Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

WRPG vs JRPG: Fight!


Sam

Öne çıkan mesajlar

Viktor said:
Dragon age 2 ile persona koydurtma bana, diragin eyc 2 ne kadar rpg ise dragon questte o kadar rpgdir, zevklerin cok sig


dragon age 2'yi rpg'den saymıyorum zaten, jrpg olarak dragon quest oynarım ama,
zevklerim çok sığ olduğundan olabilir tabii.

http://i.imgur.com/XAhAK.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

batuhan said:

Viktor valla anlattıklarınla mest oldum. Şu aralar tam aradığım şey 2d oldschool snes grafikleri. Gerçi oyun psx ama olsun 2d sonuçta. HQ olayları beni benden aldı. İnş çok kazık değildir. Jrpgler fazla hata affetmiyo.


suikoden 1 coook zor degildir ama hata affetmez, oyunu gercek mutlu sonla bitirmek cidden easter egg gibi (gerci 2 de bole), bi guide filan bakmadan oynayan 100 insanin 99u mutlu sonla bitirememistir, hep bittersweet dir gercek endigleri

gameplay olarak iki oyundada sorun yok ancak stat baseli konsol oyunlari oldugu ve bol karakter oldugu icin bazi broken combolar var, suikoden 2 deki en yuksek dpsli parti elemanlarindan biri kalenin ahcisi idi mesela ki cooking minigameden bahsetmem lazim burda

oyunda pot yerine kullanilabilen foodlari asil mutfakta biz pisiriyoruz, once balik minigamei ile tutuyoruz sonra mutfaktaki ahciya goturuyoruz, oda pisiriyor tabi recipe ve ingridient varsa

ingridient oyundaki trade minigameine bagli, bir sehirden ucuza alip digerinde pahalli satmaya kasiyorsunuz ve fiyatlar ve mallar surekli degisiyor tabiki, baharati bizzat temin ediceksiniz u sekil alim satimla

ama bu defa recipe sorunu var, recipelar ya drop yada cooking challange istiyor

challange su, belli araliklarda kalenin restoranina gittiginizde kale ahcimizi bir rakibi yemek challengei yapiyor, cook off basliyor, 108 kisilik kadromuzdan random 3 kisi juri olarak seciliyor ve tamamen kendi kisiliklerine gore yemege not veriyorlar

tas firin erkegi generalimiz georg var mesela, herife ne verirsen ver begenmiyor ancak dedektiflik zimbirtisi ile adamin backgroundu check ettiysek herifte seker bagimliligi oldugunu goruyoruz, cheesecake i verince en botkan servise 10 puani basabiliyor, gene ayni sekil emo darkness caster karakter geldiginde hicbiboku begenmiyor, en kotu yemegi begeniyor filan, bu cook offlardan tek bitanesini kaybedersek event duruyor, tamamliyamiyoruz ve karakter hayatinin amacina ulasamiyor, endingde okuyunca uzuluyoruz

gene bu sekilde timed event var misal, clive isimli karaktere ait, loregasm yapicak bir hikaye var ve bu hikayeye sehird egezerken bizi random kandiran bir kadinla basliyoruz, clive kovaliyor bunu. sonra clive ordumuza katilinca hayatinin amacinin bu kadini bulmak oldugunu soyliyor, eger clive yanimizda ise cesitli yerlerde kadinin bize biraktigi ipuclarini aliyoruz ve hepsini bulursak epic bir hikayeyi aciga cikariyoruz ancak bu eventin timeri var ve 15 saat alti played ile oyunun sonuna gelmemizi istiyor, tabiki guide filan yoksa hicbiryerde yazmiyor bunlar, oynayipta kacirmak cok olasi (ki oyuna yeniden oynanabilirlik katan seyler bunlar)

combata geri donersek JRPG tarihinin en kazik boss fighti bundadir, endgame bossdan 2-3 kat zor olan bu encounter hem asiri zor, hemde hikaye anlatimi ve encoutner olarak o kadar ozelki ben bitirdigimde ANAAAA OYUN BITTI demsitim cunki cidden cok kastirmisti ilk oynayisimda, cidden bole dag tepe gezip dinlenmistim bi sure ki oyunda zaten ona zorlamisti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada jrpg'lerde beni itekleyen şey combatın çok sıkıcı olması.

mesela bi jrpg fanına bakıyorsun,
"wrpg oyunlarının combatı çok sıkıcı, banal, yaratıcılık yok, oysa jrpg oyunları ne kadar taktiksel, zevkli ve heyecan dolu".

