Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Division


Khiran

Öne çıkan mesajlar

He evet hepimizin evinde de titan var mübarek. Karşılaştırmaya bak...
Burada senin sisteminin ne kadar pahalı olduğu önemli değil. Önemli olan oyun yapımcılarının o sistemin ne kadarını kullanmaya gönüllü oldukları. Hiçbir oyun yapımcısıda konsol marketi olduğu sürece pc ve konsol arasındaki grafik farkını aşırı derecede açmaz. Sizde verdiğiniz parayla kalırsınız. Geçiniz şu karşılaştırmaları artık ya. Yıllardır bıkmadınız mı gerçekten? Ps4 vadesini doldurduğunda da Ps5 çıkacak oradan devam edecek. Oyun piyasasındaki en büyük grafiksel gelişimler hep yeni konsol releaselerinde oluyor. Adamlar ona göre ayarlıyorlar çıtayı. Ki hiçbir zamanda fark o kadar fazla olmadı olmaz. Adamlar en büyük gelir kaynaklarını aman pc mastırt reys adam gibi oyun oynasın diye hiçe sayacak değiller.

900pyide lowest yaptınız tebrik ederim. Ki o da EA'nın beceriksizliği. Ne kadar kaliteli oyunlar yapılabildiğini gayette gördük.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalan bi High o ama, sadece texture quality "high".

PS4 900p, Xbox'da 720p upscale.
MSAA, Ambient Occlusion yok, muhtemelen clutter, explosion, shadow'lar da high değildir.
Multiplayer'da dolu server'da veya görüş açısında patlama olduğunda 30'un altında geziyordur FPS.

Şu an PC'lerde CPU bottleneck sıkıntısı olmadığı için direk ekran kartı gücünden oranlanabiliyor görüntü kalitesi. Anca dev'ler PC'ye bilerek ve isteyerek optimizasyon'un tersini yaptıklarında aradaki fark kapanıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:


yıllar geçtikçe konsol donanımı sabitken pc donanımı sürekli gelişir. lowest'ın altı olduğu zamanları çok gördük.

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/883134_523240377717843_1237822838_o.jpg



Birde bu grafik 1000 den sonrasi 1000 er 1000er gidio yanıltmasın yani sizi 100-1000 arası gibi değil 1000-10000 arası :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"muhtemelen"'lerle, "geziyordur"larla olmuyor bu iş.
HBAO'da var, clutter'lar da High. 64 player, Large Conquest'te minimum 30'a düşüyor, normal şartlarda en az 40'a düşüyor falan.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-face-off

PC tabiki daha iyi her açıdan ama konsolun fiyat/performans/eğlence oranı daha yüksek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

"muhtemelen"'lerle, "geziyordur"larla olmuyor bu iş.
HBAO'da var, clutter'lar da High. 64 player, Large Conquest'te minimum 30'a düşüyor, normal şartlarda en az 40'a düşüyor falan.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-face-off

PC tabiki daha iyi her açıdan ama konsolun fiyat/performans/eğlence oranı daha yüksek.


said:

As far as texture and world detail go, normal mapping on the ground is identical in quality with the PC's maxed-out setting, even on larger areas where you might expect a compromise. However, draw distances for plants and geometry are noticeably better-rounded on PC: appearing in higher density when up close, we see buildings rendered in during cut-scenes that simply don't manifest on next-gen platforms. This is backed up by a more liberal use of particle effects on PC around explosions, and while alpha for fire is comparable up close, flames in the distance suffer from a downgrade in quality on PS4 and Xbox One.

View Distance'tan kesmişler işte ground clutter yerine. Particle Density gene düşük (Explosion detail diye geçiyor olması lazm PC'de).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

knox said:

pc donanim olarak onde ama o donanima gore oyun yapan yok.


herkesin şunu anladı sanıyordum, hala aramızda farkına varmayanlar var.

pc odaklı development olduğunda konuşmaya devam edersiniz. o zamana kadar anchor konsollar.

