rivers across the world (multiple categories of each).
Rivers across the world.
Redone enemy base generation.
Enemy AI overhauls. They’ll be harder to cheese in various ways and act more sensibly.
A new class of incidents that initiate quest opportunities on the world map. These are driven by a new combinatorial “site” system that allows us to create destinations to go to out of multiple “pieces”. This creates more variation than we would get if we just had single quest destinations. Now we can take any “site core” from a library, surround it with “site parts” from another library and the system will generate them all together. So, you could have a core that is a stash of gold, and add on “manhunter animals” and “abandoned turret line” around it, and the map generator will combine those. The number of possible combinations can get large quickly. This update will keep it pretty basic, but for future updates I hope to have larger site part libraries, which will create massive variation.
People can tend their own wounds now!
Tons and tons of rebalancing and detailed redesign to make skills matter more, make the economy more coherent and balanced, make animal farming for meat viable, make cannibalism a bit less ho-hum, make surgery not absurd, make room stats matter in a sensible way, make storyteller incidents more varied, and so on.

Based on man-hours, Alpha 17 will probably be the most substantial update yet. RimWorld has become quite a beast in terms of design complexity, so it does take a lot longer now to design and tune things so they integrate into the rest of the game well, don’t overwhelm players with complexity, and don’t create weird exploits or nonsensical outcomes. But, that’s all part of the inherent challenge of designing a tightly-integrated, wholly-procedural colony sim!"

At this exact moment there is no release date and the team is still chipping away at the update. You can join in the discussion here: https://ludeon.com/forums/index.php?topic=31683.0
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"" said:

The update will focus on enriching the content in the world, and create more reasons to use the planet-travel caravan system


Bu iyiymis de cok gelismesi gereken sey var. Base'i kurduktan sonra tasiyamamak, baska yere yeni base kuramamak, komsu tile'lari kendi haritana ekleyememek falan hep sinirliyor oyun tecrubesini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

content gelse de oynasak diye aklim rimworld'deydi.

quest disinda hep varyasyon arttirmak demis. bir onceki yamanin goz ardi ettigi yerlere abanmislar. ancak eklenti az. daha tanitimini gormedik ama questlerin trade'den fazla tesvik saglayacagini sanmiyorum.

denge degisiklikleri oynatabilir mi diye umitlendim. ilginc duruyorlar.

temeli cok saglam oldu. 16 ve 17'de gelen world ogelerini "hakiki" dinamik hale getirirlerse gol olur. mesela butun npc caravanlari generate edilse efsanevi olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Ben daha dün başladım, 5 tane tribal'ımı çektim, saf saf köy kuruyorum forum/wiki okumadan. Saldırı olduğunda "Hay allah, yine mezar kazmak gerekecek, yarım gün gitti" diye düşünüyorum 2 gündür.

Ufak da barınak yaptım bikaç hayvana ama sonra "Beslemesi etmesi derken değer mi acaba?" diye aklıma takıldı, internete sorayım dedim. "Killbox'larınızın yanına freezer kurun ki, köpekleriniz düşmanı öldürünce vücutlarını taze taze yiyebilsin." diye tavsiye gördüm az önce, lanet olsun kapitalizm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Dünyayı biraz daha güzelleştiriyor işte. Yollar, nehirler falan eklemiş. Komuniteler yolların yanında kurulabiliyormuş genellikle. Traderlar daha ziyade yolları kullanmaya çalışacakmış.

Bu peçteki en büyük mevzu open world de gezerken komunitelerden falan quest alabilme olayının temellerinin atılması. Random encounter yaşabildiğin ve quest alabildiğin bir dünya yaratıyor.

Bunun içi ne kadar zenginleşir tabi şu an için belli değil ama eğer modçular bu encounterları ve questleri modifiye edebiliyorsa bir iki aya elimizde bayağı zengin bir oyun olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...