Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oculus Rift


sabonis

Öne çıkan mesajlar

bence saçma diyecektim, zira elimde silahı tutmadan neremden vurulduğumun bir önemi yok benim için. hatta silah olsa bile vurulmduğunu hissetmek heralde en son istediğim lüks olacaktır.

hani mesela oculus rift ve gerçekten silah tutar gibi tutulan bir alet, bunlar tek başına da baya bir immersion hissi verirken, bunu tek başına giysen meeeeh dersin bence.

millet de benim gibi düşünmüş herhalde ki 9 günde 88k toplamışlar, hedef 900k
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Oculus Rift "Erotic Adventure" Game Announced



"We guess it was inevitable: veteran game designers who worked on the likes of Rage, the Call of Duty series, Lost Planet, Madden and Planetside 2 are working on an "Erotic Adventure" game for Oculus Rift." said:



Called Wicked Paradise, the game is based on the principle that "Instead of watching an erotic movie or reading an erotic book in which the main character has exciting sexual adventures, you become that character!

"Imagine playing Leisure Suit Larry but instead of watching a screen, you are inside the game," it reads. "Imagine the world and its inhabitants look highly realistic. Imagine walking into a bar in Wicked Paradise, noticing a beautiful lady, talking to her, and seducing her." You can guess the rest - there's more info on the official site.

This was always going to happen, we suppose. Wicked Paradise is planned to release in 2014, at the same time as the Oculus Rift itself.




http://www.ign.com/articles/2013/06/17/oculus-rift-erotic-adventure-game-announced


lel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşte klavye ve mouse ile takılmamaya özen göstericen. Adamların dediği şey şu; ne klavye+mouse combosu ne de gamepad VR için efektif değil. Hydra ve benzeri tracking yapan cihazlar bir anda inanılmaz önem kazanıyor. Bütün olay orda.

Piyasa deli gibi canlanacak Rift'in consumer versiyonu çıkmaya yakın. Oculus kapalı kapılar ardında Rift haricinde bir de controller üzerinde çalışıyor. Onun haricinde Sixense Hydra 2'nin üzerinde çalışıyor. VR ürünlerin de deli bir artış var şuan.

http://www.youtube.com/watch?v=7oqazo3ZEnY

Eldivenler gelecek, Sony'nin patentini aldığı birşey var mesela:

http://c2499022.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/wp-content/uploads/2007/04/vr-virtual-reality-controller-for-ps3.jpg

Ya da bir çok başka marka var:

http://1.bp.blogspot.com/_OGu0H7TFUno/TQPjOeQqAdI/AAAAAAAABcc/8XkJ7inYCAo/s1600/flex%2Bsensor%2Bglove.jpg

ARAIG Gaming Impact Vest var, merminin geldiği yere vurma hissi verecek, sanki omuza mermi yemişsin gibi basınç uygulayacak falan,

http://www.youtube.com/watch?v=lBgmmuEe9HQ

Virtuix Omni var oyunlarda gerçekten yürüyebilmek için.

http://www.youtube.com/watch?v=_vtZ97bGv9I

Bunlar extreme örnekler tabi, herkes evinde bunlardan istemeyebilir. Ama olay şu; hızla gelişiyor herşey. Bazıları emekleme aşamasında fakat bir çok teknoloji her yoldan ilerliyor. Bir yandan Kinect 2 geliyor, Hydra 2 orjinalinin eksiklerini kapatacak.

Gerçek şu ki, oyun dünyası bir devrime yaklaşıyor.

Oculus 2 gün önce yatırımcı ile anlaştıklarını ve 16 milyon dolar yatırım aldıklarını açıkladı. Forbes bile övdü adamları. Yani balon değil, gerçek bir teknoloji geliyor.

2 haftada yazılan EVR bile E3'ün en iyi oyunu oldu.

