Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Witcher 3: Wild Hunt


HellHound

Öne çıkan mesajlar

DareJedi said:

Konsol grafikleri artik bu sekilde olabiliyor


the order open world degil. Ayrica arka planda genis bir alanda faliyet gosteren behavioral bir AI hesaplanmiyor.birbiri ile etkilesimli wilderness da bir amaci olan moblar yok. eventler de scripted. Hatta bazi mekanlar pre-baked. dolayisi ile ps4 un bir sıkımlık powerinin tamamini grafige abanabiliyorsun.

DA:I nin dorderli packli random spawnlayan anlamsizca haritanin bir kismini isgal eden mmo-style-mob larinin sebebi de buydu.eco sistem olusturmak icin arkaya complex bir ai etkilesimi kodlasalar o kadar buyuk haritalarda konsolun hepsine yetecek processing power ve resource u yok.

Witcher iddiali. Iki isi de her platformda yapacagiz diye tutturdu.

Dolayisi ile grafik downgrade in sorumlusu gercekten konsol olabilecegi gibi adamlarin diger hesaplamalatinin kaynak ihtiyaci pc ler icin bile ambitious hale gelmis olabilir. Her durimda konsol daha da dumbed down bir sey gorur. Gorsel olmayan konularda da. Ya da least common denominator e gore yani konsola gore oyunu release edersin. Flame yemezsin. Oyunculuk gene her zamanki gibi magara donemi donanim kullanan kobsollar sagolsun boyle devam eder.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Acıklamam spoiler icinde:


ps4 un islemci gücü bir jaguar chip ten geliyor. bunun pc de direk bir karslıgı yok. ancak asagı yukarı stock hız ile 4.0ghz e overclock arasında gidip gelen bir Intel Pentium G3258 kıvamında bir processing gucu var. i5 bile degil denkligi. Ancak 8 cekirdek. Bu windows da calıstıracaginiz 8 cekirdege benzemez. her core a ciddi bir iş yaptırabilirsiniz burada. Sorun cogu engine multi-core u konsolda bile optimize kullanmıyor.

uzerindeki zaten modifiye edilmiş bir radeon 7950.

sistem bellegi 8gb gddr5, oldukça hızlı bizim ddr4 lerden bile. ama unified, yani hem ekran kartı hem makina bu rami kullanıor. dolayısı ile cok ciddi texture ile dolduramıyorsunuz aleti.

Sistem bellegi olarak çok hızlı olan gddr5 i kullandıkları icin ve drive dan pek bir şey okumadıkları için hard drive SSD degil. soker kendiniz ssd takarsınız ancak o zaman 1500 TL ye konsol aldım demenin bir anlamı kalmıyor. SSD olmayınca da ya hersey 8gb icinden calısacak ve drive dan bir şey okutmayacaksınız, ya da bir miktar developer olarak ustesinden gelmeniz gereken performans sorununuz olacak.

bu makinanın bir avantajı var.

1- 256 mb lık sistem process leri icin kullanılan, 8gbddr5 icin icinden alınmayan ek bellek butun işletim sistemi ve arka plan process leri için yetiyor. dolayısı ile windows un boot ta yuklenen onlarca anlamsız process inin yedigi kallavi bellek ve dolayısı ile performance hit sorunu burada yok.

2- Directx benzeri bir katman ile donanıma erişmek zorunda degilsiniz. Bu nedenle bir performans kaybı yaşamıyorsunuz. Pc den cok daha optimize iş yapabilirsiniz. o 7950, 7950 nin cok daha iyi bir hali haline gelir. GPU ve işlemci çok daha uyumlu çalışacak, birbirinin computing powerini rahatca kullanabilecektir.

3- PS3, cell işlemci mimarisi nedeniyle verimliliği düşük bir makine idi. ps4 te bu sorun yok. Developer tüm donanımın hakkını iyi bir optimizasyonla verebilir.

4- konsollar tv output için yaratılmış aletler. Bu onu avantajlı kılıyor. LCD/LED/Plasma TV lerin yarısına yakını hala 720p, kalanı 1080p. 4K ya da 2K kullanan yok gibi bir şey. Bu tv lerin hepsi 60hz. Ayrıca cogu tv 400mhz ve benzeri refreshleri biraz delay ile kendisi emule edebilyor. Bu konsol için ciddi bir avantaj. PC nin monitor çıkışı kadar demanding degil. adamlar 60fps 2k grafik vermek gibi bir kaygıya sahip olmuyorlar.