"lowest altında" sadece sizin ıslak rüyalarınızdan ibaret. azıcık mantık yürütseniz öyle olamayacağını anlardınız ama olayı dramatize edip, fanatikliğe vurmaya bayılıyorsunuz.

pc'nin gelişimi pc kesimini ne kadar etkiliyor o da ayrı bir konu zaten. forumda takılan "pc gamer" ların yarısı fallout 4 gibi patates oyunu bile high'ın üzerinde çalıştıramıyor. bırakalım dx 12'leri, 4k textureları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bana göre combatta 30 FPS'ye inen multiplayer FPS lowest'ın altındadır, 33 milisaniyede de 1 frame gösterilmesinden bahsediyoruz. Tabi controller'ın arkasından anlaşılmıyor olması normaldir.

Şu "PC'ye oyun yapmıyorlar yeaaa"'yi de anlamıyorum. MOBA, MMO ve RTS'ler console-only sanırım? Bütün console FPS'leri de esport statüsünde zaten günümüzde?

Hayır, console'dakilerin bile ego tatmini için mouse/kb aparatlarının peşinden koşmasını geçtim bahsedilen DX12 vb. low-level API'lar piyasaya çıktığında console performansında herhangi bir değişiklik de yaratmayacak ve bir sonraki nesil için konsol ve PC performansının tamamen donanıma bağlı olmasına neden olacaklar.

Hani konsolların avantajlı olduğu dönemler vardı da günümüzde arada bir kötü PC optimizasyonlu (bazısı bilerek ve isteyerek tabi) oyunların olmasını nasıl PC için oyun geliştirilmiyor diye bir iddiada bulunmanıza neden olabiliyor anlayamıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konsolla pc'i neden hala kıyaslıyorsun ki

mevzu hangisini daha iyi olduğu ve neler kattığı değil

geliştirmenin konsol odaklı yapıldığı ve pc'nin bunun gölgesinde kaldığı

konsol için geliştirilen oyunun pc grafiklerine kıyasla lowest olarak çalışması mümkün değil. top notch premium markada en fakir kesime göre driver ürünler çıkartılması gibi bir şey bu mantık. böyle bir mantık yok.

konsoldaki akıcılığın ne fps ile alakası var ne başka bir şeyle. benim pc de 150 fps aldığım oyun, senin deyişinle "30 fps" konsolda daha akıcı ve sorunsuz çalışıyor. en ufak bir yavaşlama, lag vs. hissetmiyorsun. nedeni konsolun daha iyi olması değil, geliştirmenin konsolda yapılmış olması, native'ı olması.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Bright

Kusura bakma ama o kadar saçma bir göt yarışına soktun ki olayı anlatamam. Gereken herşeye cevap vermiş bingildak ben uğraşmayacam yazmak için ancak şu oyun çıkmıyor meselesine geleyim.
Şuan herkesin evinde mutlaka ama mutlaka pc var. Ve pc exculasive dediğin oyunların hepsi (mmo hariç) esport bazlı competitive oyunlar. Ve bu oyunların %90ı orta halli her türlü bilgisayarda çalışabilen oyunlar. Biz burda konsol oyuncusuyuz, konsolu savunuyoruzda hiç bilgisayar kullanmıyoruz mu sanıyorsun? Zaten o tür oyunlar oynamak istersem açıyorum bilgisayarımı paşa paşa oynuyorum. Takım mı tutuyoruz biz de gidip sacede konsolda oyun oynayacam havalarına bürüneyim.
Konsolun oyun olarak en büyük artısı exculasive oyun şirketleri ve dahilinde elimize geçen özene bözene yapılmış single player oyunlar. Bunun dışında koltuğuna yayılıp eline controllerı alıp rahat rahat oyun oynamanın zevki hiçbir şeyde yok. Mmorpg olayına dönersek oda eskide kaldı. Yeni çıkan büyük mmoların neredeyse hepsi artık konsolada çıkıyor.
En yanlış yerden savunma yapmaya çalıştın. Bence performans olayından devam etmeliydin. Exculasive oyunlara sokarsak işi pcnin herhangi bir çıkışı yok oradan malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak said:

konsoldaki akıcılığın ne fps ile alakası var ne başka bir şeyle. benim pc de 150 fps aldığım oyun, senin deyişinle "30 fps" konsolda daha akıcı ve sorunsuz çalışıyor. en ufak bir yavaşlama, lag vs. hissetmiyorsun. nedeni konsolun daha iyi olması değil, geliştirmenin konsolda yapılmış olması, native'ı olması.


