Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wizard, Tartışma ve Build Paylaşım Başlığı


pekaziz

Öne çıkan mesajlar

Tum bos zamanlarimda diablo oynuyorum su aralar, wizard tek kelime ile harika olmus.

D3 vanilla'dan 2.0.1'e gecis
Ilk bilmeniz gereken 2 onemli noktadan biri artik dusen itemlara gore build yapiyoruz, AH kapandiktan sonra daha da net olarak anlasilacak bu konunun onemi. Dolayisiyla en iyi build diye bir durum yok. Gear'iniza gore en iyi build var.

Ikincisi sheet dps is shit. DMG modifierli itemlar ve ilginc proclu leg'ler sayesinde inanilmaz bir item ve build sinerjisi yapiliyor. Sheet dps'im 500'lere varmisti, su an 355 ama 500 oldugu zamandan cok daha fazla dmg verebiliyorum. O yuzden sheet'e fazla takilmayin, o devir bitti.

Nereden baslayalim?
Benim onerim ilk is shoulder gloves ve bracer craft. Buradan gelen acayip int ve vita sayesinde toughness'iniz rahata erecek ve ayrica itemlarin alabildigi yeni prefixler sayesinde dmg output'unuzda inanilmaz artacaktir. Bracerdan dmg tipinize uygun olarak %15 dmg int vita ve 6 crit almalisiniz. Shoulderdan yine int vita ve area dmg ve buildinize uygun %15 daha skill dmg'i almalisiniz. Eldivenden high stat crit ve crit dmg alarak yine inanilmaz dps arttirabilirsiniz, ustelik bunlar bedava!

Amulet crafini henuz yapamiyoruz, lvl 61 mat istiyor, o yuzden onu gectik.

Vanilla d3'ten geciste yeni itemsiz yapabileceginiz ilk build lightning stunner build. Bu build ptr'da da favorimdi, damageini'da familiar veriyor cannoner ile, 5 stack arcane dynamo yapip frozen orb atiyorsun ve signature spamliyorsun, klasik diablo vanilla playerin ilk buildi bu olmali diye dusunuyorum.

Bahsettigim build bu:
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UcQjST!WTV!bcZcZc

Familiar'a gittigi icin build attack speed buildi. 2'nin altina dusmezseniz iyi olur ve adam gibi calismasi icin minimum 6-7 apoc gerekli, yani vanilla d3'ten 1 item yeterli.

Eger toughness'iniz yeterli geliyor ise, arcane dynamo yerine glass cannon alabilirsiniz, overall dps'i arttiracaktir ama survival penalty'si can sikici derecede yuksek.

Help butonu olarak teleport - wormhole hayat kurtarici olarak bu buildde yer almakta.

Oynanis sekli signature spam + 5 stack arcane dynamo'lu frozen orb. Basit ve lezzetli bir build. Ancak dmg output'u ne kadar yuksek gibi gozuksede yeni itemlarla bu buildi katlayan buildler yapilabiliyor ancak bunun icin yeni itemlara adaptasyon gerekli. Ornegin life steal lvl70'te tamamen 0 olacagi icin simdiden LS based olmayan buildler kuruyorum ki ROS'ta aci cekmeyeyim.

OMG familiar best dps, 1M critliyor, gibi hissediyor insan basta, ama sonra test edip bakinca familiar'in area dmg proclatmadigini gorup uzuluyorsunuz. Sadece paragondan gelen area dmg %50. %20 sansla moba vurdugunuz dmg'in %50'si kadar bir dmg daha o mobun 10 yard etrafina vurmanizi sagliyor. Ama familiar bundan nasibini alamiyor, railroad to failtown oluyor cunku bu ciddi bir gizli dps. Ustelik area dmg (splash dmg) single target ya da aoe tum skillerinizden %20 procluyor. Kisaca single mob icin %10 area dmg = %2 overall dmg demek. Coklu mob oldugu durumlarda moblarin 10 yardindaki mob sayisi kadar daha artis sagliyor. Kisacasi inanilmaz dps boost ediyor. Uutmadan, Area dmg beyaz yazdigi icin eger sizde normal dmg'lari gostermeyi kapattiysaniz goremezsiniz.