Tüm bu avantajlara ragmen, ps4 (ki xbox1 dan cok daha guclu bir alet) yine de bir ps3 gibi ortalama pc nin en ez 1.5 yıl otesinde release edilmedi. Bugunün ortalama bir pc setup i performansında, daha simdiden. Sebebi ps3 te birim basına sony nin cok zarar etmiş olması zamanında. ustelik bunun daha 5 sene sonrası var.




Bunların witcher3 le alakası ne?

Witcher 3 de marketing hype ini biraz abarttılar. Oyun bu nedenle bazı şeyler vaad etti.

1- Dinamik ve oyuncudan bagımsız donen bir dünya.
2- Davranıssal scriptlre sahip ve birbiri ile etkileşim içinde creature AI ı.
3- Top notch graphics.
4- Oyuncu kararları ile şekillenen dünya


Grafikler: Grafik olayı bildigimiz grafik olayı. Harita ufaldıkça kaplama kaliteniz artar, ışıklandırma opsiyonlarınız artar, real/dynamic lightning secenekleriniz zenginleşir. Hele bir de arada pre-baked bir seyler yapabiliyorsanız, of of of. The order ondan cok guzel gozukuyor. Bu konsol/pc farketmez, her yerde aynı olay. Open world oyunlarda geniş haritalar bu seçenekleri baya kısar. Tabi 12 gb vramli bir titanx ya da titanZ sahibi iseniz ve engine izin veriyorsa bir ultra pc sahibi olarak siz bu durumu yaşamak zorunda degilsiniz. ancak donanımın yüzde 1 ini bile oluşturmayacak bir grup için kimse development time harcamayacaktır.

Ama yine de sorun degil, ps4 dediginiz 7950 gibi dandirik bir kart kullansa da optimizasyon avantajı sayesinde kesinlikle yerin dibi bir alet degil. gayet güzel gözükecektir.ayrıca ortalama pc de de durum zaten farklı olmayacak.

Burada sorun high end pc de ne olacak? High end exclusive ultra secenekler var. Bunu zaten biliyoruz. Peki bunlar alet konsolda calıssın diye ugrasırlarken ne kadar optimize edildi? yoksa bu zaten niche bir grup denilerek release de yaklaştıgından daha az development time ayırarak downgrade ederek durumu cozmeye mi kalktılar? (gene yatıp kalkıp dua etmek lazım, EA ve Ubisoft gibi firmalar bunu da yapmıyor. butun oyunu xboxone a gore optimize edip bırakıorlar. Bakınız AC:Unity rezaleti)

Burada high end pc olarak titan ları kastetmiyorum. 980gtx, 780ti, 780gtx gibi kartlara sahip i7 işlemcili 16gb dusuk latency ram civari makinaları kastediyorum. Konsol malesef asıl bu grubu vuruyor.

Diğer Hesaplamalar: Bunun ne kadarı marketing? Dinamik ve etkileşimli yaşayan bir dünya arkada deli gibi hesaplama gerektirir. Konsolların böyle bir computing power i yok. Hatta pc lerin bile bir kısmında oldugunu sanmıyorum. Ayrıca hiç gitmedign zone un dinamiklerinin sürekli yine de arkada hesaplanıor olması da saçma ve gereksiz bir feature olurdu. Dwarven Fortress oynamıyoruz. Orada her tick te her bir halt hesaplanıyor da, burada oyle bir olaya ihtiyaç yok. Dolayısı ile burada tonla randomization ve aynı hissiyati veren scriptler kullanacaklar. Ancak konsollar yüzünden, eger iki ayrı backbone/engine kodlamadılarsa (ki hiç sanmıyorum), hepimiz least common denominator a gore, yani XboxOne a gore calısacagız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir de bu daha bu generasyonun bası. su anda konsol ortalama pc ile rekabet ediyor, hatta bazı durumlarda (open world ve genis harita olmayan) high end pc ye kafa tutabiliyor. 2-3 sene sonra ne olacak? konsol donanımı yerinde sayıyor zira. ps3 u developerların cozmesi ve kendi işlerini optimize etmesi cok zaman almıstı, ps4 te oyle bir dert yok. en fazla 2 sene icinde tas catlasın, alet sınırlarına ulaşacak. Ben o kadar bile süre vermiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bana bunlarla gelin birakin arka planda yasayan universe olayini 100 kusur km2 lik alanda hangi birini process edecek onu hangi ultra pc calistiracak vs. Bosverin boyle seyleri teknolojinin getirdigi yeniliklere odaklanalim.
http://www.youtube.com/watch?v=cML814JD09g