Rift'in consumer versiyonu 300$ civarında olacak. Yani şuan ki HMD'ler gibi 1000 Euro'dan başlamayacak. Smartphone'ların hızla büyümesi, LCD panellerin inanılmaz hızda gelişmesi, yüksek kaliteli 5" veya 7" ekranların ucuzlaması gibi faktörler bir çok kez çökezleyen VR teknolojisinin bu sefer sendelemeyeceğine işaret ediyor.

E3 2013'te 1080p versiyonu ile orjinal DevKit'i kullananların farkın "like Night & Day" olduğunu söylüyor.
Bakalım gelsin Rift, bi demo yaparız :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hydra eminim baya farkettiriyordur ama mouse klavye ile oculus bence gayet başarılı olur yine de. bir de sıkıntı şu ki henüz hydra çok başarılı değil.

şu araig büyük yalan, patlamış zaten kickstarter düşündüğüm gibi.

omni'nin koşma bandı gibi olan şeyi de baya back'lenmiş ama ne kadar kullanılır tam kestiremedim. mesela aklıma takılan en önemli şey şu: CoD'a girip, yarım saat oynayıp yorgun düşüp bırakacak mı insanlar oynamayı yani, onun yerine sadece oculus ile 4 saat oynamayı tercih etmez mi millet? bir de yani nerde ne kadar koştun ne kadar yürüdün zıpladın falan bunların hepsini %100 sanki klavyede tuşa basıyor gibi aktarabilecekler mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşte tercih meselesi. Artık eskisi gibi zor değil aletlerin oyunlara eklenmesi.

Mesela Virtuix Omni'ye özel bir kod gerekmiyor oyunlarda, sen tuşlara atıyorsun aksiyonu. O yüzden isteyen Omni'yi alır oynar, isteyen sırf Rift ile oynar.

Hydra aslında gayet iyi, tek dez avantajı kablosu ve base station'dan fazla uzağa götürememen kontrolörleri, gerçi gayet uzaktan algılıyor araya başka sinyaller girmezse.

Yani tercih meselesi. Oyunları bir spor olayı gibi görebilirsin ilerde. 30 dakka girer Battlefield'da koşarsın, sonra çıkarsın. Bence yeterli ve güzel bir deneyim olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Skyrim'de sabah gezisi gerçeğin tam kendisiymiş gibi gözükebilir. Oyunda ki standart head-blob'u düşünmeyin, elinizdeki kılıcın sabit hareketini düşünmeyin.

Positional tracking olacak consumer versionda, o yüzden yürürken yaptığınız bütün küçük hareketler dahi olacak, eliniz zaten direk Hydra gibi bir aletle ya da Leap Motion'ın biraz gelişmiş bir versiyonuyla el birebir görünecek. Rift'in ileri ki versiyonları ya da Pro versiyonu falan kesinlikle 180 dereceye yakın FOV'u olan retina display'ler içerecektir. O zaman ekrana baktığımızı anlayamayacağız resmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olm çıkın bebeğe falan yürüyün deniz kenarında hasta msınız ahsudfhudashf

ha sonra evde skyrim'de de yürüyün ayrı, o dünyayı dolaşmak mallık anlamında demiyorum yanlış anlamayın da. sabah yürüyüşü yerine skyrim'de yürümek falan, nerd'lük seviyesini max'lamak oluyor asudfhad

ben silaha, koşu bandına ve en çok da şu armor'a pek inanmıyorum açıkçası.

oculus'ün iyi çalıştığını biliyoruz, silahın iyi çalışması için çok farklı şeyler lazım ama. yani fps'de 10-15 tuş falan kullanıyoruz, o 10-15 tuşu silahın üstüne çok ergonomik olarak oturtmaları lazım. ne kadar kullanışlı olabilir bilmiyorum.