Yeni itemlar, yeni ufuklar
Itemlarla ilgili spoil vermeyecegim ama ornek olarak oyunda Thunderfury gibi enteresan silahlar mevcut. Wow'dan bildigimiz TF ile ayni ve proc ozelligi olan %281 wep dmg vurmasi inanilmaz bir dps booster. TF ile torment 2'de moblarin ortasinda ice armor - frozen storm ile durup, moblarin yok olusunu izlediginizde aslinda TF'nin nasil overpower oldugunu daha iyi anliyorsunuz. Her eve lazim acikcasi.

TF drop oldugu icin dusmeyebilir, ama uzulmeye gerek yok, "ruinstoke" craft bir wand ve 1.4 attack speed ile socketli olarak 1400+ olarak craft edebiliyorsunuz. Ustelik %6 civari elite bonus dmg'i ve 15 civari fazladan arcane power eklemeside cabasi. Ilk hedefiniz bu olabilir bir wizard olarak. Tabi LS'den ufak ufak kurtulmaniz gerektigi gercegine adapte olduktan sonra :) *(echoing fury kullanan ve diger itemlarindan black dmg arttiran yuzdesel modifier alan arkadaslara guzel haber ruinstoke blackdmg olarakta craft edilebiliyor, ancak yine onerim black dmg'dan ufak ufak uzaklasmaniz, aksi takdirde belli itemlara sikisip kaliyorsunuz ki bu benim en sevmedigim durum)

Life steal vs No Life steal
LS olmayan thunderfury ile 4 kisilik partide ölüp durmadan anca torment 3 yapabiliyorum ama sadece silahi LS'li echoing fury'ye cevirince torment 5*'te eliteleri 15 yardlarina girip gule oynaya kesiyorum yine de LS'li silahlari birakma taraftariyim ve T3 oynamayi tercih ediyorum.
*(elite bufftan once torment 6)

Yeni paragon sistemi
Kesinlikle buildinizle ve itemlariniz ile sinerji icinde olmali. Ozellikle LS'yi birakinca daha iyi anliyorsunuz. LS varken defansif puanlari resistance'a koklerken, LS gidince kendinizi life regen'e puanlari doldururken bulabilirsiniz keza resistance gem'lerle kapanabilen bir acik ama regenin alternatifi yok.

Uzun lafin kisasi, oyun cok guzel ve inanilmaz zevk veriyor. Sabahlara kadar basindan kaldirmiyor su siralar, 4'te 5'te te yatip 9 da ise gelmekten canim cikti ama hazir eglenceli iken tadina varmak gerekli diye dusunuyorum...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

deadwoll said:

Wizard'ın tüm efektif buildleri close combat olmuş, inanılmaz bayık böyle.

Bi de millet 400 paragon level olmuş yuh artık, işsiz herifler.


Alakası yok aslında.

Electrocute & Lightning
Frozen Orb
Cannoneer Familiar

Bu 3lü ile inanılmaz işler yapılıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Defensive de gayet iyi bu arada.

Mirror Image & Mimic + Slow Time & Point of No Return.

MI bastığında hem tauntluyorlar, hem de kendi Slow Timeları atıyorlar, bu şekilde 3'er saniyeden stunlanıyor mob.

Sen de kendi Slow Time attığında aynı şekilde stun.

Üstüne Electrocute ve Paralysis inanılmaz işler yapıyor. ATK SPD önemli, bende 60% var, ciddi derecede rahat tutuyorsun uzakta mobları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Sleet storm kullanıyorum. Dps'i yeterince iyi.
Son skill olarak da archon aldım eliteler için.
Torment 5'te rahatça kasıyorum. Yalnız survivability için LoH aldım paragondan area dmg yerine.

