Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

mmorpg'lerin fazla lineer olması


Bone

Öne çıkan mesajlar

abi yapabilen olursa bi site açsın. böyle chat sistemi gibi bir altyapı geliştirin. millet web based gibi eski sistem hayalgücülü mmorpg oynasın.

mesela GO diyince gidecceğin yerde bir herif varsa ona göre text içeriği olsun motorun.

grafik mrafik gerekmeyip bütün olay insan beyninde döneceğinden yapanlar abanırlar hikayeye texte seçeneğe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xunn said:

Mortis said:

yok abi ben yapıcam inanılmaz bi dizayn var kafamda DAS.


Mortis Online gibi olmasın da.


işte mortis online gibi asla olmaması gerekiyor,

bi crafting için, her maden türü veya her materyal için ayrı ayrı skill koyup, craftingi 30 aşamaya bölüp , adamı çileden çıkarmaya gerek yok

oyun dediin gerçekçi olmıcak abi o kadar, basit tutacaksın, Blacksmihtse blacksmith skilli olacak, swordsmanship ise swordsmanship, her silah tipine göre ayrı skill koymıcan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

linear olmasi benim hosuma gidiyor :)

oyle koca dunya at beni icine hadi bakalim sonrasi sende icimi karartiyor oynamiyorum. uo ve eq1 denedik iste ona benzer bitti gitti. simdi ne guzel giriyorum egleniyorum cikiyorum. oyle ne yapsam hangi skili kassam gak yapsam guk yapsam surdan oraya gidiyimde quest yapiyim ama ordan buraya gelmek 3 saat e ben gece 2 saat oyanaycaktim bana gore degil yani.

bunun zekayla akilla yeni neslin salak eski neslin gerizekali olmasi ile alakasi da yok.

mmo turunun oturmus oldugu kalip bu nasil yaris oyunlari, fps ler, adventure oyunlari veya herhangi bir oyun turu kendi icin kaliplasmis ozellikleri sunuyorsa mmorpg lerde bu sekilde bir kalibi benimseyip onu gelistiyorlar.

ara ara sand box oyunlar cikiyor ama yuzune bakmiyorsunuz anlamadim ne istir.

wurm online oynayin, eve online takilin, mortal online, darkfall, a tale in the desert oynayin ne bilim var iste bir kac ornek. vanguard saga of heroes vs falan filan.

mmorpg kalibi bu ve ben seviyorum acikcasi ornegin swtor gercekten cok basarili geliyor bana. wow da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aquila said:

izdirap icin oynamiyoruz genelde oyunlari, o yuzden.


IZDIRAP;
Roleplaying ağırklı oyunlara, powerplay ile yaklaşanların sorunudur.

Genelde bu kafadaki adamlar işten arta kalan 2 saatini item kasarak, kelle kovalayarak, ego tatmin ederek harcar ve buna oyun der.

Ama Roleplay kafasındaki adam bunun derdinde değildir, oyunda diğer oyuncularla giriştiği aktivitelerde "az zamanım var, ay çok zamanım var, ay kısıtlı zamanda bu kadar item kastım ama 5 adam kesemedimde 3 kestim, 6 kere yattım 9 kere çarpıldım 3 görevi yapamadım, yatma zamanı geldi, yeteri kadar kasamadım" gibi hesaplara zaten girmez.

-Wow vb oyunlar Powerplay ağırlıklı oyunlardır.
-Ultima vb oyunlar Roleplaying ağırklı oyunlardır.