PS4 suanki hali bana yeterli tek beklentim 1080p VR destegi gelsin mis olur daha otesi gereksiz zaten grafik fln gelisecegine oyunlarin hikayesi oynanis sekilleri vs gelissin bu grafikler kafi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ps4 de last of us oynadim yeter yani. isterse baska bir sey cikmasin.10 seneler olmustu boyle bir sey oynamayali. tabii sahsim adina baskasi begenmez bilemem.

pc de mmorpg harici zaten cikan eden oyunlar ortada. hepsi ya konsola cikiyor ya da konsoldan port oluyor!

gta 5 muhtesemdi ps3 de pc de gene muhtesem. grafik olarak guzel olsada oyunun muhtesemligi grafikten degil.

en azindan ben keyfimce boyle dusunuyorum. ve nedense konsola cikan oyunlar daha bir oyun gibi. pc de 300 satir okuyup karsimdaki hiyarin sarhos oldugunu ogrenene kadar last of us da sadece bir okey lafiyla binbir duyguya gomulmek daha bir guzel sanki :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

witcher'in olayi hikaye, karakterler, secimler falan, o da oyunu oynamadan yorum yapilabilecek bisi degil (her ne kadar open world yapmalri beni gicik etsede bu konuda). e onun disinda oyun su haliyle, refined witcher 2 combat + open world gozukuyor. uzerine bitirme tezi yazmaya gerek yok, w2'yi begendiysen sorun yok, begenmediysen bu oyunla isin yok, basit secim. arkada npc dinamik takilmis zerre umursanmayacak seyler, ps4'un (ve xbone'un ki aradaki fark pc hardware'i bakisacisindan yaklasirsak cok az) 2013 mid-range pc specleri onumuzdeki 5 senenin bottlenecki zaten yeni bir sey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:


Acıklamam spoiler icinde:


ps4 un islemci gücü bir jaguar chip ten geliyor. bunun pc de direk bir karslıgı yok. ancak asagı yukarı stock hız ile 4.0ghz e overclock arasında gidip gelen bir Intel Pentium G3258 kıvamında bir processing gucu var. i5 bile degil denkligi. Ancak 8 cekirdek. Bu windows da calıstıracaginiz 8 cekirdege benzemez. her core a ciddi bir iş yaptırabilirsiniz burada. Sorun cogu engine multi-core u konsolda bile optimize kullanmıyor.

uzerindeki zaten modifiye edilmiş bir radeon 7950.

sistem bellegi 8gb gddr5, oldukça hızlı bizim ddr4 lerden bile. ama unified, yani hem ekran kartı hem makina bu rami kullanıor. dolayısı ile cok ciddi texture ile dolduramıyorsunuz aleti.

Sistem bellegi olarak çok hızlı olan gddr5 i kullandıkları icin ve drive dan pek bir şey okumadıkları için hard drive SSD degil. soker kendiniz ssd takarsınız ancak o zaman 1500 TL ye konsol aldım demenin bir anlamı kalmıyor. SSD olmayınca da ya hersey 8gb icinden calısacak ve drive dan bir şey okutmayacaksınız, ya da bir miktar developer olarak ustesinden gelmeniz gereken performans sorununuz olacak.

bu makinanın bir avantajı var.

1- 256 mb lık sistem process leri icin kullanılan, 8gbddr5 icin icinden alınmayan ek bellek butun işletim sistemi ve arka plan process leri için yetiyor. dolayısı ile windows un boot ta yuklenen onlarca anlamsız process inin yedigi kallavi bellek ve dolayısı ile performance hit sorunu burada yok.

2- Directx benzeri bir katman ile donanıma erişmek zorunda degilsiniz. Bu nedenle bir performans kaybı yaşamıyorsunuz. Pc den cok daha optimize iş yapabilirsiniz. o 7950, 7950 nin cok daha iyi bir hali haline gelir. GPU ve işlemci çok daha uyumlu çalışacak, birbirinin computing powerini rahatca kullanabilecektir.

3- PS3, cell işlemci mimarisi nedeniyle verimliliği düşük bir makine idi. ps4 te bu sorun yok. Developer tüm donanımın hakkını iyi bir optimizasyonla verebilir.