Familiar canoneer sparkflint'ten daha iyi olabilir mi ? Var mı bir matematik ? Nihl yazmış area damage'dan yararlanmıyor diye.

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aZmjOS!YWZ!ZYcacZ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#UemjSO!cYb!cccaZZ

kullaniyorum ben party/solo hepsinde. zorluga gore glass cannon/blur ve pinpoint/prismatic armor degistiriyorum sadece.

ozellikle party de monk varsa cascade sacma sapan vuruyo.

solo torment 5 denedim en fazla; act1 in cogunu sorunsuz gectim ama bugun act2 de zorladi baya. torment 4te sorun yasamadim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acikcasi sorun t5 te cc siz oynayacak kadar iyi bi gearimin olmamasindan kaynaklaniyo gibi geldi bana ama denerim

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Joyz-2898/hero/31582824 profile bu ama paragon puanlari falan pek belli degil/update edilmemis/gozukmuyo ne kadar fikir verir bilmiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wispy said:

Ben Sleet storm kullanıyorum. Dps'i yeterince iyi.
Son skill olarak da archon aldım eliteler için.
Torment 5'te rahatça kasıyorum. Yalnız survivability için LoH aldım paragondan area dmg yerine.

Familiar canoneer sparkflint'ten daha iyi olabilir mi ? Var mı bir matematik ? Nihl yazmış area damage'dan yararlanmıyor diye.

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aZmjOS!YWZ!ZYcacZ


Familiar cannoneer sparkflintten iyi olabilir ama tamamen gear ile ilgili. Ornegin lvl 60 archon geari ile 2.0.1 e ilk gecildigi gun familiar cannoneer + lightning stun'dan daha iyi bir secenek yok oynamak icin cunku itemlar eski oldugundan toughness filan yerlerde oluyor. Life Steal olsa bile yine de 1 shot'a gittigin icin mecburen stun+ uzaktan tarama modeli kullaniyorsun.

Ama keza yeni itemlar dustukce oyun oyle bir hale geliyor ki, area dmg, elemental dmg modifier, skill modifier, legendary special procs filan derken bir bakiyorsun sparkflint'ten cok daha iyi sonuclar almaya baslamissin. Geari adam edince stun dependent olmaktan cikiyorsun, o noktada zaten familiar actual dps'e eksi yazmaya basliyor.

Simdi herseyi tek bir dmg'a cevirmemiz gerekiyor ki kiyaslama yapabilelim, ben hesap yaparken her zaman wdmg'a ceviririm toplami mesela.

Single target icin hesap yapalim:

6 yarda 240wdmg ile 1attack speed ile saniyede 2 kere arcane dmg vuruyor familiar, ortalama bir wizardin 2 attack speed'i var desen, saniyede 4 attack eder. 4*240=960 wep dmg eder 1sn'de familiarin vurdugu. Bu sekilde vursun diye electrocute almak zorundasin, onuda single target istiyorsan %140dmg oluyor en baba, etti mi 1100wdmg saniyede. Hadi araya frost orb sikistirdin ki cold blood'dan %10 daha dmg al, chill duration 3saniye, yani 3 sn'de bir atman lazim bunu. 394 wdmg di sanirim. Yani her 3sn'de 1 393wdmg atacaksin. O zaman yeni cycle bu sekilde oluyor.

2 attack speed'e gore:

0.5sec +394wdmg
1.5 sec +1100wdmg
2.5 sec +1100wdmg
3 sec +550wdmg
3.5sec +394wdmg
4.5sec +1100wdmg
...
..
.