Yanlış tarzda tercih edince, ızdırap kaçınılmaz olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

bone argüman1

mesela questler çok lineer. çok fazla quest var, ama her karakter kastığınızda bunların hepsini yapıyorsunuz (hani sonradan ek paket gelip "hızlandırılmış level atlama" felan eklemedikleri sürece). exp biriktirik daha kolay level atlayabilmek için gerekli oluyor. bu da her oyunun "hikayesini" aynı yapıyor.

keşke onun yerine her defasında farklı bir hikayeyi oynama veya kendi hikayemizi seçebilme imkanı olsa.
örneğin, magelerin ayrı quest zinciri olsun, fighterların ayrı quest zinciri olsun. bir mage oynayıp bitirdikten sonra fighter oynadığımızda apayrı bir hikaye oynuyormuşuz gibi hissedelim.
wow gibi, warhammer online gibi "gruplaşmış ırklar"ın olduğu oyunlarda her ırkın kendi storyline'ı olsun. bir orc oynayınca ayrı quest çizgin olsun, bir elf oynayınca ayrı quest çizgin olsun.



imkansız ötesi şu dediğin. yani elbette imkanlı da. her ırk için storyline demek çarpı 8 quest demek, eh bi de her class için istedin. oradan da çarpı 8 quest var. amanın aman. adamlar zaten düzgün bir mmo'yu 4 seneden önce bitiremiyor. senin istediğin şeyle 10 seneden önce mümkün değil çıkmaz mmo, cost'ları falan yazmadım bak daha yani :D

bone argüman2

bunun dışında bir de herkese gelen "default" quest çizgisi olsun. bu default çizgi 3 ayrı kesme ayrılsın. birincisi sırf solo kasmak için gidenlere yönelik hazırlanır, genelde npc'lerle konuşmak, instanced alanlarda özel questler yapmak felan, ama arada %10 pvp'ye bulaştıracak questler de olabilir. mesela oyuncuya der ki "git şu karargahtan şu itemı koru", karşı factiondaki oyuncuya da aynı karargahı koruma görevi verilir, iki taraf kısa süreli çarpışma questi almış olur felan.
ikinci yol party ile birlikte kasmak isteyenler için hazırlanacak. %35 pvp, %65 pve görevleri olacak. grup halinde dungeonlara girilcek, başka çetelerle mücadele edilcek, spec ops vari questler yapılcak vs vs.
üçüncü yol ise warband questleri olacak. %20 pve, %80 pvp questleri içercek. düşman kalelelerini, şehirlerini ele geçirmece, 200 vs 200 savaşların içinde bulunma, kuşatmalara yardım etme gibi şeylerle uğraşacak.
bir de şöyle bir şey olacak,
mesela ilk bahsettiğimiz çizginin 1. questini yaparsan, ikinci ve üçüncü çizgilerin 1. questlerini yapamıycaksın.
ikinci çizginin 2. questini yaparsan, ilk ve üçüncü çizgilerin 2. questlerini yapamıycaksın.
böylece "ilk çizginin 1-5 qustlerini yaptım, şimdi diğer çizgilerin 1-5'ini yapayım, para ve xp grindliyim" diyemiyceksin.

hani başta bahsettiğim questlerin lineer oluşu için uygulanabilecek bir sürü metod var tabii, bunlar sadece aklıma ilk gelen çözümler olmakta.



yukardakinden bile daha kastırıcı bu. yukardakinde en azından zilyon tane quest istiyorsun. bunda ise resmen yeni bir sistem implement etmelerini istiyorsun baştan. şu an anons edilen oyunu, 2030'da oynamak istiyorsun galiba :D

bone argüman3

canımı sıkan mevzulardan bir diğeri de zone'ların levellara göre ayrılıyor olması.
oyunu lineer'leştiren başka bir unsur bu.
"lvl 1-10 burda kasacaksın, level 11-20 burda kasacaksın, level 21-30 burda kasacaksın" diye ayrılmış her yer.
niye böyle bir zorunluluk gerekiyor ki? sadece tek bir zone'da durarak level max'lanabilmeli.
swtor'dan örnek vereyim. ben mesela bu oyunda sadece tatooine'de yaşamak istiyorum. orada eğitim görüp orada savaşıp orda bir kariyer edinebilmek istiyorum.
ama sen diyorsun ki "burası 24-28 gezegeni, 24'e kadar gelemezsin, 28'den sonra da gitmek zorundasın".
niye istediğim zaman gidip istediğim zaman ayrılamıyorum?