Tamam ağa, 30 fps 150 fps'den daha akıcı olsun, şu cümlenin üzerine zaten tartışacak birşey kalmadı.

Hah koltuk/controller argümanı ne zaman girecek diyordum o da girdi, PC'lerin koltuk ve televizyon alerjisi bir bitmedi arkadaş.

Konsola MMO birşey dedin de WoW'dan sonrasını duyamadım, sori.

Listelesene console'da ne exclusive oyun var PC'de oynayamadığın? Ben PC'de oynayıp console'da oynayamadıklarını listeleyecektim de internette yer kalmadı şu an.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En güzeli böyle dertlere boğulmamak. Hem konsolun oluyor hem high end pc. Oyunun kapsamına göre istediğin şekilde oynuyorsun. Pad isteyen laid back oyunu konsolunda oynayabiliyorsun. Derinliği olanları mouse keyboard isteyenleri pc de. O sırada millet pc konsol tartışıyor işte.

Günün sonunda değişmeyen şey konsolun lead ettiği pazarda konsol için geliştirilen oyunlarin lowest graphics ayarında çalışmadığı. Bunlara inanmayın yani kendinizi kandırıyorsunuz çünkü.

Her genre farkı platformda farklı deneyim sunuyor. O da olsun, o da olsun. Ölümüne tercihler ve keskin duruşlar sergilemeye gerek yok.

Eğer yapımcılara konsol ile lead ettikleri için ofkeliyseniz tepkinizi oyunun forumlarında yapımcılara ulaşacak şekilde dile getirin ve pc için satın alarak yanlış olduğuna inandığınızı desteklemeyin.

Gerisi tatava yok 30 fpsmiş kasıyormuş, yok lowest grafiklerde çalışıyormuş falan filan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir çok etken var konuyu değiştiren.

Konsolda 30 fps bazen cidden PC'nin 150 FPS'sinden daha akıcı oluyor. Nedenleri monitör hertz'inden tut, tearing problemlerine kadar gider.

144hz monitör edindim yeni Esh'ten. 60 Hz'ye göre inanılmaz farketti. 60hz'de tearing'le boğuşuyorsun. Master Race olabilmek için input lag'ın minimum olması lazım, buda tearing'le oynaman gerek demek 60hz'de. Vertical Sync'i açarsan input lag giriyor devreye. 144hz'de tearing yok oluyor. v-sync açsan bile input lag minimal düzeye iniyor, hissetmiyorsun.

Konsolda 30 fps oyunu tearing olmadan oynuyorsun rahatça. Ciddi akıcı oluyor oyun. 60hz ile yanyana karşılaştırma yapmazsan aramıyorsun 60fps'yi. Kaldı ki BF4, Battlefront PS4'te 60 fps.

Battlefront Beta'yı PS4'te de PC'de de denedim. 2'sinde de 60 fps iken (144hz yoktu o zaman) PS4'ün 60hz'si bin kat daha akıcıydı. Ne yaparsam yapayım aynı smooth gameplay'i PC'de sağlayamadım. Bf4 içinde geçerli bu. Nasıl bir rendering, motion blur falan kullanıyorlarsa artık...

Ama 144hz ile yarışamaz PS4 tabi.

Ama şimdi 144hz'yi 144 fps ile oynamak için ödeyeceğin parayla Ps4'e vereceğin parayı karşılaştır sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

144 Hz'i 144 FPS'de oynamana gerek yok, 80-140 aralığında da oldukça akıcı olur.

Bakın ciddi söylüyorum, ya Windows'unuz optimize değil, ya da arkada çok background process çalışıyor oyun harici veya USB'den çok cihaz bağlı..Veya gerçekten controller'da hissetmiyorsunuz input lag'i, akıcı diyorsunuz. Benim elime controller alıp input lag'e dayanamayıp geri bırakmam ortalama 5 saniye sürüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...