"tamam abi" diyorsun gidip bi jrpg oyunu açıyorsun,
karşılaştığın manzara şu:

http://i.imgur.com/4BEoz.jpg

oyunun savaşı "attack this monster"dan ibaret atb sistemi.
hani bi hom&m gibi hex based vari bi taktik öğesi de yok, ona da razıyım.
bazı wrpg'lerdeki cover'a yatma, crossfire'a alma gibi özellikleri de yok bu oyunlarda.

ya da action bazlı jrpg'ler var misal:

http://i.imgur.com/3tbLP.jpg

bu tip oyunlarda ise yaratığın yanına gidip yaratık ölünceye kadar aynı tuşa basmaktan ibaret oluyor.

çok yaratıcı ve zevkli combatlara sahip hakikaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

bu arada jrpg'lerde beni itekleyen şey combatın çok sıkıcı olması.

mesela bi jrpg fanına bakıyorsun,
"wrpg oyunlarının combatı çok sıkıcı, banal, yaratıcılık yok, oysa jrpg oyunları ne kadar taktiksel, zevkli ve heyecan dolu".

"tamam abi" diyorsun gidip bi jrpg oyunu açıyorsun,
karşılaştığın manzara şu:

http://i.imgur.com/4BEoz.jpg

oyunun savaşı "attack this monster"dan ibaret atb sistemi.
hani bi hom&m gibi hex based vari bi taktik öğesi de yok, ona da razıyım.
bazı wrpg'lerdeki cover'a yatma, crossfire'a alma gibi özellikleri de yok bu oyunlarda.

ya da action bazlı jrpg'ler var misal:

http://i.imgur.com/3tbLP.jpg

bu tip oyunlarda ise yaratığın yanına gidip yaratık ölünceye kadar aynı tuşa basmaktan ibaret oluyor.

çok yaratıcı ve zevkli combatlara sahip hakikaten.


Gitbi end of eternity veya herhangi bi tri-ace oyunu oyna, sonra burda gozyaslarindan beslenelim AOGBII ILK BOSSU NEDEN KESEMIYORU YEAAA

Wrpg combati iyi olsa bide utanc dolu bi post olmicak, d&d den kopya alayi, gameplay konusunda pause et emir ver uygula disinda bi numara yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lord_gorthaur said:

kafamdaki background'da göre yada charımın background'dına göre secim yapamadıktan sonra ister west olsun ister japon olsun o oyun rpg olmaz. o yüzden "harbi" rpg olan oyunlar azdır


Iste o secim hicbir oyunda yok, illusion of choice uzerinden yuruyor tur direk, japonlar secim hic yaptirmiyor neredeyse, batililar secimi yaptiriyor ama 2-3 minor seyi degistirip aynen yediriyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

Iste o secim hicbir oyunda yok, illusion of choice uzerinden yuruyor tur direk, japonlar secim hic yaptirmiyor neredeyse, batililar secimi yaptiriyor ama 2-3 minor seyi degistirip aynen yediriyor


Bloodlinesda oyun boyunca yaptıkların sonraki adımları etkileyerek oyuna 3 farklı son verebiliyor, karakterinin kişiliğine, geçmişine hatta klanına göre farklılıklar görüyorsun.

Betrayerda yine oyun boyunca yaptıkların sonraki adımları etkileyerek oyuna 3 farklı son verebiliyor. Hani sadece oyun sonunu geçtim oyun boyunca bile yaptıklarının etkilerini direk görebiliyorsun.

Arcanumda oyunun ortalarındaki twistten sonra bildiğin 180 derece farklı yönlerde ilerleyebiliyorsun oyun sonu için. Yaptığın her hareketin arcanum dünyasındaki yansımasını görmek mümkün. Bazı yerlerde bu olayı abartıp gazetelere bile taşıyorlar questlerini.

Tabi seni de suçlamıyorum viktor, wrpg diye bakıyorum mass effect 3 oynuyorsu sabah akşam. TES: The Sims oynuyorsun, kesin DA de oynamışsındır. Rpg bile olmayan oyunları wrpg diye görüp öyle karşılaştırma yapınca tabii ki illusion of choice i bütün wrpgleri saran bi illet olarak görebilirsin. Resmi teşhisim sam hastalığına tutulmuşsun, günde 1 doz torment, her ay da 1 troika/obsidian oyunu yazıyorum. Eternity çıkana kadar iyileşebilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
İkisininde çok iyi örnekleri var. En katı jrpgci Baldur's Gate'e nasıl kötü oyun demezse aynı şekilde koyu wrpgci de Earthboınd'a kötü diyemez, Radiant Historia'ya kötü diyemez. İki tarafında çok kötü örnekleri var ve böyle bir tarafın fanatiği olanlar genelde öbür tarafın en kötü ama popüler oyunlarını oynamış oluyor. Jrpg'lerde mesele yeni World Ends with You diye mükemmel bir oyun var, wrpg'lerde Avadon var yenilerden.

barışın hadi =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...