Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Torment: Tides of Numenera


Ardeth

Öne çıkan mesajlar

İki tane örneği var benim hatırladığım. Fallout tacticste CTB vardı ve baya hantaldı oynanışı, illa ki TB yapmak gerekiyordu düzgün oynayabilmek için. Arcanumda yine CTB vardı ve iki sistem arası dengesizlik uçurumdu baya.

Paşa paşa ikisinden birini koysunlar, ama en çok RTwP koysunlar. Derin taktiksel combata falan gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ruhuna aykırı diye birşey yok, yetersiz tasarım veya bütçe var. bg2'de de ruhuna aykırı ona bakarsan. ama bir oyuncu bhaal'ın evladı oluyor öbürleri annesiz sdfsdf, gayet de işliyor.

dreagloth said:

Seçenek sunsun oyuncuya TB mi RTwP mi istiyor diye, isteyen istediği şekilde oynasın. Örnekleri var tarihte.

olabilir ama muhtemelen örnekleri gibi yarım yamalak olur :P bir de ondan önce "paramız yetmez ühüü" çekerler.

axedice said:
Derin taktiksel combata falan gerek yok.

koltuktan gamepad ile mi oynican?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunlar ne yapacaklarını bilmiyor.

iki sayfa real time ve turn basedin farkını yazmışlar. wikipediadan da okurduk onları. insan uyarlamayı nasıl yapacaklar onu yazar. yani o crisis örneği gibi iki tane örnek combat koymak çok mu zor anlamadım.

said:
- We can adapt Wasteland 2’s combat system, modified to work best for Torment.


sırf bunun yüzünden real-time dedim. çakma yaparlar diye. yoksa gönlüm TB'den yanaydı. bkz ToEE. yeterince bilgi olmadan karar vermek zorunda kaldım. gidip de 20 sayfa fanbase discussion okuyacak değilim, meh.

said:
Character movement might be regulated through Action Points, like Fallout and Wasteland 2, but this is not set in stone.

sağ ol dostum! combat sistemini de ben tasarlayayım isterseniz. siz hiçbir şeyi düşünmeyin. dağdaki çobana oylatırsınız.

http://www.youtube.com/watch?v=lJZYN1zLKJY
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane said:

axedice said:
Derin taktiksel combata falan gerek yok.

koltuktan gamepad ile mi oynican?


Torment spiritual successorı = Less combat no pew pew. Adamlar patrick rothfussa falan oyun yazdırıyor, combat encounterlarla çok zaman harcayacaklarını sanmıyorum.


arcane said:

yoksa gönlüm TB'den yanaydı. bkz ToEE.



ToEE 30 yıllık D&D geçmişinin en rafine hali 3.5th ed. kurallarını neredeyse birebir yansıtan bi combat simülatörüydü. Numeneranın hiç bi combat geçmişi yok, kuralları D&D'den baya farklı (saldırırken attack roll, savunurken defense roll atıyorsun, her silahın combat damage ı sabit, armor damage red. veriyor, 3 stat ve bunların mana benzeri poollarını harcayarak ability kullanıyorsun vs.) ve şimdiye kadar hiç test edilmemiş bi sistem. ToEE derinliği olması çok zor yani. Ki olsa bile torment oyununda ne derece gerek var?

Infinitynin RTwP sistemi yeterince iyiydi, amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Turn based tercih ederim. Bana göre avantajları şunlar:

1- Turn based oynarken tempo sabit, RTwP oynarken ise sürekli nerede ne oldu diye kontrol etmek gerekiyor. Bu bana yorucu geliyor. Yok eğer yapay zeka kendine verilen taktiklerle benim kontrol etmemi gerektirmeyecek kadar iyi oynuyorsa, o zaman da benim işlevim ne?

2- Diğelim savaşçı Ahmet'i birine saldırttım, o arada ben daha kritik durumda olan Mehmet'in yaptıklarını seyrettim. Ahmet bir süre sonra rakibini öldürüp Mehmet'e yardıma koştu. İyi ama ben Ahmet'in dövüşünü de seyretmek istiyordum. Oh critical vurdu, eyvah kanaması var diye olayı takip etmek hoşuma gidiyor.

3- RTwP'de combat turn based'a göre daha basit oluyor ve buna bağlı olarak daha kolay oluyor. Eğer Infinity Engine çıktığında şu andaki Internet kültürü olsaydı, Gold Box serisi ile kıyaslayıp "Dumbed down for console fags!" diyen mesajlarla dolardı her taraf.

RTwP'de ise bana tek avantajlı gelen yan, özellikle bazı çok kolay combatları hızla geçmeye olanak sağlaması.

Neticede combat'a çok önem vermeyen, uğraşmak istemeyen adamlar RTwP tercih edecektir. Hatta Hamburger Helper kesin RTwP için oy kullanırdı ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Turn based tercih ederim. Bana göre avantajları şunlar:

1- Turn based oynarken tempo sabit, RTwP oynarken ise sürekli nerede ne oldu diye kontrol etmek gerekiyor. Bu bana yorucu geliyor. Yok eğer yapay zeka kendine verilen taktiklerle benim kontrol etmemi gerektirmeyecek kadar iyi oynuyorsa, o zaman da benim işlevim ne?