4- konsollar tv output için yaratılmış aletler. Bu onu avantajlı kılıyor. LCD/LED/Plasma TV lerin yarısına yakını hala 720p, kalanı 1080p. 4K ya da 2K kullanan yok gibi bir şey. Bu tv lerin hepsi 60hz. Ayrıca cogu tv 400mhz ve benzeri refreshleri biraz delay ile kendisi emule edebilyor. Bu konsol için ciddi bir avantaj. PC nin monitor çıkışı kadar demanding degil. adamlar 60fps 2k grafik vermek gibi bir kaygıya sahip olmuyorlar.


Tüm bu avantajlara ragmen, ps4 (ki xbox1 dan cok daha guclu bir alet) yine de bir ps3 gibi ortalama pc nin en ez 1.5 yıl otesinde release edilmedi. Bugunün ortalama bir pc setup i performansında, daha simdiden. Sebebi ps3 te birim basına sony nin cok zarar etmiş olması zamanında. ustelik bunun daha 5 sene sonrası var.




Bunların witcher3 le alakası ne?

Witcher 3 de marketing hype ini biraz abarttılar. Oyun bu nedenle bazı şeyler vaad etti.

1- Dinamik ve oyuncudan bagımsız donen bir dünya.
2- Davranıssal scriptlre sahip ve birbiri ile etkileşim içinde creature AI ı.
3- Top notch graphics.
4- Oyuncu kararları ile şekillenen dünya


Grafikler: Grafik olayı bildigimiz grafik olayı. Harita ufaldıkça kaplama kaliteniz artar, ışıklandırma opsiyonlarınız artar, real/dynamic lightning secenekleriniz zenginleşir. Hele bir de arada pre-baked bir seyler yapabiliyorsanız, of of of. The order ondan cok guzel gozukuyor. Bu konsol/pc farketmez, her yerde aynı olay. Open world oyunlarda geniş haritalar bu seçenekleri baya kısar. Tabi 12 gb vramli bir titanx ya da titanZ sahibi iseniz ve engine izin veriyorsa bir ultra pc sahibi olarak siz bu durumu yaşamak zorunda degilsiniz. ancak donanımın yüzde 1 ini bile oluşturmayacak bir grup için kimse development time harcamayacaktır.

Ama yine de sorun degil, ps4 dediginiz 7950 gibi dandirik bir kart kullansa da optimizasyon avantajı sayesinde kesinlikle yerin dibi bir alet degil. gayet güzel gözükecektir.ayrıca ortalama pc de de durum zaten farklı olmayacak.

Burada sorun high end pc de ne olacak? High end exclusive ultra secenekler var. Bunu zaten biliyoruz. Peki bunlar alet konsolda calıssın diye ugrasırlarken ne kadar optimize edildi? yoksa bu zaten niche bir grup denilerek release de yaklaştıgından daha az development time ayırarak downgrade ederek durumu cozmeye mi kalktılar? (gene yatıp kalkıp dua etmek lazım, EA ve Ubisoft gibi firmalar bunu da yapmıyor. butun oyunu xboxone a gore optimize edip bırakıorlar. Bakınız AC:Unity rezaleti)

Burada high end pc olarak titan ları kastetmiyorum. 980gtx, 780ti, 780gtx gibi kartlara sahip i7 işlemcili 16gb dusuk latency ram civari makinaları kastediyorum. Konsol malesef asıl bu grubu vuruyor.

Diğer Hesaplamalar: Bunun ne kadarı marketing? Dinamik ve etkileşimli yaşayan bir dünya arkada deli gibi hesaplama gerektirir. Konsolların böyle bir computing power i yok. Hatta pc lerin bile bir kısmında oldugunu sanmıyorum. Ayrıca hiç gitmedign zone un dinamiklerinin sürekli yine de arkada hesaplanıor olması da saçma ve gereksiz bir feature olurdu. Dwarven Fortress oynamıyoruz. Orada her tick te her bir halt hesaplanıyor da, burada oyle bir olaya ihtiyaç yok. Dolayısı ile burada tonla randomization ve aynı hissiyati veren scriptler kullanacaklar. Ancak konsollar yüzünden, eger iki ayrı backbone/engine kodlamadılarsa (ki hiç sanmıyorum), hepimiz least common denominator a gore, yani XboxOne a gore calısacagız.




Namessar hayranım şöyle bilale anlatır gibi anlatmana. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...