Boyle gidiyor. 1048wdmg/sec ediyor single target'a. Bu hesapta hicbir modifier yok tabi. Tipki 2.0.1 ilk geldigi gun gibi yani. Ha ama pasif var %10dmg increase, glass cannon var %15, bir de dynamo var %60 orb dmg'i arttiracak. Onlarida eklersek :

0.5sec +394*1.1*1.15 (ilk vurus cold blood etkisi yok)
1.5 sec +1100*1.1*1.15 (CB+GC)
2.5 sec +1100*1.1*1.15 (CB+GC)
3 sec +550*1.1*1.15 (CB+GC kalan yarim saniyeyide efektif kullandik)
3.5sec +394*1.6*1.15 (chill effect dustu ancak 5 stack dynamo geldi)
4.5sec +1100*1.1*1.15 (CB+GC)
...
..
.

Burda da ilk baslangici es gecersek 1400wdmg/sec sonucu cikar.

Boyle anlatinca guzel gozukuyor, ama hesabi single target'a gore yaptigimizda bile area dmg'dan kaybedilen dmg cok buyuk aslinda fakat item olmayinca min sinerji bagimliligi olan bir build kullanmak daha mantikli oluyor.

Ama sadece paragondan %50 area dmg aldiginizda bile bu size single target %10flat dmg getirisi demek oluyor. Aoe dmg'a girmiyorum fark inanilmaz artar, area dmg'in getirisi multiple target'ta katlanarak artiyor calisma mekaniginden oturu.

Yukaridaki hesap populer familiar icin ornek bir hesap. Vaktim olsaydi su an kullandigim itemlara gore wave of force buildi hesabi yapardim. Aradaki farkin cok daha buyuk oldugunu gosterebilirdim, vakit buldugumda yapacagim ama su an calismam lazim :)

Bu arada bu hesabi aoe dmg'a cevirmek istediginizde AOE vuran skillin yardi ile cikan wdmg'i carparak matematiksel bir dmg hesabi yapabilirsiniz. Ornegin 1400wdmg*6yard= 8400 gibi. Ancak daha dogru olmasi icin her stepte kullanilan skillere tek tek distance modifier olarak eklenmesi olacaktir. Dedigim gibi vaktim bitti, detaylandiramiyorum daha fazla su an.

(bu kismi dmg hesabindan daha once yazmistim, simdi biraz havada kaldi konu farkli oldugu icin ama ek bilgidir, bulunsun)

LS kullanmadan T6 oynayabiliyorsun duzgun parti ile.

Dun T6 yaptik mesela, tamam glasscanon ile T6 olmuyor su an LifeSteal olmadan ama duzgun bir build ve takim ile 265K dmg 1.7M toughness + %16 elite dmg reduction ile oynadim, gayet oynanabilirdi. Ancak yine de T5 daha mantikli cunku toughness kasmak icin dmg'i 100k dusurup 265K'ya cekince, %45 fire %15 wave of force modifierli bir charin dmg'i aslinda 165K-170K dusmus gibi oluyor. Cok fark ediyor dmg mob kesme suresi uzuyor elite'lerde, dogal olarak xp/hour azaliyor. O yuzden T6 benim karakterim icin hala mantikli degil. Ha imba bir takimin vardir sen yanci olarak girersin o ayri, ama herkesin esit miktarda birseyler ortaya koymasi gereken bir takimda "265k %45 fire %15 wof" yeterli degil acikcasi.

Oyunun mekanigi artik cok daha karisik, eskiden sheet dps'e bakinca %90 anlardin bir charin ne yapip yapamayacagini, simdi item'ina gore bu rakam %30 lara kadar inebilir. Artik itemlarini inceleyip o classi bilmeden kimin ne kadar dmg verebilecegini bilemiyorsunuz. Toughness cok guzel ve anlasilabilir oldu hepimiz icin evet ama damage'in anlami iyice kalmadi, en azindan dmg modifierlari yazmali bir yerde adamin profilde. Yani dmg'i gene unbuffed yaz okey ama %kac elemental %kac kullandigi skille dmg bonus aliyor onlarida gorelim.

Istemek guzel ama adamlar daha CD reduction'dan kisalttigin sureyi, resource reduction'dan azalttigin cost mikarini bile skillerin tooltiplerine yazdirmiyorlar, profile dmg modifierlari mi yazdiracaklar peh...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...