veya keza dediğim gibi koşu bandında mesela koşarken 0.1 saniye içinde duramazsın ama klavyede elini çektiğin anda durursun, bu oynanabilirlikte falan dezavantaj yaratabilir. veya zıplarsın, inene kadar zaman kaybedersin yere, klavyede tuşla zıpladığın için zaman açısından daha verimli olur falan. böyle düşünüyorum ilk yaptığım brainstorming'de.

armor ise bence elinde silah olmadan hiç mantıklı değil yani mousela oynarken üstüme bir şey giymek pek mantıklı gelmiyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hem bebek sahilde yürüyüp hem de Skyrim'de yürüyebilirsin yani, millet gerçek hayatı bırakacak değil :D

Sabo, sen birde çok eski oyunculuk kafasında bakmışsın olaya, bütün onlar değişecek zaten bu tip oyunlarda.

Space'e basıp zıplamanın, veya milisaniyelik olayların olmadığı bir sistem gelecek. Dark Souls gibi falan düşün. Orada nasıl animasyonlar daha yavaş ise, daha yavaş gelişiyorsa olaylar Rift'te de öyle olacak. Sana savrulan bir kılıç japon animesi gibi ÇİNNNNNN sesiyle arkada motion blur bırakmış olarak görmeyeceğiz. Adam bilmem kaç kiloluk Mace'i sana savunurken san Hydra'nı gelen yöne doğru kaldıracaksın ve block'layacaksın.

15 tuşa basma olayı da gesture'lar ile ve hand positioning ile çözülür.
Bak mesela Man of Steel müziklerini dinliyordum. Rift'e uyarladım birşey. Normalde PC'de Superman olsan havadayken CTRL ile aşağı inersin, SPACE ile yukarı çıkarsın. W ile ileri doğru uçmaya başlarsın, Shift + W ile daha hızlı uçarsın.

Kafanda rift ile bunları yapsan sadece görsel olarak hoş olur. Ama mesela Hydra'yı düşün. Havadayken ellerini aşağı indirdiğinde havada asılı kalırsın, sanki avuçlarını yere doğru açıp paralel tutar gibi çevirdiğinde süzülerek yere inersin, sol kontrolör'ü kafanın üstüne kaldırdığında yukarı dik uçmaya başlarsın, baktığın yöne sol kol önde, sağ kol yarı önde tutarsan ileri uçarsın, iki koluda ileri uzattığında süper hızlı uçarsın. Basit düzen kuruldu bile :D

FPS'lerde de uygulanabilir bir çok yöntem. Move ve sharpshooter ile yapılmış bir kaç sistem var, sağa yatırırsan reload ediyordu falan. Ama Hydra Move'dan kat kat daha iyi yani. Bir kere delay yok. Nereye nişan alırsan oraya ateş ediyor (HLVR) Monitör'de bi işe yaramıyor ama VR ile olayın boyutu değişiyor. Gesture'larda da delay olmayacağından bir çok hareket atanabilir. HLVR'da kontroller'ı yukarı hızlıca kaldırırsan zıplıyor, aşağı indirirsen crouch yapıyor.

En son versiyonunda sol kontrolör'ü positional tracking yapabiliyorsun. Yani sen zıplarsan karakter aynı ölçüde zıplıyor, eğilirsen eğiliyor falan.

Yani eski mantıkla değil de daha realistik fizik yapısında düşünmek gerek VR neslini. Zaten animasyon kalitesinden falan filan dolayı oyunlar bu "yavaşlama" olayına girmişti son zamanlarda.

Kaldıki TF2'yi iyi oynayan bile var Rift ile :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fikir geldi aklıma beleşe veriyorum.

Şu omniye bir iki fan koyacaklar o kemer kısmına. Oyundaki enviromente göre yüzüne hava fln üflücek böle. koşarken mesela patlama olunca suratına hava gelicek. biri yanından geçince mesela yanından bi hava geçicek.

O kadar havayla sen de iyice havaya gireceksin.

Nası fikir. Hemen kickstarter başlatıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...