bunu yapmaları da imkansız sayılır. asıl neden oyuncunun işini kolaylaştırmak. ondan bölüyorlar level'lara. ben de isterim her yerde her level mob görmek ama bunun için tek bir tane inanılmaz büyük bir alan yapmaları lazım muhtemelen, içine her boku koyacaklar. direk tek bir alan ve herkes burada takılacak. yani düşün oyunda 20 tane zone var en az, herkes bu 20 taneden birini seçip level 50'ye bu bölgede ulaşmak istiyor. bu ne demek? bütün oyundaki content'i al, 20 tane zone'a tek tek yerleştir :D

bone argüman4

söyleyebileceğim diğer bir mevzu da şu,
lvl 50'ye geliyorsun bi oyunda, "ooo shadow dragonlar var, çok tehlikeli yaratıklar, evreni yoketmek istiyorlar, süper kahraman bunu bir tek sen başarabilirsin" temalı bir quest çizgisi yapıyorsun. tamam güzel, shadow dragonları yokedince herkes seni alkışlıyor, sana "evreni kurtarma" madalyası veriyorlar felan.
sonra,
lvl 70'de dağda çakal öldürmekle uğraşıyorsun.

yani yaratıkların levellarında da bir tutarlılık yok.
d&d'de lich'le kapıştıktan sonra fare öldürme görevi alman gibi bişi. zevki de yok.
daha da saçması, sayısal verilerde o çakal, o ejderhadan kat kat güçlü gözüküyor.
onu görünce "e bu muydu yani o ejderhaların olayı?" diyorsun, o zamanki hevesini de alıp götürüyor.

bir örnek vereyim,
diyorum ki şöyle olsun goblin->orc->ogre->troll->fire giant
ama oyun sana şöyle veriyor troll->orc->goblin->fire giant->ogre



yani genel olarak bu tür mantıksızlık gıcık edebiliyor ama çok da önemli değil bence. oyun zevkimi öldürmüyor yani. bi de şu açıdan bakmak lazım tabii, level 50 olana kadar o kadar çok tip mob öldürmen lazım ki, bir süre sonra başa sarıyor level 20'de kestiğin troll'lerin babalarını level 40'ta kesmen gerekiyor. yani senin istediğin şey zilyon tane mob türü herhalde, o da acaip masraf adamlara. zaten oyunlarda genellikle yeterince mob koyuyorlar bence.


sıkıldım gece gece. lan spam diyor mesajıma :D hah oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla ben eve oynuorm, hiçte öle rp falan yapmıorm.
oynarsam akşamları 3-4 saat fleette geçio zaman, mükemmel bi FC'm var (raid leader gibi düşünün ama pvp için işte ). Bide güzel bi grubum var, muabbet kakara kikiri ve adam öldürmece.
Çokta zevk alıyorum, ha daha fazla oynayabilir miyim? evet oynarım, 3121214 saat te oynarım ama i have a life ya.

Asıl theme park oyunlar daha çok zaman öldürüyor, mesela wow bi zamanlar iyiydi, hiç raid maid bişi yapmadan ya açık alanda yada bg ye girerek mavilerle mis gibi pvp yapıodum.
Sonra bu honor namussuzluğu çıktı ( işte kolayca item alma ), neymiş casuallara destekmiş.
Hadilenordan, herkez mor almaya başlayınca sende mecburen mor almaya zorlanıosun.
Arz dayatması oluyor yani, gidip saçma sapan uğraşıosun.

Eve de allahtan item saçmalığı yok yani, zaten ben o oyunu fazla kafası çalışan > fazla oynayan olduğu için oynuorm.

