Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cyberpunk 2077


Desqpio

Öne çıkan mesajlar

oyunlar ya fps ya da tps'ye göre optimize ediliyor. ikisi de varsa illa bir tanesi kötü oluyor. tartışılacak bir yanı yok bunun. arada aç bi karakterine falan bak diye koyulmuş bir ekstra. karakterin hareketleri robotik, kamera kahroluyor falan. çünkü es, falloutlar falan FPS oyunlar. sen bu şartlar altında tps olarak uzun saatler oynayabiliyorsun diye bunu en iyi sistem yapmıyor.

Black-ice tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tamamen tembel stüdyolar tarafından uydurulmuş bir bahane. para verdiğiniz adamların tembelliğine alet etmeyin kendinizi. mmo'lar dahil tonla oyunda mevcut gayet düzgün şekilde, bethesda dendi diye triggerlanıp beceriksiz oyun yapımcılığına prim vermeyin.

oyunu tp yaparsın, sonra bir tuş koyarsın fp de olur ve hiçbirşeyi etkilemez ranged aiming hariç bu. roket bilimi değil, gayet basit. cdp gibi önceden fp tasarlanırsa o zaman "aaa biz düşünmedik ki oyunu yaparken" diye pikaçu face kalınır insanlar tepki verince.

forumdakiler tarafından 15 yıl her ay para verilen wow'da bile bu var.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

TPS her zaman daha iyi bence de düz shooter değilse. Tomb Raider vs Doom mesela kastettiğim burada. Her ranged oyun da FPS'ye uymuyor ama Doom da TPS olmaz yani.

Nasıl bir stil olduğuna bağlı yani oyunda, ben de ikisinin de aynı anda aynı verimlilikle olacağına inanmıyorum. Oynanış ve çevre tasarımı çok etkiliyor. Elder Scroll oyunları bana da FPS gibi tasarlanmış geliyor mesela.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

5 dakika önce, Sam dedi ki:

bu tamamen tembel stüdyolar tarafından uydurulmuş bir bahane. para verdiğiniz adamların tembelliğine alet etmeyin kendinizi. mmo'lar dahil tonla oyunda mevcut gayet düzgün şekilde, bethesda dendi diye triggerlanıp beceriksiz oyun yapımcılığına prim vermeyin.

oyunu tp yaparsın, sonra bir tuş koyarsın fp de olur ve hiçbirşeyi etkilemez ranged aiming hariç bu. roket bilimi değil, gayet basit. cdp gibi önceden fp tasarlanırsa o zaman "aaa biz düşünmedik ki oyunu yaparken" diye pikaçu face kalınır insanlar tepki verince.

forumdakiler tarafından 15 yıl her ay para verilen wow'da bile bu var.

abi sence kaç kişi wow'u first person oynuyodur dünya genelinde? verdiğin örneğe bak sdfsd.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten bu seçenek olur, o anda oyunun içinde ne yapıyorsa oyuncu kendisi değiştirir ihtiyacına ve tercihine göre.

her gün her konuda özgürlük diye kendini paralayan insanların "ben bilmem oyun tasarımcım bilir, o ne derse ben onun sözünden çıkmam" demesi çok acayip.

Az önce, Laraken dedi ki:

abi sence kaç kişi wow'u first person oynuyodur dünya genelinde? verdiğin örneğe bak sdfsd.

ya bu o kadar anlamsız bir safsata ki. kaç kişi torment'teki onbirinci dialog seçeneğini seçiyorsa o kadar insan oynuyordur.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

24 dakika önce, Sam dedi ki:

bu tamamen tembel stüdyolar tarafından uydurulmuş bir bahane. para verdiğiniz adamların tembelliğine alet etmeyin kendinizi. mmo'lar dahil tonla oyunda mevcut gayet düzgün şekilde, bethesda dendi diye triggerlanıp beceriksiz oyun yapımcılığına prim vermeyin.

siyasal islamcı perk'ünü açtın hemen. konu bethesda olduğu için mağdursun tabi. 

olup olmaması değil konu. bethesda yapmış işte ve tps'si çok kötü. oynananacak bir durumda değil. karakterine aç bak diye. oynananabilirliği iyi olsa bile karakterin hareketleri dışardan gör diye optimize edilmemiş. odun gibi, robot gibi hareket ediyor.

bunlara rağmen tps oynayabildiğin için zevksiz ve bir o kadar da şanslı olabilirsin ama bu sistemi övmeni haklı çıkarmıyor işte. üşenmeyip tps'sini de güzel yapsalarmış.

bir tuşla FPS gta'da falan da var. hiçbiri dönemin kaliteli fps'lerinin yanına yanaşamaz.

ÇÜNKÜ OYUN TPS'YE GÖRE YAPILMIŞ AYNI FALLOUTLAR FALAN GİBİ.

spacer.png

Black-ice tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, Sam dedi ki:

daha saçmalamaya devam edeceksen özelden yaz, başlığı zihni kusmuğunla işgal etme.

yoo sen karar vermiyorsun nereden yazmam gerektiğine. şimdilik saçmalamalarınla uğraştığım yeterli, topiğin gidişatında başka başka saçmalarsan yazarım belki bir iki bişi dur bakalım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, Black-ice dedi ki:

siyasal islamcı perk'ünü açtın hemen. konu bethesda olduğu için mağdursun tabi. 

olup olmaması değil konu. bethesda yapmış işte ve tps'si çok kötü. oynananacak bir durumda değil. karakterine aç bak diye. oynananabilirliği iyi olsa bile karakterin hareketleri dışardan gör diye optimize edilmemiş. odun gibi, robot gibi hareket ediyor.

bunlara rağmen tps oynayabildiğin için zevksiz ve bir o kadar da şanslı olabilirsin ama bu sistemi övmeni haklı çıkarmıyor işte. üşenmeyip tps'sini de güzel yapsalarmış.

bir tuşla FPS gta'da falan da var. hiçbiri dönemin kaliteli fps'lerinin yanına yanaşamaz.