2- Diğelim savaşçı Ahmet'i birine saldırttım, o arada ben daha kritik durumda olan Mehmet'in yaptıklarını seyrettim. Ahmet bir süre sonra rakibini öldürüp Mehmet'e yardıma koştu. İyi ama ben Ahmet'in dövüşünü de seyretmek istiyordum. Oh critical vurdu, eyvah kanaması var diye olayı takip etmek hoşuma gidiyor.

3- RTwP'de combat turn based'a göre daha basit oluyor ve buna bağlı olarak daha kolay oluyor. Eğer Infinity Engine çıktığında şu andaki Internet kültürü olsaydı, Gold Box serisi ile kıyaslayıp "Dumbed down for console fags!" diyen mesajlarla dolardı her taraf.

RTwP'de ise bana tek avantajlı gelen yan, özellikle bazı çok kolay combatları hızla geçmeye olanak sağlaması.

Neticede combat'a çok önem vermeyen, uğraşmak istemeyen adamlar RTwP tercih edecektir. Hatta Hamburger Helper kesin RTwP için oy kullanırdı ;)


Hiçbir dediğine katılmıyorum açıkçası. TB'de de oturup bir saat taktik hesabı yapabilirsin. RTwP'de zaten sürekli takip gerektiriyor, niye daha dumbed down oluyor, anlık reaksiyon vermek nasıl TB gibi oturup bir saat hesaplamaktan daha daha basit oluyor anlamıyorum. İkisinin de olayı farklı, oturup Civ oynarken satranç gibi hesaplayabiliyorsun bin tane şeyi, RTwP'de de tempolu ve keyifli bir kombat yaşayabiliyorsun TB'ye nazaran.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quixef said:

Oha ben girdiğimde oy sayıları 4599 a 4599 du, bastım TB ye. eşitliği kırdım, kendimi çok önemli hissettim o an.


tarihin gidişatında bir çatlak yarattın.

paralel evrende evini basıp cuneyd arkın filmlerindeki gibi ortaya alınıp turn based dayak yiyeceksin

ama iyi bir amaca hizmet etmiş olacaksın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aente said:


Hiçbir dediğine katılmıyorum açıkçası. TB'de de oturup bir saat taktik hesabı yapabilirsin. RTwP'de zaten sürekli takip gerektiriyor, niye daha dumbed down oluyor, anlık reaksiyon vermek nasıl TB gibi oturup bir saat hesaplamaktan daha daha basit oluyor anlamıyorum. İkisinin de olayı farklı, oturup Civ oynarken satranç gibi hesaplayabiliyorsun bin tane şeyi, RTwP'de de tempolu ve keyifli bir kombat yaşayabiliyorsun TB'ye nazaran.


Daha keyifli bulabilirsin, o ayrı konu. Ama evet, tabii ki daha basit, çünkü her şey senin kontrolünde olmadığı için combat onu telafi edecek şekilde tasarlanıyor. Bunu zaten sırf ben değil, oyunun yapımcıları da söylüyor:

The primary advantages we see in TB are:
- Combat is more thoughtful, even under intense pressure.
- It allows greater depth of choice: you have time to explore all your options, so we can include more options, and more complicated options, without overwhelming the player.


Bu arada oylama çok başa baş gidiyor. Son baktığımda 4929'a 4926 oyla TB öndeydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
Torment spiritual successorı = Less combat no pew pew. Adamlar patrick rothfussa falan oyun yazdırıyor, combat encounterlarla çok zaman harcayacaklarını sanmıyorum.

less combat makul birşey ancak dandik combat kabul etmem. isterse sakalı rothfuss'dan iki karış daha uzun biri yazmış olsun. interactive story oynamıyoruz. combat da RPG'nin parçası.

axedice said:
ToEE 30 yıllık D&D geçmişinin en rafine hali 3.5th ed. kurallarını neredeyse birebir yansıtan bi combat simülatörüydü. Numeneranın hiç bi combat geçmişi yok, kuralları D&D'den baya farklı (saldırırken attack roll, savunurken defense roll atıyorsun, her silahın combat damage ı sabit, armor damage red. veriyor, 3 stat ve bunların mana benzeri poollarını harcayarak ability kullanıyorsun vs.) ve şimdiye kadar hiç test edilmemiş bi sistem. ToEE derinliği olması çok zor yani. Ki olsa bile torment oyununda ne derece gerek var?

e tamam o zaman real-time olsun. sen böyle açıklamışsın. onlar niye o oylama sayfasında böyle açıklamamışlar, sistemi anlatmamışlar?

ayrıca cinematicler de dandik olsun istersen. ne de olsa az çıkıyorlar... hem parayı basıyoruz, dünyanın parasını topluyorlar hem de o dandik çünkü az var. oldu canım. basarım lan ofislerini, kickstartlarım popolarını ehueh. baştan aşağı iyi yapsınlar işleri ne.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...