Mesela swtora bakıorm, level varmış gene. E wowdan ne farkı olacak diorm. Abi ne farkı olacak? aynı bokun farklı renge boyanmışı, ha oyunsuzlukta gider ama skyrim,ac rev ve yeni eve varken fanı degilsen sw evreninin gereksiz. Sonuçta eninde sonunda, o da başka bi 3rd person hikayenin kötü işlendiği, git ot topla questleri yapacağın ve birden süper kahraman olacağın, classınla alakasız bile olsa bişiler öldürmek kesmek ve kasmak zorunda kalacağın berbat rezil boktan başka bir mmo.

Çünkü developerların kafası çalışmıo, salaklar abicim hepsi. Yok neymiş bu satıomuş, hadilen ordan, piyasa başka oyun mu var ki öbürnün satıp satmadığını görebiliosun?
Hep aynı terane,
madem savaşçısın çalışmak yerine git kurbağa kes
madem büyücüsün ne işin var kütüphanede! hemen git domuz kes ve bana ot topla yoksa level atlayamazsın
böyle salak bi kafa olduğu ve biz bu oyunları aldığımız sürece bu böyle devap edicek.
Ha CCP gibi bi yapımcı çıkar, geleceğin blizzardı olur belki hiç belli olmaz ama o zamana kadar ( ya da WOD çıkana kadar ) çıkan bütün MMO lar ayrı.

Hayır çok kasmalarına da gerek yok, UO dan veya bethestadan çalsalar bi iki bişey, yok anam o da yok.
öleişte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e zaten mmorpg bizim elitistlerin tanımıyla rpg değil ki, level atlama/loot toplama simülatörü oldular. bilin bakalım bunun için kime teşekkür etmeniz lazım. :p

kısacası mevcut durumdan şikayetçiyseniz 1000$ vermeyeceksiniz bu tasarımı genelgeçer kılan şirketlere.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ren said:

abi yapabilen olursa bi site açsın. böyle chat sistemi gibi bir altyapı geliştirin. millet web based gibi eski sistem hayalgücülü mmorpg oynasın.

mesela GO diyince gidecceğin yerde bir herif varsa ona göre text içeriği olsun motorun.

grafik mrafik gerekmeyip bütün olay insan beyninde döneceğinden yapanlar abanırlar hikayeye texte seçeneğe.


var öyle oyunlar. multi user dungeon(mud) deniyor. türkçe mud kaldı mı bilmiyorum da yabancı bi sürü var. grafik sıfır siyah ekrana yazıyla oynuyosun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet lineage ve daoc'u takip etti sonra bütün mmo'lar, ne kadar da doğru. wow'un tarzını takip etselerdi böyle olmazdı.

e tamam "sorunumuz yok böyle fast food mmo seviyoruz" deyin hiç uğraşmayalım laf anlatmaya. hoş gerçi lafı bone'a anlatıyordum zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lord_Argos said:

aquila said:

izdirap icin oynamiyoruz genelde oyunlari, o yuzden.


IZDIRAP;
Roleplaying ağırklı oyunlara, powerplay ile yaklaşanların sorunudur.

Genelde bu kafadaki adamlar işten arta kalan 2 saatini item kasarak, kelle kovalayarak, ego tatmin ederek harcar ve buna oyun der.

Ama Roleplay kafasındaki adam bunun derdinde değildir, oyunda diğer oyuncularla giriştiği aktivitelerde "az zamanım var, ay çok zamanım var, ay kısıtlı zamanda bu kadar item kastım ama 5 adam kesemedimde 3 kestim, 6 kere yattım 9 kere çarpıldım 3 görevi yapamadım, yatma zamanı geldi, yeteri kadar kasamadım" gibi hesaplara zaten girmez.

-Wow vb oyunlar Powerplay ağırlıklı oyunlardır.
-Ultima vb oyunlar Roleplaying ağırklı oyunlardır.

Yanlış tarzda tercih edince, ızdırap kaçınılmaz olur.


AHAHAHAHAHAHAHA
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...