ÇÜNKÜ OYUN TPS'YE GÖRE YAPILMIŞ AYNI FALLOUTLAR FALAN GİBİ.

mağdurluk da nereden çıktı? parasını verdiğiniz adamların bahanesini kabullenmeye bu kadar gönüllü olmayın demişim sadece. herkes bilinçli tüketici olmaktan bahsediyor bu bölümde, ben bahsedince siyasal islam mı oldu? biraz azıcık biası kısmak lazım.

bir sürlü başka şirket de yaptı ve gayet güzel çalışıyor. burada da yaygın olarak oynanılmış oyunlar. böyle "hayır asla aynı anda çalışmaz" diye bir önermenin dayandığı hiçbirşey yok. cdp'nin bahanesine kılıf uyduruluyor sadece ve sonucunu gördük işte. oyunun çıkmasına 3-4 gün kala insanlar eleştiriyor videoları. birşey demeseydim de izleseydim bari şamatayı.

"iyi-kötü yapılmış" ancak şahsi fikir olur. düzgün yapılmasına mani bir doğa veya fizik kanunu filan yok. yazabilmiş kimseyi de görmüyorum burada. önce tp'ye göre tavanlar filan yüksek tasarlanır, başka da tp yapamamaya neden söylenemedi cp77 için zaten.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 dakika önce, Laraken dedi ki:

yoo sen karar vermiyorsun nereden yazmam gerektiğine. şimdilik saçmalamalarınla uğraştığım yeterli, topiğin gidişatında başka başka saçmalarsan yazarım belki bir iki bişi dur bakalım.

sen benim keyfimin kahyası değilsin oynayacağım oyuna karar verebilmek için ama ben forumun kahyasıyım. yani evet karar verebiliyorum şayet gerekli görürsem. başlığı mundar etmeye devam edersen bunu third person seçeneksiz first person deneyimleyebilirsin.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

istedikten sonra tabi olur yalnız cyberpunk konusunda üşengeçlik falan yok.

cpr baya herkes oyunu adamın gözünden görsün istiyorlar immersion adına. bunun tartışılacak bir yanı yok o yüzden. ben bu kararlarının çok yerinde olduğunu düşünüyorum. tek bir tane olsun. hemen fps tps ne olduğu belli değil saçma birşey olur. herkes oyunu tek bir bakış açısıyla deneyimlesin istiyorlar. üşengeçlikle falan alakası yok bunun. ben adamların buna para harcamama üşenme şeysilerine saf gibi inanıyorsam bu benim problemim olsun.

35 dakika önce, Sam dedi ki:

bethesda dendi diye triggerlanıp beceriksiz oyun yapımcılığına prim vermeyin.

mağduriyet kısmı da bu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aşırı gereksiz bi tartışmanın içindesiniz.

 

fp ve tp eskiden oyunun türü için karar verilirdi. şimdi de yine saf tek türse benzer şekilde. oyunda neyle etkileşime gireceğine göre ikisinin de avantajı var.

shooter ise tp'da boktan, zira etkileşime geçeceğin şey silahın ve vuracağın adam karşıda, araya kimse kendi vücudunun girmesini istemez. aynı zamanda arkada duran kamera offset'li döneceğinden direkt merkezdekine göre (fp) çok daha az kontrol sağlar. karakter hareketleri de zira fp'da çok kodlaması çok daha kolaydır ve o yüzden daha başarılı halledilir, tp oyun kat kat daha zor olduğundan karakterin animasyonlarını vs oturmak gerekiyor veya fp'da doğal hissettirecek şeyler tp camerada doğa dışı görüleceğinden es geçilebiliyor.

veya minecraft, yine etkileşime geçeceğin şeylerin %90'ı karakterin direkt önünde, o yüzden yine vücudun araya girmesi arzu edilen bişey değil o yüzden oyunda tp olsa da oynamak gereksiz zorlaştırıyor işleri, öyle oynayan göremezsin.

 

ama bugün çoğu oyun birden fazla türün karışımı olduğu için artık seçim oyunu ne tarzda oynanacağına bağlı. 

 

cyberpunk'ı ister shooter gibi oynarsın ister rp yapıp takılırsın. pov kamera açısı bazı oyuncular için daha fazla empati yaratırken, bazıları kendi seçerek giydiği kıyafeti vs görerek daha fazla empati hissedebiliyor. yani sonuçta film izlerken de gayet kendini karakterin yerine koyabiliyorsun illa pov olmasına gerek yok. 

 

veya fp özellikle aksiyonlu hareketlerde aşırı çuvallıyor, el animasyonları yetersiz kalıyor, vücut hareketleri doğal hissettiremiyebiliyor çünkü aynı zamanda direkt kafa kamerasını da hareket ettiriyorsun vs. tp'de karakter animasyonları çok daha ağırlık verilen bişey olduğundan ve tüm oyunun sistemleri + etkileşimler vs bunun üzerine kurulu olduğundan bunlar smooth gerçekleşiyor, zaten olayı da dışarıdan izliyor oluyorsun.

 

ha bi de oyun hem konsol hem de pc ise fp genelde shitty oluyor çünkü konsol oyuncuları arkalarına çok hızlı dönemiyorlar ve olaylar genelde tasarım gerekiği önünde gerçekleşiyor.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • tarihinde GERGE tarafından bu konu kilitlendi
  • tarihinde GERGE tarafından bu konu kilidi kaldırıldı
×
×
  • Yeni Oluştur...